F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Tak informaci o ceně letové hodiny zveřejnilo MO jako odpověď na 106tku loni. Gripen má vyčíslenou cenu letové hodiny na 675.424 Kč. Pro zajímavost L-159 na 221.823 Kč.
https://mocr.army.cz/assets/informacni- ... hodiny.pdf
https://mocr.army.cz/assets/informacni- ... hodiny.pdf
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Pro zajimavost jsou to ,,jablka s hruskama,,!Jen odpoved danovemu poplatnikovi.Ktery hodnoti nakup F35 .
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 2/4/2020, 15:36
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Scotty, vraťme se k alibabově zprávě ve které se píše že :
Na otázku jestli je Britské letectvo adekvátně odpovědět v případě přímého konfliktu s Ruskem tak Bronk odpověděl že i když f35 je primárně konstruována pro takový typ operací (SEAD & DEAD) i Britský průmysl připravil zbraňový systém speciálně pro takový typ operací tak Britské f35 nebudou úspěšně schopny provádět DEAD operace ( i kdyby se dostali dostatečně blízko k cíli ) z více důvodů jakým jsou nedostatek zbraňových systémů, nedostatek náhradních dílů, nedostatek techniků a hlavně nedostatečný trénink z důvodů plánování jiných typů misí pro tento typ letadla.
A podobná situace je podle profesora Bronka i v jiných zemích Evropy, kdy například Holaňdané a Italové mají v plánu se specializovat na takový typ operací ( DEAD ) ale Italové mají stejné problémy jako Británie s podobným rozpočtem ale hlavně je to problém u Holanďanů kde f35 kvůli velikosti letectva bude plnit všechny úkoly požadované od letectva. ( co bude celkem problém i u nás )
Následně má zpráva vypíchne důležitost výcviku, protože to jednoduše je alfa a omega toho jak použiješ ten systém.
Určitě se plno věcí posunulo dál, ale nikdy nebude fungovat to že pilot nebude cvičit SEAD, nebo ho bude cvičit ze 20%, že bude machr na SEAD, nebo jakoukoliv jinou činnost.
Politici mají pěknou vábničku, pořídí si výceúčelové stroje a piloti dostanou multirole výcvik, ale, pro úspěšné splnění je třeba mít i speciální, více nebo méně jednostraný výcvik a jednotky.
Tedy ideálně zde bude, pokud se bavíme o F-35, jednotka pilotů co na F-35 cvičí skoro výjimečně nebo většinově potírání PVO.
Na otázku jestli je Britské letectvo adekvátně odpovědět v případě přímého konfliktu s Ruskem tak Bronk odpověděl že i když f35 je primárně konstruována pro takový typ operací (SEAD & DEAD) i Britský průmysl připravil zbraňový systém speciálně pro takový typ operací tak Britské f35 nebudou úspěšně schopny provádět DEAD operace ( i kdyby se dostali dostatečně blízko k cíli ) z více důvodů jakým jsou nedostatek zbraňových systémů, nedostatek náhradních dílů, nedostatek techniků a hlavně nedostatečný trénink z důvodů plánování jiných typů misí pro tento typ letadla.
A podobná situace je podle profesora Bronka i v jiných zemích Evropy, kdy například Holaňdané a Italové mají v plánu se specializovat na takový typ operací ( DEAD ) ale Italové mají stejné problémy jako Británie s podobným rozpočtem ale hlavně je to problém u Holanďanů kde f35 kvůli velikosti letectva bude plnit všechny úkoly požadované od letectva. ( co bude celkem problém i u nás )
Následně má zpráva vypíchne důležitost výcviku, protože to jednoduše je alfa a omega toho jak použiješ ten systém.
Určitě se plno věcí posunulo dál, ale nikdy nebude fungovat to že pilot nebude cvičit SEAD, nebo ho bude cvičit ze 20%, že bude machr na SEAD, nebo jakoukoliv jinou činnost.
Politici mají pěknou vábničku, pořídí si výceúčelové stroje a piloti dostanou multirole výcvik, ale, pro úspěšné splnění je třeba mít i speciální, více nebo méně jednostraný výcvik a jednotky.
Tedy ideálně zde bude, pokud se bavíme o F-35, jednotka pilotů co na F-35 cvičí skoro výjimečně nebo většinově potírání PVO.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Takže jsi jen potvrdil, že zjevně nerozumíš psanému textu. Kde jsi odvodil mé čerpání informací z fb je mi pak zcela záhadou. Vraťme se tedy k meritu věci, tvrdil jsi:alibaba píše: ↑7/7/2023, 08:56Jo, není náhodou celý článek o Ruskem rušení. Jako například tato věta...
The documents articulated US concerns that Russian jamming was causing some JDAM-ER munitions to miss their targets.
Dokumenty vyjádřily obavy USA, že ruské rušení způsobuje, že některá munice JDAM-ER míjí své cíle.
Další dokumenty potvrzují že Rusové jsou překvapivě přesní i s konvenční municí. Spíš mají problém s naváděnou municí protože rušení ovlivňuje i jejich munici/stroje. Dost o tom bylo na stránkách které jsem postnul dříve a Profesor Bronk o tom mluvil i před vládní komisí.
Holt to je irelevantní pro Tebe, přestože neříká jak f35 is cool a není to Fb takže jaksi nemá smysl další komunikace.
Na můj dotaz ohledně zdroje jsi odpověděl textem, kde se *vůbec* nic takového nepíše. O přesnosti ruského bombardování tam není ani slovo. O přesnosti JDAM je tam pouze odkaz na uniklý dokument, jehož pravost a především přesnost není možné ověřit. Navíc ani v něm se nepíše, že by JDAM byly masivně rušeny, jedná se primárně o obavy, že se tak bude dít. Samotní Ukrajinci si JDAM pochvalují a chtějí jich víc (cituji tebou odkazovaný článek). O schopnosti Rusáků efektivně rušit GPS ve vojenské „versi“ jsou tam v podstatě pouze spekulace. Že to Rusáci bodově dokáží, nikdo soudný nepochybuje. Otázkou vždy byla schopnost takové rušení udržet dlouhodobě a na větším území. I v článku se píše především o ochraně důležitých cílů a o problémech, které takové rušení přináší (možnost zaměřit zdroj a navést na něj dělostřeleckou palbu, pokud je v dosahu).alibaba píše: Efektivita ruských REB se potvrdila například tím, že přesnost Ukrajinských JDAMů je horší než ruských "blbých" bomb.
Dále bych tě chtěl upozornit, že JDAM, GMLRS i Excalibur mají krom GPS i INS. Pokud ztratí signál k prvnímu, orientují se podle druhého. Jelikož Rusáci nejsou schopni rušícími systémy pokrýt celé bojiště, ale pouze bodové cíle, znamená to v praxi, že obě zbraně letí velkou část svého letu podle GPS a teprve v blízkosti cíle ztratí signál. I pak jsou ale schopny pomocí INS poměrně přesného navedení. Rozhodně přesnějšího, než jakého je schopná jakákoliv „hloupá“ zbraň podobného typu. V případě Excaliburu to nemusí být dost přesně, ale v případě GMLRS a JDAM je šance na dostatečně přesný zásah stále velmi vysoká.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Vtipny je to, ze zatimco drive cvicit tyhle veci byl velky a nakladny problem vyzadujici specialni strelnice a rozsahla cviceni, dnes nejen s F-35 muzou piloti cvicit podobne scenare pekne z kanclu pomoci VR + HOTAS a nepotrebuji na to ani hi fidelity simulatory a mit aspon nejaky trening..Wasp píše: ↑10/7/2023, 20:51 Scotty, vraťme se k alibabově zprávě ve které se píše že :
Na otázku jestli je Britské letectvo adekvátně odpovědět v případě přímého konfliktu s Ruskem tak Bronk odpověděl že i když f35 je primárně konstruována pro takový typ operací (SEAD & DEAD) i Britský průmysl připravil zbraňový systém speciálně pro takový typ operací tak Britské f35 nebudou úspěšně schopny provádět DEAD operace ( i kdyby se dostali dostatečně blízko k cíli ) z více důvodů jakým jsou nedostatek zbraňových systémů, nedostatek náhradních dílů, nedostatek techniků a hlavně nedostatečný trénink z důvodů plánování jiných typů misí pro tento typ letadla.
A podobná situace je podle profesora Bronka i v jiných zemích Evropy, kdy například Holaňdané a Italové mají v plánu se specializovat na takový typ operací ( DEAD ) ale Italové mají stejné problémy jako Británie s podobným rozpočtem ale hlavně je to problém u Holanďanů kde f35 kvůli velikosti letectva bude plnit všechny úkoly požadované od letectva. ( co bude celkem problém i u nás )
Následně má zpráva vypíchne důležitost výcviku, protože to jednoduše je alfa a omega toho jak použiješ ten systém.
Určitě se plno věcí posunulo dál, ale nikdy nebude fungovat to že pilot nebude cvičit SEAD, nebo ho bude cvičit ze 20%, že bude machr na SEAD, nebo jakoukoliv jinou činnost.
Politici mají pěknou vábničku, pořídí si výceúčelové stroje a piloti dostanou multirole výcvik, ale, pro úspěšné splnění je třeba mít i speciální, více nebo méně jednostraný výcvik a jednotky.
Tedy ideálně zde bude, pokud se bavíme o F-35, jednotka pilotů co na F-35 cvičí skoro výjimečně nebo většinově potírání PVO.
Takova 'lan party' cele letky dalece prevysuje to co byli piloti schopni trenovat v minulosti... i do TOP GUNu chodili jen ti nejlepsi a ti to pak predavali dal...
A ty jsi se tomu smal a divil, proc je 10000 vystrelenych AAM nejak specialni super zprava roku/dekady(JSE)...
viewtopic.php?p=398475#p398475
Tak ted uz vis proc..
Takze ano, jde o to co budou cvicit, ale ten vycvik je pomerne jednodussi a jde delat castecne z gauce, vzhledem k tomu ze to co se primarne piloti musi naucit je spravna taktika, rozhodovani a prace s informacemi a ne litani v nizke vysce udolim...
A ano, nikdy to plne nenahradi vycvik ve vzduchu, ale je to hodne dobre doplneni a umoznuje to cvicit veci drive zcela nedustupne a hlavne pro velky pocet pilotu najednou, operace rozsahem nekolikanasobne prevysujici Red Flag...
Takze bych rek, ze budoucnost vycviku multirole pilotu je z tohohle pohledu je celkem dobra...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ovšem nakoupit za miliardy letadla a nenakoupit na ně zbraňové systémy, náhradní díly a nevyškolit techniky je zločin, ne?Shania píše: ↑10/7/2023, 22:31 [ Bronk odpověděl že i když f35 je primárně konstruována pro takový typ operací (SEAD & DEAD) i Britský průmysl připravil zbraňový systém speciálně pro takový typ operací tak Britské f35 nebudou úspěšně schopny provádět DEAD operace ( i kdyby se dostali dostatečně blízko k cíli ) z více důvodů jakým jsou nedostatek zbraňových systémů, nedostatek náhradních dílů, nedostatek techniků
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Shania, někdy je mlčeti zlato 

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Stál jsme v podstatě na začátku provozu F-35. Rozhodně tedy v Evropě. Je jasné že piloti teprve získávají zkušenosti a postupně se propracovávají k výcviku složitějších operací. Je naprosto jisté že nikdo neposadí nováčka do F-35 a nepošle ho na SEAD misi. Ovšem u zkušených pilotů to bude tvořit nadstavbu nad výcvik pro AG mise. Ta jednostrannost výcviku byla hodně daná také potřebou speciálních verzí letounu pro jednotlivé úkoly letectva. To je minulost.Wasp píše: ↑10/7/2023, 20:51 Následně má zpráva vypíchne důležitost výcviku, protože to jednoduše je alfa a omega toho jak použiješ ten systém.
Určitě se plno věcí posunulo dál, ale nikdy nebude fungovat to že pilot nebude cvičit SEAD, nebo ho bude cvičit ze 20%, že bude machr na SEAD, nebo jakoukoliv jinou činnost.
Politici mají pěknou vábničku, pořídí si výceúčelové stroje a piloti dostanou multirole výcvik, ale, pro úspěšné splnění je třeba mít i speciální, více nebo méně jednostraný výcvik a jednotky.
Tedy ideálně zde bude, pokud se bavíme o F-35, jednotka pilotů co na F-35 cvičí skoro výjimečně nebo většinově potírání PVO.
Je naprosto jisté že SEAD se v prvních letech služby našich F-35 cvičit ani provozovat nebude. Co bude potom se uvidí.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Prestan zit v minulosti... vycvik se rapidne meni, a to nejen pilotu, ale i mechaniku atd...
https://www.airforcetimes.com/search/Virtual%20reality/
https://www.airforcetimes.com/news/your ... ing-brits/
2020.. vycvik novych pilotu na T-6 pak VR a rovnou na F-35 a F15E... zadne pokrocile cvicne stroje...
soucasnost az budoucnost - JSE, atd...
Rapidne se moznosti vycviku rozvyji a jsou levnejsi a dostupnejsi...
Piloti takto budou mit podstatne kvalitnejsi a realistictejsi vycvik proti realistictejsim hrozbam nez meli v minulosti... Uz jen pro to, ze nasimulovat skutecne hrozby v realite bylo sakra tezke.. a na pokrocile hrozby pro 5gen vycvik se strelnice teprve buduji... JSE otevira moznost cvicit je na zivo i mimo ne...
https://www.airforcetimes.com/news/your ... rnization/
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Dovolím si přidat jeden celkem zajímavý článek o provozu Gripenů, pro všechny "Vojáčky", kteří si namlouvají, jak nás odklad nákupu o 10 let nebude prakticky nic stát...
http://czechairforce.com/news/problemat ... roce-2027/
http://czechairforce.com/news/problemat ... roce-2027/
Imperio absenti chaos regit.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
No s těmi náklady se stejně v nějaké míře setkáme. Není totiž příliš reálné že tu přistane první F-35 před rokem 2030.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Air Defender 2023: Gripen vs Eagle – vzdušné bitvy Davida s Goliášem
http://czechairforce.com/news/air-defen ... ou-ucasti/
Škoda, že v blízkém manévrovém boji, pro který má Gripen velmi dobré předpoklady, musí čeští piloti snášet obrovský handicap kvůli absenci přilbového zaměřovače a moderních PLŘS krátkého dosahu.
Nejtěžším soupeřem českých stíhačů byly jednoznačně americké Eagly. Legendární stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády, který desítky let dominoval na obloze při aliančních cvičeních, tentokrát změřil síly s maličkými Gripeny.
Každopádně bojovat proti etalonu přepadového stíhače, jenž desítky let dominoval na všech aliančních cvičeních, bylo pro české piloty obrovskou zkušeností. Je potřeba si zároveň uvědomit, že v kokpitech Eaglů seděli mimořádně zkušení piloti, pro které je vzdušný boj A2A v podstatě denním chlebem a na nějž se celou svou pilotní kariéru specializují.
Zdroj:Na druhou stranu to však neznamená, že by legendární Eagle byl neporazitelný. Sami američtí piloti přiznávají, že v blízkém manévrovém boji jim činily obrovské potíže právě malé rozměry Gripenu, na který nejsou zvyklí. To jim ztěžovalo jejich vyhledávání na obloze a určení přesné polohy s predikcí následného manévru. Čeští stíhači navíc mohli díky přítomnosti tankeru zvolit konfiguraci jen s jedním bakem, která dovoluje prakticky hned od začátku využít plnou letovou obálku Gripenu. V obecné rovině se dá říci, že zatímco Gripenu vyhovují menší rychlosti v nízké letové hladině, Eagle dominuje ve vyšším spektru rychlostí a výšky.
http://czechairforce.com/news/air-defen ... ou-ucasti/
Škoda, že v blízkém manévrovém boji, pro který má Gripen velmi dobré předpoklady, musí čeští piloti snášet obrovský handicap kvůli absenci přilbového zaměřovače a moderních PLŘS krátkého dosahu.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Fanouškovi F-15, třeba jako jsem já, se to dobře čte.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Wolfhound,
na druhou stranu, menší velikost je velká výhoda, zvláště v porovnání s létajícím kurtem jako je F-15, třeba Su 27/ 35 jsou ještě větší.
Co jsem zjišťoval, F-15 měli pod křídly dva baky.
na druhou stranu, menší velikost je velká výhoda, zvláště v porovnání s létajícím kurtem jako je F-15, třeba Su 27/ 35 jsou ještě větší.
Co jsem zjišťoval, F-15 měli pod křídly dva baky.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ale nejdůležitější je taktika, ušitá na míru elektronickému vybavení a neseným zbraním. I padesátimetrové (plocha NP) a pětadvacetitunové F-4 Phantom II sestřelovaly 23 metrové a sedmitunové MiG-21.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Velikost stroje bude cim dal tim mensi faktor i v boji na blizko s rozsirenim systemu jako je DAS a plnou integraci s HMDS.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
S tými F35 bude ešte veselo
https://twitter.com/carramba66/status/1 ... fNIMw&s=19
https://twitter.com/carramba66/status/1 ... fNIMw&s=19
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Nikdo netvrdil že je v částce i modernizace letiště. Vojáček má spíš veselo v hlavě.