Není Alfíku, je to tak, jak píšou páni výše, tedy počeštěné "luke", původ to má samozřejmě v R-U maríně.
Džuzna pro nakládku/vykládku ovšem není luka, nýbrž ládovna.
Moderátor: jarl
Není Alfíku, je to tak, jak píšou páni výše, tedy počeštěné "luke", původ to má samozřejmě v R-U maríně.
Džuzna pro nakládku/vykládku ovšem není luka, nýbrž ládovna.
Jo, to je vono, plus nejen mezi palubama, ale i v přepážkách, atd.
To taky sedí, ládovna je celý nákladový prostor včetně džuzny, obruba džuzny je komings, zavírá se to mekgregorama.bat píše: ↑2/1/2024, 13:13PS. https://cs.wikibooks.org/wiki/%C4%8Cesk ... nick%C3%BD zde je ládovna definována jinak, ale určitě to nebude autoratitivní zdroj.
Jo, to by šlo a je to lepší vysvětlení než zkrácení z "proluka".seabee píše: ↑2/1/2024, 14:58 A je to z němčiny: Luke = verschließbare, als Ein- und Ausstieg u. a. dienende Öffnung besonders bei Schiffen/ Uzamykatelný otvor sloužící ke vstupu a výstupu apod., zejména na lodích.
Tak to asi používali labští šífáci a češi u rakouský maríny. To "uzamykatelný" neberte doslova, je to strojový překlad, vhodnější je asi uzavíratelný.
Zajímavost: vikýř je německy Dachluke.
Ty sou jasný taky.
Bude to nějaký samodomo, tenhle štítek se u ČNP nepoužíval.
Ke?Ty sou jasný taky.
Á, vidím, že pán již dnes téže pil
ČNP měla svůj oficiální štítek(v těch cos poslal, je to ten druhej v druhým řádku a ty cca 80-tý léta jsou poněkud zavádějící). Moc se ale nepoužíval, mnohem častější byl štítek vycházející ze štítku ČSPLO(druhej ve čtvrtým řádku), jen místo znaku ČSPLO tam byl znak ČNP.
Kdyby byla dostavěna fr. třída Normadie, tak jsou tam také. Není to obvyklé, ale byly zvažovány i jinde. Zbytečnost je relativní pojem z pozdějšího pohledu...tehdy se to nevymykalo plus snad ještě Midway měla mít v projekčním zárodku 203mm kanóny. U Graf Zepp. se v úvodu uvažovalo také o ráži 203mm, později redukována na 150mm. Vzhledem k tomu, že ohledně stability v podmínkách Atlantiku nebyly věže na palubě ideální, tak děla šla do kasematového umístění. A protože kasematy měly limitované úhly palby, tak byly takto zdvojeny.Raiden píše: ↑12/1/2024, 17:40 Tak tuhle také neznám, zajímavý pohled. Mě nejvíc udivuje jak měla být vyzbrojena těmi 150 mm děly v kasematech (dvě hlavně v jedné kasematě), dvouhlavňové kasematy jsem u žádné jiné lodě snad ani neviděl + byla to naprostá zbytečnost (i když chápu, že Němci s se stavbou letadlových lodí neměli žádné zkušenosti).