Z průmyslu
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Z průmyslu
Neviem čo meni a nemení vojna.
Jednoducho za 20 rokov sa zdvojkolanilo 16 km a za 6 vrátane bombardovania uzlov, stanic,... 36. A to úseky dokončené 46-47 boli najskôr tiež začaté za fašouna.
Ano do 180tky treba investovať a investície do nej budú drahé a povedzme si na rovinu, nie vždy vo výške ako by sme si priali.
Pôvodne trat Hradok Lučivná na 160km mal mať 6 tunelov, v celkovej dĺžke 11,18km, najdlhší mal mať 4,8km. Na 35km trate, 11km tunelov.
Tak do toho JASPERS hodil vidle a dnes sa projektuje odznovu nasledovne.
Za Liptovským Hrádkom je trať ešte stále na 160 km/h, na oblúku pred Kráľovou Lehotou rýchlosť klesne na 140 km/h, a potom, po asi 2 km, klesne rýchlosť na 110 km/h, nasledujú dva oblúky na 70 km/h a pokračuje sa na 100-110 km/h. Po asi 7 km od Kráľovej lehoty začína asi 5 kilometrový úsek s oblúkmi na 160 km/h., ktorý končí za Važcom pred oblúkom na 100 km/h a trať pokračuje cca 2 km na 90-110 km/h až po ďalší oblúk na 70 km/h. Za ním nasleduje trať navrhnutá na rýchlosť 90 km/h, ktorá končí prejazdom stanice Štrba (rýchlosť 60 km/h). Za Štrbou po oblúku na 80 km/h trať pokračuje na 90 km/h až po ďalší úsek Lučivná – Poprad.
Jednoducho za 20 rokov sa zdvojkolanilo 16 km a za 6 vrátane bombardovania uzlov, stanic,... 36. A to úseky dokončené 46-47 boli najskôr tiež začaté za fašouna.
Ano do 180tky treba investovať a investície do nej budú drahé a povedzme si na rovinu, nie vždy vo výške ako by sme si priali.
Pôvodne trat Hradok Lučivná na 160km mal mať 6 tunelov, v celkovej dĺžke 11,18km, najdlhší mal mať 4,8km. Na 35km trate, 11km tunelov.
Tak do toho JASPERS hodil vidle a dnes sa projektuje odznovu nasledovne.
Za Liptovským Hrádkom je trať ešte stále na 160 km/h, na oblúku pred Kráľovou Lehotou rýchlosť klesne na 140 km/h, a potom, po asi 2 km, klesne rýchlosť na 110 km/h, nasledujú dva oblúky na 70 km/h a pokračuje sa na 100-110 km/h. Po asi 7 km od Kráľovej lehoty začína asi 5 kilometrový úsek s oblúkmi na 160 km/h., ktorý končí za Važcom pred oblúkom na 100 km/h a trať pokračuje cca 2 km na 90-110 km/h až po ďalší oblúk na 70 km/h. Za ním nasleduje trať navrhnutá na rýchlosť 90 km/h, ktorá končí prejazdom stanice Štrba (rýchlosť 60 km/h). Za Štrbou po oblúku na 80 km/h trať pokračuje na 90 km/h až po ďalší úsek Lučivná – Poprad.
Re: Z průmyslu
Všiml jsem si, opakovaně, proto jsem ti to opakovaně výše nastínil.Neviem čo meni a nemení vojna


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Z průmyslu
Nejaké dôkazy pre svoje tvrdenia? Či len viera, že to tak bolo.
Re: Z průmyslu
Důkazy že válka akceleruje činnost obecně, vážně?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Z průmyslu
Takže jsi se nikam neposunul, je mi líto.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Z průmyslu
Takhle , ty prvorepubliký stavby železnic na Slovensku byly asi prováděny z popudu armády . Armáda potřebovala bezpečný přístup na Slovensko a Podkarpadskou Rus , např trať Bánovce nad Ondavou -Užhorod ( Čop byl kousek od Maďarských hranic ,) nebo trať Veselí nad Moravou - Nové město nad Váhom (hlavní trať Břeclav Bratislava skoro na hranicích s Rakouskem ) , druhá kolej Hranice na Moravě -Půchov, novostavba H.Lideč -Půchov ( O Slezkou část KBD jsme vedli válku s Polskem ) novostavba Zvolen -Šahy (rychlý nástup armády při případném ohrožení ze strany Maďarska )

Re: Z průmyslu
Tak to je snad evidentní, kdo chce vidí. Díky Parmezano.Druhý koleje Žilina-Košice
Žilina - Strečno 1935 - 1938
Batizovce - Lučivná 1935 - 1938


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Z průmyslu
Parmezano: rozvoj zeleznice za 1. ČSR bol jednoznačne úbohý. Na Slovensku sa toho snáď vybudovalo ešte aj viac ako v Čechách. Aj tak to všetko boli úbohé výkony.
A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko.
A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko.
Re: Z průmyslu
"A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko".
To bylo až po nástupu Hitlera v Německu
To bylo až po nástupu Hitlera v Německu

Re: Z průmyslu
Na Slovensko se snažil postavit železnici i koncern Baťa. Z části se mu to podařilo, ale byrokracie resp. neochota státu mu udělit konsesi a plán podpořit znamenala jen malý posun. Dodnes však existují různé artefakty v krajině. Kdyby to prošlo bylo by to výhodné pro všechny, ale válka projekt zastavila.
http://moravske-karpaty.cz/prumysl/stavby/batova-draha/
PS. Podobná situace byla i s dálnicí. Zkrátka ČSR byla v dopravní strategii dost krátkozraká a vlastně to tak i zůstalo.
http://moravske-karpaty.cz/prumysl/stavby/batova-draha/
PS. Podobná situace byla i s dálnicí. Zkrátka ČSR byla v dopravní strategii dost krátkozraká a vlastně to tak i zůstalo.

Re: Z průmyslu
Protože válka za humny. Viz výše "válka".
Bat: obecně posuzovat dnešní optikou tehdejší konání bez hlubších znalostí tehdejších požadavků na dopravní infrastrukturu je dost chucpe. Jestli ano, pak minimálně začít v Čechách a na Moravě a pak to komparovat se Slovačí, Parmezano to třeba zvládne, je odborník na vláčky.
Jinak ty roky kdy se tam začalo investovat souvisí zcela zjevně s vojenskopolitickou situací. Nicméně ta byla tak rychle se měnící a turbulentní, že se to zanedbání muselo vymstít.
viewtopic.php?t=6745&hilit=%C5%BEivotod ... tr%C3%A1la
Jenže to víme mi dnes, že. A co si budeme povídat, s křišťálovou koulí nikdo po kapsách nechodí.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Z průmyslu
Krajina mala za 20 rokov 22 vlád. To je jedna dlhá politická kríza. Ťažko sa v takom chaose niečo robí.
Re: Z průmyslu
A co linie opevnění? To chaos dost popírá.Juraj Tichý píše: ↑25/4/2024, 17:53 Krajina mala za 20 rokov 22 vlád. To je jedna dlhá politická kríza. Ťažko sa v takom chaose niečo robí.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Z průmyslu
Skôr naopak. Nedobudovane, nevybavene a nepoužité.
Re: Z průmyslu
Dnes vyrabovane ,krom tech, ktere byly sverene bunkrologickym spolkum.
Ale jako zaklad dobry. Najit,vysusit,odbahnit a mame opet linii. Nejaly Lancet se muze do nich trefovat cely mesic a nic.
Jen ta dvojita linie ,zda se je na opacne strane.
Ale jako zaklad dobry. Najit,vysusit,odbahnit a mame opet linii. Nejaly Lancet se muze do nich trefovat cely mesic a nic.

Jen ta dvojita linie ,zda se je na opacne strane.
Re: Z průmyslu
Je láhev poloplná, nebo poloprázdná?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Z průmyslu
1. ČSR? V pomoci Slovákom byť kultúrnym národom pohár preteká. Inak je rozliaty.
Neviem kde sa vo vás berie ten nekritický obdiv k prvej republike...
Hej nedávno som si spomenul na diskusiu na nejakom armywebe, kde (pred vojnou) zotreli dákeho chlapíka, čo písal ako by opevnenie aj dnes dokázalo poslúžiť k obrane. A Ukrajina nás naučila, že mal pravdu.
Re: Z průmyslu
Někdo tomu říká nekritický pohled, někdo zas chaos. Osobně se držím faktů a ne pocitů.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"