
Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Moderátor: jarl
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Tak nějak jsem si vzpomněl, když jsem viděl to videjko, jak ve Žhavých výstřelech přistávali a každý udělal hlavou takové "ding dong" 

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
některá britská letadla jsou divnější, než divná.. nákladní letoun Blackburn Beverly



Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Korejská válka s sebou přinesla i velice podivné střety mezi dvojplošníky a stíhacími letouny. Dne 17. června 1951 hodinu a půl po půlnoci, napadly americkou leteckou základnu K-13 Suwon dva "bombarďáci Charlie" (severokorejské dvojplošníky Polikarpov Po-2). Jejich posádky shodily tři bomby. Jedna zasáhla stany a zranila dva muže. Zbylé dvě dopadly mezi zaparkované stroje 335. Fighter Interceptor Squadron. Jedna trefila levé křídlo letounu F-86A-5-NA 49-1334, který vzplál a musel být odepsán jako neopravitelně poškozený. Dalších osm Sabrů bylo poškozeno.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Tak snad to nebude moc lehký
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Il-20 Hrbáč. Pilot seděl nad motorem. Kanóny v křídlech se daly stěžovat do negativního náměru.



Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Il-20
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Bitevní Albatros...

Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Jo, ta SOP je fakt profláklá. Přičemž nezmiňuji to písmeno. Je to J.I


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
S váma je prdlajs zábava. 

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
A ten připosraženej čumák, aby bylo doře dolů viděti.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Tady je ten čumák hezky vidět. A taky plyšák pro štěstí. Apropo, nikde jsem neviděl instalaci té dvojice kulometů v podlaze. Ta mířila vpřed nebo vzad?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Jj zrovna jsem na to koukal a u J.I vidět nejsou, zatímco u J.II (bokorysů) jo. Navíc ne vedle sebe ale za sebou.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Třeba tady jsou vedle sebe:
http://www.airwar.ru/image/idop/bww1/albj2/albj2-9.jpg
http://www.airwar.ru/image/idop/bww1/albj2/albj2-4.jpg
Na poměry 1.sv.v., kde si samodomo polní úpravy sekala kdejaká jednotka jak Baťa cvičky, nic divnýho.
V každým případě se ty šikmý kulomety neosvědčily ani Němcům, ani Tomíkům. Těm ale k poznatku, že je to k ničemu, stačil jeden prototyp.
http://www.airwar.ru/image/idop/bww1/albj2/albj2-9.jpg
http://www.airwar.ru/image/idop/bww1/albj2/albj2-4.jpg
Na poměry 1.sv.v., kde si samodomo polní úpravy sekala kdejaká jednotka jak Baťa cvičky, nic divnýho.
V každým případě se ty šikmý kulomety neosvědčily ani Němcům, ani Tomíkům. Těm ale k poznatku, že je to k ničemu, stačil jeden prototyp.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Ta druhá foto eňoňůňo
Co k tomu máš víc, osvědčily neosvědčily?
Řekl bych že každý to řešil po svém. Němci kategorií J a třeba i CL, Tomíci Velbloudama apod. ?
Řekl bych že každý to řešil po svém. Němci kategorií J a třeba i CL, Tomíci Velbloudama apod. ?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Každopádně to byl konec legendám o "rytířích nebes" a respektu ostatních vojáků k nim, když začali masakrovat bezmocné pěšáky v zákopech.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Tomíci u Yprů a u Cambrai používali DH-5 a standardní Camely. Docela se jim to osvědčilo, až na veliký ztráty, způsobený palbou ze země. Zároveň se jim v té době dostali do rukou nějaké německé J-aparáty, které na ně udělaly dojem kvůlivá jejich účinnosti, odolnosti, jejich šikmé kulomety se ze začátku taky jevili dosti ultimátně a došli tedy k závěru, že něco takového rovněž potřebují.
I tedy šikmé kulomety a kus plechu namontovali na Camela, čímž vznikl jediný exemplář "zákopové stíhačky" Sopwith Camel TF.1(TF jako trench fighter):
https://flyingmachines.ru/Site2/Crafts/Craft31477.htm
Při jeho testování se zjistilo, že šikmé kulomety jsou spíše k zlosti než užitku, protože se s nimi nedá kloudně mířit. Z toho důvodu se o nich pro nově vyvíjenou "zákopovou stíhačku" upustilo. Němci problémy s mířením samozřejmě měli také, ale z nějakého důvodu šikmé kulomety cpali do letadel nadále.
Zatímco tedy Camel TF.1 sloužil jako experimentální a "technoilogický demostrátor", skutečným "zákopovým stíhačem" se měl stát derivát Snipe -Salamander TF.2:
https://flyingmachines.ru/Site2/Crafts/Craft25674.htm
https://militarymatters-online.translat ... _tr_pto=sc
Válku už ale nestihl.
No a víc k tomu mám třeba ještě nějaký monografie kdesi v hloubi sklepa, kdyby tohle bylo málo(stačí to, že jo, že to nemusím jít hledat?).
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Rozhodně ne. Účelově stvořená legenda nebyla určená pro pěšáky v zákopech, těm nakonec asi bylo jedno, jestli na ně letadlo navádí dělostřelce, nebo po nich střílí.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Ne, nemusíš, děkuji. Mezitím jsem si něco dohledal a na něco i udělal svůj vlastní obrázek. V podstatě však to co píšeš do toho mého vidění věci zapadá.No a víc k tomu mám třeba ještě nějaký monografie kdesi v hloubi sklepa, kdyby tohle bylo málo(stačí to, že jo, že to nemusím jít hledat?).
Osobně vidím problematiku efektivního zaměřování takto lafetovaných zbraní, z podstaty doby, respektive technických možností, jako dost problematickou. Nicméně co? Faktem je, že Němci na této instalaci (Alb. JI/II) tvrdošíjně setrvávali a přes veškeré výhrady k nim je za idioty fakt nepovažuji. Setrvávali na ní i přesto, že lze z jejich strany rovněž dohledat tvrzení o problematičnosti zaměření této dvojice kulometů. Logické, prdel to rozhodně nebyla. Někde jsem i narazil na tvrzení, že snad onu "podlahovou lafetaci" nějaký kutil nahradil klasickými synchronizovanými kulomety. Bohužel však bez zdroje, fota, hlášení, dobového svědectví, apod. Toto si normální člověk lovící ve vodách internetu běžně škrtá. Co si člověk neškrtá jsou fakta, a faktem je, že u J.I prostě ty takto namontované kulomety byly, navíc jejich instalace se vyvíjela v čase, tudíž u J.II byly jiná, nicméně již měla nádech sériovosti. Hlava mi nebere proč za sebou a ne vedle sebe, což je pro postřelování zákopů efektivnější, nicméně budiž. Viz foto litevských J.II. Navíc, kdyby to bylo takové trágo, tak se člověk nedočte, že podobně instalovaný 2 cm Becker M.II, byl ve dvacítce J.II hodnocen velmi pozitivně. A to zejména s ohledem na louskání cisteren Mk.IV. A to i přes to, že zde byly stížnosti na rozdílnou balistiku munice se stopovkou a bez. Přesto, a dáli se to tak říct, úspěch. Suma sumárum, stálo to za vyliž mi prdel, ale když pilot nalétl nad linii zákopů a měl ji v ose pod sebou, nedej bože nad trén. A držel se jen osy postupu/zákopu, a zmačkl čudlík ...... Lepší toto jak drátem do oka.
Tomíci? Jj znám. Průser je, když zrovna tohle "anláge" namontuješ do stíhače. Ale ty ho nenamontuješ do normálního stíhače (S.E. 5), ty ho namontuješ do Soptwithu s poměrně výkonným rotačním motorem, který sám o sobě vyžadoval co se týče pilotáže "drobet" navíc. Výsledek zcela jasný, nezpochybnitelný. Píčovina jak barák. Přesto v této souvislosti je zajímavé, jak se Briti ohledně pozemní podpory této filozofie (stíhací bombardéry) drželi až do druhé světové války (a musím jim dát za pravdu, že měli recht. Jen to trvalo několik desetiletí)
Jinak díky za navedení na ty rusácký stránky, jsou výborné. Flingmašín či jak se tomu nadává.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"