Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
MO zřejmě jedná s USA o nákupu dvou dopravních letadel (bizjetů) prostřednictvím FMS. Pokud má někdo předplatné LN a byl by ochotný poskytnout krátký "výcuc", byl bych mu a věřím nejen já, vděčný. Díky!
https://www.lidovky.cz/domov/vlada-leta ... LN_otvirak
https://www.lidovky.cz/domov/vlada-leta ... LN_otvirak
Re: AČR kampak kráčíš?
V roce 2020 nakupovali USAF nový Gulfstream G550 za 64 milionu dolarů. Je tedy dost možné že se jedná o tenhle typ.
https://www.businessinsider.com/inside- ... jet-2020-1
https://www.businessinsider.com/inside- ... jet-2020-1
Re: AČR kampak kráčíš?
To mě také napadlo, ale chtěl bych vědět co je v tom článku. Ale i tak díky!Scotty87 píše: ↑13/3/2023, 11:40 V roce 2020 nakupovali USAF nový Gulfstream G550 za 64 milionu dolarů. Je tedy dost možné že se jedná o tenhle typ.
https://www.businessinsider.com/inside- ... jet-2020-1
Tak už jsem to našel: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ln-vl ... ce/2338077
Re: AČR kampak kráčíš?
Pokud by to chtěli řešit přes FMS, tak v podstatě nic jiného než Gulfstream nepřipadá v úvahu.
Re: AČR kampak kráčíš?
Tým by ale padol jeden tromf v prospech C390, kedy ponúkali aj 2 biz jety v cene..
Ale pravda, Gulfstream a Bombardier Global sú top
Ale pravda, Gulfstream a Bombardier Global sú top
Re: AČR kampak kráčíš?
Jak se píše v článku proces výběru je na začátku a nebude se jednat jen s Američany. Takže Embraer může klidně takovou nabídku dát. Mimochodem měli nabízet slevu. Ne že budou v ceně C-390.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
“Velké nákladní letouny” CASA C-295

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Proti bizjetu je C-295 pořád velké nákladní letadlo.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
CASA C-295 vs. Gulfstream G550:
Délka: 24,46 m vs. 29,39 m = Gulfstream delší.
Rozpětí: 25,81 m vs. 28,5 m = Gulfstream větší.
Výška: 8,66 m vs. 7,87 m = CASA vyšší.
Hmotnost (max. vzletová): 23 t vs. 41 t = Gulfstream těžší téměř dvojnásobně.
Zdroje:
https://en.wikipedia.org/wiki/EADS_CASA_C-295
https://en.wikipedia.org/wiki/Gulfstream_G550
Poprosím objasnit, jak proti zvažovanému bizjetu Gulfstream je C-295 velké nákladní letadlo.
Délka: 24,46 m vs. 29,39 m = Gulfstream delší.
Rozpětí: 25,81 m vs. 28,5 m = Gulfstream větší.
Výška: 8,66 m vs. 7,87 m = CASA vyšší.
Hmotnost (max. vzletová): 23 t vs. 41 t = Gulfstream těžší téměř dvojnásobně.
Zdroje:
https://en.wikipedia.org/wiki/EADS_CASA_C-295
https://en.wikipedia.org/wiki/Gulfstream_G550
Poprosím objasnit, jak proti zvažovanému bizjetu Gulfstream je C-295 velké nákladní letadlo.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Samozřejmě že je. Stačí si porovnat přepravitelnou užitečnou hmotnost a počet pasažérů.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Takže Gulfstream je delší, s širším rozpětím a téměř dvojnásobně těžší, CASA ho překonává jen ve výšce ocasu, ale protože se do ní naskládá více paragánů než do Gulfstreamu manažerů, tak je CASA “velké nákladní letadlo”.
Ne, Scotty. Velké nákladní letadlo jsi mohl vidět naposledy na základně Náměšť, když přivezlo simulátor pro AH-1Z.

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Gulfstream je stíhačka oproti L159 

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Jakýkoli bizjet je prostě něco naprosto jiného než nákladní letadlo. Vnější rozměry jsou naprosto irelevantní. Upřímně řečeno rozpětí křídel a délka trupu je naprosto irelevantní. Jakýkoli bizjet je stavěný s úzkým trupem a velkým rozpětím křídel aby mohl létat ve vysokých letových hladinách velkou rychlostí. Proti tomu je C-295 mula na tahání nákladu a vojáků.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Nemám problém s označením C-295 jako nákladního stroje. Ale označovat ji za velký nákladní letoun, to fakt ne. Už ooproti C-27J (o větších typech nemluvě) je C-295 létající tužka, která s řadou okýnek vypadá jak militarizovaný civil. Ano, jedná se o moderní a spolehlivé letouny a v současnosti jde o největší transportní typ CzAF, který se plně osvědčil jako náhrada starých Antonovů. Ale pořád jde o náklaďák velikosti většího bizjetu, který zjevně nepřeveze ani ty pancéřované Toyoty od Zamini. Vydávat C-295 za něco více, to je zase spíš nějaká politika než realita.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
C27J je tiež maličký. Každý kto pri tých lietadlách stál, to určite potvrdí.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Zdroj:Co se týče dalších velkých akvizic, zahájili jsme jednání s brazilskou společností Embraer o potenciálním pořízení středních transportních letounů C-390 Millennium. Jednání povedeme o pořízení dvou kusů těchto letounů, přičemž cílem je toto jednání uzavřít v příštím roce.
https://www.czdefence.cz/clanek/bilancn ... ernochovou
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
FOJTÍK, Jakub: Letoun C-390. Nejen pro transportní úkoly. ATM 2/2024, s. 46-52.
Obsáhlé srovnání brazilského typu C-390 a amerického C-130J. Lehká kritika českého MO ohledně akvizice C-390 jako nového středního transportního letounu AČR:
Obsáhlé srovnání brazilského typu C-390 a amerického C-130J. Lehká kritika českého MO ohledně akvizice C-390 jako nového středního transportního letounu AČR:
Celkově ze strany autora výborná práce.A jak už je u nás bohužel zvykem, oznámení o zahájení jednání není spojeno s žádným zdůvodněním výběru typu či detaily o průmyslové spolupráci.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Já tedy nevím, ale Aero je do výroby zapojené od samého začátku.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Jo, akorát že je to Plebsu nutno taky podat. Jedno z mnoha zdůvodnění proč tento typ. Kolikrát si říkám, že kdyby MO angažovalo PR managera bylo by to jen ku prospěchu věci. I když ohledně podpisu a komunikace příběhu F35 to zas tak marné nebylo.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"