Focke-Wulf Fw 190A-1
Motor
První Fw 190 byly poháněny motory BMW 801C se vzletovým výkonem 1193 kW(1600k). U předsériových strojů byly tyto motory vzhledem ke svému přehřívání zdrojem potíží, na jejich řešení vynaložili odborníi firem BMW a Focke-Wulf nemalé úsilí.
Výzbroj
Fw 190A-1 byl vyzbrojen čtyřmi kulomety Rheinmetall-Borsing MG 17, zabudovanými v přední horní části trupu a v kořenech polovin křídla. Všechny čtyři zbraně byly synchronizované a střílely okruhem vrtule. Ke zvýšení účinnosti palby podstatně přispěly dva kanony MG FF, jejichž zásobníky kryly na spodní straně křídla kapkovité výstupky.
Podvozek
Podvozek ostruhového typu se širokým rozchodem noh hlavního podvozku umožnil Fw 190 bezpečně vzlétat t nezpevněných a travnatých letišť. Dobré vlastnosti při pojždějí zvláště ocenili méně zkušení piloti.
Focke-Wulf Fw 190A