
AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
A proč by se vlastně měla kupovat americká verze evropského stroje? Nějaký racionální důvod?



Re: AČR kampak kráčíš?
Jo. B s pětilistým rotorem je v podstatě nový H145M.
Re: AČR kampak kráčíš?
Jestli koupíme UH-60, bude to v kombinaci s UH-1 u tak malé armády jako AČR fakt raritní kombinace velikostně podobných vrtulníků
Nebylo by v takovém případě lepší rozšířit flotilu Venomů?

Re: AČR kampak kráčíš?
Neříkej, že to bude další NH-90

Jinak, primární snad bude definovat, k čemu ty vrtulníky budeme potřebovat, podle toho má teprv smysl vybírat typ. Jestli má Bell podobně velké vrtulníky jako H-145M můžeme debatovat. Má o něco málo menší a pak spíš velikosti toho Sokola. Stejně tak má slušný výběr Leonardo. Čili vybírat z čeho je.
Re: AČR kampak kráčíš?
Mmchd, kdyby šlo jen o kurýrní službu, můžeme koupit Little Birdy. Šestka, 102. a výsadkáři budou nadšení 

Re: AČR kampak kráčíš?
Spolu s H135 komerčně nejúspěšnější řada Aurbusu? Jasně že ne
Vzhledem k tomu že od vyřazení Mi-2 armádě chybí opravdu lehký vrtulník je doplnění v téhle kategorii víc ceklem logické.
Re: AČR kampak kráčíš?
LZS za 4 roky v podání VS skončí a zbyde tak SAR (CSAR bude vždy dělat Náměšť), VIP, podpora IZS atp. Tedy silně pochybuji, že se W3A budou měnit kus za kus, na to výše uvedené bude stačit jakýkoliv, v podstatě civilní, stroj o velikosti H 145 , nebo o něco větší v počtu cca 6 kusů.skelet píše: ↑1/2/2024, 11:28 a s většími vrtulníky budeš lítat monitoring/pátračku? Asi ne ..
jestli ty UH-60 pořídí je otázkou, ale tahle otázka prostě je na stole. Sokoly jsou mrtvé a potřebuješ nahradit deset kousků.
pro provoz LZS potřebuješ dva vrtulníky (zde by byl nejlepší H145)
Sokoly pak ještě u nás dělají (C)SAR, a na to se hodí UH-60 v jakékoliv verzi lépe. Navíc se zvyšuje tlak na nahrazení Mi-171š, jejichž provoz se bude prodražovat, a preferované Chinooky nemůžou nahradit Mi-171š v poměru 1:1 (počítá se šesti kousky), takže .. takže je UH-60 z druhé ruky ve hře.
Už jen i kvůli tomu, že jsou k dispozici prakticky hned, což je vzhledem k blížícím se volbám taky aktuální.
Což mě přivádí na myšlenku, kdybych to chtěl trochu rozvinout, zda jsou k tomu potřeba Kbely. Zda by se to nedalo dělat levněji a přitom efektivněji odjinud. Ale to už je zase jiný příběh.
Re: AČR kampak kráčíš?
Nesher. Jako za jiné kostalace, před pár lety, by mne to bylo vcelku šuma fuk. A koukal bych na ekonomickou stránku věci. Takové to klasické civilní myšlení. Ale dnes je situace diametrálně jiná. Říká se, ...doufej v nejlepší, ale připravuj se na nejhorší. Navážu tedy na tu naši diskuzi se Scottym viz výše.
Vzhledem k těm svým "chabým" argumentům co jsem již předeslal (nyní si k tomu přičti i H-1), s ohledem na velikost našeho vrtulníkového letectva (pár desítek strojů) a rusáka ťukajícího na dveře mi prostě selským rozumem dává smysl něco takovéhleto https://www.bellflight.com/products/spe ... /bell-412m . Jo, je to větší (taky výkonnější). Ale je to v podstatě "domácí" mašina, umíme ji většinově a v případě potřeby ti bude u bojových letech suplovat tandem H-1.
Vzhledem k těm svým "chabým" argumentům co jsem již předeslal (nyní si k tomu přičti i H-1), s ohledem na velikost našeho vrtulníkového letectva (pár desítek strojů) a rusáka ťukajícího na dveře mi prostě selským rozumem dává smysl něco takovéhleto https://www.bellflight.com/products/spe ... /bell-412m . Jo, je to větší (taky výkonnější). Ale je to v podstatě "domácí" mašina, umíme ji většinově a v případě potřeby ti bude u bojových letech suplovat tandem H-1.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Já se s tebou nepřu, ten H 145 jsem použil jen jako příklad, v podstatě minimum co se velikosti týče. Pouze nevěřím na výměnu kus za kus.Zemakt píše: ↑1/2/2024, 18:08 Nesher. Jako za jiné kostalace, před pár lety, by mne to bylo vcelku šuma fuk. A koukal bych na ekonomickou stránku věci. Takové to klasické civilní myšlení. Ale dnes je situace diametrálně jiná. Říká se, ...doufej v nejlepší, ale připravuj se na nejhorší. Navážu tedy na tu naši diskuzi se Scottym viz výše.
Vzhledem k těm svým "chabým" argumentům co jsem již předeslal (nyní si k tomu přičti i H-1), s ohledem na velikost našeho vrtulníkového letectva (pár desítek strojů) a rusáka ťukajícího na dveře mi prostě selským rozumem dává smysl něco takovéhleto https://www.bellflight.com/products/spe ... /bell-412m . Jo, je to větší (taky výkonnější). Ale je to v podstatě "domácí" mašina, umíme ji většinově a v případě potřeby ti bude u bojových letech suplovat tandem H-1.
Ale jinak, ekonomické hledisko tu bude vždy, v míru budou ty 2% maximum možného. Takže klidně méně strojů ve Kbelích (případně jinde, pokud by se usoudilo, že Kbely nejsou potřeba, jakože nejsou) a více munice, strojů........ v Náměšti, Přerově nebo Čáslavi.
Ostatně pro příklad, že i 2% nejsou žádná hitparáda a mnohy to nestačí, nemusíme chodit daleko. Stačí na Slovensko, provozuschopnost napříč letectvem je pod 50%. Přitom 2% dosáhli dříve než my.
Re: AČR kampak kráčíš?
No letectvo mate prevadzkyschopne najma vdaka zmluve so SWE ohladne prevadzky Gripenov.
Az na to vsetko budete sami, potom sa uvidi.
Az na to vsetko budete sami, potom sa uvidi.
Re: AČR kampak kráčíš?
Vážně? L 159 jsou rozhodně nad 50%, vrtulníky dtto, dopravní stroje taky. A nevšiml jsem si, že by je nějak řešil Saab.
A nemusíš se hned ozývat, byl to jen příklad, že ani relativně dost peněz nemusí být někdy dost. Vy hejslováci jste vážně vztahovačnejší než staré báby.

Re: AČR kampak kráčíš?
L159 su nad 50% najma vdaka tomu, ze z ich oprav a modernizacii sa drzalo Aero nad vodou po skonceni programov kabin pre Uh60 a toho druheho, vacsieho vrtulniku.
Re: AČR kampak kráčíš?
A na tom je něco špatně? Aero je přeci výrobce.
Re: AČR kampak kráčíš?
Letuschopnost L-159 by byla vyšší, pokud by Aero reagovalo pružněji na servisní dodávky.
Jinak co se týče Kbel, tak na jejich zrušení jsou stále větší vnitřní, ale i vnější tlaky. Ty vnějsi tlaky jsou developerské, ty vnitřní se týkají zbytečných přeletů do Pardubic.
Jinak co se týče Kbel, tak na jejich zrušení jsou stále větší vnitřní, ale i vnější tlaky. Ty vnějsi tlaky jsou developerské, ty vnitřní se týkají zbytečných přeletů do Pardubic.



Re: AČR kampak kráčíš?
Nechápu proč by to měl být zrovna B 412, který má všechny nevýhody staré koncepce vrtulníku, ale zato žádné výhody UH-1Y. Pokud by to mělo být něco většího (k čemu nevidím žádný důvod) je tu koncepčně velice moderní H160M. Ovšem jsem si poměrně jistý že v naší armádě není místo pro dva střední vrtulníky (což se týká i historických UH-60).