Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Irán demonštratívne zverejnil video s veľkým počtom balistických rakiet. Teherán dnes tiež uviedol, že je pripravený tvrdo odpovedať akémukoľvek agresorovi.
Video : https://t.me/vorposte/45237
Video : https://t.me/vorposte/45237
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Obvykle podobné demonstrace značí slabost či nejistotu režimu daného státu, který se jí tímto pokouší maskovat. Uvidíme, jetli je na tom v případě Íránu něco.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Podle Tasnim byly uzavřeny dohody o dodávkách ruských stíhaček Su-35, útočných vrtulníků Mi-28 a cvičných letounů Jak-130 do Íránu.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Washington a Londýn v reakci na útok na Izrael přijaly nové protiíránské sankce, cílí i na subjekty zapojené do výroby dronů.
https://twitter.com/CT24zive/status/1780955594977128486
https://twitter.com/CT24zive/status/1780955594977128486
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Íránská média informují, že rusko příští týden převeze do Íránu 24 stíhaček Su-35. Jedná se o stroje Su-35SE, původně určené k exportu do Egypta.
Su-35SE se od verze Su-35S (Flanker M) liší především instalací motorů typu Al-41FU na místo motorů typu Al-41F-1S. Zmíněný motor není ničím jiným, než modifikací motoru typu Al-41F-1S mající nižší tah a postrádající kombinovaný elektronický řídící systém s hydraulickou zálohou a plazmový zapalovací systém (ten usnadňuje startování a umožňuje opětovné spouštění za letu nezávisle na pozici letounu a toku vzduchu do motoru). Dále proběhla instalace radaru typu N035K Irbis-PK na místo radaru typu N135 Irbis. Tedy exportní modifikací se sníženým dosahem a schopností zpracování vstupů. Absence antény navigačního systému, která vyčnívá z odtokové hrany pravé SOP. Rozšířené podvěsné vybavení o hranaté kontejnery s polokulovitou průzračnou špicí neznámého typu. Zmíněné kontejnery se zavěšují na křídelní závěsníky a pravděpodobně slouží k výcviku pilotů v útocích za pomoci munice s pasivním IČ nebo TV samonavedením.
Zajímavostí je, že v červenci roku 2023 bylo Íránem oznámeno, že bylo od pořízení letounů typu Su-35SE pro IRIAF opuštěno. Jedním z důvodů tohoto rozhodnutí byla skutečnost, že Rusové Íráncům odmítli poskytnout know-how pro provádění oprav a údržby, stejně jako zajistit dodávky náhradních dílů, výcvik personálu a servisní podporu po dobu 30-ti let. Dalším důvodem ztráty zájmu o letouny typu Su-35SE ze strany IRIAF byla skutečnost, že Rusové nebyli ochotni Íráncům prodat protiletadlové střely typu R-37M (RS-AA-13 Axehead), kontejnerové aktivní rušiče typu Chibiny-M a letecký simulátor. S negativní odezvou se přitom setkal též íránský požadavek na dodávku 6-ti až 12-ti dvoumístných letounů typu Su-30SM2E (Flanker H). K odmítnutí letounů typu Su-35SE ale v neposlední řadě přispěly též předchozí negativní zkušenosti se spoluprací s Ruskem. Rusko totiž předtím nejprve zastavilo podporu provozu íránských letounů typu Su-24MK a MiG-29/-29UB, poté odmítlo Íráncům prodat další MiGy-29, načež v roce 2008, zablokovalo kontrakty třem tuzemským firmám na modernizaci letounů typu Su-24MK a MiG-29/-29UB ze stavu IRIAF. Na konci listopadu roku 2023 bylo nicméně íránským ministrem obrany oznámeno, že si IRIAF letouny typu Su-35SE nakonec přeci jenom pořídí. K podpisu nové dohody ohledně dodávek těchto strojů přitom došlo v září roku 2023 v rámci návštěvy Ruského ministra obrany v Teheránu. Součástí zmíněné dohody se ale staly též dodávky útočných vrtulníků typu Mi-28NME Íránu a íránských balistických střel krátkého dosahu typu Fateh-110 a Zolfaghar Rusku. IRIAF budou letouny typu Su-35SE podle všeho provozovat ze základny Oqab 44, která je z části vyhloubena ve skalách.
https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... j/su-35sk/
https://twitter.com/nexta_tv/status/1781623366157230332
Su-35SE se od verze Su-35S (Flanker M) liší především instalací motorů typu Al-41FU na místo motorů typu Al-41F-1S. Zmíněný motor není ničím jiným, než modifikací motoru typu Al-41F-1S mající nižší tah a postrádající kombinovaný elektronický řídící systém s hydraulickou zálohou a plazmový zapalovací systém (ten usnadňuje startování a umožňuje opětovné spouštění za letu nezávisle na pozici letounu a toku vzduchu do motoru). Dále proběhla instalace radaru typu N035K Irbis-PK na místo radaru typu N135 Irbis. Tedy exportní modifikací se sníženým dosahem a schopností zpracování vstupů. Absence antény navigačního systému, která vyčnívá z odtokové hrany pravé SOP. Rozšířené podvěsné vybavení o hranaté kontejnery s polokulovitou průzračnou špicí neznámého typu. Zmíněné kontejnery se zavěšují na křídelní závěsníky a pravděpodobně slouží k výcviku pilotů v útocích za pomoci munice s pasivním IČ nebo TV samonavedením.
Zajímavostí je, že v červenci roku 2023 bylo Íránem oznámeno, že bylo od pořízení letounů typu Su-35SE pro IRIAF opuštěno. Jedním z důvodů tohoto rozhodnutí byla skutečnost, že Rusové Íráncům odmítli poskytnout know-how pro provádění oprav a údržby, stejně jako zajistit dodávky náhradních dílů, výcvik personálu a servisní podporu po dobu 30-ti let. Dalším důvodem ztráty zájmu o letouny typu Su-35SE ze strany IRIAF byla skutečnost, že Rusové nebyli ochotni Íráncům prodat protiletadlové střely typu R-37M (RS-AA-13 Axehead), kontejnerové aktivní rušiče typu Chibiny-M a letecký simulátor. S negativní odezvou se přitom setkal též íránský požadavek na dodávku 6-ti až 12-ti dvoumístných letounů typu Su-30SM2E (Flanker H). K odmítnutí letounů typu Su-35SE ale v neposlední řadě přispěly též předchozí negativní zkušenosti se spoluprací s Ruskem. Rusko totiž předtím nejprve zastavilo podporu provozu íránských letounů typu Su-24MK a MiG-29/-29UB, poté odmítlo Íráncům prodat další MiGy-29, načež v roce 2008, zablokovalo kontrakty třem tuzemským firmám na modernizaci letounů typu Su-24MK a MiG-29/-29UB ze stavu IRIAF. Na konci listopadu roku 2023 bylo nicméně íránským ministrem obrany oznámeno, že si IRIAF letouny typu Su-35SE nakonec přeci jenom pořídí. K podpisu nové dohody ohledně dodávek těchto strojů přitom došlo v září roku 2023 v rámci návštěvy Ruského ministra obrany v Teheránu. Součástí zmíněné dohody se ale staly též dodávky útočných vrtulníků typu Mi-28NME Íránu a íránských balistických střel krátkého dosahu typu Fateh-110 a Zolfaghar Rusku. IRIAF budou letouny typu Su-35SE podle všeho provozovat ze základny Oqab 44, která je z části vyhloubena ve skalách.
https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... j/su-35sk/
https://twitter.com/nexta_tv/status/1781623366157230332
Naposledy upravil(a) Rase dne 20/4/2024, 21:02, celkem upraveno 2 x.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Mno,slusely by tomu letounu takto odklonena smerova kormidla.To si zase nekdo hral v foto editoru.
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
SuRaptornyj
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Zajímavé. Buď:
1) ty letadla nepotřebují na Ukrajině
2) potřebují je nutně, ale nemohou je nasadit
3) potřebují je nutně, ale něco od Íránců chcou a ti jim dali nožík na krk
Hmmm... něco mi říká...
1) ty letadla nepotřebují na Ukrajině
2) potřebují je nutně, ale nemohou je nasadit
3) potřebují je nutně, ale něco od Íránců chcou a ti jim dali nožík na krk
Hmmm... něco mi říká...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Že za 3) je správně. Jenže ono je i za 4)
4) potřebují je nutně, ale něco od Íránců chcou a ti jim dali nožík na krk. A tak jim teda nakukáme, že jo. A až budou tak budou, papír snese vše.
4) potřebují je nutně, ale něco od Íránců chcou a ti jim dali nožík na krk. A tak jim teda nakukáme, že jo. A až budou tak budou, papír snese vše.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Zajímavá varianta. Taková ta ve smyslu "zlodějská čest". I když... tzv. "policajtská čest" je úplně totéž, to samé, a jeden za osmnáct druhý bez dvou za dvacet
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Ad4. Souhlas .A kdy jindy ? Ted je na bartel pro oba prizniva doba . K nicemu jinemu se Iran v brzke dobe stejne nedostane ,krome Cinskych typu .Ti ale menit ,,kulicky,, nebudou chtit.
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Írán objednal 12 transportních vrtulníků Mi-17/171 od ruska za 500 milionů dolarů. První dodávka bude provedena v roce 2025.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
- Moskevskaja
- štábní praporčík
- Příspěvky: 533
- Registrován: 3/1/2008, 19:53
- Bydliště: Brdy über alles!
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
https://www.planes.cz/cs/article/208749 ... ll-douglas
Írán se pustil do vlastní výroby lopatek do turbín u MD
Írán se pustil do vlastní výroby lopatek do turbín u MD
"Nevěšte hlavu; co se nepodaří dnes, může se podařit zítra"
Alexander Dubček
Alexander Dubček
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
Ano. Ale jen bych dodal lopatek teple casti turbiny.
Ty kompresorove studene nejsou az takovy problem ,hlavne kdyz mas vzor. .Ale ty zadni i kdyz ho mas tak potrebujes znat i presnou strukturu superslitiny a jeji zmeny v zavislosti na case a teplote.
A ty ziskas jen dlouhodobym testovanim. Paklize ti ji nekdo nepoda na taliri. Ja za tim vidim Ruskou sluzbu. O nic neprisli ty infa jsou 50let stara.
Ty kompresorove studene nejsou az takovy problem ,hlavne kdyz mas vzor. .Ale ty zadni i kdyz ho mas tak potrebujes znat i presnou strukturu superslitiny a jeji zmeny v zavislosti na case a teplote.
A ty ziskas jen dlouhodobym testovanim. Paklize ti ji nekdo nepoda na taliri. Ja za tim vidim Ruskou sluzbu. O nic neprisli ty infa jsou 50let stara.
- Moskevskaja
- štábní praporčík
- Příspěvky: 533
- Registrován: 3/1/2008, 19:53
- Bydliště: Brdy über alles!
Re: Íránský zbrojní průmysl - letectvo
To jsem nevěděl.
Malá a pomalá změna teploty je i v té studené části, z logiky věci až o 100°C. Musí to být schopné zvládnout rázy při turbulencích, obrovské odstředivé síly a vibrace, nemluvě o dešti. Sečteno a podtrženo, opravdu se to nedělá z jedné vody na čisto ze stejného materiálu?
S tou turbulencí-nemůže se v extrémním počasí stát, že poklesne tlak vzduchu na vstupu a točící lopatka má snahu se prohýbat ven? U vrtulí to musí být podobné, ale jen při zvýšení výkonu, jestli tam není ta hrana vstupu do motoru, tak by k té změně tlaku asi nemělo docházet.
Odlomená lopatka turbíny je docela prča, tak jsem zvědav, jak to zvládnou. Aby iránské MD nezačaly lítat s pancéřovou obručí okolo motorů domácí výroby;)
Malá a pomalá změna teploty je i v té studené části, z logiky věci až o 100°C. Musí to být schopné zvládnout rázy při turbulencích, obrovské odstředivé síly a vibrace, nemluvě o dešti. Sečteno a podtrženo, opravdu se to nedělá z jedné vody na čisto ze stejného materiálu?
S tou turbulencí-nemůže se v extrémním počasí stát, že poklesne tlak vzduchu na vstupu a točící lopatka má snahu se prohýbat ven? U vrtulí to musí být podobné, ale jen při zvýšení výkonu, jestli tam není ta hrana vstupu do motoru, tak by k té změně tlaku asi nemělo docházet.
Odlomená lopatka turbíny je docela prča, tak jsem zvědav, jak to zvládnou. Aby iránské MD nezačaly lítat s pancéřovou obručí okolo motorů domácí výroby;)
"Nevěšte hlavu; co se nepodaří dnes, může se podařit zítra"
Alexander Dubček
Alexander Dubček