Boj o Líně
Re: Boj o Líně
Nejspíš se ta lokalita bude držet pro případné rozhodnutí VW v budoucnosti. Ovšem je to značná ztráta. Zrovna teď by ČR nějakou strategickou investici nutně potřebovala. Další rozjednané věci jsou značně menšího rozsahu. Aspoň ty co jsou veřejné známé.
Re: Boj o Líně
Celá elektromobilita je ztráta jak prase a ukázka nekompetentnosti. Pro lidi co tam žijí to ztráta není ani náhodou, ztráta to není ani pro AČR. Ztráta to je tak maximálně pro pět tisíc Mongolců, Filipínců a bůh ví koho ještě.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Jsem značně skeptický vůči jakékoliv investici forzírované vládou, prezidentem a koneckonců i Bruselem: viz Solární baroni z let 2009 - 10, kanál Dunaj–Odra–Labe – Wikipedie, řepková nafta, stávky v proti hladovým mzdám v pneumatikárně, atd. O stadionu pro Sáblíkovou ani nemluvě. A v malém? Rozhledna, visutý most, asfaltová "ekologická" cyklostezka a do těch míst vedou rozbité silnice, bo "kraj nemá na údržbu silnic II. a III. třídy" - "vládo dej" - volal Babiš před strakovkou

Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boj o Líně
Velké investice musý být vždy tlačené vládou. Už jen pro nutné investiční pobídky a proto že investor vždy žádá po státu jisté záruky.
To že přicházíme o příležitosti zahraničních investic musí cítit asi každý. U takovéhle investice která bude v budoucnu pro automobilky zásadní to zvlášť zamrzí. Musíme doufat že se VW v budoucnu k záměru postavit další továrnu v Evropě vrátí a Líně už budou lépe připravené. Ovšem prý jsou další zájemci o stavbu závodu na výrobu baterii. Minímálně u nějaké korejské by to dávalo smysl.
Kdo si myslí že budoucnost aut je jiná než elektrická lže sám sobě.
To že přicházíme o příležitosti zahraničních investic musí cítit asi každý. U takovéhle investice která bude v budoucnu pro automobilky zásadní to zvlášť zamrzí. Musíme doufat že se VW v budoucnu k záměru postavit další továrnu v Evropě vrátí a Líně už budou lépe připravené. Ovšem prý jsou další zájemci o stavbu závodu na výrobu baterii. Minímálně u nějaké korejské by to dávalo smysl.
Kdo si myslí že budoucnost aut je jiná než elektrická lže sám sobě.
Re: Boj o Líně
Bohužel, naskakujeme do rozjetého Eurosocialistického vlaku. Já ctím Rganovu definici socialisty: „Hýbe-li se to, zdaňte to. Nepřestává-li se to hýbat, zregulujte to. Nehýbe-li se to už, začněte to dotovat.“Scotty87 píše: ↑1/11/2023, 18:35 Velké investice musý být vždy tlačené vládou. Už jen pro nutné investiční pobídky a proto že investor vždy žádá po státu jisté záruky.
To že přicházíme o příležitosti zahraničních investic musí cítit asi každý. U takovéhle investice která bude v budoucnu pro automobilky zásadní to zvlášť zamrzí. Musíme doufat že se VW v budoucnu k záměru postavit další továrnu v Evropě vrátí a Líně už budou lépe připravené. Ovšem prý jsou další zájemci o stavbu závodu na výrobu baterii. Minímálně u nějaké korejské by to dávalo smysl.
Kdo si myslí že budoucnost aut je jiná než elektrická lže sám sobě.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boj o Líně
To je realita globalizovaného tržního hospodářství. Investor jde tam kde mu udělají lepší podmínky.
Re: Boj o Líně
No, já teda do problematiky aut a elektroaut nevidím, ale tak nějak principiálně bych řekl, že litovat by se mohlo, pokud by ČR přišla o možnost podílet se na výzkumu a vývoji. Tohle mi přijde spíš jako montovna. Nebo se mýlím? Scotty, mezi montáží a vývojem je obrovský rozdíl. Montovna je pro nás ve skutečnosti spíš ztráta. Vývojové centrum by bylo přínosem, ale pochybuju, že je ve hře i ono. Technologické know-how nám nikdo jen tak nepřepustí, to by se v první řadě musely navazovat vztahy mezi investorem a státními či soukromými výzkumnými entitami, a ČR by musela po této stránce umět něco nabídnout. Děje nebo dělo se to?
Re: Boj o Líně
Je výroba spalováků nebo převodovek montovna? Protože to je zhruba na stejné úrovni. Zaměstnance kteří dnes dělají v těhle oborech musíte do budoucna nabídnout alternativní práci. Ostatně i stát tenhle výpadek příjmů bude muset nějak nahradit.
Je tu někde vidět výzkum a vývoj baterií? Ne. Dokud se tu nezačnou vyrábět bude sem ztěží někdo přesouvat vývoj. To by byl blázen.
Je tu někde vidět výzkum a vývoj baterií? Ne. Dokud se tu nezačnou vyrábět bude sem ztěží někdo přesouvat vývoj. To by byl blázen.
Re: Boj o Líně
Podstatné je, že elektormobilita oproti předpokladům netáhne. Takže automobilky ani nepotřebují takovou naplněnost.
Navíc je stále polemika jaká bude ta elektrická budoucnost. A je otázkou jestli bude zrovna litiová..
A cpát baterkarnu do Líní je strategické neumetelstvi vlád(y).
Navíc je stále polemika jaká bude ta elektrická budoucnost. A je otázkou jestli bude zrovna litiová..
A cpát baterkarnu do Líní je strategické neumetelstvi vlád(y).



Re: Boj o Líně
Víš jaké auto momentálně vede žebříčky prodejů v Evropě? A o lithiovou baterii bych se dalších nekolik desetiletí nebál.
Re: Boj o Líně
A víš o tom, že gigafa tory se nestaví kvůli tomu, že realita má opoždění za plánem? A o tom to je.
Edit: a nejprodávanější auto v roce 2022 byl P208, následovaný Sandero, následovaný T-Roc a až na 14 místě je Tesla Y
Edit: a nejprodávanější auto v roce 2022 byl P208, následovaný Sandero, následovaný T-Roc a až na 14 místě je Tesla Y



Re: Boj o Líně
Realita nemá zpoždění za plánem, ale Tesla začíná konkurovat VW mnohem víc než předpokládali. Takže v příštích letech jim bude patrně stačit současná kapacita.
Letos je Tesla na prvním místě a tak to už do konce roku zůstane.
Letos je Tesla na prvním místě a tak to už do konce roku zůstane.
Re: Boj o Líně
S miliónovými dotacemi protlačíš i sloní spřežení:
Norsko už lituje, že s takovou vehemencí tlačilo na rozmach elektromobilů, vrací se mu to jako bumerang
....Všechny tyto kroky vedly nejen k tomu, že se pořízení a vlastnictví elektromobilu stalo uměle levnější záležitostí, než je tomu v případě spalovacích aut, i když vnitřní realita tohoto srovnání je přesně opačná. To bylo nakonec cílem. Co ale nikdo na počátku nedomyslel, je fakt, že jízda s bateriovým vozem se díky tomu stala levnější a pohodlnější než cestování hromadnou dopravou. A současně se stalo, že kvůli snížení výběrů oněch daní začaly chybět peníze na údržbu a rozvoj železničních tratí či autobusových linek.
V ohrožení je tak momentálně velké množství veřejných projektů, jako je třeba nová linka metra v Oslu. Eivind Traedal, člen městské rady této metropole, pak přiznal, že na vině skutečně jsou elektromobily. „Kvůli jejich dotování přes daňové odpustky nemáme peníze, abychom financovali infrastrukturu,“ uvádí bez okolků.
Video s dobíjecí stanicí elektromobilů poháněnou dieselovým generátorem obletělo svět, ukazuje jejich faleš
https://www.autoforum.cz/bleskovky/vide ... ich-fales/
Norsko už lituje, že s takovou vehemencí tlačilo na rozmach elektromobilů, vrací se mu to jako bumerang
....Všechny tyto kroky vedly nejen k tomu, že se pořízení a vlastnictví elektromobilu stalo uměle levnější záležitostí, než je tomu v případě spalovacích aut, i když vnitřní realita tohoto srovnání je přesně opačná. To bylo nakonec cílem. Co ale nikdo na počátku nedomyslel, je fakt, že jízda s bateriovým vozem se díky tomu stala levnější a pohodlnější než cestování hromadnou dopravou. A současně se stalo, že kvůli snížení výběrů oněch daní začaly chybět peníze na údržbu a rozvoj železničních tratí či autobusových linek.
V ohrožení je tak momentálně velké množství veřejných projektů, jako je třeba nová linka metra v Oslu. Eivind Traedal, člen městské rady této metropole, pak přiznal, že na vině skutečně jsou elektromobily. „Kvůli jejich dotování přes daňové odpustky nemáme peníze, abychom financovali infrastrukturu,“ uvádí bez okolků.
Video s dobíjecí stanicí elektromobilů poháněnou dieselovým generátorem obletělo svět, ukazuje jejich faleš
https://www.autoforum.cz/bleskovky/vide ... ich-fales/
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boj o Líně
Jenže až do nedávná měly automobilky problém s dodávkami automobilů (dlouhé čekací doby). Takze rok 2023 ovládal ten, kdo stíhal vykrývat poptávku po nových automobilech. Takže jestli se Y udrží na čele se ukáže v roce 2024. Loni se ke špici ani nepřiblížila.
(To že si někdo koupí Teslu nechápu, když vidím to slícování karoserie.. brr)
Edit: mrknul jsem se na americké prodeje, a tam obsadil elektormobil 4 a 12 pozici. Čtvrtá pozice znamená, že je na polovičních prodejích první F150.
(To že si někdo koupí Teslu nechápu, když vidím to slícování karoserie.. brr)
Edit: mrknul jsem se na americké prodeje, a tam obsadil elektormobil 4 a 12 pozici. Čtvrtá pozice znamená, že je na polovičních prodejích první F150.



Re: Boj o Líně
Tesla přišla s velice zajímavou cenovou politikou a dnes Y vede v Evropě. Pochybuji že se na tom za poslední dva měsíce něco výrazně změní. A opravdu to není o dodávkách. VW začíná mít naopak kapacity nevyužité.
Jinak doporučuji vytáhnout hlavu z Autofora.
Jinak doporučuji vytáhnout hlavu z Autofora.
Re: Boj o Líně
Proto jsem psal o výsledcích za rok 2024. Ne o posledních dvou měsících 2023.
Takže za rok si řekneme jestli to bylo nebo nebylo o dodávkách.
Autoforum nečtu, smůla.
Takže za rok si řekneme jestli to bylo nebo nebylo o dodávkách.
Autoforum nečtu, smůla.



Re: Boj o Líně
Řekl bych, že relevantní je spíš vzájemný poměr el. vs spal. vs spal. oj. Ostatně jaký je to poměr momentálně vidíme v přímém přenosu u VW.
Jinak vývoj spal. motorů koncernu a převodovek(?) je v ČR. Nejen výroba.
Jinak vývoj spal. motorů koncernu a převodovek(?) je v ČR. Nejen výroba.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Jen pro zajímavost .. Jeep Avenger, což je takový prcek v kategorii Kamiq. Měl být v čele Evropě prodáván pouze jako elektromobil, pouze v Itálii měl být nabízen i se spalovacím motorem. Ve výsledku toto odhodlání jim nevydrželo ani rok, a už spalovací verze se oficiálně nabízí ve stále více státech. Pro velký zájem.



-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Boj o Líně
Můžeme rovnou ke Škodovce v relativně chudém Česku, Enyaq je podobně velký jako Kodiaq, jenom má menší kufr, stojí podobně, oba jsou fleetová auta. Kodiaqů se u nás prodalo loni 6 300, Enyaqů 1 300.
Re: Boj o Líně
Každé páté nově prodané auto v roce 2022 byl elektromobil a téměř každé druhé bylo elektrifikované.
Naposledy upravil(a) Scotty87 dne 1/11/2023, 22:34, celkem upraveno 2 x.