Korejská letadlová loď LPX-II
Korejská letadlová loď LPX-II
Korejská letadlová loď LPX-II
Jižní Korea oznámila plán na stavbu letadlové lodi LPX-II, z níž se stane vlajková loď celého námořnictva. Stavbu zajistí společnost Hyundai Heavy Industries, která vyhrála v loňském výběrovém řízení. Původní plán hovořil o začátku stavby v roce 2033, ale termín byl urychlen již na konec této dekády. Rovněž místo původních 30 000 tun a nosnosti 20 F-35B, byl výtlak navýšen na plných 40 000 tun, což jistě zvýší i počet letounů. HHI má koncepční návrh dokončit koncem tohoto roku. Plavidlo bude založeno na projektu Dokdo, vycházejícím z obojživelných útočných lodí LPX-I navržených společností Hanjin Heavy Industries and Construction. Bude delší a těžší než plavidlo třídy Dokdo, leč bez doku a katapultu.
https://www.naval-technology.com/news/r ... er-lpx-ii/
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... ot-an-lhd/
https://www.navalnews.com/tag/lpx-ii/
Naposledy upravil(a) Rase dne 15/9/2023, 17:58, celkem upraveno 1 x.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
asi to má byť výtlak 40000 ton.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Díky, opraveno

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Zajímavostí u této lodi je nový kombinovaný systém elektropohonu vyvinutý firmou Daewoo výhradně pro Námořnictva Korejské republiky (ROK Navy).
Pramen: https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... destroyer/
South Korean shipbuilder Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) completed the development of a new generation of electric propulsion system that could be fitted aboard the future KDDX destroyer and LPX-II LHD projects of the Republic of Korea Navy (ROK Navy).
Překlad: Jihokorejská loděnice Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) dokončila vývoj nové generace elektrického pohonného systému, který by měl být zabudován příštího typu torpédoborce KDDX a projektované lodě LPX-II LHD Námořnictva Korejské republiky (ROK Navy).
Pramen: https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... destroyer/
South Korean shipbuilder Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) completed the development of a new generation of electric propulsion system that could be fitted aboard the future KDDX destroyer and LPX-II LHD projects of the Republic of Korea Navy (ROK Navy).
Překlad: Jihokorejská loděnice Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) dokončila vývoj nové generace elektrického pohonného systému, který by měl být zabudován příštího typu torpédoborce KDDX a projektované lodě LPX-II LHD Námořnictva Korejské republiky (ROK Navy).
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
"je schopný fungovať čiste na elektrinu bez mechanického pohonu, z toho dôvodu redukuje podvodný hluk na minimum"operate solely with electricity, without a mechanical propulsion system, and therefore limit underwater radiated noise as much as possible.
To akože je schopný fungovať na baterky?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
"without a mechanical propulsion system" = bez mechanického systému pohonu.
Takže i bez vrtulí ???? Je to vůbec možné? Aspoň principielně?
Takže i bez vrtulí ???? Je to vůbec možné? Aspoň principielně?
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
To by sme už boli u "magnetohydrodynamického" pohonu(housenkový pohon..."Hon na ponorku")Vlastimil Čech píše:"without a mechanical propulsion system" = bez mechanického systému pohonu.
Takže i bez vrtulí ???? Je to vůbec možné? Aspoň principielně?
Radšej mu tú vrtulu(s elektromotormi) ešte nechajme.

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Turbogenerátory na výrobu proudu a elektromotory na pohon - tiché a poskytne dostatek energie pro budoucí upgrady. Elektromotory mohou být napojené přímo na šrouby - výborné odhlučnění.
- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Myslíte tedy strojní zařízení:
1-mazut-kotel-pára-turbina-dynamo-elektromotor-vrtule?
2-kapalný plyn-plynová turbina-dynamo-elektromotor-vrtule?
pak zbývají opravdu jen -baterky-elektromotor-vrtule?
nebo ještě jiný mechanický system? Jako jiný zdroj proudu pro elektromotor mne napadá už jen palivový článek...
Snad se to dozvíme, pane Madrabbite.
1-mazut-kotel-pára-turbina-dynamo-elektromotor-vrtule?
2-kapalný plyn-plynová turbina-dynamo-elektromotor-vrtule?
pak zbývají opravdu jen -baterky-elektromotor-vrtule?
nebo ještě jiný mechanický system? Jako jiný zdroj proudu pro elektromotor mne napadá už jen palivový článek...
Snad se to dozvíme, pane Madrabbite.
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Vyzerá to že máš pravdu. Ale v tom prípade to nie je žiadna novinka ale systém pohonu používaný vo svete dlhé roky.(IFEP)madrabbit píše:Turbogenerátory na výrobu proudu a elektromotory na pohon - tiché a poskytne dostatek energie pro budoucí upgrady. Elektromotory mohou být napojené přímo na šrouby - výborné odhlučnění.
https://www.navalnews.com/event-news/ma ... -programs/
https://en.wikipedia.org/wiki/Integrate ... propulsion
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Pane Kenafle, v odkazech, na které jste upozornil ovšem figuruje ryze mechanické strojní vybavení: Dieselagregáty, turbiny. Tomu neodpovídá trvzení: "without a mechanical propulsion system"... navíc máte ovšem pravdu: to nie je žiadna novinka, ale systém pohonu používaný vo svete dlhé roky
---------------------------------
Opravdu jsem zvědav, co to Korejci vymysleli. Anebo to někde někdo špatně z korejštiny přeložil. Není přece možné, aby takovou velikou loď poháněli třeba galejníci
To by byl asi opravdu jediný systém úplně "without a mechanical propulsion system" 
---------------------------------
Opravdu jsem zvědav, co to Korejci vymysleli. Anebo to někde někdo špatně z korejštiny přeložil. Není přece možné, aby takovou velikou loď poháněli třeba galejníci


Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Ale kdeže - vesla v havlinkách jsou "mechanický systém", systematicky jsou to pákyVlastimil Čech píše: Opravdu jsem zvědav, co to Korejci vymysleli. Anebo to někde někdo špatně z korejštiny přeložil. Není přece možné, aby takovou velikou loď poháněli třeba galejníciTo by byl asi opravdu jediný systém úplně "without a mechanical propulsion system"

Uvidíme. Nedivil bych se, kdyby došlo pouze k záměně "with" za "without" při překl. z korejštiny

K té filmové "housence": On to není problém že bychom to neznali, známe nejméně dva způsoby jak to funguje - jednak za zákl. síly vznikající na drátě jímž protéká proud v mag. poli (u vzduchu mluvíme v obchodním styku o "větráku na elektronový vítr"), a jednak tzv. "mikrovlnným motorem" (trychtýř který má vyvozovat tah když vysílá záření v mikrovlnné obl.).
Problém u obou je to, že mají tak malou, že až takřka neměřitelnou účinnost (tedy moc elektriky za málo tahu, resp. za takřka žádný), a z toho vyplývá i potřeba velkého a tím i těžkého provedení. Zatím tedy jen na sny. A filmy

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
A ještě mne napadá: proč by ohromná letadlová loď měla být tichá? Konec konců taková obluda je VIDĚT daleko, ať už visuelně, nebo radarem. Copak svým pohonem přehluší hukot moře, nárazy vln, vítr? A i kdy přehlušila, na jak daleko? Moře hlučí skoro pořád a pak všude...No námořníkem jsem nikdy nebyl, ale i velkou loď jsem skoro na obzoru (daleko) viděl, ale rozhodně jsem ji neslyšel.
Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Co dodat ...
Alternativou do budoucna je pulzní detonační motor (Pulse Detonation Engines - PDE) pro úsporu paliva. Například americké křižníky CG(X) budou využívat vylepšenou technologii použitou v DDG 1000 - Zumwalt.
Ovšem turbíny Rolls Royce se ukázaly jako značně nespolehlivé a naprosto selhávají v tropickém podnebí. Pokročilé indukční motory (AIM) jsou však asi v pořádku. Řešení elektrického pohonu přináší efektivitu.
Další typ lodi, jako Littoral Combat Ship, budou mít hybridní pohonný systém složený ze dvou plynových turbín, pro vysoké rychlosti a dvou dieselových motorů pro nízké rychlosti, což umožní efektivní plavbu nízkou rychlostí.
Korejská lehká letadlovka třídy CVX (označovaná jako LPX-II) má mít plynové turbíny a elektrický pohon. Systém IFEP má být téměř identický s elektrickým systémem GE navrženým pro britský torpédoborec typu 45.
Bez vrtule asi ne, ale bez hřídelů k pohonu vrtulí si lze představit. Místo toho, aby byl hnací hřídel lodního šroubu spojen s motorem přes redukční převody, lze ho připojit přímo k elektromotoru bez použití převodovky.Vlastimil Čech píše:"without a mechanical propulsion system" = bez mechanického systému pohonu.
Takže i bez vrtulí ???? Je to vůbec možné? Aspoň principielně?
Společnost DSME vysvětluje, že elektrický pohonný systém zajišťuje schopnost přežití během operací proti ponorkám (ASW), protože funguje pouze na elektřinu, bez mechanického pohonného systému, a proto co nejvíce omezuje hluk vyzařovaný pod vodou.Vlastimil Čech píše:A ještě mne napadá: proč by ohromná letadlová loď měla být tichá? Konec konců taková obluda je VIDĚT daleko, ať už visuelně, nebo radarem.
Těch systémů či kombinací pohonu může být více ... Ad 1-mazut-kotel - už starší systém pohonu. Ad 2 kapalný plyn-plynová turbina ... turbína nemusí nutně spalovat jen kapalný plyn, ale třeba naftu či mazut.Vlastimil Čech píše:Myslíte tedy strojní zařízení:
1-mazut-kotel-pára-turbina-dynamo-elektromotor-vrtule?
2-kapalný plyn-plynová turbina-dynamo-elektromotor-vrtule?
pak zbývají opravdu jen -baterky-elektromotor-vrtule?
nebo ještě jiný mechanický system? Jako jiný zdroj proudu pro elektromotor mne napadá už jen palivový článek...
Snad se to dozvíme, pane Madrabbite.
Alternativou do budoucna je pulzní detonační motor (Pulse Detonation Engines - PDE) pro úsporu paliva. Například americké křižníky CG(X) budou využívat vylepšenou technologii použitou v DDG 1000 - Zumwalt.
Ovšem turbíny Rolls Royce se ukázaly jako značně nespolehlivé a naprosto selhávají v tropickém podnebí. Pokročilé indukční motory (AIM) jsou však asi v pořádku. Řešení elektrického pohonu přináší efektivitu.
Další typ lodi, jako Littoral Combat Ship, budou mít hybridní pohonný systém složený ze dvou plynových turbín, pro vysoké rychlosti a dvou dieselových motorů pro nízké rychlosti, což umožní efektivní plavbu nízkou rychlostí.
Korejská lehká letadlovka třídy CVX (označovaná jako LPX-II) má mít plynové turbíny a elektrický pohon. Systém IFEP má být téměř identický s elektrickým systémem GE navrženým pro britský torpédoborec typu 45.





Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Si si istý že nepíšeš o pulzačnom motore ako na V1?Lord píše:..
Alternativou do budoucna je pulzní detonační motor (Pulse Detonation Engines - PDE) pro úsporu paliva. Například americké křižníky CG(X) budou využívat vylepšenou technologii použitou v DDG 1000 - Zumwalt. ..
https://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_detonation_engine
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Jak se to vezme, myslí tím asi celé hybridní zařízení, turbínu PDC (a pulsní trubice PDE), která je účinnější a tím úspornější, než plynová turbína.
Není tím myšlen motor pro letadla, i když některé principy jsou podobné. Ano, Němci ve 40.-tých letech 20.století začali experimentovat s pulsním motorem, ale doba a vývoj mezitím značně pokročily. Pulzní detonační motory se aktivně vyvíjejí pro výrobu energie ve vzduchu, na moři i na zemi. Do válečných lodí se hodí, do letadel zatím rozměrnější, a pro pozemní elektrárny dobré, leč drahé a je třeba dál zkoumat.

Podívej se na obrázek. GE na tom maká. Ve spolupráci s NASA testovala společnost General Electric více-trubicové pulzní detonační spalovací zařízení. Turbínový hybridní systém v němž byly trubice PDE uspořádány do tvaru (podobně jako u Gatlingova kulometu) "střílely" do jednostupňové axiální turbíny jmenovitý výkon 1 000 koní při 25 000 ot/min.
Co vymyslí dál, je otázka.

Torpédoborec Zumwalt má zatím jiný systém ... připojuji jen pro ilustraci.
Není tím myšlen motor pro letadla, i když některé principy jsou podobné. Ano, Němci ve 40.-tých letech 20.století začali experimentovat s pulsním motorem, ale doba a vývoj mezitím značně pokročily. Pulzní detonační motory se aktivně vyvíjejí pro výrobu energie ve vzduchu, na moři i na zemi. Do válečných lodí se hodí, do letadel zatím rozměrnější, a pro pozemní elektrárny dobré, leč drahé a je třeba dál zkoumat.

Podívej se na obrázek. GE na tom maká. Ve spolupráci s NASA testovala společnost General Electric více-trubicové pulzní detonační spalovací zařízení. Turbínový hybridní systém v němž byly trubice PDE uspořádány do tvaru (podobně jako u Gatlingova kulometu) "střílely" do jednostupňové axiální turbíny jmenovitý výkon 1 000 koní při 25 000 ot/min.
Co vymyslí dál, je otázka.

Torpédoborec Zumwalt má zatím jiný systém ... připojuji jen pro ilustraci.





Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Dík, o podobnom princípe využitia pulzačných motorov som nevedel. 

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Korejská letadlová loď LPX-II
Jihokorejské MO počátkem tohoto roku oznámilo změnu plánů letadlové lodě, její zvětšení až na výtlak 50 000 t a její vybavení katapulty pro start letounů tak, aby namísto uvažovaných F-35B mohla nést námořní variantu místního stíhače KF-21 Boramae. Ta má být vyvinutá v časovém rámci 10 let.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),