KOLT píše: ↑21/1/2024, 20:58
Tak zas pokud bychom chtěli podporovat pásovou techniku, stejně nemá smysl dávat to na něco jiného než pásy. A afaik jak nové tanky tak CV90 v ženijní versi budou. Čili tyhle auta jsou primárně pro zajištění týlu, ne? Maximálně pro 4. brigádu, na což by stačit měly. Důvod, proč AČR nechce Titus, je jednoduše ten, že je mnohem dražší než Bushmaster – na provoz i pořízení.
15. bude poptávat minimálně ženijní a mostní tanky a 14. vyprošťováky a dílenské CV90, které budou operovat nezávisle na technice 7. brigády, tedy budou potřebovat nezávislou podporu. Dle původních počtů by to mělo vypadat následovně: Route Clearance - 12 vozidel, Explosive Ordnance Disposal - 22 kusů a 16 vozidel pro plnění úkolů bojové ženijní podpory (UKP-ŽEN). Role vozidel je dle názvu jasná, jenom bych chtěl připomenout, že Bushmaster 4x4 je menší jak KOT-Ž a KOT-Ž je kritizován za to, že si nemají ženisté kam uložit materiál, u EOD a UKP-ŽEN je jasný i způsob nasazení. Ale jak tomu bude u RC? Nejspíše budou vozidla rozházena k jednotlivým rotám/četám vojsk bojového zabezpečení/podpory, takže v čele kolony Tater pojede Bushmaster s rollerem. A co kdyby se ten roller dal rovnou na tu Tatru, která by se koupila s Level 4 kabinou a ušetřené peníze na lepší platformu pro ostatní verze?
Jinak Bushmaster s hrabátkem.

což je výložník, který můžeme najít i na Dingu a polovině vozidel z produkce BAE.