Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Zakázku na vozidla pro výsadkáře přezkoumá ÚOHS.
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/armad ... 270500_gut
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/armad ... 270500_gut
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Ministerstvo obrany plánuje nakoupit za více než dvě miliardy téměř dvacítku lehkých útočných vozidel Supacat od firmy LPP napřímo bez soutěže. S ní v době nástupu na ministerstvo podnikal náměstek ministryně František Šulc, po upozornění na možný střet zájmů diskuse o akvizici usnuly. Nyní se však ukazuje, že věc u ledu není a vozidla se nakonec pravděpodobně nakoupí. Kvůli vysoké ceně to bude řešit sněmovní branný výbor.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ob ... r-40492934
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ob ... r-40492934

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
No kupovat pár ks bez soutěže za takové peníze je opravdu divné, když nemůžou říct co je tam za výbavu, která zdražila za rok o 65 milionu tak aspoň ať rozdělí cenu vozidla zbraní a ostatní vybavení, takhle to fakt smrdí.
Vypadá to jako kšeft pro jednu firmu, zkusil bych to porovnat na jiné platformě a na stejné vozidle, ale od jiné firmy (klidně zahraniční). Tak jak to je teď protlačováno je to oprávněně předmětem pranýřování a to není výhodné pro nikoho.
Chápu, že se jim líbí Supacat, ale 18 ks vozidel opravdu není ten důvod proč se nechat vláčet v médiích za rozhazování. Ti lidé co to pak tlačí na sílu jako třeba zadaní na přímo bushmaster si vůbec neuvědomují co to děla za škodu (nebo ano a jde jim jen o peníze).
Vypadá to jako kšeft pro jednu firmu, zkusil bych to porovnat na jiné platformě a na stejné vozidle, ale od jiné firmy (klidně zahraniční). Tak jak to je teď protlačováno je to oprávněně předmětem pranýřování a to není výhodné pro nikoho.
Chápu, že se jim líbí Supacat, ale 18 ks vozidel opravdu není ten důvod proč se nechat vláčet v médiích za rozhazování. Ti lidé co to pak tlačí na sílu jako třeba zadaní na přímo bushmaster si vůbec neuvědomují co to děla za škodu (nebo ano a jde jim jen o peníze).
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
V dobe absolutnej nadvlady dronov kupovat otvorene vozidla...
A tak ste sa smiali na tych "cinskych golfovych vozikoch", toto (Supacat) ma k nim koncepcne velmi blizko.
A tak ste sa smiali na tych "cinskych golfovych vozikoch", toto (Supacat) ma k nim koncepcne velmi blizko.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
tohle je auto pro průzkumáky, takže s golfovým vozíkem to má společného.. nic



Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
A prieskumnikov nemoze napadnut dron?
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
V tomhle by bylo zajímavé zjistit v čem jezdí specky na ukrajině v současné době, jestli mají či nemají střechu.
Jinak VTU stale prezentuje ten Sabre - bylo by zajímavé za kolik by nabídli tyto vozidla, za mě stále má spíše smysl nakoupit více ks stejného vozidla než udržovat 18 ks protože jsou trošku lepší ? (pořád je to jen kolová platforma a to fakt velký rozdíl neudělá).
Jinak VTU stale prezentuje ten Sabre - bylo by zajímavé za kolik by nabídli tyto vozidla, za mě stále má spíše smysl nakoupit více ks stejného vozidla než udržovat 18 ks protože jsou trošku lepší ? (pořád je to jen kolová platforma a to fakt velký rozdíl neudělá).
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Jezdí v tom co má kola. Navíc v zákopové válce často bojují jako pěchota.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Ani ne. Protože pokud se budou zároveň pořizovat lafetované zbraně a veškerá elektronická výbava je vyšší cena celkem očekávatelná. Navíc pořizovat to odděleně nemá smysl když to má tvořit jeden komplet.
Taky jsem si nevšiml žádného vláčení. Ten článek jen rozebírá fakta a je řekl bych celkem dobře napsaný. V obrácené logice nemá kvůli 18 vozidlům smysl vymýšlet kolo a nepořídit speciálům co pro svou práci chtějí.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Překvapivě souhlasím - tady je problém ta firma jako prostředník (která se jako prodala aby nebyla přímo napojena) a mega skok během roku v podobě 65 mil na auto. Také to píšu ať MO požádá o nabídku ideálně přímo výrobce a pro srovnání třeba ten VTU na jiné platformě.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Pokud si firma vyjednala zastupování na našem trhu potom se s vámi výrobce vůbec nebude bavit. Navíc u skss nechtějí jinou platformu.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Určitě je fajn se jim snažit vyhovět, ale vše musí mít nějaký limit a nemůžeme vyhazovat peníze za vozidlo (i když v něčem asi nej, protože je to pořád jen obyč vozidlo 4x4 což není zásadní rozdíl a výbava půjde dát určitě i na jiné). Takže pokud je to lichvářská cena prostředníka kterého nelze obejít tak prostě musíme vzít jiné, pokud je to dražší jen třeba o 10-20% tak klidně bych jim ho pořídil, ale to zjistí až si řeknou klidně o neofiko kalkulaci třeba od toho VTU. Ten nárůst během roku je fakt moc podezřelý a spíše to vypadá, že si ta firma hodlá namastit kapsu a má "jistotu", že se to protlačí, já doufám, že se řekne ne, buď to prodejte za původních podmínek nebo nasrat. Fakt by mě zajímalo co za vybavení navíc, každé vozidlo "dostalo", když je cena vzrostla během 1 roku o skoro 3 mil USD...
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
není to jen 4x4 vozidlo, ale vozidlo, kde je vyzkoušená provozuschopnost, včetně odolnost proti minám apod.



Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Dobře pokud je to jediné vozidlo na světě tak asi nemáme na vybranou a musíme přistoupit na to vydírání. Pokud to není jediné vozidlo tak platí to co jsem napsal. Od perunu si ale určitě polepší

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
stirling: zas jdeš cestou "vymyslet kolo". Jednotky tohle vozidlo, s kterým se setkali i v bojové zóně, chtějí dlouhodobě. Místo nich se jim cpalo něco co nechtěli. A výsledkem je, že jimi požadované vozidlo zdražilo.
Pokud bychom šli tvou cestou, tak by se zase udělalo kolečko Supacat, Arquus, Iveco. Dál se budou hoblovat Kajmany, v reálu se zase vybere Supacat, který mezitím opět zdraží.
Pokud bychom šli tvou cestou, tak by se zase udělalo kolečko Supacat, Arquus, Iveco. Dál se budou hoblovat Kajmany, v reálu se zase vybere Supacat, který mezitím opět zdraží.



Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Myslím, že jsem to napsal jasně, pokud je to trochu dražší tak ať to pořídí, ale pokud je to vydírání tak to nedává smysl ani z pohledu AČR. Nechci se pouštět do debaty ohledně technických parametrů (ale stále trvám na tom, že smotné vozdilo neudělá velký rozdíl). Klidně přistoupím na to, že je nej na světě. Jinak já spíše myslel SABRE, ale tohle není primárně o technice ať je to cokoliv, to je o penězích.
Daleko podstatnější je vnímat i ze strany AČR její rozpočet jako peníze občanů ČR a měla by se k ním chovat jako odpovědný hospodař. Když budu ožralý milionář tak se prostě o tom bude psát a lidé budou nasraní. Tohle přesně tak vypadá a jestli si AČR myslí, že ten příplatek za to stojí tak ať to veřejnosti prostě vysvětlí (nemyslím, víme co chceme), ale prostě suše řekne - podívejte tohle vozidlo stojí o tolik a tolik více, ale stejně ho chceme, protože např. má lepší nosnost, dokážeme ho přepravit takhle, je lepší v terénu, má menší poruchovost, má lepší ochranu atd... nevím prostě jasně říct proč se vyplatí koupit 18 ks tohoto než mít třeba 30 ks jiných vozidel se kterým to porovnám. Takto ještě ve spojitosti s tou firmou napojenou na náměstka to prostě dělá dojem velké/malé domu.
Daleko podstatnější je vnímat i ze strany AČR její rozpočet jako peníze občanů ČR a měla by se k ním chovat jako odpovědný hospodař. Když budu ožralý milionář tak se prostě o tom bude psát a lidé budou nasraní. Tohle přesně tak vypadá a jestli si AČR myslí, že ten příplatek za to stojí tak ať to veřejnosti prostě vysvětlí (nemyslím, víme co chceme), ale prostě suše řekne - podívejte tohle vozidlo stojí o tolik a tolik více, ale stejně ho chceme, protože např. má lepší nosnost, dokážeme ho přepravit takhle, je lepší v terénu, má menší poruchovost, má lepší ochranu atd... nevím prostě jasně říct proč se vyplatí koupit 18 ks tohoto než mít třeba 30 ks jiných vozidel se kterým to porovnám. Takto ještě ve spojitosti s tou firmou napojenou na náměstka to prostě dělá dojem velké/malé domu.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Což je pravda. Jednoduše se jedná o opětovně mizernou komunikaci zevnitř ven.Takto ještě ve spojitosti s tou firmou napojenou na náměstka to prostě dělá dojem velké/malé domu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Jenom bych připomněl, že Jackal je od letošního léta ve výrobě ve verzi Mk3. Takže to snad tak úplně stejné vozidlo nebude.