AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: AČR kampak kráčíš?
Ale i USAF pochopila, že výcvik na T-7A je "jenom" letový výcvik a ne bojový. Ten chtěli dělat na spárkách F-16, ale těch teď dost rychle ubývá, kvůli zpoždění T-7A. Už jsem to psal asi před rokem, ale od té doby nezachytil žádný pokrok.
Takže řešit bojový výcvik ať už na L-159 nebo Jas-39 není vůbec od věci.
Takže řešit bojový výcvik ať už na L-159 nebo Jas-39 není vůbec od věci.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: AČR kampak kráčíš?
Proč řešit bojový výcvik na L-159 nebo Gripenu, když lze nepochybně lepšího efektu dosáhnout na simulátoru F-35.
Re: AČR kampak kráčíš?
To urcite. 

Re: AČR kampak kráčíš?
Tak tím si buď jistej.
Re: AČR kampak kráčíš?
Jojo. IT Pilote.
Dnesni pilot F35 A ci F35 B v USA :
T-6A Texan II, T-38. Talon, F-16 Fighting Falcon, F-35B ci F-35A Lightning II.
No a u nas dle Ajtaka pouze trenazer.
Dnesni pilot F35 A ci F35 B v USA :
T-6A Texan II, T-38. Talon, F-16 Fighting Falcon, F-35B ci F-35A Lightning II.
No a u nas dle Ajtaka pouze trenazer.

Re: AČR kampak kráčíš?
No, mínus F-16 tu fakt nepoužívají. Jinak nevím co tím chceš říct. Až začnou používat T-7A tak se dostane pilot k reálnému zbraňovému výcviku až na F-35. Red Hawk bude mít zbraňové systémy pouze simulované stejně jako L-39NG. Takže L-39NG
simulátor F-35
F-35 je naprosto reálná. Nevím co by si pilot odnesl z toho že reálně shodí bombu z L-159.


Rovněž je potřeba zohlednit, že výcvik pilota taktického letectva probíhá v USA poněkud odlišně, než je tomu v ČR. K pokročilému taktickému a zbraňovému výcviku dochází v USAF až v průběhu přeškolení na konkrétní typ bojového stroje u příslušné letky FTU (Formal Training Unit), která je v rámci amerického letectva zodpovědná za přeškolení amerických či zahraničních pilotů na bojovou platformu.
Vždycky mě potěší když zpochybňuje možnosti výcviku na simulátoru F-35 člověk který o nich evidentně nic neví. On je důvod proč full mission simulátor stojí to co stojí.Jakmile čeští piloti dokončí požadovaný výcvik v pardubickém CLV, měli by se přesunout do Spojených států, kde by v rámci další fáze výcviku zahájili přeškolení na F-35, spojené s výcvikem na specializovaných trenažérech a simulátorech. Závěrečná třetí fáze bude probíhat na čáslavské základně prostřednictvím FMS simulátorů na F-35 a prostřednictvím českých letounů F-35A, přičemž v budoucnu by měl být zcela vynechán mezikrok s výcvikem v USA.
Re: AČR kampak kráčíš?
Jo, s tímhle problém nemám. Jen jsem chtěl vypíchnout, že konec Alek může být podstatně rychlejší.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Pokud se bude dodržovat předpokládaný harmonogram, tak prvních 12 bude vyřazených v roce 2029 a zbytek do roku 2035.
Jestli má cenu držet Gripeny jen kvůli zkušenosti pilotů s FBW letadlem je otázka spíš na vojáky kteří budou u přeškolování na F-35. Ovšem v roce 2035 už budou Gripeny poměrně staré a spárky budeme mít pořád jen dvě...
Jestli má cenu držet Gripeny jen kvůli zkušenosti pilotů s FBW letadlem je otázka spíš na vojáky kteří budou u přeškolování na F-35. Ovšem v roce 2035 už budou Gripeny poměrně staré a spárky budeme mít pořád jen dvě...
Re: AČR kampak kráčíš?
Chápu to tak, že právě v tomto mezidobí budou Alky nahrazeny Gripeny. Poté to bude jen NG a simulator.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
L-159A jdou do špic s příchodem F-35. L-159T budou odcházet společně s JAS-39.
NG zvladne prakticky vše co 159, s výjimkou radaru. Alča už je v půlce životnosti a hloubková modernizace v současnosti už nedává smysl.
NG zvladne prakticky vše co 159, s výjimkou radaru. Alča už je v půlce životnosti a hloubková modernizace v současnosti už nedává smysl.



Re: AČR kampak kráčíš?
Tak znovu. Zajímavá je ta úvaha, že Gripen nahradí T Alky. V době jejich životnosti, viz článek. Tedy mnohem dříve než 35.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Gripeny budou dělat pořád to co dělají dnes a jejich provoz se bude od roku 2031 posupně utlumovat s tím jak budou přicházet F-35. L-159T budou sloužit až do roku 2035 kdy skončí spolu s Gripeny.
V článku je patrně zamyšlení nad tím že by Gripen po roce 203x převzal roly "cvičného" letadla po L-159. Což by zamenalo potřebu jejich odkoupení. Protože zavádět je do výcviku na těch pár let by nemělo smysl. Ovšem nic takového se aspoň zatím oficiálně neplánuje.
V článku je patrně zamyšlení nad tím že by Gripen po roce 203x převzal roly "cvičného" letadla po L-159. Což by zamenalo potřebu jejich odkoupení. Protože zavádět je do výcviku na těch pár let by nemělo smysl. Ovšem nic takového se aspoň zatím oficiálně neplánuje.
Re: AČR kampak kráčíš?
Proto to zmiňují. Byť se to oficiálně nezmiňuje.
Nevím kde jsi vzal potřebu odkoupení. Doslouží v 35. Jen by teoreticky v posledních letech služby mohli plnit rovněž výcvikovou roli. Čímž by Téčka mohli skončit dřív. Toť vše.
Číst s porozuměním.
Nevím kde jsi vzal potřebu odkoupení. Doslouží v 35. Jen by teoreticky v posledních letech služby mohli plnit rovněž výcvikovou roli. Čímž by Téčka mohli skončit dřív. Toť vše.
Číst s porozuměním.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Jaký by potom mělo smysl zavádět je do výcvikového programu na méně než 4 roky? S tím že budou do roku 2035 stále hlavně působit v bojové roly než F-35 dosáhnou FOC.
Re: AČR kampak kráčíš?
Úvahy můžou být všelijaké, ale pokud vím, tak se s tím seriózně nikde nepočítá (ani v šeptandě). Gripeny budou až dokonce dělat to co nyní.



Re: AČR kampak kráčíš?
V českém letectvu se zároveň objevuje od řady představitelů včetně brigádního generála Jaroslava Míky zajímavá myšlenka, že by čeští piloti po základním výcviku na L-39NG mohli alespoň dva roky létat s nadzvukovými Gripeny, než přejdou finálně na F-35A. Tento koncept kopíruje do jisté míry americký model výcviku se zapojením nových T-7A Red Hawk a měl by českým pilotům přinést možnost dostatečně si zvyknout na pilotáž letounu vybaveného FBW, což určitě není špatný nápad. Jak nakonec dopadne myšlenka s využitím Gripenů je však zatím ve hvězdách. Ještě před rokem se totiž různé lobbistické skupiny snažily protlačit do konceptu přechodu na F-35 podzvukové Alky. Nyní se v armádě o využití L-159 již nemluví a to pravděpodobně v souvislosti s postupným útlumem provozu typu po roce 2029 a zrušenou modernizací MLU, která vzhledem k výše uvedenému již nedává žádný smysl.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Toliko k šeptandě


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Z toho čtu že existuje nápad který vkládá mezi NG a F-35 ještě dvouletou službu na Gripenu. V zásadě zachování 213. výcvikové letky. Pokud by se něco takového zavedlo, což se velice pravděpodobně nestane, tak by jistě nekončilo rokem 2035.