Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Moderátor: jarl
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napovím. Název je identický s jedním škodováckým modelem.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
A další z neznámých variací na téma Grófa Cepelína
22. březen 1939, Kiel.

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Kolorocvaný snímek americké bitevní lodě Arkansas z roku 1921
雷電
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Šikula, abych řekl tak už nevím. Mám to uložený bez jména ale typ je správně.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Nooo ?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Na tenhle obrázek si pamatuji, díky té bizarní kamufláži mi to uvízlo v paměti
Je to francouzský křižník Gloire (třída LaGalissonniere).

雷電
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Asi dostaneš na tohle vlákno zákaz 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Pancéřová plát z německé bitevní lodi Tirpitz se dodnes používá v ulicích Osla k zakrývání vodovodních výkopů.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p ... -aar-etter
Druhá bitevní loď třídy Bismarck byla objednána roku 1935 a do služby uvedena 25. února 1941. Až do nástupu japonských bitevních lodí Jamato a Musaši byl Tirpitz největší bitevní lodí na světě. Jeho význam spočíval po celé tři roky především v jeho samotné existenci, skutečného boje na moři se loď zúčastnila pouze minimálně, zato byla pod neustálým dohledem a tlakem Britů, kteří se ji mnohokrát snažili potopit nejrůznějšími neobvyklými způsoby. Nakonec se jim to podařilo leteckým útokem 12. listopadu 1944, to ale již v době, kdy loď byla trvale upoutána na kotvy u norského Tromsø. Sir Ludovic Kennedy napsal ve svém díle, detailně popisující historii lodě, že "žila životem invalidy a zemřela smrtí mrzáka". Po skončení náletu se rozběhly záchranné práce, při kterých bylo prvotním cílem osvobodit členy posádky, uvězněných v trupu lodi. Toho se záchranné čety snažily dosáhnout rozřezáváním plátů na dnu lodi. Tímto způsobem se podařilo zachránit 82 mužů posádky. Údaje o mrtvých námořnících se liší, ale přibližně šlo o tisícovku lidí. Přibližně 200 ze zachráněných členů posádky bylo v lednu 1945 převeleno na kapesní bitevní loď Lützow. Vrak lodi Tirpitz zůstal na místě potopení až do konce války, kdy jedna německo-norská společnost začala připravovat práce na sešrotování lodi. Ty pak začaly v roce 1948 a trvaly až do roku 1957, přičemž fragmenty lodi jsou stále ještě prodávány jednou norskou společností.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p ... -aar-etter
Druhá bitevní loď třídy Bismarck byla objednána roku 1935 a do služby uvedena 25. února 1941. Až do nástupu japonských bitevních lodí Jamato a Musaši byl Tirpitz největší bitevní lodí na světě. Jeho význam spočíval po celé tři roky především v jeho samotné existenci, skutečného boje na moři se loď zúčastnila pouze minimálně, zato byla pod neustálým dohledem a tlakem Britů, kteří se ji mnohokrát snažili potopit nejrůznějšími neobvyklými způsoby. Nakonec se jim to podařilo leteckým útokem 12. listopadu 1944, to ale již v době, kdy loď byla trvale upoutána na kotvy u norského Tromsø. Sir Ludovic Kennedy napsal ve svém díle, detailně popisující historii lodě, že "žila životem invalidy a zemřela smrtí mrzáka". Po skončení náletu se rozběhly záchranné práce, při kterých bylo prvotním cílem osvobodit členy posádky, uvězněných v trupu lodi. Toho se záchranné čety snažily dosáhnout rozřezáváním plátů na dnu lodi. Tímto způsobem se podařilo zachránit 82 mužů posádky. Údaje o mrtvých námořnících se liší, ale přibližně šlo o tisícovku lidí. Přibližně 200 ze zachráněných členů posádky bylo v lednu 1945 převeleno na kapesní bitevní loď Lützow. Vrak lodi Tirpitz zůstal na místě potopení až do konce války, kdy jedna německo-norská společnost začala připravovat práce na sešrotování lodi. Ty pak začaly v roce 1948 a trvaly až do roku 1957, přičemž fragmenty lodi jsou stále ještě prodávány jednou norskou společností.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Hangárový katapult na USS Yorktown
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Vzhledem k tvé zálibě k pagodám, nějaký japonský bitevní šíf?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Bitevní je dost overkill. Tohle je nějaký jap. torpédoborec.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Jop, teď jsem si to rozkliknul na monitoru
. Včera jsem do toho večer mžoural na mobil.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"