Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Tak už v Náměšti létají.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Po dvojici CASA C295MW z let 2020/2021 konečně další nová technika pro VzS AČR. 

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Inak skoda, ze nedojdu na slovensky SIAF. Bola by to dobra reklama pre zaobstaranie tych nasich.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Další C-17A nad ránem přilétla na základnu Náměšť s nákladem z USA. 

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Dle zpráv ze včerejška to budou Venomy. Někde koluje snímek kde je vidět jak je nakládají.
Edit: zde
Edit: zde


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Dneska má být oficiální prezentace. Tak sem chtěli dostat taky jednoho Venoma.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Je to 1x AH-1Y (č. 0490) a 1x AH-1Z (č. 0488).
Zdroj:
https://twitter.com/praisethesteph/stat ... 3721661561
Zdroj:
https://twitter.com/praisethesteph/stat ... 3721661561
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
A tady je podíl samotného BelluScotty87 píše: ↑15/6/2023, 11:26 Servisní podporu nových víceúčelových vrtulníků H-1 zajistí státní podnik LOM PRAHA
https://helihub.com/2023/07/10/bell-awa ... intenance/
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Tak Viper bude mít spolecný průlet s Hindem na dnech NATO. Zajímavé z pohledu akvizicí je i prezentace K2 black panhter, Chinook a C390.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
K2 tam bude protože spolupořadatelská země je Polsko. Tanky už jsou dávno rozhodnuté.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Asi to patří sem.Juraj Tichý píše: ↑28/8/2023, 11:11 Prečo vlastne nebol využitý domáci výrobca simulačnej technológie?
Vr Group zapojený je. Ovšem Američani by jim do svojí techniky určitě nedovolili nahlédnout na tolik aby mohli vyrobit vlastní simulátor. Navíc je to zbytečné když už kompletně existuje.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Protože jde o stroje západní výroby, mají obrácené otáčení nosného rotoru, než mají vrtulníky sovětské provenience (pravotočivé). A pilot tak musí provádět řídící zásahy nožními pedály opačně, než byl doposud zvyklý.
„Bylo to ze začátku těžké. Trvalo to, protože, čím více máte nalétáno na starším typu, tím máte pohyby více zautomatizované. Po několika hodinách intenzivního výcviku jsem si ale zvykl,“ popsal své začátky. Tělo je podle něj potřeba doslova přeučit svalovou paměť a začít ovládat vrtulník opačně.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/nato/viper- ... r_nato_incVelkým posunem je podle šéfa týmu mechaniků Pavla Javoříka také daleko jednodušší údržba a servis. Zatímco například výměna reduktoru u stroje Mi-24 zabrala minimálně tři týdny a vyžadovala intenzivní pozornost několika lidí, u nových vrtulníků je to záležitost na tři dny. „A základní údržbu a přípravu k letu zvládne jediný člověk,“ konstatoval.



Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
https://www.facebook.com/lomprahaPro nové vrtulníky Vzdušných sil Armáda České republiky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom bylo třeba vytvořit „českou“ kamufláž. „Když jsem dostal nabídku, abych vytvořil návrh na zbarvení českých vrtulníků H-1, přiznám se, že to byla úžasná výzva, spojená s velkou odpovědností. Není to o tom, že si můžete počmárat letoun, jak se vám zlíbí. Hlavním cílem je nejen oklamat nepřítele, ale v podstatě udělat stroj neviditelným,“ vzpomíná Pavel Holý z Vojenský historický ústav Praha.
Jeho definitivnímu návrhu předcházel půlrok pilné práce, kdy detailně studoval kamufláže vrtulníků ostatních armád světa. „Ať má vrtulník jakékoliv zbarvení, nikdy se nestane zcela neviditelným. Pokud ale dodržíte určitá pravidla, konkrétně že, použijete lomené nebo tlumené barvy, v našem případě barvy, které mají šedo-hnědo, ale třeba i jemně fialový nádech, dále na okraje siluety stroje dáte světlé barvy a tmavší doprostřed, tak silueta z větší vzdálenosti začne splývat s pozadím a bude působit méně kontrastně,“ vysvětluje P. Holý.
Vrtulníky Viper a Venom obdržely klasickou NATO standard kamufláž pro středoevropské podmínky. „Jsou to tři odstíny šedé a jeden odstín zelené. Barvy odpovídají předpisu Vzdušných sil AČR a tyto odstíny už jsou aplikované na vrtulnících W-3A Sokol a Mi-17/171 nebo letounech CASA C-295M a L-410UVP-E20M. V barvách se tedy moc experimentovat nedalo. Co však je oproti našim dosavadním vrtulníkům Mi-24 a Mi-17 jiné, to je tvar kamuflážních polí,“ říká akademický malíř a pokračuje: „Kryt reduktoru a ocasní část jsou u vrtulníků Viper a Venom stejné. Proto mají na těchto místech identickou kamufláž. To, co mají rozdílné, je střední a přední část trupu. Světlé barvy je proto nutné aplikovat na koncích siluety, a to proto, aby za letu splývala s okolní světlou oblohou“.


