Příčiny francouzského kolapsu
Já si zas myslím, že francouzská obranná doktrína nebyla špatná ... měla však jednu slabinu ... a to jak zastavit tankový útok, resp. celý tankový příval ?? Odpověd zní ... také tankovým přívalem. A problém právě spočíval, že Francouzi neměli vytvořeno dost tankových divizí ... jen čtyři ... Němci deset ... ačkoliv tanků měli Francouzi dost ... ale rozptýlené na podporu pěchoty ... navíc ... tanky ve velkých formacích je obtížné organizovat ... tedy pokud nemají vysílačku
Re: Add. Francie - kolaps.
Tak pre priklad Nemecke tanky mali vtedy najviac 30mm armor, kdezto niektore Franuzke mali az 40-60mm co je o dost viac!! Preto by som netvrdil ze Francuzi mali zle tanky, problem bol len v tom ze ich nevedeli efektvne vyuzivat.Anonymous píše:Kolegovi se za opomenutí jeho přízpěvku omlouvám, Asi jsem jej nečetl dostatečně pozorně. Nicmédě bych si dovolil kapánek nesouhlasit s tím, že útok Romelovy armády v Ardenách mohli Francouzi protiútokem z Maginotovy linie zastavit. Pochybuji o tom. Především mne k tomuto tvrzení vedou tyto fakta. Francouzi neměli tanky, jenž by se vyrovnali tehdejším německým, jejich taktika byla poziční, nebylo odpovídajícím způsobem zajištěno spojení jednotlivých francouzských útvarů a tím i byla silně ohrožena jejich manévrovatelnost. V neposlední řadě bojechopnost pravidelné armády byla po měsících pozičního vyčkávání ochromena a zálohy měli prachmizernou bojovou morálku. Mám vážné obavy, že eventuální protiútok by situaci pádu Francie pouze uspíšil.
Rusové ty letadla dělaly ze dřeva hlavně z toho důvodu myslím že nebyl zrovna materiál (to jako to železo) na dělání všech částí ze železa.To je zase samo pro sebe jiná kapitola...Lord píše:Ringo koukám, že máš o Francouzích mezery … oni dost koketovali se dřevem … a Němci ke konci války také přikročili k výrobě letadel ze dřeva a to navíc opatřené proudovým motorem! Rusové tuším IL-2 a jiné – také některé části byly dřevěné, oblíbené bylo i potahování plátnem … např. zadní část Huriccanu, atp.
Ono se možná to dřevo potažené plátnem v něčen hodilo že kulky při zásahu do trupu jen tak prolítly tím plátnem zase ničivost dřevěného základu byla stejná.
Pouze zasáhnout nestačí.....
Čo hovoríte na výborný francúzsky tak SOMUA?
Inak morálka francúzov bola značne podlomená aj spôsobom velenia ich generálov, pretože tanky používali ako jazdectvo, t.j. (ak sa nemýlim) "roztrúsené" medzi vojskom.
Vysokí vojenskí a politickí velitelia francúzska zase verili, že Nemci proste "neprídu". Proste že nezaútočia, a keby aj, ich Maningotova línia ich zachráni a že nemci povedú útok priečne cez ňu, pretože si mysleli, že tanky Ardeny nezdolajú. Ale ako bolo vydieť, tak to nebol žiadny problém. A potom to išlo dole vodou. Francúzsky systém skolaboval, a po Dunquerku to vypadalo, že svet ovládne nacizmus. Lenže prvou chybou nemcov pri Dunquerku boli podmienené dalšie a dalšie...
Inak morálka francúzov bola značne podlomená aj spôsobom velenia ich generálov, pretože tanky používali ako jazdectvo, t.j. (ak sa nemýlim) "roztrúsené" medzi vojskom.
Vysokí vojenskí a politickí velitelia francúzska zase verili, že Nemci proste "neprídu". Proste že nezaútočia, a keby aj, ich Maningotova línia ich zachráni a že nemci povedú útok priečne cez ňu, pretože si mysleli, že tanky Ardeny nezdolajú. Ale ako bolo vydieť, tak to nebol žiadny problém. A potom to išlo dole vodou. Francúzsky systém skolaboval, a po Dunquerku to vypadalo, že svet ovládne nacizmus. Lenže prvou chybou nemcov pri Dunquerku boli podmienené dalšie a dalšie...
Môj názor je, že Frantici mali svojho času najlepšie tanky na svete.Ako si napisal, nevedeli však využiť ich bojový potenciál, schopnosť pri spravnej koncentrácii a mieste nasadenia zdemoralizovať a rozdrviť protivníka.Nasadzovali ich po troškách, priradovali k pechotným útvarom a podobne...
Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
jeste k tem celodrevenym letadlum:
taky jsem o tom slysel, ze to zkouseli, udelali par prototypu a vykony byly perfektni, sranda ale je v tom, ze ty letadla delali ze dreva hlavne kvuli cene a jednoduchosti vyroby a pritom v cely Francii bylo jenom minimum vhodnych porostu k pouziti, proto uz i na prototypy dovazeli drivi z Ruska
taky jsem o tom slysel, ze to zkouseli, udelali par prototypu a vykony byly perfektni, sranda ale je v tom, ze ty letadla delali ze dreva hlavne kvuli cene a jednoduchosti vyroby a pritom v cely Francii bylo jenom minimum vhodnych porostu k pouziti, proto uz i na prototypy dovazeli drivi z Ruska
válka je vůl
Pěkný článek! K letadlům a letecké výzbroji, Fracie zaspala s modernizací a když potom ministerstvo letectví požadovalo nové moderní typy, tak se urodilo mnoho slibných prototypů, z nichž mnohé potřebovaly ještě čas na odstranění dětských nemocí, některá letadla byla pouze ve stádiu prototypů nebo dokonce výstavních maket. A letadla, která se dostala do výroby, jako třeba D.520 si stále zasluhovala další vývoj a zestátněný průmysl? Snad by i fungoval, je třeba mít na paměti že to nebylo komunistické vyvlastnění, ale i tady chyběl čas, proto vázly dodávky vrtulí, kulometů, zaměřovačů aj., no a dotoho přišla válka! Fratíci asi opravdu žili s přesvědčením, že Německo prohrálo válku (WWI) a tak to bude zas, máme Maginotku tak se sem nedostanou a velký vliv mělo i fašistické hnutí ve Francii samé, nebo spíše sympatie s fašismem, to byla ta pátá kolona.
Co se týče dřeva jako materiálu pro stavbu letadel. Francie byla jedním z největších výrobců a exportérů hliníku, ale dřevo, tedy spíše překližka měl být nestrategický materiál a tak ministerstvo letectví chtělo i letouny z tohoto materiálu, nevím a zatím jsem se nikde nedočetl, že by se dováželo dřevo z tehdejšího SSSR, Francie měla ale kolonie, kde bylo vhodného dřeva dostatek, v době před válkou (WWII) byla tak na špici s vývojem vhodné překližky a překližku a pryskyřici vyvezla do SSSR a tam po pádu Francie měl například Lavočkinův konstrukční tým problém s pevností a velkou hmotností jejich vlastní překližky na Lagg-3.
Co se týče dřeva jako materiálu pro stavbu letadel. Francie byla jedním z největších výrobců a exportérů hliníku, ale dřevo, tedy spíše překližka měl být nestrategický materiál a tak ministerstvo letectví chtělo i letouny z tohoto materiálu, nevím a zatím jsem se nikde nedočetl, že by se dováželo dřevo z tehdejšího SSSR, Francie měla ale kolonie, kde bylo vhodného dřeva dostatek, v době před válkou (WWII) byla tak na špici s vývojem vhodné překližky a překližku a pryskyřici vyvezla do SSSR a tam po pádu Francie měl například Lavočkinův konstrukční tým problém s pevností a velkou hmotností jejich vlastní překližky na Lagg-3.
eh, jsem to kus pitomce, jsem to poplet, cituji:
a je to z historie Caudronu C-714, pardon za mystifikaci ;O)Zajímavé je, že to, co mělo být velkou výhodou - lehce dostupná surovina - dřevo, bylo v průběhu vývoje překážkou. Vhodné dřevo ve Francii nebylo, a tak ve zlomovém období Mnichova se urychleně objednávalo v Británii a Kanadě (zajímavou se tak stává podobná situace LaGGu 3 v Rusku), ale s dodávkami byly problémy.
válka je vůl