Sorry, minuli jsme se.
Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Moderátor: jarl
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Jj, Langley opravdu zažila jen Cobru, ten první tajfun.Zemakt píše: ↑22/3/2024, 17:44 Popisek k fotce na wikině říká, že ....Lehká letadlová loď amerického námořnictva USS Langley se údajně těžce valila během tajfunu „Connie“ v červnu 1945. Podle válečné historie lodi byla ale v té době loď v San Franciscu kvůli generální opravě, tj. od 3. června do 2. srpna 1945, tedy ne u Japonska, kde udeřil tajfun Connie, takže tato fotografie byla pořízena v jiném okamžiku. Takže klidně to tajfun Cobra být může, kort když existuje ještě další snímek Langley a zrovna z této bouře.
A tady je záběr z paluby eskortní letadlové lodě Anzio, taktéž během tajfunu Cobra:
雷電
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Co, s kým, kam?

Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Psal si něco o prvním parníku seabee, tak se ptám. Na té fotce je Sibirjak?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Psal si něco o prvním parníku seabee, tak se ptám. Na té fotce je Sibirjak?
Edit: reagoval jsem v moment, kdy jsi tam ještě neměl ten popisek.
Edit: reagoval jsem v moment, kdy jsi tam ještě neměl ten popisek.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Nu, asi tedy ne. Nicméně, pogůglil sem a voilà:
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Hele, a na té ukořistěné lodi při bitvě na Bajkale žádnou vlajku nevyvěšovali? A pokud ano, tak jakou?
Pak by totiž tato loď byla první.
Pak by totiž tato loď byla první.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Už jsem odpovídal, ale předběhl jsem tě - asi jsi to přehlíd, proto to sorry

Hádanka.jpg
Hádanka.jpg (9.39 KiB) Zobrazeno 21 x
Fajn. Máte jiné starosti, takže se poddám sám:
Vůbec první loď, která kdy nesla československou vlajku (no dost možná o nějaký ten den až třetí, ale fotografie také zrekvírovaných Blaník a Upocený - původně Strelec a Naděžnyj se nedochovaly).
Ruský pomocný parník "Smělčak" - "Смельчак" - Odvážlivec, používaný také jako minolovka nebo osobní dopravní, který zrekvírovali ve Vladivostoku Čs. legionáři a používali ozdobený československou vlajkou, přes protesty spojenců - Francouzů, Američanů a Japonců, kteří argumentovali, že se nejedná o registrovanou oficiální námořní vlajku. Zrekvírované lodě sloužily jak pro shromažďování a nebo distribuci zboží obchodovaného čs. Centrokomisí a pro styk se strážnými oddíly okolo Vladivostoku, hlavně pak k evakuací legionářů na Ruský ostrov, odkud vyplouvaly lodě s transporty domů.
Ještě přidám:
Naposledy upravil(a) seabee dne 22/3/2024, 22:08, celkem upraveno 1 x.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
16. srpna 1918 ještě nebylo Československo, takže tam asi měli tu červenobílou, Království českého



Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Tak zrovna ta červenobílá byla naší státní vlajkou i z počátku prenatálního období RČS. To je jedno, ale schválně, jak se jmenovala první a zřejmě i poslední bitevní loď plující pod touto naší standartou, he ... 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Budeš mít pravdu, ty i Alfík, ale nenašel jsem, že by na Bajkale vyvěšovali na ty ukořistěné lodě nějaké vlajky. Oficiální dějiny a různé články to zmiňují explicitně až u těch Vladivostockých. Ale jako hnidopich: 16. srpna ještě fakt Československo neexistovalo, takže to československá vlajka být nemohla! Hurá, vyhrál jsem!!!
Edit: Na přelepce polní pošty je dvojbarevná vlajka vidět jasně.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Jo, dík. Proto se ptám. A taky je možné že nevyvěsili nic, třeba je to v té době ještě nikterak netrápilo.seabee píše: ↑22/3/2024, 23:37Budeš mít pravdu, ty i Alfík, ale nenašel jsem, že by na Bajkale vyvěšovali na ty ukořistěné lodě nějaké vlajky. Oficiální dějiny a různé články to zmiňují explicitně až u těch Vladivostockých. Ale jako hnidopich: 16. srpna ještě fakt Československo neexistovalo, takže to československá vlajka být nemohla! Hurá, vyhrál jsem!!!
Edit: Na přelepce polní pošty je dvojbarevná vlajka vidět jasně.
Takže to beru že o tom nejsou zprávy, fotky, prostě nic.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Ech seabee ty hnidopichu, co hýbe světem víc, de jure, nebo de facto? Takže popřádku:
- 1/2 května 1918 NADĚŽNYJ, Vladivostok a pak to postupně přibívalo
- 15. srpen + 1918 BURJAK, SIBIRJAK a spol., Bajkal
- 11. listopad 1918 predreadnoughty RADETZKY A ZRINYI někde mezi Pulou a Splitem
Pár fotek se vztyčenou fanglí z Vladivostoku je Alfiku, ale bez přesné datace. Na bitevních lodích bylo vztyčení doprovázeno i hymnou. A divil bych se, kdyby tehdy na Bajkale nesplašili nějakou upocenou vlajku.
- 1/2 května 1918 NADĚŽNYJ, Vladivostok a pak to postupně přibívalo
- 15. srpen + 1918 BURJAK, SIBIRJAK a spol., Bajkal
- 11. listopad 1918 predreadnoughty RADETZKY A ZRINYI někde mezi Pulou a Splitem
Pár fotek se vztyčenou fanglí z Vladivostoku je Alfiku, ale bez přesné datace. Na bitevních lodích bylo vztyčení doprovázeno i hymnou. A divil bych se, kdyby tehdy na Bajkale nesplašili nějakou upocenou vlajku.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Poznám částečně loď , britský zaoceánský parník Queen Mary nebo její polosesterská loď Queen Elizabeth ve službě jako loď pro transport vojska (z tohohle úhlu se to dá těžko poznat - nejdou spočítat komíny, QM měla tři, zatímco QE jen dva, jinak byly dost podobné



Dám sem obrázek obou těchto lodí (QM uprostřed a QE vpravo) společně s francouzskou Normandií (vlevo) v New Yorku v roce 1940: Queen Elizabeth je zde v nedokončeném stavu - tahle loď to měla za války dosti nahnuté. V roce 1940 se stále nacházela v loděnici John Brown ve skotském Clydebanku, přičemž již sice byla plavbyschopná, ale ještě nebyla zcela dokončena. Vzhledem k potřebě uvolnění loděnice a k riziku náletů padlo rozhodnutí loď přesunout do New Yorku (všem bylo jasné, že zničení této lodě by pro Němce bylo terno), odkud se pak měla přesunout do Singapuru, kde měla být definitivně dokončena jako loď pro přepravu vojska (až do Singapuru, protože nikde jinde mimo vlastní britské ostrovy Britové neměli dost velký dok pro tuto 300 metrů dlouhou loď). Vzhledem k tomu, že se počítalo s činností německých agentů, celá záležitost probíhala v naprostém utajení a zároveň byla sehrána operace mající za cíl přesvědčit Němce, že se QE přesouvá k dokončovacím pracím do jihoanglického Southamptonu - tam například byly již měsíc předem rezervovány ubytovací kapacity pro dělníky mající na lodi pracovat a rovněž zde bylo vybráno několik skladišť pro potřebný materiál. Operace měla úspěch, byť za nemalou cenu - v den Němci očekávaného připlutí QE do Southamptonu byl tento přístav těžce bombardován. Utajení bylo takové, že ani kapitán QE v okamžiku vyplutí z Clydebanku (3. března 1940) neznal skutečný cíl své cesty - zapečetěný rozkaz k plavbě do New Yorku mu byl doručen kurýrem až krátce po vyplutí. Dokonce ani lodivodovi, který byl najat aby QE vyvedl z Clydebanku na širé moře, ani nedovolili vystoupit a ten tak místo domů zpět ke své ženě plul do New Yorku

Další z lodí na snímku, francouzský zaoceánský parník Normandie, byla velmi moderní a slavnou lodí. Válka jí zastihla v New Yorku, kde byla po vstupu USA do války zabavena americkými úřady a taktéž bylo rozhodnuto o její přestavbě na transportní loď. Přestavba probíhala přímo v New Yorku, avšak Normandii služba v nové roli nebyla souzena - dne 9. února 1942 na ní díky zanedbání požární bezpečnosti při práci s autogenem došlo k vznícení hromady ledabyle odložených záchranných vest, přičemž se požár rychle rozšířil na celou loď. Požár se sice podařilo hasičům z nábřeží uhasit, ale ohromné množství vody použité k hašení (kterou nikdo neodčerpával, neboť lodní generátory byly vypnuty) vedlo ke ztrátě stability a následnému převrácení lodě. Odhadovaná výše nákladů na případnou opravu byla taková, že od toho bylo upuštěno.
Naposledy upravil(a) Raiden dne 23/3/2024, 17:03, celkem upraveno 2 x.
雷電
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Ano, Queen Mary v srpnu nebo listopadu 1945 ze Southamptonu do New Yorku s americkými vojáky. Tenhle snímek zrovna není nikde datovaný, ale obdobné jsou jak jsem psal.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Já tam vidím zleva do prava snímku: tři, tři, dva.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
jj, na tom mém obrázku to je vidět dobře. Jinak pro zajímavost, ten třetí komín na QE byl falešný, neboť s ním podle konstruktérů měla QE elegantnější vzhled

雷電
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
To je trošku misinformace, resp. je od věci neznalých. Ne všechny komíny na lodích odváděly kouř. Obvykle jeden až dva sloužily právě k ventilaci, tzn. vevnitř byly ventilátory které vyháněly špatný vzduch nejen do strojovny, ale i cucaly ze vzduchotechniky v kabinách a kajutách, a třeba i z kuchyní.
Nezpochybňuji že by někdo dodal zcela zbytečný komín pro efekt, ale bylo mnohem lepší využít jej prostě pro něco jiného než odvod spalin, když stejně "něco" potřebovali.
Na palubě, resp. z paluby, pak čněly takové zahnuté "trouby" (viz např. Pepek Námořník, z jednoho takového vylézá nejméně v jednom díle kresleňáku), a ty sloužily jako vstup čerstvého vzduchu kamkoli bylo potřeba. Byl to tedy stejný zp. jako na šachtách, tzn. nevháněl se vzduch do-, ale vycucával se z- a skrzevá ty trumpety se samovolně dostával do-.

Bylo to běžné, a právě na lodích typu Titanicu byla strojovna vzduchotechniky pro větrání docela velká, protože to byly luxusní lodě kde se nějaká špatná kvalita vzduchu ani v třetí třídě netrpěla. Natožpak aby byla strojovna s výpary paliva a maziv nevětraná...

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Návěvníky se tomu říká.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Teď si nejsem jistý jestli zde už byla, ale co, opakování je matka moudrosti, což?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"