Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
F-110 vznikl po problémech s provozem F-100 a se špatnou domluvou s jeho výrobcem.
Rozdíl mezi motory ve výkonu je. Jak veliký záleží jak se to vezme.
Obvykle se uvádí že motory GE mají o něco lepší výkony v nižších letových hladinách, včetně akcelerace.
Zákazník má možnost vybrat si mezi motory, je to o jeho peněžence.
Rozdíl mezi motory ve výkonu je. Jak veliký záleží jak se to vezme.
Obvykle se uvádí že motory GE mají o něco lepší výkony v nižších letových hladinách, včetně akcelerace.
Zákazník má možnost vybrat si mezi motory, je to o jeho peněžence.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
A který je tedy lepší/dražší, GE?
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Lepší není ani jeden :-)
Záleží co jako zákazník chceš.
Našel jsem že by měl být PW motor spolehlivější, říkali to technici od PW. Také jsem našel že je to naopak. A že zase záleží v čem.
Rozhodně je pro zákazníky z jiných zemí GE dražší v tom smyslu že jich není moc. PW je zavedenější a má tedy dostupnější servis.
Proto si většinou zákaznící berou motory od PW.
Tedy jako zákazník si rozhodni jestli jseš ochotný dávat více peněz do motoru GE, který ti přinese o něco vyšší výkony v nižších výškách a jestli to opravdu potřebuješ.
Většina volí PW.
Když budeš ochotný zaplatit více, obě firmy ti můžou poskytnout ještě vyšší výkony, ale cena bude jistě veliká.
Záleží co jako zákazník chceš.
Našel jsem že by měl být PW motor spolehlivější, říkali to technici od PW. Také jsem našel že je to naopak. A že zase záleží v čem.
Rozhodně je pro zákazníky z jiných zemí GE dražší v tom smyslu že jich není moc. PW je zavedenější a má tedy dostupnější servis.
Proto si většinou zákaznící berou motory od PW.
Tedy jako zákazník si rozhodni jestli jseš ochotný dávat více peněz do motoru GE, který ti přinese o něco vyšší výkony v nižších výškách a jestli to opravdu potřebuješ.
Většina volí PW.
Když budeš ochotný zaplatit více, obě firmy ti můžou poskytnout ještě vyšší výkony, ale cena bude jistě veliká.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Díky.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Pro více informací si najdi Great Engine War, a o rozdílech mezi motory z uživatelské praxe si můžeš najít vlákna na stránkách F16.net.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Spotter Joseph Albergo, přispěvatel The Aviationist zachytil na základně AFB Nellis start letounu F-16, F-16CM Block 42, serial 88-0499 se dvěmi zjevně (?) inertními jadernými pumami B61 na běžný let. USAF se v současné době soustřeďuje na vývoj modernizované varianty pumy, B61-12 ale se současnými stále cvičí. Stroj je zařazený u 422nd Test and Evaluation Squadron.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Společnost Lockheed podepsala kontrakt na upgrade 36 letounů F-16 Fighting Falcon sloužích u čilského letectva. Na základě kontraktu na 177 mil. USD budou modernizované letouny F-16AM/BM Block 15/20 MLU na úroveň standardu M6.6. Čile původně chtělo do vylepšení zahrnout i instalaci AESA radaru, ale po pořízení ex-britského E-3D Sentry zvolilo taktiku spolupráce AEW základny se stíhači pomocí vysokorychlostního Link 16. a přenosu dat v reálném čase. Stíhačky byly pořízené z Nizozemska v letech 2005 a 2009, poslední až 2011. Letuschopné jsou údajně všechny až na dva letouny uzemněné pro potřeby školení servisních techniků a kabinové instruktáže pilotů.
Čilská F-16 na vojenské přehlídce v září 2023. - Autor: Javier Torres/AFP via Getty ImagesSlyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Společnost L3Harris zaznamenala pokrok při vývoji nového podvěsu pro elektronický boj (EW Suite) pro verze letounu F-16 Block 70/72. Podvěs Viper Shield bude uvolněný pro zákazníky z programu FMS koncem roku 2025. Viper Shield zahrnuje komponenty radar warning receiver (RWR) - varovný přijímač signálů, sebeobranný systém a rušič zachycených signálů. Známí zákazníci Block 70/72 jsou Bahrain, Bulhasko, Maroko, Slovensko a Taiwan.
Na vývoji se podílí Lockheed i USAF.
Na vývoji se podílí Lockheed i USAF.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Vieš doplniť zdroj? (Co často nerobíš )
Nemalo by sa jedna o podves. Block 70 ma mať EW integrovane a pre slovenské F-16 bol "Viper shield" aj objednaný.
Tak som zvedavý ako ho tam budú o dva roky dorábat v hotových lietadlách
Podľa všetkého, LM vyvoj zadal o dva roky neskôr, ako spustil program block 70.
Nemalo by sa jedna o podves. Block 70 ma mať EW integrovane a pre slovenské F-16 bol "Viper shield" aj objednaný.
Tak som zvedavý ako ho tam budú o dva roky dorábat v hotových lietadlách
Podľa všetkého, LM vyvoj zadal o dva roky neskôr, ako spustil program block 70.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
https://breakingdefense.com/2023/11/l3h ... e=hs_email
Že půjde o podvěs soudím z toho, že systém musí mít sadu antén - viz švédský Arexis ten má dokonce dvě sady, aby pokryl 360°. To těžko schováš do trupu, i když je ten letoun od začátku na to konstruovaný (Gripen E/F) a to F-16 není. A sám říkáš, jak by to tam dodatečně nacpali? Ale mohu se klidně mýlit
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
F-16 block 70 je nová konštrukcia, ako boli konštruované staršie blocky netreba brať v zreteľ.
Ostáva otázka ako to tam dodatočne nacpú
https://www.l3harris.com/sites/default/ ... et-sas.pdfViper Shield’s software-defined technology components enable unprecedented digital radar threat warning and robust digital countermeasure capabilities in a fully integrated, internally mounted system.
Softvérovo definované technologické komponenty Viper Shield umožňujú bezprecedentné digitálne radarové varovanie pred hrozbami a robustné digitálne protiopatrenia v plne integrovanom, interne namontovanom systéme.
Ostáva otázka ako to tam dodatočne nacpú
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
To je tak obecně napsáno, že točit se zrovna na tom …. no … uvidíme. Nicméně nějaká zpřesňující konfigurace 70/72 je snad na světě ne?
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Čo je všeobecne napísane? Interne namontované je všeobecné. Zatiaľ čo nikde sa nepíše, že by malo ísť o externý podves.
Mimochodom, rovnako je popísaný aj v zmluve, ako interný systém.
Mimochodom, rovnako je popísaný aj v zmluve, ako interný systém.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Existují i schématická zobrazení Arexisu na JAS-39E, kde skutečně není jeden externí podvěs, ale řada čidel, navěšených okolo letounu nebo integrovaných do náběžných hran atd. a do směrovky. Negativní je, že obsazují i závěsy, kde normálně bývají zbraně. Tak nevím, co je lepší a co nakonec bude generální řešení. Existuje také vyjádření, že AČR nebude nakupovat speciální podvěsy EW pro Gripeny a zůstane u integrované "suite", která má ovšem omezené schopnosti.Juraj Tichý píše: ↑24/11/2023, 10:20 Čo je všeobecne napísane? Interne namontované je všeobecné. Zatiaľ čo nikde sa nepíše, že by malo ísť o externý podves.
Mimochodom, rovnako je popísaný aj v zmluve, ako interný systém.
Takhle vypadá systém AN/ALQ-211, který kupujete s F-16: https://militaryleak.com/2020/11/02/l3h ... c-systems/
https://www.dsca.mil/press-media/major- ... n-aircraft
Jak je vidět, tak integrovaný (integrated) ještě neznamená "integrovaný do trupu".
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Jo. Integrovaný do systému. Takže asi tak.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Prosím, nemýlit si AN/ALQ211 a AN/ALQ-254.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Nerozumímn. Ve specifikaci - povolení k vývozu máte AN/ALQ211. Proto jsem tam dal ten odkaz, aby sis to otevřel.
Cit.: sixteen (16) AN/ALQ-211 Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Suites;
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Neviem nájsť zmluvy na nete, ale podľa mna tam je 254 a nie 211.
Ked budem v práci, pozriem zmluvu, mam ju uloženú v pracovnom PC.
Uz aj to, ze v článku bolo, ze Viper Shield objednalo 5 krajín vrátane Slovenska. 211 sa neoznačuje ako Viper Shield.
Samozrejme, môže to byť celé inak.
Ked budem v práci, pozriem zmluvu, mam ju uloženú v pracovnom PC.
Uz aj to, ze v článku bolo, ze Viper Shield objednalo 5 krajín vrátane Slovenska. 211 sa neoznačuje ako Viper Shield.
https://www.defenceturkey.com/en/conten ... craft-5396How have Viper Shield marketing efforts progressed globally? Over a dozen nations in the Middle East, Asia and Europe plan to fly the F-16V Block 70/72 aircraft, have you received any formal orders for Viper Shield so far?
Andy DUNN: Five nations around the world have committed to Viper Shield on their advanced F-16 aircraft – Bahrain, Morocco, Slovakia, Bulgaria and Taiwan.
Ako pokročili marketingové snahy Viper Shield globálne? Viac ako tucet krajín na Blízkom východe, v Ázii a Európe plánuje lietať na lietadlách F-16V Block 70/72, dostali ste už nejaké formálne objednávky na Viper Shield?
Andy DUNN: Päť krajín na celom svete sa zaviazalo používať Viper Shield na svojich moderných lietadlách F-16 – Bahrajn, Maroko, Slovensko, Bulharsko a Taiwan.
Samozrejme, môže to byť celé inak.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Podle DEFENSE SECURITY COOPERATION AGENCY dostali povolení k nákupu AN/ALQ-254 Viper Shield jenom Bulharsko a Jordánsko.
Ale přeju vám, abyste dostali to nejlepší co bude k dispozici
Ale přeju vám, abyste dostali to nejlepší co bude k dispozici
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon to dotáhl do padesátky. Poprvé vzlétl 20. ledna 1974 jako nechtěné dítě - YF-16. K dnešnímu dni bylo vyrobených na 4 600 strojů a 140 dalších je v běžících objednávkách. Globálně absolvoval 19,5 miliónu letových hodin, 13 000 startů a přibližně tolik přistání.
Takže Live Long Viper!! Foto: USAF
Takže Live Long Viper!! Foto: USAF
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),