Tatra Kopřivnice
Re: Tatra Kopřivnice
Demonstrátor samohybné houfnice od Saúdské společnosti SAMI (Saudi arabian military industries). Na podvozku TATRA FORCE 8x8 s pancéřovanou kabinou je čínská houfnice od společnosti Norinco. V minulosti už Saúdská Arábie čínské houfnice nakoupila a nasadila i třeba v Jemenu.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Tatra Kopřivnice
Raketomety PULS pre NL. Zaujimava info , ze prve 4 kusy na podvozku Tatra su len na skusku a seriove kusy budu Scania ...
https://twitter.com/praisethesteph/stat ... zKSaA&s=19
https://twitter.com/praisethesteph/stat ... zKSaA&s=19
Re: Tatra Kopřivnice
Na tom nič zajímavého není, Scania je standardním podvozkem NL armády. Tater mají jenom pár, hlavně pro vyprošťování těch Scanií.Lynx píše: ↑20/2/2024, 18:19 Raketomety PULS pre NL. Zaujimava info , ze prve 4 kusy na podvozku Tatra su len na skusku a seriove kusy budu Scania ...
https://twitter.com/praisethesteph/stat ... zKSaA&s=19
Re: Tatra Kopřivnice
No Nesher tieto vtipky berie ako fakt.
NL armada ma MAN.
NL armada ma MAN.
Re: Tatra Kopřivnice
NL provozuje Scanie, Dafy a Tatry. A ten vtípek možná pronesl šéf Dafu, přes které se Tatry nakupovaly.



Re: Tatra Kopřivnice
Vím přesně co tím chtěl básník říci, ale zas střelba vedle. Zajímavého na tom není zhola nic. Hlavní nákladní a přepravní kapacita nizozemské královské armády je nově Scania Gryphus. Tater mají jen pár pod ministerstvem obrany.Lynx píše: ↑20/2/2024, 18:19 Raketomety PULS pre NL. Zaujimava info , ze prve 4 kusy na podvozku Tatra su len na skusku a seriove kusy budu Scania ...
https://twitter.com/praisethesteph/stat ... zKSaA&s=19
Tyhle Pulsy jsou na Tatře kvůli rychlosti dodání. Izraelci už je mají rozdělané pro Maroko a Thajsko přesně v této konfiguraci. Na Scanii to bude trvat déle.
Re: Tatra Kopřivnice
Aj ked maju domaceho dodavatela DAF CF co je vlastne Phoenix tak aj tak si zvolia Scania. Navzdory tome ze Tatra je ten najlepsi offroad nakladak na svete...
Asi je Tatra, draha, neschopna dostatocne rychlej vyroby, alebo nekvalitna (ako sa vravi) , nehospodarna alebo kombinaciou napisaneho.
Asi je Tatra, draha, neschopna dostatocne rychlej vyroby, alebo nekvalitna (ako sa vravi) , nehospodarna alebo kombinaciou napisaneho.
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Tatra Kopřivnice
Podívejte se na provedení těch Scanií, to zrovna nejsou vozidla s vysokou prostupností terénem.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Tatra Kopřivnice
Och, proste kupujú čo majú zavedené.
A nemajú obsesiu dávať všetko na terenny špeciál za 600tis, lebo majú rozum.
Výhody tatrovackeho podvozku sú nesporné, ale v rovinatom Holandsku, Dansku,... s úplne inou infrastrukturou celkom zbytočne.
A nemajú obsesiu dávať všetko na terenny špeciál za 600tis, lebo majú rozum.
Výhody tatrovackeho podvozku sú nesporné, ale v rovinatom Holandsku, Dansku,... s úplne inou infrastrukturou celkom zbytočne.
Re: Tatra Kopřivnice
Achjo... Někdy je lepší mlčet...Lynx píše: ↑20/2/2024, 20:16 Aj ked maju domaceho dodavatela DAF CF co je vlastne Phoenix tak aj tak si zvolia Scania. Navzdory tome ze Tatra je ten najlepsi offroad nakladak na svete...
Asi je Tatra, draha, neschopna dostatocne rychlej vyroby, alebo nekvalitna (ako sa vravi) , nehospodarna alebo kombinaciou napisaneho.
Daf CF skutečně není Tatra Phoenix... DAF má vlastní podvozky a řešení. Phoenix je Phoenix... Scanii brali kvůli ceně, rychlosti dodání a hlavně už je v armádě měli rozšířené dříve. Už v roce 2003 si vybrala nizozemská armáda 533 Scanií jako náhradu DAF, teď v tom pokračují.
Tatra je dražší a je to specializovaný výrobce, nemá kapacitu výroby jako Scania, či Man, Iveco, Renault, Volvo nebo DAF. Přesto ale když se potřebuje specializovaný podvozek co hodně unese a drží si vysokou průchodnost terénem. Jde se do Tatry.
Takže pak třeba australští těžaři, belgická armáda, brazilská armáda, turistické speciály na Island, Indonésie nebo Maroko. Všichni Tatra.
Nebo když v teď v Německu hasiči Bundeswehru potřebovali nové hasící vozy do těžko přístupného terénu, vzali domácí MAN nebo Mercedes (Zetros)? Nene, šli do Česka pro Tatru. Divné že? Stejně jako třeba Slovinští hasiči, co to mají do hor.
A hádejte na jakém podvozku je nová generace tureckých nákladních vozů pro nástavby pro turecké síly? Nebo snad Ukrajinci ještě před válkou. Teď na to hází všechny své nové systémy. Ukrajinci, co potřebují bojovat v rasputici vzali Tatru. Četl jsem rozhovor s ukrajinským dělomrdem od Burevije, kde říkal, že nejlepší na tom systému je podvozek (a kabina), protože jako jediní jsou schopní se s tím dostat na místo určení, zatímco jiné kolovky zapadají.
Takže i když je dražší a je nižší kapacita výroby, stejně se na ní stojí fronta od východu až na západ. Určitě kvůli tomu, že je "nekvalitní".

Je Tatra nejlepší? Není... Je to specializovaný nákladní vůz snad s největší možností optimalizace dle zákazníka co je na trhu. Takže když se potřebuje speciál, s vysokou únosností, na stavby, do dolů, těžkého terénu nebo dedikovaný vojenský speciál do terénu, jde se do Tatry. Když ne a má to např jezdit max po louce v Nizozemsku, je Tatra drahý overkill.
Krásně to teď je vidět i v AČR. Kde pro zpevněné cesty a na dlouhé trasy se vzaly Scanie R590 a R660, které jsou pro tu práci mnohem lepší než Tatra.
Re: Tatra Kopřivnice
Trošku bych podotkl, že Tatra je v Holandsku dost rozšířená mezi zemědělci a stavebníky



-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Tatra Kopřivnice
Ok, ale byl bych klidnější, kdyby budovali armádu schopnou působit od Odry na východ.Juraj Tichý píše: ↑20/2/2024, 21:11 Výhody tatrovackeho podvozku sú nesporné, ale v rovinatom Holandsku, Dansku,... s úplne inou infrastrukturou celkom zbytočne.
Re: Tatra Kopřivnice
Pokial mate uspokojit cely svet s produkciou 1451ks za rok (2023) tak je jasne, ze sa na ne stoji fronta. Napriklad Lesy SR uz odpradavna kupuju Tatru a rozne autodomiesavace ci komimalne vozy firmy kupuju tiez.
Ta prejazdnost terenom je dobra, asi rovnaka ako napr pri Iveco Astra, MAN HX a inych.
Ta prejazdnost terenom je dobra, asi rovnaka ako napr pri Iveco Astra, MAN HX a inych.
Re: Tatra Kopřivnice
Lepší.Lynx píše: ↑20/2/2024, 21:30 Pokial mate uspokojit cely svet s produkciou 1451ks za rok (2023) tak je jasne, ze sa na ne stoji fronta. Napriklad Lesy SR uz odpradavna kupuju Tatru a rozne autodomiesavace ci komimalne vozy firmy kupuju tiez.
Ta prejazdnost terenom je dobra, asi rovnaka ako napr pri Iveco Astra, MAN HX a inych.