Hotové modely letadel a další létající techniky
Moderátor: jarl
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Přesně tak. "Ceylon" v názvu perutě je čestný název. Třeba 122. byla "Bombay" nebo 126. "Persian Gulf". Myslím, že původně opravdu znamenalo, z jaké oblasti personál pochází. Trochu něco jiného byly perutě od 300 do 352, ty byly z okupovaných států. A pak od 400 do 500, ty byly z ostatních států Commonwealthu.

"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Co se týče stojánku na P-61, nefungoval. Vyřešil jsem to sekundáčem.

"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Hornete, dej si do googlu název letadla a luppa (nejlépe do uvozovek). A dej hledat obrázky. Prostě to v této kamufláži u Španělů vyšlo. A v tom odkazu na historii je jasně uvedeno, že tento stroj létal na Ceylonu. Tedy pokud jde o "čestné označení" perutě, má to svůj důvod. A právě ten, že prostě v dané destinaci operovali. Ono to celkově dává logiku. Opět jak se píše - zastarávající Armstrongy (které byly vylifrovány na druhořadé bojiště) nahradily v Evropě modernější Halifaxy a Lancastery.
Ještě doplním 1 zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/No._102_Squadron_RAF
Ještě doplním 1 zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/No._102_Squadron_RAF
Naposledy upravil(a) zved dne 11/10/2023, 23:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Zvede, díky za tip. Zde je odkaz na rumunské stránky, ve kterých je uvedena kolekce 55 modelů. U nás by jich mělo vyjít 60, takže při rychlém porovnávání u nich schází např. P-61 a Beaufighter.
https://autosworld.ro/libertatea-colect ... oi-mondial
Podle mého názoru fotky modelů jsou typy, které u nich už vyšly a pokud vím, odpovídají provedením i těm, co vyšly u nás.
Fotky obálek časopisů na tom budou asi stejně jako u nás, zbarvení přiloženého modelu nemusí odpovídat obrázku v titulu. Vlastně netuším, u kterého modelu vůbec odpovídalo.
Ohledně stojánku pro Black Widow, zatím jsem to neřešil, momentálně ji nemám kam bezpečně dát, ale obávám se, že instalace bude vyžadovat poněkud brutální řešení.
https://autosworld.ro/libertatea-colect ... oi-mondial
Podle mého názoru fotky modelů jsou typy, které u nich už vyšly a pokud vím, odpovídají provedením i těm, co vyšly u nás.
Fotky obálek časopisů na tom budou asi stejně jako u nás, zbarvení přiloženého modelu nemusí odpovídat obrázku v titulu. Vlastně netuším, u kterého modelu vůbec odpovídalo.
Ohledně stojánku pro Black Widow, zatím jsem to neřešil, momentálně ji nemám kam bezpečně dát, ale obávám se, že instalace bude vyžadovat poněkud brutální řešení.

Naposledy upravil(a) hornet dne 13/10/2023, 10:26, celkem upraveno 1 x.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Jo, natvrdo přilepil. Jelikož to letadlo nemá podvozek, stejně bude vždycky na stojánku.

"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Kdepak, to s čestnými názvy bylo trochu jinak. No. 102 peruť operovala celou válku z Británie, do Tichomoří nikdy převelena nebyla. S operačním nasazením to nemělo nic společného Čestný název znamenal, že peruť byla tím územím (nebo třeba městem) zaštítěna a podporována. Dost často i proto, že se její personál skládal z lidí z té oblasti. V únoru 1942 si dala do názvu "Ceylon" No. 102 peruť, protože nad ní v té době převzala patronát Sri Lanka (Ceylon). Jelikož v té době docházelo k přezbrojení na Halifax, pravděpodobně nějaké finanční prostředky na ně pocházely právě z Ceylonu.zved píše: ↑11/10/2023, 23:01 Hornete, dej si do googlu název letadla a luppa (nejlépe do uvozovek). A dej hledat obrázky. Prostě to v této kamufláži u Španělů vyšlo. A v tom odkazu na historii je jasně uvedeno, že tento stroj létal na Ceylonu. Tedy pokud jde o "čestné označení" perutě, má to svůj důvod. A právě ten, že prostě v dané destinaci operovali. Ono to celkově dává logiku. Opět jak se píše - zastarávající Armstrongy (které byly vylifrovány na druhořadé bojiště) nahradily v Evropě modernější Halifaxy a Lancastery.
Ještě doplním 1 zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/No._102_Squadron_RAF
Ten odkaz na aviation-safety má pravdu, Tahle konkrétní mašina byla opravdu ztracena 20. dubna 1940 nad Francií. Což mimochodem znamená, že v té době peruť "Ceylon" ještě v názvu neměla.

"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 08
CHANCE VOUGHT F4U-1D CORSAIR
Corsair sériového čísla 50554 s trupovým číslem "51" patřil do stavu VMF-323 "Death Rattlers" (323. stíhací peruť námořní pěchoty), operující od dubna do července 1945 nejdříve z pomocného letiště Yomitan (japonsky Kita) a později ze základny Kadena na Okinawě. Během těchto bojů v průběhu operace Iceberg dosáhla peruť 124 sestřelů bez jediné ztráty a 12 pilotů dosáhlo statusu esa. Jedním z nich byl se sedmi sestřely i First Lieutenant (nadporučík) Robert Wade, létající na "51". Wade byl uvolněn z námořnictva v lednu 1946, ale hned v říjnu téhož roku se vrátil do aktivní služby a sloužil u VMF-311 během války v Koreji. Je jedním z pilotů námořní pěchoty, kterému se podařilo sestřelit proudový MiG-15. V roce 1964 odešel už nadobro do civilu v hodnosti podplukovníka.
pozn: Model je stejný jako u edice Amercom.
1Lt Robert Wade
Corsairy VMF-323 nad Okinawaou
CHANCE VOUGHT F4U-1D CORSAIR
Corsair sériového čísla 50554 s trupovým číslem "51" patřil do stavu VMF-323 "Death Rattlers" (323. stíhací peruť námořní pěchoty), operující od dubna do července 1945 nejdříve z pomocného letiště Yomitan (japonsky Kita) a později ze základny Kadena na Okinawě. Během těchto bojů v průběhu operace Iceberg dosáhla peruť 124 sestřelů bez jediné ztráty a 12 pilotů dosáhlo statusu esa. Jedním z nich byl se sedmi sestřely i First Lieutenant (nadporučík) Robert Wade, létající na "51". Wade byl uvolněn z námořnictva v lednu 1946, ale hned v říjnu téhož roku se vrátil do aktivní služby a sloužil u VMF-311 během války v Koreji. Je jedním z pilotů námořní pěchoty, kterému se podařilo sestřelit proudový MiG-15. V roce 1964 odešel už nadobro do civilu v hodnosti podplukovníka.
pozn: Model je stejný jako u edice Amercom.
1Lt Robert Wade
Corsairy VMF-323 nad Okinawaou

"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Tak jste mě přesvědčilip3tris píše: ↑12/10/2023, 12:07
Kdepak, to s čestnými názvy bylo trochu jinak. No. 102 peruť operovala celou válku z Británie, do Tichomoří nikdy převelena nebyla. S operačním nasazením to nemělo nic společného Čestný název znamenal, že peruť byla tím územím (nebo třeba městem) zaštítěna a podporována. Dost často i proto, že se její personál skládal z lidí z té oblasti. V únoru 1942 si dala do názvu "Ceylon" No. 102 peruť, protože nad ní v té době převzala patronát Sri Lanka (Ceylon). Jelikož v té době docházelo k přezbrojení na Halifax, pravděpodobně nějaké finanční prostředky na ně pocházely právě z Ceylonu.
Ten odkaz na aviation-safety má pravdu, Tahle konkrétní mašina byla opravdu ztracena 20. dubna 1940 nad Francií. Což mimochodem znamená, že v té době peruť "Ceylon" ještě v názvu neměla.

- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Ono je to trochu "ztraceno v překladu". "By February 1942, the squadron was adopted by Sri Lanka, then Ceylon, and the Whitleys were replaced by the Handley Page Halifax." To "was adopted" neznamená "převzala jako byla přesunuta", ale právě "převzala záštitu", nebo doslova "byla adoptována" Cejlonem. Pak je tam chyba. Nemá tam být "by Sri Lanka, then Ceylon", ale obráceně "by Ceylon, then Sri Lanka", tedy "Cejlon, později Srí Lanka" Za války byl správný název Cejlon, Srí Lanka se ten stát jmenuje až od roku 1972.zved píše: ↑13/10/2023, 01:48Tak jste mě přesvědčilip3tris píše: ↑12/10/2023, 12:07
Kdepak, to s čestnými názvy bylo trochu jinak. No. 102 peruť operovala celou válku z Británie, do Tichomoří nikdy převelena nebyla. S operačním nasazením to nemělo nic společného Čestný název znamenal, že peruť byla tím územím (nebo třeba městem) zaštítěna a podporována. Dost často i proto, že se její personál skládal z lidí z té oblasti. V únoru 1942 si dala do názvu "Ceylon" No. 102 peruť, protože nad ní v té době převzala patronát Sri Lanka (Ceylon). Jelikož v té době docházelo k přezbrojení na Halifax, pravděpodobně nějaké finanční prostředky na ně pocházely právě z Ceylonu.
Ten odkaz na aviation-safety má pravdu, Tahle konkrétní mašina byla opravdu ztracena 20. dubna 1940 nad Francií. Což mimochodem znamená, že v té době peruť "Ceylon" ještě v názvu neměla.Ale mají to v těch zdrojích (zvláště když je člověk ještě kombinuje) divně popsaný. Trochu matoucím způsobem. Zvlášť když na wiki se část dá přeložit jako: "V únoru 1942 byla letka převzata Srí Lankou, později Cejlonem, a Whitley byly nahrazeny Handley Page Halifax."
Hned další věta potvrzuje, že peruť operovala nad Evropou:
"The squadron continued for the next thirty-six months to fly night sorties (including the thousand bomber raids) over Germany. In 1944 the squadron attacked rail targets in France in preparation for the invasion." Tedy: "Peruť pokračovala v náletech na Německo dalších 36 měsíců (včetně třech velkých náletů v květnu a červnu 1942). V roce 1944 během příprav na invazi bombardovala železniční cíle ve Francii." To by šlo z Cejlonu dost těžko


"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 32
DE HAVILLAND D.H.98 MOSQUITO FB Mk.VI
Mosquito sériového čísla RF838 s volacími znaky EO-A pojmenované "Annygumchum" bylo jedno z prvních, které v dubnu 1945 převzala No. 404 (Buffalo) Squadron RCAF. Ta spadala pod britské Coastal Command a operovala ze základny Banff na východě Skotska. Až do rozpuštění perutě 25. května 1945 na něm létala posádka pilot F/Lt James Ronald Hughes a navigátor P/O William Albert Wade. Poté byl letoun předán No. 132 (Coastal) Operation Training Unit. V červnu 1947 stroj zakoupilo Československo, kde sloužil až do jara 1953 pod označením IY-12 u 1. letky Leteckého pluku 24.
Nebyla by to však Luppa, kdyby model neměl nějaké nepřesnosti. Kromě chybějícího nápisu na přídi a pum místo odpalovacích zařízení pro neřízené rakety je to hlavně špatné sériové číslo. Letoun sériového čísla MM417 náležel do stavu novozélandské No. 487 (NZ) Squadron RAF a nesl označení EG-T. 26. března 1944 s ním posádka pilot W/Cdr Irving Stanley Smith a navigátor F/Lt Ronald Alfred Marsh provedla nálet na odpalovací zařízení raket V-1 u Les Hayes. Letoun byl zasažen flakem a zničen během nouzového přistání.
F/Lt James Ronald Hughes
EO-A na letišti Banff
RF838 v barvách československého letectva
DE HAVILLAND D.H.98 MOSQUITO FB Mk.VI
Mosquito sériového čísla RF838 s volacími znaky EO-A pojmenované "Annygumchum" bylo jedno z prvních, které v dubnu 1945 převzala No. 404 (Buffalo) Squadron RCAF. Ta spadala pod britské Coastal Command a operovala ze základny Banff na východě Skotska. Až do rozpuštění perutě 25. května 1945 na něm létala posádka pilot F/Lt James Ronald Hughes a navigátor P/O William Albert Wade. Poté byl letoun předán No. 132 (Coastal) Operation Training Unit. V červnu 1947 stroj zakoupilo Československo, kde sloužil až do jara 1953 pod označením IY-12 u 1. letky Leteckého pluku 24.
Nebyla by to však Luppa, kdyby model neměl nějaké nepřesnosti. Kromě chybějícího nápisu na přídi a pum místo odpalovacích zařízení pro neřízené rakety je to hlavně špatné sériové číslo. Letoun sériového čísla MM417 náležel do stavu novozélandské No. 487 (NZ) Squadron RAF a nesl označení EG-T. 26. března 1944 s ním posádka pilot W/Cdr Irving Stanley Smith a navigátor F/Lt Ronald Alfred Marsh provedla nálet na odpalovací zařízení raket V-1 u Les Hayes. Letoun byl zasažen flakem a zničen během nouzového přistání.
F/Lt James Ronald Hughes
EO-A na letišti Banff
RF838 v barvách československého letectva

"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Identifikaci skutečného letounu máme za sebou, v několika větách se pokusím zhodnotit model.
Rozměry opět vcelku odpovídají zmenšení v daném měřítku, naznačená paneláž se také příliš neliší od skutečného vzoru. Nějaké nepřesnosti se samozřejmě najdou – obdélníkové linky na horní ploše chladičů by měly být červeně natřené, nikoliv tvořeny jakýmsi drážkami. Výřezy na koncích obou polovin křídla by měly být vyplněny prosklením pozičních světel, nikoliv tvořit zuby. Nemohu si nevzpomenout na své kitařské časy, kdy jsem si na těchto detailech opravdu dával záležet. Že bych to znovu zkusil? No, nevím … Kokpit je tradičně velmi spartánsky znázorněn, na druhou stranu, prosklení krytu kabiny není tak čiré jako třeba u Beaufighteru, takže to zase tolik nevadí. Závěsníky pum by měly být samozřejmě v barvě spodních ploch křídla, nikoliv pum samotných. U mého modelu zeje ošklivě nedoléhající spára podvozkových dveří, přemýšlím, zda je odtrhnout a znovu nalepit. Abych neudělal víc škod, než užitku. Když už jsme u podvozku, neviděl jsem jediný letový snímek, na kterém by bylo ostruhové kolečko vytažené jako na modelu. Ale kdoví… Zohýbané vrtulové listy šly naštěstí bez problémů opatrně vrátit do správné polohy, takže to ani neberu jako nějakou vadu. Jejich nenatřené konce by neměly být obtížně napravitelné.
Z čeho jsem měl dopředu obavu, a nakonec byl vcelku mile překvapen, bylo provedení hlavní kulometů Browning 7,7 mm v přídi modelu. A konečně funkční stojánek, také mě potěšil.
Kolega P3tris se již zmínil o službě skutečných letounů našem poválečném letectvu. Pro změnu navážu v krátkosti na svůj příspěvek o Beaufighterech a působení našich pilotů v letce B, 68. noční stíhací squadrony RAF. Právě Mosquita, byť v jiné verzi než znázorňuje vydaný model, Beafightery u uvedené perutě nahradily a v jejich kabinách se naši letci dočkali vítězství.
Celkově -model se mi velice líbí. Však jsem také dnes dopoledne zběhal půl města, než jsem jej sehnal.
O to víc se teď mohu těšit ladnými tvary tohoto legendárního letounu.
Rozměry opět vcelku odpovídají zmenšení v daném měřítku, naznačená paneláž se také příliš neliší od skutečného vzoru. Nějaké nepřesnosti se samozřejmě najdou – obdélníkové linky na horní ploše chladičů by měly být červeně natřené, nikoliv tvořeny jakýmsi drážkami. Výřezy na koncích obou polovin křídla by měly být vyplněny prosklením pozičních světel, nikoliv tvořit zuby. Nemohu si nevzpomenout na své kitařské časy, kdy jsem si na těchto detailech opravdu dával záležet. Že bych to znovu zkusil? No, nevím … Kokpit je tradičně velmi spartánsky znázorněn, na druhou stranu, prosklení krytu kabiny není tak čiré jako třeba u Beaufighteru, takže to zase tolik nevadí. Závěsníky pum by měly být samozřejmě v barvě spodních ploch křídla, nikoliv pum samotných. U mého modelu zeje ošklivě nedoléhající spára podvozkových dveří, přemýšlím, zda je odtrhnout a znovu nalepit. Abych neudělal víc škod, než užitku. Když už jsme u podvozku, neviděl jsem jediný letový snímek, na kterém by bylo ostruhové kolečko vytažené jako na modelu. Ale kdoví… Zohýbané vrtulové listy šly naštěstí bez problémů opatrně vrátit do správné polohy, takže to ani neberu jako nějakou vadu. Jejich nenatřené konce by neměly být obtížně napravitelné.
Z čeho jsem měl dopředu obavu, a nakonec byl vcelku mile překvapen, bylo provedení hlavní kulometů Browning 7,7 mm v přídi modelu. A konečně funkční stojánek, také mě potěšil.
Kolega P3tris se již zmínil o službě skutečných letounů našem poválečném letectvu. Pro změnu navážu v krátkosti na svůj příspěvek o Beaufighterech a působení našich pilotů v letce B, 68. noční stíhací squadrony RAF. Právě Mosquita, byť v jiné verzi než znázorňuje vydaný model, Beafightery u uvedené perutě nahradily a v jejich kabinách se naši letci dočkali vítězství.
Celkově -model se mi velice líbí. Však jsem také dnes dopoledne zběhal půl města, než jsem jej sehnal.

Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Daruji za odvoz (Příbram) asi 20+ modelů letadel ze série Amercom. Spojenecké WWII. a "roury". V různém stavu - při stěhování jsem je pečlivě naskládal do krabice a tu pak zadkem shodil, když jsem zvedal bednu
V po 6.11. odpol možno i v Praze.
Odměna dobrovolná (kafe!)
Pište do SZ
REZERVOVÁNO!



V po 6.11. odpol možno i v Praze.
Odměna dobrovolná (kafe!)
Pište do SZ
REZERVOVÁNO!
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Ještě k Mosquitu. Svou poznámku o patrně chybně vysunuté ostruze v letové konfiguraci beru zpět. Před chvíli jsem shlédl část dokumentárního filmu, ve které právě takto zmíněný letoun letěl.
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Pod pořadovým číslem 33 dnes vyšel model amerického střemhlavého bombardéru SDB Dauntless.
Zbarvením se, podle některých údajů na netu, jedná o letoun sloužící v letce USMC VMSB-241 sloužící na letadlové lodi USS Lexington v době bitvy o Midway. Což samozřejmě samo o sobě není možné, protože tento nosič byl potopen o pár týdnů dříve v bitvě v Korálovém moři. Podle jiných údajů uvedená jednotka operovala v době bitvy o Midway z pozemního letiště umístěném právě na tomto atolu. Přesnější identifikaci rád přenechám kolegovi P3trisovi.
K samotnému modelu. Rád bych opět napsal, že rozměrově a tvarové v podstatě odpovídá svému vzoru, jenže tentokrát musím modelu vytknout malé vzepětí vnějších částí křídla. Chybné vzepětí u výškového kormidla napravit šlo, u křídla je to v podstatě nemožné. Co mě ovšem lehce šokovalo, bylo cosi, co trčelo z čelního štítku. V prvé chvíli jsem se domníval, že jde o nesmyslné umístění palubního kulometu, teprve poté jsem pochopil, že se jedná o poněkud bizardní ztvárnění teleskopického zaměřovače. Zde půjde o nápravu těžko realizovatelnou, samozřejmě je nutno uvedené cosi zkrátit a pokusit se napřímit do osy letounu. Tak jako tak, zůstane trčet prakticky z prostředku čelního štítku, místo aby byl na jeho spodním okraji. Náprava je bez nového dílu překrytu kabiny prakticky nemožná. Překryt samotný je zhotoven v zavřené poloze, tudíž bez znázornění kulometů Browning M1919 7,62 mm zadního střelce. Když jsme u toho, pokud můžeme brát simulátory Il-2 Sturmovik jako vcelku slušný zdroj informací, tak výstřelné pole zadních kulometů tohoto typu, bylo v porovnání s obdobnými typy přímo fenomenální!
Nezmínil jsem se ještě o provedení paneláže. Opět na slušné úrovni, jemnými rýhami jsou naznačeny i perforované brzdící štíty. U této cenové kategorie težko předpokládat provedení skutečně perforace. Jinak nechybí ani vyklápěcí vidlice pro centrálně umístěnou pumu, jsou zde i pumy menší ráže pod každou polovinou křídla, přistávací hák. Nesmyslně zalomený anténní sloupek u mého modelu opravit zřejmě půjde, i když, jak se obávám, nikoliv bez následného použití prstolepu.
Jinak se mi model líbí. Nebýt toho nepovedeného zaměřovače, použil bych výraz velmi líbí.
Zbarvením se, podle některých údajů na netu, jedná o letoun sloužící v letce USMC VMSB-241 sloužící na letadlové lodi USS Lexington v době bitvy o Midway. Což samozřejmě samo o sobě není možné, protože tento nosič byl potopen o pár týdnů dříve v bitvě v Korálovém moři. Podle jiných údajů uvedená jednotka operovala v době bitvy o Midway z pozemního letiště umístěném právě na tomto atolu. Přesnější identifikaci rád přenechám kolegovi P3trisovi.

K samotnému modelu. Rád bych opět napsal, že rozměrově a tvarové v podstatě odpovídá svému vzoru, jenže tentokrát musím modelu vytknout malé vzepětí vnějších částí křídla. Chybné vzepětí u výškového kormidla napravit šlo, u křídla je to v podstatě nemožné. Co mě ovšem lehce šokovalo, bylo cosi, co trčelo z čelního štítku. V prvé chvíli jsem se domníval, že jde o nesmyslné umístění palubního kulometu, teprve poté jsem pochopil, že se jedná o poněkud bizardní ztvárnění teleskopického zaměřovače. Zde půjde o nápravu těžko realizovatelnou, samozřejmě je nutno uvedené cosi zkrátit a pokusit se napřímit do osy letounu. Tak jako tak, zůstane trčet prakticky z prostředku čelního štítku, místo aby byl na jeho spodním okraji. Náprava je bez nového dílu překrytu kabiny prakticky nemožná. Překryt samotný je zhotoven v zavřené poloze, tudíž bez znázornění kulometů Browning M1919 7,62 mm zadního střelce. Když jsme u toho, pokud můžeme brát simulátory Il-2 Sturmovik jako vcelku slušný zdroj informací, tak výstřelné pole zadních kulometů tohoto typu, bylo v porovnání s obdobnými typy přímo fenomenální!
Nezmínil jsem se ještě o provedení paneláže. Opět na slušné úrovni, jemnými rýhami jsou naznačeny i perforované brzdící štíty. U této cenové kategorie težko předpokládat provedení skutečně perforace. Jinak nechybí ani vyklápěcí vidlice pro centrálně umístěnou pumu, jsou zde i pumy menší ráže pod každou polovinou křídla, přistávací hák. Nesmyslně zalomený anténní sloupek u mého modelu opravit zřejmě půjde, i když, jak se obávám, nikoliv bez následného použití prstolepu.
Jinak se mi model líbí. Nebýt toho nepovedeného zaměřovače, použil bych výraz velmi líbí.
Naposledy upravil(a) hornet dne 5/12/2023, 11:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Viděl někdo "na živio" (na stánku) toho Armstronga? Já zahlédl v posl. době jen Douglase (1/200). Moskyta jsem nesháněl (odradilo mě to špatné značení). No jsem velmi zvědav na toho šturmovika. Ten mě zajímá. Obávám se, že tam soudruzi z Chiny zase něco zásadního zpackají 

Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Podle všeho soudruzi z Číny zhotovili Šturmovika ve verzi s 37mm kanóny.. Tak jsem zvědav, jak se poprali s provedením jejich dlouhých hlavní. Kromě toho, zatažený podvozek se nejspíš bude vyznačovat absencí kol hlavního povozku. Úplnou.
Naposledy upravil(a) hornet dne 20/11/2023, 15:16, celkem upraveno 2 x.
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Nevidím to tak tragicky. Dle např. eBaye jde v případě IL 2M přesně o tento model:
Takže zadní kolo je zachováno! A vypadá to, že i značení je tentokrát dobré. Viz např.:
https://www.asisbiz.com/il2/IL-2/pages/ ... ff-01.html,
https://soldat.pro/en/2018/07/09/il-2/.
Pořádně se mi nepodařilo dopátrat něco bližšího o 140 Gv. ShAP (guards ground attack aviation regiment). Z toho druhého odkazu plyne, že měl působit nad Berlínem v závěru WWII. Tam lítaly i IL-10 (respektive asi skoro vše, co mělo křídla

- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Zrovna tady u toho modelu je dobře, že tam podvozek není. Původní Altaya ho má totiž úplně špatně. Má pouze jednu nohu s krytem, jako Il-10 a ne dvě s kolem uprostřed, jak má správně být u Il-2.
Naposledy upravil(a) p3tris dne 20/11/2023, 12:49, celkem upraveno 1 x.

"Non je ne regrette rien"