AČR kampak kráčíš?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17909
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Scania jsou určené pro silniční dopravu. V tom segmentu Tatra nic nemá. To co jsi zde nasdilel je potencionální náhrada 815VT.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5158
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 644
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od tomas.kotnour »

Nabízí, ale ve výběrovém řízení byla poptávána motorizace Euro VI s min. 400 kW výkonu, protože Phoenix má 390 pochopitelně.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17909
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Ten tahač má 660koní, Tatra Phoenix umí jen 530.
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 644
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od tomas.kotnour »

ISX má 440 kW, ale v Euro III, Cummins sice před 5 lety slíbil, že udělá ISM i ISX v Euro VI, ale nějak pořad nejsou.
Naposledy upravil(a) tomas.kotnour dne 22/11/2023, 18:31, celkem upraveno 1 x.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3938
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Záznam z velitelského shromáždění AČR.
https://www.facebook.com/Ministerstvoob ... 9557615417
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od KOLT »

Není důvod kupovat klasický tahač u Tatry, když by to stejně nebyla stejná podvozková platforma jako ostatní stroje. Tatra dostává zakázek od AČR bohatě dost, nemá si na co stěžovat. A třeba z hlediska dopravy materiálu do/ze zahraničí dává Scania mnohem větší smysl.
simader
rotný
rotný
Příspěvky: 92
Registrován: 10/11/2019, 15:56

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od simader »

skelet píše: 20/11/2023, 20:40 Scania jsou určené pro silniční dopravu. V tom segmentu Tatra nic nemá. To co jsi zde nasdilel je potencionální náhrada 815VT.
neni důležitější aby to vozidlo bylo možné provozovat po nezpevněných komunikací ? To jsou vozidla pro armádu a ne pro dovoz zboží do velkoskladu?? Má to přeci vozit těžkou bojovou techniku? A ta Scanie se nerozjede na šotolinové cestě.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3938
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

simader píše: 22/11/2023, 21:37 neni důležitější aby to vozidlo bylo možné provozovat po nezpevněných komunikací ?
Ne.
simader
rotný
rotný
Příspěvky: 92
Registrován: 10/11/2019, 15:56

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od simader »

KOLT píše: 21/11/2023, 18:41 Není důvod kupovat klasický tahač u Tatry, když by to stejně nebyla stejná podvozková platforma jako ostatní stroje. Tatra dostává zakázek od AČR bohatě dost, nemá si na co stěžovat. A třeba z hlediska dopravy materiálu do/ze zahraničí dává Scania mnohem větší smysl.
Ale s klasickym tahacem se s vahou 55T nerozjede na nezpevněné cestě? Armáda bude jezdit jen po dálnicový a silnicích 1 třídy??
simader
rotný
rotný
Příspěvky: 92
Registrován: 10/11/2019, 15:56

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od simader »

Scotty87 píše: 22/11/2023, 21:40
simader píše: 22/11/2023, 21:37 neni důležitější aby to vozidlo bylo možné provozovat po nezpevněných komunikací ?
Ne.
nerozumím proč ne. V případě jakéhokoliv konfliktu tak na Tatra utáhne víc a ujede víc než silniční tahač. Navíc vím že už stara 815 8x8 s návěsem dlouhého dřeva jenž vážilo přes 50T a řetězy projela po šotolině a sněhu na pilu. To Renault ani Volvo tam ani nevyjelo. A to se bavíme o lesovozech jenž jsou vybavené
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3938
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Protože když chcete přepravovat náklady po silnici na velké vzdálenosti je terénní podvozek kontraproduktivní. A tyhle tahače jsou určené pro přepravu nákladu na velké vzdálenosti po silnici.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17909
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Simader: tohle jsou tahače určené k převozu materiálu a vojenské techniky mezi základnami. Kdysi to dělali v AČR/ČSLA Liazky. Není to náhrada za 815VT u bojových útvarů.
Tahat techniku po normálních silnicích pomocí 815VT je drahé a pomalé. Stejně by to dopadlo i s tahači odvozených od 815-7. Řada Phoenix nemá dostatečně výkonné motory (viz. příspěvky výše). Tam kde nemůže tahle Scania jede 815VT. Navzájem se doplňují.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od KOLT »

Chtít tahat materiál po silnici tatrovkou je jako vozit lidi po silnici mezi základnami defíkama. Jde to, ale je to pomalé a neekonomické.
Uživatelský avatar
palo satko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2541
Registrován: 16/9/2013, 17:59
Bydliště: Pezinok, Slovensko

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od palo satko »

Robil som v ČSAD a v MKD (medzinarodna kamionova doprava) sme mali aj niekolko tahačov navesov Tatra 815 4x4. Vodiči si ich oblubili a hlavne sa použivali na dopravu do ZSSR a Škandinavie. V zime nemali problemy ake mali Liazky.
Obrázek
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od KOLT »

Nebál bych se, že švédské Scanie budou mít problém v zimě.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Lynx »

Už tu nerobte zo Švédov hlupákov,čo nevedia vyrobiť ťahač...
Scania 6x4 s poriadnou hmotnosťou na tocni ma trakcie dosť. A krútiaci moment motoru V8 660 je niekde úplne inde ako Tatra vie ponúknuť (vratane noveho V12). Takže doprava BVP alebo tankov cez priesmyky na SR, alebo do Pobaltia bude podstatne rýchlejšia a pohodlnejšia v Scanii.
Uživatelský avatar
palo satko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2541
Registrován: 16/9/2013, 17:59
Bydliště: Pezinok, Slovensko

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od palo satko »

Kedže tym tankom ma byt Leo 6 alebo 7 tak potrebuješ špecial. Napr SLT 65
Obrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17909
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Leo 2A7 ještě pár let v AČR nebude, takže zatím není třeba kupovat tuto těžkou silniční řadu. Tyto soupravy jsou určené pro transport techniky do hmotnosti 60tun, takže odvezou 90% techniky AČR.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“