F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Odpovědět
Wolfhound
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 885
Registrován: 28/1/2022, 21:03

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wolfhound »

Lynx píše: 9/8/2023, 19:34 Tak je jasné, že keby išlo o ohrozenie z východu, základne v HU, RU a PL by boli kľúčové. A ci je to Keckemet, alebo Papa v HU, alebo veľké základne v PL, tak Sliač bude skôr len záloha.
Velké základny v PL, viděl jsi třeba Łask? Teď je velkolepě rekonstruovaný, ale není tam nic, co by nešlo udělat i na Sliači - ÚLy pro celou tamní letku F-16 a kapacity pro případné posily včetně F-35.

Hlavní rozdíl je spíš v tom, že v Łasku působí už 11. rokem detašmán 52nd Operations Group USAF, zatímco na Sliači působil až donedávna detašmán RSK MiG.
Hall
praporčík
praporčík
Příspěvky: 315
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Hall »

Hlavne by to chcelo "detašmána" výkonnú PVO ku každej leteckej základni nie len v PL, ale aj v CZ a SK. Hrozba ide z východu, ale rakety priletia najskôr zo severu, z Kaliningradu.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lynx »

https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 71198.html

Ano toto jsou závažné okolnosti, které musíme při rozhodování o pořízení letadel posoudit – pozdější termín reálného dodání zvažovaných F35, může dát prostor pro zvažování i dalších alternativ.
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1393
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od KOLT »

Na nutnosti prodloužit pronájem Gripenů není ovšem nic nového.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Ne, v podstatě je to zřejmé již od počátku
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ak Nemci postavia továreň na F-35 a chcú ich vyrobiť 400, tak tie vaše budú najskôr odtiaľ a všetko sa snáď stíha.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Tam se bude dělat jen jedna část trupu. Dá se říct že v programu nahradí Turecko.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od seabee »

Scotty87 píše: 17/8/2023, 19:34 Tam se bude dělat jen jedna část trupu. Dá se říct že v programu nahradí Turecko.
Naše budou nejspíš z Itálie -
Made in Italy – Delivered to the World
Cameri Multifunctional Hub:
- The Final Assembly and Check-Out facility (FACO) produces and delivers F-35 A and B model aircraft to Italy and the Netherlands and is equipped to accept other international customers
- The Maintenance, Repair, Overhaul, and Upgrade facility (MROU) currently provides depot activities to Italian aircraft and is preparing for multinational capability
- The Wing Assembly facility produces F-35 A and B model wings to support the Cameri and Fort Worth FACOs

Vyrobeno v Itálii - doručeno do celého světa
- Závod pro konečnou montáž a výstupní kontrolu (FACO) vyrábí a dodává letouny F-35 modelů A a B do Itálie a Nizozemska a je vybaven pro další mezinárodní zákazníky.
- Zařízení pro údržbu, opravy, generální opravy a modernizaci (MROU) v současné době zajišťuje skladové činnosti pro italské letouny a připravuje se na mezinárodní způsobilost.
- Zařízení pro montáž křídel vyrábí křídla pro letouny F-35 modelů A a B, která jsou určena pro FACO v Cameri a Fort Worthu.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lynx »

Skúsil už niekto vyčísliť priame porovnanie prevádzkových nákladov 14xGripen vs 24xF35? Ten nárast bude EXTRÉMNY.
(som presvedčený o tom, ze po 5r od kúpy bude užívaných tak 12ks, a ostatné skončia zabalene ako L159)
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

V současnosti za letovou hodinu Gripenu platíme 38tisic, bez platů a bez paliva.
ObrázekObrázekObrázek
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od seabee »

Lynx píše: 18/8/2023, 19:21 Skúsil už niekto vyčísliť priame porovnanie prevádzkových nákladov 14xGripen vs 24xF35? Ten nárast bude EXTRÉMNY.
(som presvedčený o tom, ze po 5r od kúpy bude užívaných tak 12ks, a ostatné skončia zabalene ako L159)
Dojemná starost. Ale pokud vím, primárním důvodem konzervace L-159 nebyly finance, ale změna koncepce - doktríny za Luftjardy a následujících expertů.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lynx »

Teraz Švédska strana musí garantovať určitý počet hodín - a ako výrobca ma ideálny prístup k nahr dielom. Teraz budu tie lietadla vaše a sami si budete riešiť všetko, či ste si od toho neodvykli, ved posledné ste sami prevádzkovali mig21.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Ptal ses na financování, a jak to máme teď laciné. Ne, nemáme.
Letectvo normálně provozujeme, takže provoz známé. Děkujeme za radu.
Edit: s Radana by ses mohl obrátit na OSSR. Vy jste nedokázali provozovat ani "jednoduché" frontové stíhače. Dokonce nedokážete ani modernizovat základnu včas.
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lynx »

Tak musím se ptat za vás, kdyz vy vsichni jste nekriticky pro..
A na margo VzS, ano keďže vieme aké ne/môžne to bolo s RU stranou sme šli radsej cestou lacnejšieho riešenia.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 18/8/2023, 21:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Nejsme nekritičtí.
Finančně to zvládneme, protože ta jedna letka nás stojí pomalu víc, než kolik udávají uživatele F-35.
Navíc se navyšuje rozpočet ministerstva obrany.
O tom jak funguje technické zabezpečení a logistika víme, protože AČR provozu minimálně šest typů letecké techniky. Takže se to nemusíme učit.
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lynx »

No zatiaľ to tak vyzerá, že ste sa vmanevrovali do pozície jedine prijať to, co vám USA ponúknu. Povedzme ze nepochybujem o tom, ze na to teraz máte, ale tvrdím to, že ten celkový účet bude turbo raketa.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Je jen dobře, že chtějí jen to nejlepší.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1393
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od KOLT »

Celkový účety bude vysoký, ale ne o tolik vyšší než za Gripeny. Musíme tedy F-35 koupit, to jsme Gripeny nemuseli. Ale hodinový provoz bude vycházet kupodivu možná lépe pro F-35. Právě proto, že v něm nebude amortizace, kterou nám Švédi museli započíst.
juhelak
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 256
Registrován: 28/2/2017, 15:08

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od juhelak »

Berte to tak že CR je relativne bohatý stát i když to lidé nechtejí slyšet. V HDP na hlavu je posledni roky šli dost nahoru a minulá garnitura se de facto jen vezla na vlně..covid a energeticka krize nam dala facku a je dobre ze se opet zacalo resit to jak a cim zas ten rust nastartovat..verim že za par let to zas pojede..a provozovat 24 ks F35 nebude pro nás zádný problem..zvlast kdyz se udrží ty 2% (pri opetovném silnejším rustu HDP to bude sypat další desítky mld. navíc)
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“