Altaj píše:No to ma zaujma jakymi motormi by chceli tento 70 tonovy kolos odlepit od zeme. Ak by pouzili jeden z najvykonnejsich prudovych motorov (zrejem uz ale nefunkcnych) Sojuz R-179 300 s 200KN pri forsazi, tak ten ledva odlepi stroj od zeme.
Myslim ze najzabavnejsi udaj je to supercruise.....´S 2x F-119 PW-100 ( 155KN) vytiahne ovela lahsia, mensia (nizsi Cx) F-22 ma sc 1,72 mach, tak ako moze mat tento velkostou bomber sc 2 mach????
Pokud by letoun vypadal podobně, jako je zobrazeno na nákresu, pak si rozhodně nemyslím, že by supercruise s M=2 bylo něco nereálného. Pokud ten design srovnám s ostatními letouny, u kterých znám průběh závislosti Cxo a součinitele indukovaného odporu na rychlosti, pak lze očekávat ve výšce 15 km při M=1.5 odpor 55N a necelých 80kN při M=2. Celkový odpor vychází nepatrně vyšší, než má MiG-25 a odhadem o 30-40% vyšší, než odpor F-22.
Použitý motor by byl určitě generace 4+ nebo 5 v tahové třídě nejméně 18 tun, pravděpodobně ale asi 20-21 tun. Tyto parametry by splňoval zmiňovaný R-179. Maximální neforsážní tah má přibližně 130 kN, v 15km při M=1.5 to bude něco pod 40kN (celkový instalovaný obou motorů tak 70kN) a tak 45kN (celkový instalovaný 75 kN) při M=2. Je vidět, že tah motorů by letoun k M=2 na maximálním režimu mohl dostat.
Co se jiných motorů týče, tak v této tahové třídě toho v Rusku na výběr moc neměli. Horkým kandidátem by ale určitě mohl být AL-41F ve své nejsilnější variantě s očekávaným tahem 20 tun. Ten by měl oproti R-179 lepší tah na vyšších rychlostech, podstatně menší hmotnost, možná o něco vyšší spotřebu. Použití 20 let starých D-30Fxx z MiG-31 by nehrozilo, když nový MiG měl být nástupcem jednatřicítky.
Jinak supercruise M=2 měl být třeba i u civilního letounu S-21 s motory vycházejícími z D-30F6.
http://www.testpilot.ru/russia/sukhoi/s/21/s21_1e.htm
A co se vzletu týče, tak tady bych se rozhodně nebál

Poměr tahu ke hmotnosti by byl o 10-20% vyšší, než u plně naloženého MiG-25.
Něco málo o supercruise:
http://www.leteckemotory.cz/teorie/supercruise.php
Pár vět a parametrů k R-179:
http://www.leteckemotory.cz/motory/r-79