
F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Výměna motoru je totiž ultimátní argument proč je Gripen nepřekonatelné letadlo. 

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Btw - fúzia a zdieľanie dát - také niečo robia drony ako GlobalHawk
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Proč se častěji mění motor v době války ? Namátkou bordel ve vzduchu, střepiny, nekvalitní ranvej protože se nestihla zcela uklidit ? To se musí polopatě psát co to znamená válka ? To není DCS ani jiná videohra. Když se bojuje nad hlavama, je to jiné než když se dělá z netknutého zázemí.
A dají se najít další XY věcí které tam jsou, nejen motor a povrch letadla. Digitální bojiště, to je pěkný, ale, kdo ho má ? F-35 sdílí data, potud v pořádku, ale když nemám vybudovaný systém na to letadlo, dopadnu jako MiG 23 proti izraeli. Pro neznalé. sovětská letadla fungovala v rámci PVO navedení z pozemních radiolokátorů. Hustá síť radiolokátorů SSSR byla v pořádku, ale pokud vezmu letadlo dělané do tohoto systému boje a dám ho tam, kde nemám zcela fungující a hustou síť pokrytí pozemními radiolok. Dostávám se do problémů. A to nepřítel ještě přišel na to jak navádění totálně zarušit.
Tedy,zase, opravdu je 5 gen ( to je hnusné pojmenování) ten bod zlomu pro ukrajinu ? Za mě je otázka jak a jestli by F-35 byl ve vzduchu tak často jako Su 27 a MiG 29 a jak dlouho vydržel být efektivní s poškozeným RAM a bez digitální sítě kolem.
A dají se najít další XY věcí které tam jsou, nejen motor a povrch letadla. Digitální bojiště, to je pěkný, ale, kdo ho má ? F-35 sdílí data, potud v pořádku, ale když nemám vybudovaný systém na to letadlo, dopadnu jako MiG 23 proti izraeli. Pro neznalé. sovětská letadla fungovala v rámci PVO navedení z pozemních radiolokátorů. Hustá síť radiolokátorů SSSR byla v pořádku, ale pokud vezmu letadlo dělané do tohoto systému boje a dám ho tam, kde nemám zcela fungující a hustou síť pokrytí pozemními radiolok. Dostávám se do problémů. A to nepřítel ještě přišel na to jak navádění totálně zarušit.
Tedy,zase, opravdu je 5 gen ( to je hnusné pojmenování) ten bod zlomu pro ukrajinu ? Za mě je otázka jak a jestli by F-35 byl ve vzduchu tak často jako Su 27 a MiG 29 a jak dlouho vydržel být efektivní s poškozeným RAM a bez digitální sítě kolem.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
nutno digitalizace armády je něco co musí proběhnout, ať tady bude lítat cokoliv, takže operovat s tímhle proti F-35 je .. prazvláštní.
Dle diskuzí na F-16.net se dá výměna motoru F135 zvládnout za osm hodin
Dle diskuzí na F-16.net se dá výměna motoru F135 zvládnout za osm hodin



Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Wasp, ja som sa pytal, ako casto sa to meni za mesiac, nie preco. Kolko nahradnych motorov ma polne letisko pre bojove lietadla?
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
S výmenou motora F-35 na poľnom letisku to nebude problém. Lebo nebudú motory.. V ponuke pre ČR je len jeden náhradný motor pre 24 lietadiel. Ale asi sú veľmi spoľahlivé, lebo Poľsku bol ponúknutý jeden náhradný motor na 32 lietadiel.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
to je prvotní balíček, nijak neovlivňuje kolik jich bude AČR mít.



Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To, co bylo zatím publikované není žádná "ponúka", ale exportní koncese, na jejím základě se teprve může jednat o nabídce a následně o kontraktu, což obojí se může od koncese dost lišit - i finančně (směrem dolů, samozřejmě). A možná není ani třeba náhradní motory do zásoby kupovat, přece jen to není Tumanskij R-29 a budou na regionálním středisku v Polsku a i na "assembly" závodě v Cameri v Itálii.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Lynxi, ty radši o fúzi z sdílení dat nic nepiš, páč zjevně netušíš, která bije.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Wasp – díky doletu se F-35 provozují dál od fronty než jednomotorové stíhačky 4. generace. Letouny potřebují mnohem častěji údržbu jiných částí než výměnu motoru. Jinými slovy ho vyměníš ve chvíli, kdy děláš tu údržbu. Navíc letadla pochopitelně nejsou ve vzduchu pořád, takže čas na to je. Tenhle argument je prostě mimo.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Wasp: mit Ukrajina 24 F35A, tak maji rusove daleko vetsi potize s logistikou daleko od fronty, zlikvidovány PVO, jejich lode by nevystrcili nos z pristavu a jejich stihaci a bombardery by meli podstatne tezsi praci a po par prepadech by se drzeli hodne vzadu. o vrtulnicich ani nemluve. znicene mosty v hloubce a hlavne ten jeden ..
Pri tak dlouhem konfliktu vsechny sroje litaji jednou za par dni/tydnu a rusove doslova vylitali celou jejich pocetnou flotilu... nemaji dost stroju na to aby mohli zastavit udery F35, ktere si muzou vybrat, kde zautoci...
Gripen by jim umoznil co? S meteorem ztizit operace VKS a vytlacit je dal. zem -zem by to bylo temer stejny jako se su-24. zasahovani cilu v blizkosti fronty.
Pri tak dlouhem konfliktu vsechny sroje litaji jednou za par dni/tydnu a rusove doslova vylitali celou jejich pocetnou flotilu... nemaji dost stroju na to aby mohli zastavit udery F35, ktere si muzou vybrat, kde zautoci...
Gripen by jim umoznil co? S meteorem ztizit operace VKS a vytlacit je dal. zem -zem by to bylo temer stejny jako se su-24. zasahovani cilu v blizkosti fronty.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Veľmi rad sa nechám poučiť, dúfam ze to zvládnes tak 10 vetami. Btw. Táto vec, fuzia dá je vec palubného počítača - a je v zásade jedno ci je ten počítač umiestnený na F35, C130, F15. Hadam sa nemýlim. Ale v prípade acr neviem s kým by tie dáta zdieľali, s HIMARS? Ten predsa nie je na poradu dne, a podla vyjadrení ani tak skoro nebude. Preto verím, že prieskumna práca, ktorú by spravil F35 - spraví - a lepšie, strategický Dron.
Ale co je najpodstatnejšie a bolo to neraz spomínané - nikto netuší, aká bude prevádzky schopnosť hakliveho F35. Ved si pozrite tie extra prísne požiadavky na AFB. Hadam ma neobvinite, že som si ich vymyslel.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To ako že by ste nakúpili lietadlá s plánovanou prevádzkou na 40 rokov s tým, že nebudete mať možnosť, v prípade poruchy, okamžite vymeniť motor ani pre jedno lietadlo? Odvážna myšlienka. V tom prípade teda prajem, aby sa ten zbytočný náhradný motor podarilo z finálnej ponuky vyradiť..

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Hosi, mne to pripada, ze tie f35 susedom zavidite. Ja som rad, ze spojenci budu mat spickovu techniku, vy preco stale hladate v syre diery?
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
V zasade mas pravdu. Fun fact: prvni letadlo s fuzi dat byl Gripen. Ale to, co dela z F-35 nejlepsi soucasny letoun na trhu je prave ta kombinace stealth + extremne vykonny radar a senzory + schopnost fuze dat a preposilani vysledku dalsim jednotkam (tedy nejen jinym F-35), at uz starym datalinkem 16 nebo pomoci paprsku MADL, ktery je velmi tezko zjistitelny a jeste hure rusitelny.
Jenze F-35 je zaroven vynikajici viceucelove stihaci letadlo neporazitelne letadly 4+ generace a take fantasticky stihaci bombarder, ktery je diky stealth schopen pronikat a nicit PVO nepritele.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Lze se těšit na budoucí spolupráci českých F-35A a slovenských F-16 Block70, ta by mohla být po technické stránce hodně dobrá. Rozhodně lepší než JAS-39 a MiG-29.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Stačí si přečíst předchozí diskuzi. Když se podepíší F-35A, tak tu nebudou do dvou let. Než se nové stroje zavedou do služby, bude české nebe i nadále chránit Gripen. Po dobu těch cca 8-12 let. Pokud se Švédy bude možná dohoda. Pokud ne, bude se to řešit jinak.Pressburger píše: ↑11/9/2023, 13:45Uff takže vlastne 24ks F-35 + ako píšete cit. "Gripeny se budou provozovat ještě tak 8-12 let minimálně" tak to ste si moc nepomohli keď ste tých 14ks o po zákazke na 12ks mohli mať zadarmo. Je to stále "lepšie a lepšie" ...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Fúzia dát sa ešte len vyvíja, najlepšiu má F-35 a po ňom rafale. Ostatné lietadlá len paberkujú.Lynx píše: ↑11/9/2023, 22:41Veľmi rad sa nechám poučiť, dúfam ze to zvládnes tak 10 vetami. Btw. Táto vec, fuzia dá je vec palubného počítača - a je v zásade jedno ci je ten počítač umiestnený na F35, C130, F15. Hadam sa nemýlim. Ale v prípade acr neviem s kým by tie dáta zdieľali, s HIMARS? Ten predsa nie je na poradu dne, a podla vyjadrení ani tak skoro nebude. Preto verím, že prieskumna práca, ktorú by spravil F35 - spraví - a lepšie, strategický Dron.
Ale co je najpodstatnejšie a bolo to neraz spomínané - nikto netuší, aká bude prevádzky schopnosť hakliveho F35. Ved si pozrite tie extra prísne požiadavky na AFB. Hadam ma neobvinite, že som si ich vymyslel.
Ktorý dron ? Stealth dron čo ešte nie je vyrobený ? Teoreticky sa dá dať na všetko a časom k tomu dôjde ale keď nie je stealth, tam nemôže prenikať hlboko nad nepriateľské územie.
Digitálne bojisko s datalinkami sa bude postupne zavádzať aj v AČR. To nie je práca na rok-dva.
Nechápem, čo máš ustavične za problém.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Lynxi, já tu za tebe fakt nebudu dělat domácí úkoly. Co je fúze dat, si můžeš jednoduše zjistit. Že ji má F-35 na úplně jiné úrovni než jakýkoliv jiný stroj, je vcelku také snadno zjistitelné. Howgh.