Výše se dá dočíst, že výběrové řízení zatím nebylo vyhlášené, Do 8.3. se mají přihlásit zájemci. To je k vypsání zadávací dokumentace ještě velmi daleko, notabene k podání soutěžních nabídek. To ale nebrání Securitymagazinu aby nepábil jako divý. Neví někdo v čím žoldu?Arthur píše: ↑17/2/2023, 17:54 Výběrové řízení na LÚV je "naprostá katastrofa" a mělo by být zrušeno. Do čela VTÚ místo toho přichází autor studie proveditelnosti, která favorizuje jednoho z uchazečů
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... .sznhp.box
Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Výběrové řízení JE samozřejmě vyhlášené a zadávací dokumentace JE samozřejmě dostupná.seabee píše: ↑19/2/2023, 00:09 Výše se dá dočíst, že výběrové řízení zatím nebylo vyhlášené, Do 8.3. se mají přihlásit zájemci. To je k vypsání zadávací dokumentace ještě velmi daleko, notabene k podání soutěžních nabídek. To ale nebrání Securitymagazinu aby nepábil jako divý. Neví někdo v čím žoldu?
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Tak přesně vzato výběrové ještě vyhlášené není -viz registr VZ - je tam bez data, protože po přihlášení uchazečů bude provedený výběr do užšího řízení. A není to "Těžké vozidlo 4x4", ale "Lehké útočné vozidlo (LÚV) ". Specifikace zde :Scotty87 píše: ↑19/2/2023, 09:08Výběrové řízení JE samozřejmě vyhlášené a zadávací dokumentace JE samozřejmě dostupná.seabee píše: ↑19/2/2023, 00:09 Výše se dá dočíst, že výběrové řízení zatím nebylo vyhlášené, Do 8.3. se mají přihlásit zájemci. To je k vypsání zadávací dokumentace ještě velmi daleko, notabene k podání soutěžních nabídek. To ale nebrání Securitymagazinu aby nepábil jako divý. Neví někdo v čím žoldu?
Technické parametry vozidla:
Uspořádání náprav 4 x 4 (Při splnění všech ostatních technických parametrů uvedených v ZD lze nabídnout uspořádání náprav i 6x6).
Maximální délka (mm) 6 500
Maximální šířka (mm) 2 100
Maximální výška přepravní (mm) 1 900
Maximální výška bojová (mm) 2 600
Minimální nájezdový úhel – přední 40°
Minimální nájezdový úhel – zadní 30°
Minimální užitečná hmotnost (kg) 2 000
Maximální poloměr zatáčení (m) 15
Maximální rychlost minimálně (km/h) 110
Minimální dojezd na silnici (km) 700
Minimální měrný výkon motoru při plném provozním zatížení a s balistickou ochranou STANAG 4569, Ed. 3 Level 2 24 kWt-1
Maximální celková hmotnost – balistická ochrana STANAG 4569, Ed.3 Level 2 9 500 kg
Elektrický systém vozidla 24 V
Minimální brodivost bez přípravy (mm) 700
Minimální stoupavost 55 %
Minimální boční náklon 22°
Převodovka Manuální nebo automatická s ruční předvolbou
Pro zvýšení průchodnosti terénem je požadována schopnost řazení redukce (mód silnice terén), a pevné uzavření diferenciálu obou náprav, případně i uzavření mezinápravového diferenciálu. Automatická převodovka musí umožňovat nouzový odtah vozidla.
Maximální celkovou hmotností je myšleno LÚV se všemi provozními náplněmi, plnou nádrží paliva a včetně užitečné hmotnosti a je 9.500kg.
Plným provozním zatížením je myšleno LÚV s plnou osádkou, výzbrojí i výstrojí s odpovídající municí, všemi provozními náplněmi, plnou nádrží paliva.
Z toho vyplývá:
Minimální užitečná hmotnost je 2.000 kg (osádka + výzbroj a výstroj)
Maximální pohotovostní hmotnost je 7.500kg
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Vyhlášené je to zveřejněním. Tohle je jen jedna z možností postupu při zadání zakázky.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Z hlediska 4x4 je to těžké vozidlo
Lehké jsou Hiluxy ;)

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Britská armáda objednává dalších 70 Jackalů Mk. 2.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
S opcí na několik stovek dalších. Buď někdo dobře maže, nebo jsou ty auťáky fakt tak dobré 

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Na tenhle tender se i docela těším kdo vyhraje. Měby se líbilo neco vo má pak i uzavrenou verzi která by se následne nakoupila pozdeji jako nahrada za iveco. Osobně se mi libi otevrený i klasický Gerlach..ale jak se s tim jezdí nevím.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Hlavná výhoda JLTV je, že jeho gró je vyrobené z hliniku(primeranej zliatiny)+doplnkový kompozitný pancier. Takejto konštrukcií oceľ nemá šancu konkurovať hmotnosťou.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
U Jackal mě přijde divné, že asi ani nouzově na něj nejde navléknout plachtová střecha a že přední sklo nemá ani řidič. Navíc je otázkou, vhledem k zahlcení bojiště drony, zda nebude naopak zase spíše vyžadována pevná střecha s otvorem pro střelce.
Zetor je vzhledově pěkný i když asi nadměrně vysoký a co si vybavuji tak byl i dosti těžký a měl nic moc nosnost - otázka je co s ním udělalo to odlehčení u otevřené verze.
Zetor je vzhledově pěkný i když asi nadměrně vysoký a co si vybavuji tak byl i dosti těžký a měl nic moc nosnost - otázka je co s ním udělalo to odlehčení u otevřené verze.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... ek-1396881
Někteří možní dodavatelé útočných vozidel:
- Státní podnik VTÚ představil na výstavě Future Forces Forum 2022 vozidlo Sabre.
- Další státní podnik VOP CZ uzavřel spolu s českou firmou LPP Praha partnerství s britskou společností Supacat, která vyrábí vozidla HMT400 Jackal a větší varianty HMT600 Coyote či HMT Extenda. Primárně jsou vyráběna pro potřeby speciálních a výsadkových jednotek.
- STV Group nabízí vozy Flyer 72 využívané speciálními silami amerických ozbrojených sil, které prošly ostrými akcemi v Afghánistánu, Iráku či v Sýrii. Lehká modulární trubková konstrukce umožňuje dle profilu jednotlivých operací sestavit až deset možných konfigurací tohoto vozidla bez náročného technického zázemí.
- Firma Dajbych může poskytnout auta Gepard na civilní platformě Toyota Land Cruiser. Armáda loni nakoupila 1200 vozů Toyota Hilux od společnosti Glomex MS.
- Česko-slovenský Zetor Engineering představil projekt Fox na podvozku Mercedes G. Na něm staví své speciály například nizozemská společnost Defenture.
- Evropská divize amerického konglomerátu General Dynamics Land System, která Česku v minulosti dodala obrněné transportéry Pandur, nabízí osvědčené vozidlo Eagle švýcarského výrobce Mowag.
Někteří možní dodavatelé útočných vozidel:
- Státní podnik VTÚ představil na výstavě Future Forces Forum 2022 vozidlo Sabre.
- Další státní podnik VOP CZ uzavřel spolu s českou firmou LPP Praha partnerství s britskou společností Supacat, která vyrábí vozidla HMT400 Jackal a větší varianty HMT600 Coyote či HMT Extenda. Primárně jsou vyráběna pro potřeby speciálních a výsadkových jednotek.
- STV Group nabízí vozy Flyer 72 využívané speciálními silami amerických ozbrojených sil, které prošly ostrými akcemi v Afghánistánu, Iráku či v Sýrii. Lehká modulární trubková konstrukce umožňuje dle profilu jednotlivých operací sestavit až deset možných konfigurací tohoto vozidla bez náročného technického zázemí.
- Firma Dajbych může poskytnout auta Gepard na civilní platformě Toyota Land Cruiser. Armáda loni nakoupila 1200 vozů Toyota Hilux od společnosti Glomex MS.
- Česko-slovenský Zetor Engineering představil projekt Fox na podvozku Mercedes G. Na něm staví své speciály například nizozemská společnost Defenture.
- Evropská divize amerického konglomerátu General Dynamics Land System, která Česku v minulosti dodala obrněné transportéry Pandur, nabízí osvědčené vozidlo Eagle švýcarského výrobce Mowag.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Je treba prepsat nazev vlakna.
Zdroj obeznámený s podrobnostmi výběrového řízení rovněž uvedl, že vozy mohou být dodány i ve verzi 6x6,
Nebo 4x4 a pak z neho 6x6? A naopak?
Tim muze smaznout hned jakoukoliv konkurenci.
https://www.joint-forces.com/videos/408 ... nto-coyote
Za me hodne ucelna konstrukce. Takze ze ,,skaredce,, se stava razem hodne vymakana koncepce.

Zdroj obeznámený s podrobnostmi výběrového řízení rovněž uvedl, že vozy mohou být dodány i ve verzi 6x6,
Nebo 4x4 a pak z neho 6x6? A naopak?
Tim muze smaznout hned jakoukoliv konkurenci.
https://www.joint-forces.com/videos/408 ... nto-coyote
Za me hodne ucelna konstrukce. Takze ze ,,skaredce,, se stava razem hodne vymakana koncepce.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Land cruiser se vyrábí i ve verzi 6x6. Do nedávné doby se tak dělal i MB G v pracovní verzi.



Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Ano to vim ,ale byla to stavebnice tak jako ten seredec? Ve smyslu ,kratky nebo pres noc dlouhy?
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Buď 4x4 nebo 6x6.Je na výrobci jaké řešení nabídne.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Vozidlo Rheinmetall Caracal (vychádza z MB G-wagen)
Hmotnosť 5t, nosnosť 1.5t
https://esut.de/2023/03/meldungen/40455 ... ttelpunkt/
Hmotnosť 5t, nosnosť 1.5t
https://esut.de/2023/03/meldungen/40455 ... ttelpunkt/
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Neodpovídá zadání, které požaduje minimální už. hmotnost 2 000 kg.Lynx píše: ↑4/3/2023, 00:03 Vozidlo Rheinmetall Caracal (vychádza z MB G-wagen)
Hmotnosť 5t, nosnosť 1.5t
https://esut.de/2023/03/meldungen/40455 ... ttelpunkt/
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Géčka mám rád, žel bohu je to již hodně vousadá platforma, která naráží zejména na prostorové limity.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Otázkou je, zda se nevrátí SVOS a vylepšený Mars/Perun - přeci jen vývoj/zkušenost mají za sebou, požadavky přesně znají a teď měli čas na tom zapracovat. Mars už uvádí i s pevnou střechou 11 t, takže odlehčení ho, nahodí pořádná kola, nechají si navrhnout konečně pěkný předek a máme tu jasného vítěze. 
