CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Servis má pochopitelně několik úrovní.Juraj Tichý píše: ↑6/6/2023, 15:39 A vaši vojaci už nevykonávajú servis na svojich vozidlách? Na čo kupujete tých 29 dielní na kolesách?
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Retia bude jeden z desítek subdodavatelů Jestli bude vůbec zapojená. Oni dělají do Pandurů a Titusů jen proto že jiná firma v rámci CSG nemá platnou bezpečnostní prověrku (nebo v době podepisování smluv neměli). Rozhodně důležitější bude EA která bude dodávat věž.Lord píše: ↑6/6/2023, 15:26 Uzavírat smlouvu na servis na desítky let dopředu nevím. Ostatně podrobnosti zatím neznáme. Ale jak píšeš, pokud to bude v rukách VOP tedy státní asi to lze pochopit. Ne asi vše, resp. je otázka jak bude VOP spolupracovat např. s RETIA, která asi bude servisovat elektroniku nebo některé verze. Prostě dost kápne CSG, ta je soukromá, ale domácí.
No, ne. Protože stát vlastní licenci na provádění servisů v rámci ČR. Tedy zadavatel bude stát ne BAE.Pokud by k řešení servisní smlouvy mělo dojít až po podpisu kupní smlouvy, může se Česká republika dostat do nevýhodné situace, kdy jí bude dodavatel své podmínky v podstatě diktovat.
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
A co takhle si nejdřív vyjasnit rozdíl mezi záručním a pozáručním servisem a opravami bojových poškození?Juraj Tichý píše: ↑6/6/2023, 15:39
A vaši vojaci už nevykonávajú servis na svojich vozidlách? Na čo kupujete tých 29 dielní na kolesách?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
V současné situaci jsem rád jak bvp dopadlo, ale do této situace jsme se dostali neschopností hlavně předešlých vedení MO/vlád a samo i AČR, furt se něco protahovalo na vše bylo dost času atd. Tedy, že to teď uzavřelo MO za takových podmínek jim vůbec nevyčítám, pořád ta cena je podle mě super a mohlo to dopadnout daleko hůře. Jediné co se podle mě dalo si místo více ks stejných verzí doobjednat ShM. Obecně si asi hodně málo vojáků uvědomuje jaký význam hraje nepřímá palba na UA a bude to tak i do budoucna. U PVO a dronů jim to asi trochu dochází - zatím tedy jen podle řečí, ale ShM se řeklo, že nejsou peníze a vzápětí objednám více klasických bojových bvp a na otázky ohledně raketometů jen, že se uvidí.... Pořád to vypadá, že AČR je plná dinosaurů, kteří se odmítají učit a vše vědí nejlépe... o určování priority by si určitě zasloužili nějaký komerční kurz.
I tak mě bude zajímat podíl našeho průmyslu, když už nemůžeme svařovat korbu, jestli nechají u nás korbu aspoň dopracovat (navařit různé panely atd. + třeba věž by asi také nebyl problém přímo svařovat u nás. Ono když se na to člověk podívá racionálně tak u nás rozhodně nevznikne - motor, převodovka, kanóny, většina elektroniky a senzorů, korba a asi se tu nebude psát ani sw.... takže to nejdražší je mimo nás a podíl 40% je opravdu účetní podvod, takovou přidanou hodnotu na čem (kabely, sedačky, možná nějaké plechy, montážní práce, lakování, pojezdová kola, pásy, světla, nějaké spínače a vnitřní vybavení, hydraulika a ty seškrtané maskovací sítě..)? No nic z toho rozhodně nevypadá jako 40%. Ostatně by bylo zajímavé jak to mají slováci, ty objednali už před náma tak tahle debata se tam určitě vedla - co si reálně budou vyrábět a jakou přidanou hodnotu vytvoří a co mají ve smlouvě - také 40%?
I tak mě bude zajímat podíl našeho průmyslu, když už nemůžeme svařovat korbu, jestli nechají u nás korbu aspoň dopracovat (navařit různé panely atd. + třeba věž by asi také nebyl problém přímo svařovat u nás. Ono když se na to člověk podívá racionálně tak u nás rozhodně nevznikne - motor, převodovka, kanóny, většina elektroniky a senzorů, korba a asi se tu nebude psát ani sw.... takže to nejdražší je mimo nás a podíl 40% je opravdu účetní podvod, takovou přidanou hodnotu na čem (kabely, sedačky, možná nějaké plechy, montážní práce, lakování, pojezdová kola, pásy, světla, nějaké spínače a vnitřní vybavení, hydraulika a ty seškrtané maskovací sítě..)? No nic z toho rozhodně nevypadá jako 40%. Ostatně by bylo zajímavé jak to mají slováci, ty objednali už před náma tak tahle debata se tam určitě vedla - co si reálně budou vyrábět a jakou přidanou hodnotu vytvoří a co mají ve smlouvě - také 40%?
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
stirling:
Co vím, tak věže se budou svařovat u nás, stejně tak i to dopracování korby nebude větší problém. Pokud jde o podíl domácího průmyslu na Slovensku, tak ten má být o něco nižší než u nás, ale je to spíš hra s čísly. Pokud jde o senzory a elektroniku, tak se toho u nás smontuje a vyrobí asi hodně, ale zase to je tak trochu slovíčkaření.
Co vím, tak věže se budou svařovat u nás, stejně tak i to dopracování korby nebude větší problém. Pokud jde o podíl domácího průmyslu na Slovensku, tak ten má být o něco nižší než u nás, ale je to spíš hra s čísly. Pokud jde o senzory a elektroniku, tak se toho u nás smontuje a vyrobí asi hodně, ale zase to je tak trochu slovíčkaření.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Meopta bude AFAIK i něco přímo vyrábět.
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Ano. Co je dnes vlastne MEOPTA?Uz je pod fy Carlyle ta je ma v portfoliu coby vetsinovy vlastnik s celkovou svou hodnotou spravovaneho majetku 381 miliard USD. Silena suma. Takova ticha instituce ktera ovlada a kontroluje cca 8 bilionu korun v majetku.
https://www.meopta.com/cz/novinky/prohl ... ji-meopty/
https://www.meopta.com/cz/novinky/prohl ... ji-meopty/
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Práve takú výrobu si neviem moc predstaviť. To už skôr, že tam dajú nejaký vlastný produkt, to si zas neviem predstaviť výsledok..
Moderné stroje sú už natoľko komplexné výrobky, že takáto domáca výroba nie je moc dobre možná. Pritom omnoho väčší potenciál by mala výroba munice...(ci do kanónov, rakiet,..)
Uvediem ako príklad Fínsku Nokiu - ta sa stala v minulosť leadrom mobilných telefónov vďaka technológiám získaným v rámci offseru za nákup F18.
Moderné stroje sú už natoľko komplexné výrobky, že takáto domáca výroba nie je moc dobre možná. Pritom omnoho väčší potenciál by mala výroba munice...(ci do kanónov, rakiet,..)
Uvediem ako príklad Fínsku Nokiu - ta sa stala v minulosť leadrom mobilných telefónov vďaka technológiám získaným v rámci offseru za nákup F18.
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Meopta je výrobce špičkové optiky, fakt bych se nebál, že by nedokázala vyrobit zaměřovací systém.
Jestli bude dělat něco přesně podle plánu, nebo jestli její produkt BAE integruje do svého systému, nemám ponětí a taky by mě zajímalo. Nicméně s ohledem na to, že podobné lokalizace se u vojenské techniky dělají běžně a CV90 bylo prodáno do spousty států, je docela dobře možné, že návrh s podobnými integracemi „cizích“ dílů počítá.
Jestli bude dělat něco přesně podle plánu, nebo jestli její produkt BAE integruje do svého systému, nemám ponětí a taky by mě zajímalo. Nicméně s ohledem na to, že podobné lokalizace se u vojenské techniky dělají běžně a CV90 bylo prodáno do spousty států, je docela dobře možné, že návrh s podobnými integracemi „cizích“ dílů počítá.
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Budou licenčně vyrábět přímo UTAAS.
https://www.meopta.com/cz/novinky/meopt ... hoty-cv90/
https://www.meopta.com/cz/novinky/meopt ... hoty-cv90/
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Ved áno - vždy je riziko ze vznikne ako vy hovoríte - každá ves, jiny pes.
Podľa môjho názoru by mala snaha zaradiť sa do globálneho dodávateľské ho reťazca väčšiu cenu ako výroba kusov len jednej série.
Podľa môjho názoru by mala snaha zaradiť sa do globálneho dodávateľské ho reťazca väčšiu cenu ako výroba kusov len jednej série.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Takhle nejak?seabee píše: ↑7/6/2023, 11:49A co takhle si nejdřív vyjasnit rozdíl mezi záručním a pozáručním servisem a opravami bojových poškození?Juraj Tichý píše: ↑6/6/2023, 15:39
A vaši vojaci už nevykonávajú servis na svojich vozidlách? Na čo kupujete tých 29 dielní na kolesách?
https://sk.m.wikipedia.org/wiki/405._op ... r%C3%A1por
Opravárensky prápor Martin vykonáva servis vozidiel.
Kupujete CV-90 s civilným motorom, ktorý opravi šikovný mechanik aj v Ličartovciach. Prečo by to nezvladli chlapi na práporoch?
Či už planujete MLU vo VOPke?
Je to hra s číslami. U nas sa nevyrataval podiel priemyslu ale vyprodukovaná pridana hodnota v SR, ako lepší ukazovateľ. To prave vojakom navrhlo ministerstvo hospodárstva ako lepší ukazovateľ, keďže lepšie ukáže skutočne zapojenie domáceho priemyslu.Rase píše: ↑7/6/2023, 15:26 stirling:
Co vím, tak věže se budou svařovat u nás, stejně tak i to dopracování korby nebude větší problém. Pokud jde o podíl domácího průmyslu na Slovensku, tak ten má být o něco nižší než u nás, ale je to spíš hra s čísly. Pokud jde o senzory a elektroniku, tak se toho u nás smontuje a vyrobí asi hodně, ale zase to je tak trochu slovíčkaření.
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Pokud předpokládáš že budou OSSR zajišťovat kompletní servis, tak tě můžu ujistit že nebudou.
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Napríklad u nás Scania vytvorí jeden veľký servis (civilno/vojenský), ktorý bude mať na starosti agregáty z Patrii (a možno aj cv90).
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Scania bude provozovat pojízdné dílny?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Idealne by bolo scania motory (a môžno aj vozidla) začať používať aj u logistických vozidiel. Ak Norom s ich prírodnými podmienkami stacia militarizovane nákladiaky....spolu so slovenským partnerom zastupujúcim lokálny priemysel tu otvoríme v poradí náš siedmy servis. Ten bude akreditovaný na účely adaptácie našich motorov na vojenské účely. Takisto by sme vyškolili slovenský personál, ktorý to bude zabezpečovať počas celého životného cyklu motorov,” povedal Andreas Lundh, vedúci predaja obranných zariadení v spoločnosti Scania Power Solutions
Netreba zbytočne preplácať za terenne špeciály, ked to aj tak celý život bude jazdiť po cestách.
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Ty voe Juraji, sorry jako, ale ty jsi fakt ech teoretik. Každá oprava má své stupně, dle závažnosti poruchy/poškození. První je svépomocí osádky, druhý pak na rotě a takto to dále pokračuje. Třeba až do fabriky. Chápeš, proto ty pojízdné dílny, autogen, ponk, svěrák, jeřáb. Už jen proto aby vozidlo bylo schopno odtahu, či odjelo k vyššímu stupni oprav po svých. Chápeš? Tohle není nóvum, to je standard.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
To platí v dobe mieru. V inej situácii nikdo nebude ťahať motor do fabriky, jednoducho sa zahodí, resp sa použije ako zdroj náhradných dielov. Sa pozrite na UA, tam častokrát nie je čas ratovat pokazenú techniku, jednoducho ostane tak kde je..