Untergang
Moderátor: jarl
- Radola Gajda
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 407
- Registrován: 10/10/2004, 14:29
- Bydliště: ČR
Viděl jsem nějaké ukázky z filmu – a je příliš přesycen fanatismem (možná proto má u friců úspěch?!). Netuším nakolik procent se v něm objevují scény z bojů v Berlíně (což by některé vojensky zaměřené lidi zajímalo nejvíc), ale ty spíše dokreslují celkovou atmosféru (uniformy, zbraně, dekorace apod. jsou precizní a zakládají se na hist. faktech). Nejlepší pro ženskou část publika jsou asi čalouníkovy výlevy a prohlášení: „Vůdce ztratil víru v konečné vítězství“. Kritici se bojí, že Hitler je občas také zobrazován jako „normální člověk“. Vůbec veškeré představy o „kaprálovi“ bývají zkreslené. Jaký byl ve skutečnosti? Ve skutečnosti to byl chameleon. Propaganda vytvářela o něm určitý obraz, filmy natočené nyní zas vytvářejí jiný obraz. Z tohoto pohledu se můžou jevit jako zajímavé filmové záběry Evy Braunové z Berghofu, zde je Hitler zobrazován jako klidný člověk, čte si pod slunečníkem noviny, či hladí čokla apod.
V průběhu války líčí vojenští představitelé, že se choval při jednání většinou klidně. Ovšem pravdou je, že k samému konci války v posledních dvou měsících byl už ve špatném duševním a fyzickém stavu. Shrbený, klepala se mu ruka a už se upínal jen k víře, z tohoto pohledu nemusí být film Pád třetí říše tak od věci. Ovšem není možné toto paušalizovat na celou válku a činit z toho obecné závěry. Je ovšem pravdou, že ve vypjaté atmosféře lze nejlépe ukázat na čem byl nacistický režim založen, o co se opíral, co pokládal za smysluplné. Nacismus čerpal svou víru z prastarého zákona silnějšího nad slabším, ze zákona moci a jejího nekompromisního uplatňování a požitků z toho vyplývajících. Postavil celé národy před alternativu holého přežití, vyvolával prastaré pudy v člověku, které mu káží bojovat, kořistit a přežít.
Na konci filmu je sice jakési shrnutí obětí, jaký osud stihl hlavní postavy (objevuje se ve filmu vůbec Martin Bormann?) a zpověď staré sekretářky Trudl. Ale podle mě, aby film měl nějaký větší psychologický efekt měly by se dát na závěr takovéto záběry nacistických zločinů (viz přílohy), masové vraždy.

Vraždili děti.

V koncetračních táborech se vyráběla z vypreparovaných lidských hlav těžítka na stůl.

Ponížení ...
V průběhu války líčí vojenští představitelé, že se choval při jednání většinou klidně. Ovšem pravdou je, že k samému konci války v posledních dvou měsících byl už ve špatném duševním a fyzickém stavu. Shrbený, klepala se mu ruka a už se upínal jen k víře, z tohoto pohledu nemusí být film Pád třetí říše tak od věci. Ovšem není možné toto paušalizovat na celou válku a činit z toho obecné závěry. Je ovšem pravdou, že ve vypjaté atmosféře lze nejlépe ukázat na čem byl nacistický režim založen, o co se opíral, co pokládal za smysluplné. Nacismus čerpal svou víru z prastarého zákona silnějšího nad slabším, ze zákona moci a jejího nekompromisního uplatňování a požitků z toho vyplývajících. Postavil celé národy před alternativu holého přežití, vyvolával prastaré pudy v člověku, které mu káží bojovat, kořistit a přežít.
Na konci filmu je sice jakési shrnutí obětí, jaký osud stihl hlavní postavy (objevuje se ve filmu vůbec Martin Bormann?) a zpověď staré sekretářky Trudl. Ale podle mě, aby film měl nějaký větší psychologický efekt měly by se dát na závěr takovéto záběry nacistických zločinů (viz přílohy), masové vraždy.

Vraždili děti.

V koncetračních táborech se vyráběla z vypreparovaných lidských hlav těžítka na stůl.

Ponížení ...





Pánové, včera jsem tento film viděl. Glorifikaci Hitlera, či nějaký soucit s jeho osobou jsem v tom necítil. Spíš to na způsob skoro hraného dokumentu vykresluje to, co se v poslední dny války v onom bunkru dělo.
Působilo to jako šílený zvrácený panoptikum. Vůdce totálně mimo, ve svých představách odrážel ruské údery s již neexistujícími armádami, plánoval budování nového letectva, spílal vlastním generálům, vlastně všem. Cítit s ním ve filmu lítost? V žádném případě! Podle mne ten film takové pocity nevyvolává (i když samozřejmě, kdo hledá, najde), spíš to ukazuje zrůdnost tohohle režimu až do samého konce. K nejsilnějším okamžikům vůbec patří scéna, kdy jde Goebelsová vlastnoručně otrávit své děti... Kam až může zajít fanatismus? Opravdu běhá mráz po zádech... Zajímavý je i pohled i na generály a důstojníky v bunkru.Jsou tací, kteří si nechtějí vážnost situace připustit, jiní chtějí až do konce bojovat, někteří kapitulovat, další se už jen a pouze opíjejí a čekají.....
Bojové scény ve filmu jsou a není jich málo. Ovšem věršinou jsou o tom, že někdo někam běží, kolem něj to vybuchuje, a na povrchu města celkový obraz zkázy. Rusové jsou cítit doslova všude . Ovšem ve filmu je uvidíte vlastně až na konci. Vypravěčka filmu, Hitlerova sekretářka mezi nimi prochází, když se snaží dostat z obklíčení.
Paraelně s děním v bungru a ulicích města můžeme sledovat osud malého sfanatizovaného chlapce(cca12 let), který v dětské uniformě slouží u protiletadlového děla. Na počátku je Hitlerem dekorován železným křížem(reminiscence na slavný filmový záběr), pak ale prožívá zrůdnost nacistického režimu na vlastní kůži. K hodně silným patří i záběry z lazaretů a improvizovaných nemocnic.
Film je udělán velmi výpravně, ti z vás, kteří si libují v uniformách a jiných reáliích , si zde přijdou na své.
Doporučuji vám, abyste se na tento film podívali. Určitě to stojí za to. Možná, že dojdete k úplně jiným závěrům, než já, ale za vidění to určitě stojí.
Působilo to jako šílený zvrácený panoptikum. Vůdce totálně mimo, ve svých představách odrážel ruské údery s již neexistujícími armádami, plánoval budování nového letectva, spílal vlastním generálům, vlastně všem. Cítit s ním ve filmu lítost? V žádném případě! Podle mne ten film takové pocity nevyvolává (i když samozřejmě, kdo hledá, najde), spíš to ukazuje zrůdnost tohohle režimu až do samého konce. K nejsilnějším okamžikům vůbec patří scéna, kdy jde Goebelsová vlastnoručně otrávit své děti... Kam až může zajít fanatismus? Opravdu běhá mráz po zádech... Zajímavý je i pohled i na generály a důstojníky v bunkru.Jsou tací, kteří si nechtějí vážnost situace připustit, jiní chtějí až do konce bojovat, někteří kapitulovat, další se už jen a pouze opíjejí a čekají.....
Bojové scény ve filmu jsou a není jich málo. Ovšem věršinou jsou o tom, že někdo někam běží, kolem něj to vybuchuje, a na povrchu města celkový obraz zkázy. Rusové jsou cítit doslova všude . Ovšem ve filmu je uvidíte vlastně až na konci. Vypravěčka filmu, Hitlerova sekretářka mezi nimi prochází, když se snaží dostat z obklíčení.
Paraelně s děním v bungru a ulicích města můžeme sledovat osud malého sfanatizovaného chlapce(cca12 let), který v dětské uniformě slouží u protiletadlového děla. Na počátku je Hitlerem dekorován železným křížem(reminiscence na slavný filmový záběr), pak ale prožívá zrůdnost nacistického režimu na vlastní kůži. K hodně silným patří i záběry z lazaretů a improvizovaných nemocnic.
Film je udělán velmi výpravně, ti z vás, kteří si libují v uniformách a jiných reáliích , si zde přijdou na své.
Doporučuji vám, abyste se na tento film podívali. Určitě to stojí za to. Možná, že dojdete k úplně jiným závěrům, než já, ale za vidění to určitě stojí.
Lorde, komentář k těm tvým fotkám z filmu:
1)No nevím, jestli ta kremace veskutečnosti probíhala takto, nicméně tento záběr trvá pár vteřin, pak blízko vybuchne granát a všichni zdrhaj jak o život spátky do bunkru....
2)SG44 je ve filmu k vidění víckrát, možná i v lepších záběrech. Taky se tam na chvíli objeví i tank, snad Tiger, je to pár vteřin, nejsem si jistej, každopádně na mne ale působil dost papírově.
3)Chlapec na obrázku je ten, o kterém píšu v prvním přízpěvku. Ze svého nadšení velmi brzy tvrdě vystřízliví! Ten panzerfaust ani nepoužije...
Jinak Bormann se ve filmu objeví, nicméně nějakou podstatnou roli tam nehraje. Můžeš ho snadno přehlédnout.
1)No nevím, jestli ta kremace veskutečnosti probíhala takto, nicméně tento záběr trvá pár vteřin, pak blízko vybuchne granát a všichni zdrhaj jak o život spátky do bunkru....
2)SG44 je ve filmu k vidění víckrát, možná i v lepších záběrech. Taky se tam na chvíli objeví i tank, snad Tiger, je to pár vteřin, nejsem si jistej, každopádně na mne ale působil dost papírově.
3)Chlapec na obrázku je ten, o kterém píšu v prvním přízpěvku. Ze svého nadšení velmi brzy tvrdě vystřízliví! Ten panzerfaust ani nepoužije...
Jinak Bormann se ve filmu objeví, nicméně nějakou podstatnou roli tam nehraje. Můžeš ho snadno přehlédnout.
Ad.kremácia...v puntičkárskej snahe som to trochu nesprávne formuloval...hajlovanie bolo,ale nie takto prehliadkovo nad plápolájucim ohníkom...všetci boli schovaní v blízkosti vchodu do bunkra pod ochrannou strieškou.Ak dobre počítam,tak pri priamom pohrebnom rituále sú prítomní 8,malo by ich byť 9...

- Radola Gajda
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 407
- Registrován: 10/10/2004, 14:29
- Bydliště: ČR
- Radola Gajda
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 407
- Registrován: 10/10/2004, 14:29
- Bydliště: ČR
Takže, na tento film jsem se vydal s tím, že ho nebudu hned odsuzovat v počátku za to, že jej dělali Němci de-facto jako své ospravedlnění, říkal jsem si to pořád dokola během filmu. Musím říct, že co se týče zpracování snímku je v celku zdařilé, pominuli už zmiňovaný Tiger, acht-acht atd. , ovšem, kdy doktoru ss v hodnosti obersturmbannführera, je oslovován jako oberst, nebo kdy Hermman Fegelein v hodnosti Brigadeführera(to byl už v roce 44) jemu přiřknuta postavami hodnost Grupennführera, nad tím by si tvůrci mohli trochu lámat hlavu.
Co se týče obsazení, musím říct, že de-facto spousta aktérů jsou dost hezcí a sympatičtí lidé, snad až na bláznivého a místy pekelného Goebbelse.Magda, jeho žena, je to samé.
Dost mě taky dostalo, kdy starý známý Mohnke, se ve filmu stává lidumilem a stará se osud německého národa a civilistů... nevím, kam se poděl ten Mohnke,který v roce 1940, dělal zvěrstva během tažení ve Francii, prostě, u něj bych rozhodně přibrzdil. Bormann, výběr herce, byl naprosto šáhnutím vedle, ten mi opravdu neseděl, ani po stránce autentičnosti a vůbec ne podobnosti. Schenck-dobrý a hodný doktor(asi jen na Němce).
Moje sympatie si rozhodně získali Weidling, A.Speer a H.Fegelein, toto byli snad jediní lidé, kteří si ve filmu na nic nehráli. Celým dějem se táhne příběhová nit Hitlerovy sekretářky, takže vše musíme brát také s rezervou, její pohledy na diktujícího Adolfa, kdy má do svého notýsku psát něco o židovském jedu, jsou prostě k popukání...
Co mě opravdu vzalo, a kde jsem pocítil nějaké emoce byla pasáž, kde velice mladý poručík Luftwaffe zastřelí před postupujícími Rusy hajlující dívky z BDM u baterie "88". Při pohledu na tuto scénu, člověku vytane na mysl obětování celé mladé německé generace, pro myšlenku nacionálního socialismu, není to jen patos, jsou to pouhá fakta, hoši i dívky byli obelhány a odsouzeni k zániku, avšak jejich čarodějové se o vinu nikdy nepřihlásili a radši zvolili odchod na věčnost. V tomto kontextu se vyjadřuje ve filmu i postava A.Hitlera, kde ,,vezmu život,a pak jen věčný klid"... hovoří samo za sebe.
Až na pár nepřesností(například odchod hrdinky v uniformě ss,přez ruské pozice na konci filmu-docela nereálné) jsem byl s filmem spokojen, ale musím říct, že mi tam chyběl aspoň náznak nějaké sebereflexe, ani zmínka o holocaustu a jiných zvěrstech, Němci byli bráni jako ti hodní, Rusové byli špatní, kdo se vším přišel a začal, už bylo vedlejší.
Vše zhrnula má žena, řekla, že jí bylo nejvíc líto těch všech Němců, toto se německým filmařům povedlo na jedničku, lidé,kteří nejsou zběhlí v historii WW2, jim to vše prostě spolknou, jak asi i bylo záměrem....
Co se týče obsazení, musím říct, že de-facto spousta aktérů jsou dost hezcí a sympatičtí lidé, snad až na bláznivého a místy pekelného Goebbelse.Magda, jeho žena, je to samé.
Dost mě taky dostalo, kdy starý známý Mohnke, se ve filmu stává lidumilem a stará se osud německého národa a civilistů... nevím, kam se poděl ten Mohnke,který v roce 1940, dělal zvěrstva během tažení ve Francii, prostě, u něj bych rozhodně přibrzdil. Bormann, výběr herce, byl naprosto šáhnutím vedle, ten mi opravdu neseděl, ani po stránce autentičnosti a vůbec ne podobnosti. Schenck-dobrý a hodný doktor(asi jen na Němce).
Moje sympatie si rozhodně získali Weidling, A.Speer a H.Fegelein, toto byli snad jediní lidé, kteří si ve filmu na nic nehráli. Celým dějem se táhne příběhová nit Hitlerovy sekretářky, takže vše musíme brát také s rezervou, její pohledy na diktujícího Adolfa, kdy má do svého notýsku psát něco o židovském jedu, jsou prostě k popukání...
Co mě opravdu vzalo, a kde jsem pocítil nějaké emoce byla pasáž, kde velice mladý poručík Luftwaffe zastřelí před postupujícími Rusy hajlující dívky z BDM u baterie "88". Při pohledu na tuto scénu, člověku vytane na mysl obětování celé mladé německé generace, pro myšlenku nacionálního socialismu, není to jen patos, jsou to pouhá fakta, hoši i dívky byli obelhány a odsouzeni k zániku, avšak jejich čarodějové se o vinu nikdy nepřihlásili a radši zvolili odchod na věčnost. V tomto kontextu se vyjadřuje ve filmu i postava A.Hitlera, kde ,,vezmu život,a pak jen věčný klid"... hovoří samo za sebe.
Až na pár nepřesností(například odchod hrdinky v uniformě ss,přez ruské pozice na konci filmu-docela nereálné) jsem byl s filmem spokojen, ale musím říct, že mi tam chyběl aspoň náznak nějaké sebereflexe, ani zmínka o holocaustu a jiných zvěrstech, Němci byli bráni jako ti hodní, Rusové byli špatní, kdo se vším přišel a začal, už bylo vedlejší.
Vše zhrnula má žena, řekla, že jí bylo nejvíc líto těch všech Němců, toto se německým filmařům povedlo na jedničku, lidé,kteří nejsou zběhlí v historii WW2, jim to vše prostě spolknou, jak asi i bylo záměrem....

Tak jsem to konečně viděl a celkem jsem překvapen kvalitou...jistě, najdou se některé momenty, kdy "něco" nehraje, ale jako celek velmi zajímavé...
Radola: sebereflexe, holocaust, zvěrstva...IMHO o tom tento film není. Také tam nikde nevidím "hodné Němce" a "špatné Rusy"...Němci jsou tam v tolika charakterech...a Rusové tam prakticky nejsou.
Radola: sebereflexe, holocaust, zvěrstva...IMHO o tom tento film není. Také tam nikde nevidím "hodné Němce" a "špatné Rusy"...Němci jsou tam v tolika charakterech...a Rusové tam prakticky nejsou.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.