Evropský letoun nové generace FCAS
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Times..pisalkove a nic jineho, jiz vyreseno
tohle je zajimave-ta nova generace stihacek neni urcena pro manevrovy boj...
manevrovatelnost není pro boj s jinymi letadly, ale o preziti: konkretne o unik raket
https://www.flightglobal.com/defence/fr ... 89.article
podle jistych uniku -stihacky z USA budou nadale spolehat na steath a MAXIMAL rychlost...NGAD verze USAF rychlost Mach 3 a vice
US.NAVY NGAD nebude v rychlosti zaostavat- vraci se 60 leta-az tak moc neveri v stealth technologii budoucnu
podle zvesti USAF NGAD -vyhral Boeing, na rozdil od LockheedMartin nabidl ciste novou konstrukci...
LockheedMartin vyvinul uderny/pruzkumny dron- rychlost Mach 6 a vice -tajemny objekt nad Francii vyska 70 000stop, Mach 14
https://www.reddit.com/r/flightradar24/ ... ?rdt=35547
https://www.reddit.com/media?url=https% ... cfa7c5ebb7
tohle je zajimave-ta nova generace stihacek neni urcena pro manevrovy boj...
manevrovatelnost není pro boj s jinymi letadly, ale o preziti: konkretne o unik raket
https://www.flightglobal.com/defence/fr ... 89.article
podle jistych uniku -stihacky z USA budou nadale spolehat na steath a MAXIMAL rychlost...NGAD verze USAF rychlost Mach 3 a vice
US.NAVY NGAD nebude v rychlosti zaostavat- vraci se 60 leta-az tak moc neveri v stealth technologii budoucnu
podle zvesti USAF NGAD -vyhral Boeing, na rozdil od LockheedMartin nabidl ciste novou konstrukci...
LockheedMartin vyvinul uderny/pruzkumny dron- rychlost Mach 6 a vice -tajemny objekt nad Francii vyska 70 000stop, Mach 14
https://www.reddit.com/r/flightradar24/ ... ?rdt=35547
https://www.reddit.com/media?url=https% ... cfa7c5ebb7
Naposledy upravil(a) Pavel 15 dne 6/11/2023, 15:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
To by odpovídalo tomu co psal Seabee. O tom, že přes obrovské ztráty je Boeing v klidu a z vesela investuje.podle zvesti USAF NGAD -vyhral Boeing, na rozdil od LockheedMartin nabidl ciste novou konstrukci...


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
budoucnost potvrdi-nebo ne...hodne se na forech mluvi o vitezstvi Boeing
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Genmjr. Jean-Luc Moritz, šéf francouzské větve projektu (takže SCAF) informoval, že v současné době probíhají práce na čtyřech rozdílných koncecích letounu. Vybrat dva nejvhodnější by se mělo do června 2024 a finální do března 2025. Potvrdil také vynikající pracovní atmosféru celého mnohonárodního týmu, s tím, že úkoly jsou plněny. Podpořili ho i protějšky ze Španělska a Německa, genmjr. José Antonio Gutiérrez Sevilla a genmjr. Markus Schetilin.
Moritz zdůraznil význam budování celého systému NGWS - New Generation Weapon System , ve kterém je FACS jenom jednou ze složek.
Moritz zdůraznil význam budování celého systému NGWS - New Generation Weapon System , ve kterém je FACS jenom jednou ze složek.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Tak podle belgické MO Ludivine Dedonder je to už oficiální: do měsíce podepíšou smlouvu o statutu pozorovatele a v červnu 2025 se stanou plnoprávným partnerem.
Nekomentuji

https://breakingdefense.com/2023/11/bel ... june-2025/
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
šéf Dassaultu Belgii nechce
Eric Trappier - https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 50508.html
Belgie , která klepe na dveře SCAF tím, že prostřednictvím svého ministra obrany Ludivina Dedondera ujišťuje, že bude od roku 2025 řádným členem programu? "Nemůžeme se prohlásit za partnera. Status pozorovatele je ten, o kterém bylo rozhodnuto. Poté vím, že Belgie chce, aby její průmyslníci pracovali co nejrychleji." Pro Erica Trappiera lze důvod této dychtivosti spatřovat ve 34 F-35, které Belgičané podepsali v naději, že získají průmyslové výnosy. "Nevytváříme Scaf, abychom přiměli průmyslníky pracovat. Je to především potřeba, aby ozbrojené síly a naše země hodlaly tato letadla koupit. Hodlá Belgie jednoho dne koupit neamerická bojová letadla? Neslyšel jsem, odpověď od belgických úřadů. Za třicet let to nikdy neudělaly.“
https://www.challenges.fr/entreprise/de ... 875855.amp
Téměř rok na den po průmyslové dohodě uzavřené mezi Dassault Aviation a Airbusem, na konci nočních můr jednání, výrobci programu SCAF (Future Air Combat System) konečně nastupují na takzvanou 1B fázi projektu. (předběžné práce na budoucích demonstrátorech), ujišťuje Airbus. „Všechny milníky byly zatím dosaženy včas,“ naznačuje Bruno Fichefeux, ředitel programu SCAF ve společnosti Airbus Defence & Space, v rozhovoru pro Challenges. V Airbusu se od začátku roku naše pracovní síla věnovaná programu zvýšila z 200 na 800 lidí. Celkem nyní na programu v Evropě pracuje kolem 2000 inženýrů
Letadla SCAF zařazeny bojové pohotovosti v letech 2040/42 ?
zdokonalený Rafal k dispozici v letech 2032 a tento letoun hodně odlišen, Hornet versuz Super Hornet
cena Rafal bez výzbroje 150 mil...za 10 let cena Supr Rafal nejméně 200 mil +
letadla typ SCAF ceny astronomické -
Summit FCAS-Berlin- naznačen možnost neúspěch koupit alternativ letadla..
https://twitter.com/bdli_defence/status ... 3978113337
Eric Trappier - https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 50508.html
Belgie , která klepe na dveře SCAF tím, že prostřednictvím svého ministra obrany Ludivina Dedondera ujišťuje, že bude od roku 2025 řádným členem programu? "Nemůžeme se prohlásit za partnera. Status pozorovatele je ten, o kterém bylo rozhodnuto. Poté vím, že Belgie chce, aby její průmyslníci pracovali co nejrychleji." Pro Erica Trappiera lze důvod této dychtivosti spatřovat ve 34 F-35, které Belgičané podepsali v naději, že získají průmyslové výnosy. "Nevytváříme Scaf, abychom přiměli průmyslníky pracovat. Je to především potřeba, aby ozbrojené síly a naše země hodlaly tato letadla koupit. Hodlá Belgie jednoho dne koupit neamerická bojová letadla? Neslyšel jsem, odpověď od belgických úřadů. Za třicet let to nikdy neudělaly.“
https://www.challenges.fr/entreprise/de ... 875855.amp
Téměř rok na den po průmyslové dohodě uzavřené mezi Dassault Aviation a Airbusem, na konci nočních můr jednání, výrobci programu SCAF (Future Air Combat System) konečně nastupují na takzvanou 1B fázi projektu. (předběžné práce na budoucích demonstrátorech), ujišťuje Airbus. „Všechny milníky byly zatím dosaženy včas,“ naznačuje Bruno Fichefeux, ředitel programu SCAF ve společnosti Airbus Defence & Space, v rozhovoru pro Challenges. V Airbusu se od začátku roku naše pracovní síla věnovaná programu zvýšila z 200 na 800 lidí. Celkem nyní na programu v Evropě pracuje kolem 2000 inženýrů
Letadla SCAF zařazeny bojové pohotovosti v letech 2040/42 ?
zdokonalený Rafal k dispozici v letech 2032 a tento letoun hodně odlišen, Hornet versuz Super Hornet
cena Rafal bez výzbroje 150 mil...za 10 let cena Supr Rafal nejméně 200 mil +
letadla typ SCAF ceny astronomické -
Summit FCAS-Berlin- naznačen možnost neúspěch koupit alternativ letadla..
https://twitter.com/bdli_defence/status ... 3978113337
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Ty Rafaly musí Paříž fakt pořádně štvát, tedy jejich neúspěch v Belgii. Tehdy se zmiňovalo, že pokud by byl vybrán Rafale, tak by byla Belgie přizvána do programu stíhačky nové generace (SCAF). Z logických důvodů se tedy brání přizvání Belgie, i kdyby jim chrastili před očima euráči. Je zajímavá i paralela mezi stíhačkami a tanky. Dlouho se zdálo že bude spousta času na vývoj nové generace a do té doby v pohodě doslouží Leopardy, Leclercy a Rafaly. Ostatně ani o ně nebyl zájem a tak výrobní tempo pár kusů za rok bohatě stačilo. Najednou je o stávající stroje enormní zájem a tak je zde dilema. Buď se nahrnou obrovské prachy do rozšíření výrobních linek na techniku, která už je v podstatě zastaralá (teď myslím Rafal a Leopard, na Leclerc byla demontovaná / snad někde uskladněná), ale pak nebudou prachy na stavbu zcela nové výrobní linky na novou generaci tanku a stíhačky. Zase když nepokryjí tuhle aktuální poptávku, tak jim zákazníci odejdou jinam... To rozhodování jim nezávidím.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Tohle si myslim že je blbost Rase. Jestli je někde problém, tak ho vidím v lidských zdrojích.Buď se nahrnou obrovské prachy do rozšíření výrobních linek na techniku, která už je v podstatě zastaralá (teď myslím Rafal a Leopard, na Leclerc byla demontovaná / snad někde uskladněná), ale pak nebudou prachy na stavbu zcela nové výrobní linky na novou generaci tanku a stíhačky.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Francie stále méně důvěřuje „evropské stíhačce“ FCAS a programu MGCS
https://www.defenseromania.ro/franta-ar ... 26362.html
FCAS (Future Combat Air System) a MGCS (Main Ground Combat System) jsou vojenské dotační programy, které společně provozují francouzské a německé obranné společnosti. Oba projekty zdůrazňují společné úsilí ve vývoji nových pokročilých vojenských technologií. Stejně jako FCAS, který zahrnuje vývoj stíhacího letounu 6. generace, se MGCS zaměřuje na vytváření nových bojových pancířů nové generace, jako jsou tanky, ale Paříž je nespokojená téměř se vším, od koordinace až po přidělené finanční prostředky.
Zdroj:Obranný výbor francouzského Senátu chtěl ve své zprávě o rozpočtu na rok 2024 předložit řadu pochybností o možnosti realizace těchto programů v rozumném časovém období, píše Defense Aerospace.
Zpráva výslovně uvádí, že navzdory zájmu o obrannou spolupráci s Německem nedochází k synchronizaci programů vojenské modernizace ozbrojených sil obou států.
Mezi armádami obou států jsou velké rozdíly v definici zbrojních potřeb, ekonomické zájmy obou průmyslových odvětví jsou konkurenční a samotní zbrojaři nejsou příliš otevření ohledně šancí na úspěch dvou vojenských programů – FCAS ( Future Combat Air System) a MGCS (Main Ground Combat System).
https://www.defenseromania.ro/franta-ar ... 26362.html
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Takže to dopadne, jako obvykle. A to někteří sní o evropské armádě...
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Posledních pár let jsou ty články o rozpadu projektů pořád stejné. Dost by mě ale zajímalo, zda ti projektanti vůbec něco dělají. Představili akorát maketu letadla a slepili EMBT, ale jinak bída.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Le Monde: Francouzský zbrojní průmysl ohrožuje nová konkurence
Paříž - Francie je třetím největším vývozcem zbraní na světě, v zemi je na 4000 firem pracujících na obranných technologiích a ve zbrojním průmyslu. .............."Francie je zemí s jedním výrobkem. Bez letadel Rafale by se dostala na okraj zájmu," upozorňuje zbrojní inženýr a obranný poradce Marc Chassillan. Naráží tím na skutečnost, že dvě třetiny francouzského zbrojního exportu v roce 2022 představovalo 80 stíhaček Dassault Rafale prodaných do Spojených arabských emirátů (SAE)........
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/le-mo ... .sznhp.box
Paříž - Francie je třetím největším vývozcem zbraní na světě, v zemi je na 4000 firem pracujících na obranných technologiích a ve zbrojním průmyslu. .............."Francie je zemí s jedním výrobkem. Bez letadel Rafale by se dostala na okraj zájmu," upozorňuje zbrojní inženýr a obranný poradce Marc Chassillan. Naráží tím na skutečnost, že dvě třetiny francouzského zbrojního exportu v roce 2022 představovalo 80 stíhaček Dassault Rafale prodaných do Spojených arabských emirátů (SAE)........
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/le-mo ... .sznhp.box
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Tak i houfnice Caesar mají dobré prodeje, ale jinak to je fakt bída. Nevím jak se daří ponorkám po debaklu v Austrálii, ale taková obrněná vozidla si dělají akorát pro sebe a tanky už ani nevyrábějí (to vlastně ani IFV).

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
uff.. Rafale se prodávají dobře, vrtulníky se prodávají dobře, houfnice se prodávají dobře, ponorek Scorpéne zatím prodali taky dost..
ponorkový debakl? V tom, že se zákazník rozhodne změnit požadovaný typ ponorek z konvenčních na jaderné? To je debakl?
Napovím.. Brazílie vyvíjí své jaderné ponorky s Francií.
ponorkový debakl? V tom, že se zákazník rozhodne změnit požadovaný typ ponorek z konvenčních na jaderné? To je debakl?

Napovím.. Brazílie vyvíjí své jaderné ponorky s Francií.



Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Tak negativní a poplašné zprávy se vždycky prodávají líp (teda kromě Ruska, tam jde všechno Přesně Podle Plánu) - zvláště když je naděje v "bitvě o zrno" urvat nějakou státní dotaci. Ale s těmi vrtulníky bych tak nadšený nebyl - 14 vrtulníků NH90 pro Norsko vyráběli 18 let a nakonec jim to Norové vrací, o Austrálii ani nemluvě a o vyřazení NH90 uvažuje i Belgie - je otázka, jestli jiné objednávky vyváží ztrátu reputace.skelet píše: ↑11/1/2024, 13:20 uff.. Rafale se prodávají dobře, vrtulníky se prodávají dobře, houfnice se prodávají dobře, ponorek Scorpéne zatím prodali taky dost..
ponorkový debakl? V tom, že se zákazník rozhodne změnit požadovaný typ ponorek z konvenčních na jaderné? To je debakl?![]()
Napovím.. Brazílie vyvíjí své jaderné ponorky s Francií.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
NH90 je echtový propadák.
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Jo, a přitom je to takový parádní a výkonný šmigel.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Airbus nemá jen NH90. Cougar se furt prodává dobře, menší "H" taky.



Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Belgie se připojí k evropskému programu stíhaček jako pozorovatel "během několika týdnů". Belgie by se měla připojit ke stěžejnímu programu Future Combat Air System (FCAS) na stavbu evropských stíhacích letounů nové generace "během několika týdnů jako pozorovatelská země", uvedl ministr obrany země v rozhovoru pro Euractiv.
https://mastodon.social/@eunews/111782306920448856
https://mastodon.social/@eunews/111782306920448856

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Evropský letoun nové generace FCAS
Tak BAE Systems ještě nemá jasný design letounu šesté generace FCAS a už navrhuje začít diskuze o konceptu generace sedmé. Ve skutečnosti šéf strategie BAE Systems pro letecké vojenské systémy Mike Baulkwill řekl, že patrně se nebude jednat o generaci, ale o kontinuální vývoj k budoucím otevřeným modelům formou spirálového vývoje. Souběžně se budou vyvíjet autonomní prostředky Autonomous collaborative platforms (ACP), které ale můžou svým zavedením do kombinovaných flotil zvýšit účinnost stávajících letounů a systémů a prodloužit jejich operační životnost.
Představa CCA, resp. ACP společnosti BAE SystemsSlyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),