Jeví se mi to dost chaotické.Poznámka: Co se týče označení typu, menší problém je v tom, že ve většině dostupných materiálů je dvoumístná i jednomístná varianta 2000-5 Mk2 označována stejně, bez rozlišení. Na internetu lze pro zde zobrazenou verzi stroje nalézt i verzi zápisu 2000-5BG (dvoumístná verze řeckého letectva).
Ukrajinské letectvo
Re: Ukrajinské letectvo
A je jedno jestli to je jednositz nebo dvousitz?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Ukrajinské letectvo
v zásadě ano.
Druhý člen u verze "D" je tam hlavně kvůli snížení zátěže pilota. Obdobně jako u F-15E a Tornado.
edit: tady je dobré připomenout, že Indie používala Mirage, na útoky na pozemní cíle, mnohem raději, než Su-30MKI.
Druhý člen u verze "D" je tam hlavně kvůli snížení zátěže pilota. Obdobně jako u F-15E a Tornado.
edit: tady je dobré připomenout, že Indie používala Mirage, na útoky na pozemní cíle, mnohem raději, než Su-30MKI.



Re: Ukrajinské letectvo
Velitel ukrajinského letectva zmínil, že ukrajinské Su-25 byly modernizovány aby mohly nést francouzské naváděné letecké pumy AASM. Ještě dodal, že ukrajinská letadla shodí asi 300 leteckých bomb měsíčně, kdežto ruská asi 3 300.
https://twitter.com/UkrReview/status/17 ... 4707270022
AASM se skládá ze dvou hlavních prvků, jimiž je čelní naváděcí kit a zadní sada pro prodloužení dosahu, včetně volitelného raketového motoru na pevná paliva. Kompletem lze osadit řadu "hloupých" gravitačních pum (např. řady Mk 80) v hmotnostech 125 kg, 500 kg a 1 000 kg. Jak vyplývá z názvu, jde o modulární zbraň, určenou pro blízkou leteckou podporu i hloubkové údery. Modularita spočívá nejen ve variabilitě leteckých pum, na něž lze sadu osadit, ale i v různých typech naváděcích hlavic a odnímatelném pomocném raketovém pohonu. Díky pomocnému raketovému pohonu lze při odhozu z optimální výšky zasahovat cíle vzdálené až 70 km, což je obdobné jako u JDAM ER. Výhodou AASM však je, že lze této hodnoty dosáhnout i při odhozu z nižší výšky a při nižší rychlosti, neboť se díky raketovému motoru není nutné zcela spoléhat na kinetickou energii poskytnutou letadlem. Výrobce dokonce uvádí možnost AASM vypustit po balistické křivce "přes" terén a zůstat tedy v zákrytu radarového pokrytí protivníka. Standardní varianta je založena na 250kg pumě a hybridním navigačním systému kombinujícím inerciální navigační systém (INS) s GPS. Existují však i varianty přidávající optické infračervené nebo laserové navádění pro zvýšení přesnosti v rušených prostředích a proti pohyblivým cílům. Zbraň byla vyvinuta společností Safran Electronics & Defense a zavedena byla v roce 2007. Ukrajinské letectvo začalo AASM používat proti ruským cílům v březnu 2024. Prvním oficiálně potvrzeným nasazením byl 4. března nálet na ruskou pozici v obci Kozači Lahery v Chersonské oblasti, při němž byla použita varianta AASM-250. Již o pár dní dříve však bylo publikováno video, které má ukazovat zásah ruských pozic taktéž pomocí AASM-250 v koksovně v obci Avdijivka v Doněcké oblasti.
https://twitter.com/UkrReview/status/17 ... 4707270022
AASM se skládá ze dvou hlavních prvků, jimiž je čelní naváděcí kit a zadní sada pro prodloužení dosahu, včetně volitelného raketového motoru na pevná paliva. Kompletem lze osadit řadu "hloupých" gravitačních pum (např. řady Mk 80) v hmotnostech 125 kg, 500 kg a 1 000 kg. Jak vyplývá z názvu, jde o modulární zbraň, určenou pro blízkou leteckou podporu i hloubkové údery. Modularita spočívá nejen ve variabilitě leteckých pum, na něž lze sadu osadit, ale i v různých typech naváděcích hlavic a odnímatelném pomocném raketovém pohonu. Díky pomocnému raketovému pohonu lze při odhozu z optimální výšky zasahovat cíle vzdálené až 70 km, což je obdobné jako u JDAM ER. Výhodou AASM však je, že lze této hodnoty dosáhnout i při odhozu z nižší výšky a při nižší rychlosti, neboť se díky raketovému motoru není nutné zcela spoléhat na kinetickou energii poskytnutou letadlem. Výrobce dokonce uvádí možnost AASM vypustit po balistické křivce "přes" terén a zůstat tedy v zákrytu radarového pokrytí protivníka. Standardní varianta je založena na 250kg pumě a hybridním navigačním systému kombinujícím inerciální navigační systém (INS) s GPS. Existují však i varianty přidávající optické infračervené nebo laserové navádění pro zvýšení přesnosti v rušených prostředích a proti pohyblivým cílům. Zbraň byla vyvinuta společností Safran Electronics & Defense a zavedena byla v roce 2007. Ukrajinské letectvo začalo AASM používat proti ruským cílům v březnu 2024. Prvním oficiálně potvrzeným nasazením byl 4. března nálet na ruskou pozici v obci Kozači Lahery v Chersonské oblasti, při němž byla použita varianta AASM-250. Již o pár dní dříve však bylo publikováno video, které má ukazovat zásah ruských pozic taktéž pomocí AASM-250 v koksovně v obci Avdijivka v Doněcké oblasti.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Jen doufám, že Ukrajinci nasadí západní stíhačky až když jich budou mít větší množství a ideálně, až jich bude tolik, aby dokázaly početně aspoň řádově vyrovnat počty nasazených letadel Rusů. To bude jediná šance, aby dokázali nějak zásadněji změnit situaci na obloze nad bojištěm.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Ukrajinské letectvo
Asi bych to zjednodušil. Až budou schopni efektivního nasazení. Což mj. lze i s minimem. Příklady táhnou, D.VII.F, Me 262, Mig 17


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Ukrajinské letectvo
Něco k F-16 a Mirage 2000:
https://x.com/Dmojavensis/status/1800066106365026712
https://x.com/Osinttechnical/status/1799854834608193633
https://x.com/Dmojavensis/status/1800066106365026712
https://x.com/Osinttechnical/status/1799854834608193633



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Ukrajinské letectvo
https://www.radiosvoboda.org/a/f-16-ukr ... 83173.htmlRadovan píše:Velmi zajímavý rozhovor se šéfem Ukrajinského letectva.
- Ukrajina dokončuje vývoj vlastních klouzavých bomb, první testy budou do několika týdnů
- F16 není všelék, ale v kombinaci s Patriotem, datalinkem 16 a ASC 890 bude možné zahnat letadla shazující KABy až o 50 km dál
- Storm Shadow a Scalp jsou velmi účinné, hlavně pokud se zároveň vypustí klamné střely, HARM a drony
- francouzské bomby Hammer přichází ve slíbených počtech (50 ks měsíčně), UA potřebuje více bomb, některé země reagují, chodí více munice a je tu příslib na stovky bomb měsíčně
- všechna letadla, která budou poskytnuta (F16), prošla určitou modernizací. Umožní to lepší detekci cílů a použití vysoce přesných zbraní. Piloti cvičí s AIM 120, jsou nadšeni, uvádí možný dosah až 180 km (!)
- na světě je málo míst pro výcvik pilotů a tento proces není rychlý. Funkcí je mnoho, nejde jen o to naučit se létat, musíte se naučit používat zbraně, velmi důležité je i zvládnout angličtinu
- nasazení F16 na UA bude letos, blíže nelze upřesnit, vše se podrobně plánuje, část letadel určených pro UA zůstane v zahraničí kde bude plynule probíhat další výcvik
- největší problém bude ochrana letišť. Měly by je chránit aspoň 2 baterie Patriot, 2 baterie NASAMS a další ochrany typu Gepard. Rusové udělají vše pro zničení základen s F16 a nebudou na to šetřit municí

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Ukrajinský MiG-29 ze 114. brigády taktického letectva se zajímavou kresbou naštvaného bobra.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Ukrajinská 40. brigáda taktického letectva "Ghosts" představila pravděpodobně jednu z nejlepších bojových kamufláží MiGů-29 Fulcrum. Čistá černá s ukrajinskou vlajkou s označením IFF, doplněná strašidelným logem brigády.
https://twitter.com/osinttechnical/stat ... 3632652626
https://twitter.com/osinttechnical/stat ... 3632652626

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Fotografie Su-24M od 7. brigády taktického letectva, odpalující střelu Storm Shadow/SCALP na oslavu ukrajinského Dne nezávislosti.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Mykola Olesčuk, velitel ukrajinského letectva, byl odvolán ze své funkce.
Mykola Mykolajovyč Olesčuk se narodil v Lucku 25. května 1972. V roce 1994 absolvoval Radiotechnický institut v Žytomyru. V roce 2004 absolvoval s vyznamenáním Charkovskou národní univerzitu a v roce 2010 absolvoval Univerzitu národní obrany Ivana Čerňachovského v Kyjevě. Během své služby v ukrajinském letectvu se specializoval na raketový systém S-300. Dne 9. srpna 2021 byl jmenován velitelem ukrajinského letectva. Dne 14. října 2021 byl povýšen do hodnosti generálporučíka. Dnes 30. srpna 2024 byl z postu odvolán.
https://twitter.com/censor_net/status/1 ... 2706857323
Mykola Mykolajovyč Olesčuk se narodil v Lucku 25. května 1972. V roce 1994 absolvoval Radiotechnický institut v Žytomyru. V roce 2004 absolvoval s vyznamenáním Charkovskou národní univerzitu a v roce 2010 absolvoval Univerzitu národní obrany Ivana Čerňachovského v Kyjevě. Během své služby v ukrajinském letectvu se specializoval na raketový systém S-300. Dne 9. srpna 2021 byl jmenován velitelem ukrajinského letectva. Dne 14. října 2021 byl povýšen do hodnosti generálporučíka. Dnes 30. srpna 2024 byl z postu odvolán.
https://twitter.com/censor_net/status/1 ... 2706857323

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Úřadujícím velitelem Ukrajinských vzdušných sil (AFUAF) je generálporučík Anatolij Krivonožko, který vedl Středisko vzdušného velení AFUAF. Na rozdíl od svého předchůdce je pilotem.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Ukrajinský Mig-29 od ukrajinské 114. brigády taktického letectva.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Portugalsko poslalo poslední ze šesti vrtulníků Ka-32 přislíbených Ukrajině v říjnu 2022. Zpoždění dodávky bylo údajně způsobeno změnou portugalské vlády.
https://mil.in.ua/en/news/portugal-ship ... o-ukraine/
https://mil.in.ua/en/news/portugal-ship ... o-ukraine/

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
Letecké pumy AGM-154 JSOW pro Ukrajinu
Podle serveru Politico obdrží Ukrajina příští týden v rámci nového balíčku americké pomoci ve výši 375 milionů dolarů pravděpodobně několik kusů klouzavé letecké munice AGM-154 Joint Standoff Weapon (JSOW). Tato nepoháněná zbraň typu vzduch-země má v závislosti na profilu letu dolet přes 140 km, takže ji lze odpálit mimo dosah většiny systémů protivzdušné obrany protivníka. JSOW nemá takový dosah jako střely s plochou dráhou letu, jako jsou britsko-francouzské střely Storm Shadow/Scalp-EG, které obdržela, nebo německé střely Taurus KEPD 350, po nichž dlouho toužila. Nejsou také tak schopné, s dlouhým doletem, tvrdou razancí nebo stealth jako křižující střely AGM-158 JASSM, které Ukrajina pro své F-16 chce nejvíce. Stále však poskytují Ukrajině zbraň, která může střílet z bezpečnějších vzdáleností na koncentrace ruských vojsk, protivzdušnou obranu a další cíle a navigovat se kolem protivzdušné obrany, aby se tam dostala.
JSOW se velmi dobře hodí pro specifické bojové prostředí na Ukrajině. Může autonomně klouzat ke svému cíli ze vzdálenosti více než 140 km, pokud je odpálena ve výšce, nebo z více než 18 kilometrů, pokud je odpálena v malé výšce. Mohla by být zvláště užitečná pro geolokační statické/semi-statické systémy protivzdušné obrany a její zobrazovací infračervený senzor, který používá pro terminální navádění, je odolný vůči radiofrekvenčnímu rušení. Má také velmi malou radarovou stopu, takže je/bude pro ruskou protivzdušnou obranu mnohem obtížnější ji sestřelit. JSOW byla dodávána v konfiguracích s kazetovou a jednotnou hlavicí, přičemž dnes se výroba soustřeďuje na druhou z nich.
https://www.twz.com/air/agm-158-joint-s ... 16s-report
AGM-154 mají verze s různou hlavicí a dohromady jich bylo vyrobeno 26 000.
AGM-154A: První verze, která obsahuje submunici BLU-97/B.
AGM-154A-1: Varianta AGM-154A bez kazetové submunice, s bojovou hlavicí BLU-111/B.
AGM-154B: Protipancéřová verze s šesti kusy submunice BLU-108/B.
AGM-154C: Verze s infračerveným naváděním a bojovou hlavicí BROACH.
Nevýhody JSOW: nejedná se o řízenou střelu, ale o leteckou pumu, její maximální dolet je 120 kilometrů, ale je třeba si uvědomit, že pro tento účel musí nosič nabrat velmi vysokou rychlost a vystoupat velmi vysoko, a pokud naše letectvo může nabrat rychlost, nastávají problémy s dostupem kvůli ruským SAM a letectvu. JDAM-ER byl také připisován jakýsi nicneříkající dolet 70-80 kilometrů, ale na základě volně přístupných zdrojů - nemůžeme ho "hodit" dál než 40 kilometrů. Nemyslím si, že zde bude situace o mnoho lepší, i když drak letounu je mnohem zajímavější. Tyto pumy jsou velmi drahé - 200-500 tisíc dolarů za jeden kus a vzhledem k tomu, že půjdou pod PDA - je dost zvláštní je dávat do takového balení.
Výhody JSOW: Výborná odolnost proti rušení a vynikající přesnost, navíc je tato bomba málo postřehnutelná. Různé varianty hlavice: kazetová, unitární a samozřejmě dvoustupňová hlavice BROACH pro zaměřování vysoce chráněných cílů, která má vlastní termovizní naváděcí hlavici. USA stáhly ze služby všechny JSOW, kromě bomb BROACH, ty si skutečně můžeme pořídit bez "poškozování americké armády". JSOW lze přeměnit na řízenou střelu JSOW-ER přidáním raketového motoru TJ-150, který se používá v klamných cílech ADM-160 MALD, které jsou zase v naší službě a byly používány při raketových útocích spolu s raketami Scalp a Storm Shadow.
https://t.me/c/1795199366/48663
Podle serveru Politico obdrží Ukrajina příští týden v rámci nového balíčku americké pomoci ve výši 375 milionů dolarů pravděpodobně několik kusů klouzavé letecké munice AGM-154 Joint Standoff Weapon (JSOW). Tato nepoháněná zbraň typu vzduch-země má v závislosti na profilu letu dolet přes 140 km, takže ji lze odpálit mimo dosah většiny systémů protivzdušné obrany protivníka. JSOW nemá takový dosah jako střely s plochou dráhou letu, jako jsou britsko-francouzské střely Storm Shadow/Scalp-EG, které obdržela, nebo německé střely Taurus KEPD 350, po nichž dlouho toužila. Nejsou také tak schopné, s dlouhým doletem, tvrdou razancí nebo stealth jako křižující střely AGM-158 JASSM, které Ukrajina pro své F-16 chce nejvíce. Stále však poskytují Ukrajině zbraň, která může střílet z bezpečnějších vzdáleností na koncentrace ruských vojsk, protivzdušnou obranu a další cíle a navigovat se kolem protivzdušné obrany, aby se tam dostala.
JSOW se velmi dobře hodí pro specifické bojové prostředí na Ukrajině. Může autonomně klouzat ke svému cíli ze vzdálenosti více než 140 km, pokud je odpálena ve výšce, nebo z více než 18 kilometrů, pokud je odpálena v malé výšce. Mohla by být zvláště užitečná pro geolokační statické/semi-statické systémy protivzdušné obrany a její zobrazovací infračervený senzor, který používá pro terminální navádění, je odolný vůči radiofrekvenčnímu rušení. Má také velmi malou radarovou stopu, takže je/bude pro ruskou protivzdušnou obranu mnohem obtížnější ji sestřelit. JSOW byla dodávána v konfiguracích s kazetovou a jednotnou hlavicí, přičemž dnes se výroba soustřeďuje na druhou z nich.
https://www.twz.com/air/agm-158-joint-s ... 16s-report
AGM-154 mají verze s různou hlavicí a dohromady jich bylo vyrobeno 26 000.
AGM-154A: První verze, která obsahuje submunici BLU-97/B.
AGM-154A-1: Varianta AGM-154A bez kazetové submunice, s bojovou hlavicí BLU-111/B.
AGM-154B: Protipancéřová verze s šesti kusy submunice BLU-108/B.
AGM-154C: Verze s infračerveným naváděním a bojovou hlavicí BROACH.
Nevýhody JSOW: nejedná se o řízenou střelu, ale o leteckou pumu, její maximální dolet je 120 kilometrů, ale je třeba si uvědomit, že pro tento účel musí nosič nabrat velmi vysokou rychlost a vystoupat velmi vysoko, a pokud naše letectvo může nabrat rychlost, nastávají problémy s dostupem kvůli ruským SAM a letectvu. JDAM-ER byl také připisován jakýsi nicneříkající dolet 70-80 kilometrů, ale na základě volně přístupných zdrojů - nemůžeme ho "hodit" dál než 40 kilometrů. Nemyslím si, že zde bude situace o mnoho lepší, i když drak letounu je mnohem zajímavější. Tyto pumy jsou velmi drahé - 200-500 tisíc dolarů za jeden kus a vzhledem k tomu, že půjdou pod PDA - je dost zvláštní je dávat do takového balení.
Výhody JSOW: Výborná odolnost proti rušení a vynikající přesnost, navíc je tato bomba málo postřehnutelná. Různé varianty hlavice: kazetová, unitární a samozřejmě dvoustupňová hlavice BROACH pro zaměřování vysoce chráněných cílů, která má vlastní termovizní naváděcí hlavici. USA stáhly ze služby všechny JSOW, kromě bomb BROACH, ty si skutečně můžeme pořídit bez "poškozování americké armády". JSOW lze přeměnit na řízenou střelu JSOW-ER přidáním raketového motoru TJ-150, který se používá v klamných cílech ADM-160 MALD, které jsou zase v naší službě a byly používány při raketových útocích spolu s raketami Scalp a Storm Shadow.
https://t.me/c/1795199366/48663

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
https://x.com/osinttechnical/status/1848547106648195318
Nouze naučila Dalibora housti a z “pure fighter” MiG-29 byl vykřesán solidní “bomber”.
Re: Ukrajinské letectvo
JSOW je predražená bomba. Tak som zvedavý, koľko ich USA dodá. Za jej cenu radšej križujúcu strelu alebo desať JDAM-ER.
https://en.defence-ua.com/weapon_and_te ... 11931.html
Hlavným problémom však je, že ukrajinskí piloti často nemôžu lietať vo veľkých výškach kvôli hrozbe, ktorú predstavujú ruské systémy protivzdušnej obrany na veľké vzdialenosti a prevaha nepriateľských stíhačiek. Takže jedinou možnosťou je letieť čo najnižšie a robiť len rýchle, strmé stúpania tesne pred uvoľnením zbraní - čím sa výrazne obmedzí dosah. Napríklad pri použití kĺzavej bomby JDAM-ER z MiGu-29 môžu ukrajinskí piloti dosiahnuť efektívny dosah len okolo 40 km.
V prípade AGM-154 JSOW by podobný štart z nízkej výšky priniesol približne rovnaký dosah. Niektoré zdroje naznačujú, že v scenároch s nízkou nadmorskou výškou by dosah JSOW mohol byť len 22 km, hoci by to mohlo odkazovať na striktne horizontálne uvoľnenie. Okrem toho, na rozdiel od JDAM-ER, čo je relatívne lacná súprava, ktorá stojí desiatky tisíc dolárov, má JSOW vysokú cenu, ktorá sa na začiatku 2000-tych rokov odhaduje na 250 000 až 500 000 dolárov za jednotku.
Vzhľadom na tieto faktory vyvoláva otázky o úlohe AGM-154 JSOW v ukrajinskom arzenáli a o tom, prečo sa USA rozhodli dodať ho, ak sa správy potvrdia.
https://en.defence-ua.com/weapon_and_te ... 11931.html
Hlavným problémom však je, že ukrajinskí piloti často nemôžu lietať vo veľkých výškach kvôli hrozbe, ktorú predstavujú ruské systémy protivzdušnej obrany na veľké vzdialenosti a prevaha nepriateľských stíhačiek. Takže jedinou možnosťou je letieť čo najnižšie a robiť len rýchle, strmé stúpania tesne pred uvoľnením zbraní - čím sa výrazne obmedzí dosah. Napríklad pri použití kĺzavej bomby JDAM-ER z MiGu-29 môžu ukrajinskí piloti dosiahnuť efektívny dosah len okolo 40 km.
V prípade AGM-154 JSOW by podobný štart z nízkej výšky priniesol približne rovnaký dosah. Niektoré zdroje naznačujú, že v scenároch s nízkou nadmorskou výškou by dosah JSOW mohol byť len 22 km, hoci by to mohlo odkazovať na striktne horizontálne uvoľnenie. Okrem toho, na rozdiel od JDAM-ER, čo je relatívne lacná súprava, ktorá stojí desiatky tisíc dolárov, má JSOW vysokú cenu, ktorá sa na začiatku 2000-tych rokov odhaduje na 250 000 až 500 000 dolárov za jednotku.
Vzhľadom na tieto faktory vyvoláva otázky o úlohe AGM-154 JSOW v ukrajinskom arzenáli a o tom, prečo sa USA rozhodli dodať ho, ak sa správy potvrdia.
Re: Ukrajinské letectvo
Jen samotná Británie doposud vycvičila v rámci programu RAF 200 ukrajinských pilotů (a leteckého personálu). Ti budou brzy létat na ukrajinských stíhačkách F-16.
https://twitter.com/LukePollard/status/ ... 6253112815
https://twitter.com/LukePollard/status/ ... 6253112815

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ukrajinské letectvo
No, brzy… U Britů to byl elementární výcvik, teď musí projít pokračovacím výcvikem a až potom začnou cvičit na F-16.
Re: Ukrajinské letectvo
Ex-český bitevní vrtulník Mi-35 Hind-E (dříve č. 3366, 'Alien Tiger') ukrajinského letectva se symboly nejméně devíti sestřelů, včetně 6 OWA-UAV Shahed-136/Geran-2 a 3 průzkumných Orlan-10/30.
Zdroj:
https://x.com/praisethesteph/status/1851932684869566830
Zdroj:
https://x.com/praisethesteph/status/1851932684869566830