Juraj Tichý píše: ↑24/6/2024, 18:32
Rivian R1T ma max hmotnosť 3870kg. O žiadnu tonu naviac.
Kamiony majú cez 12 ton.
Štandardná americká diaľnica ma medzi smermi 50 metrov trávy.
Rozumiem ze neznasas elektromobily, ale to co sa tam snažíš pretlačiť, tam jednoducho nie je.
Není to o tom, co snáším, nebo ne. Chceš říct, že stejný model auta hnaný benzínovým motorem a hnaný el. motorem a nesoucí tunu baterií váží stejně? To slyším fakt poprvé. Nemáš nějaká tvrdá data? Rád se poučím - já předsudky netrpím
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
To, že jsou současné elektromobily obecně těžší je jasné asi každému, proto ten problém zkoumali a budou dál zkoumat. Prostě to problém je bez ohledu jestli je někdo má nebo nemá rád. Navíc i rozložení hmoty je jiné a může hrát při těchto testech roli, ale to už je můj dohad.
Cela ta debata je hlupost. Vzalo sa hadam najtahsie vozidlo v kategorii a strasia s tym. To, ze Tesla Cybertruck vazi len o 100 kg viac ako taky RAM 1500, alebo ze Tesla Model S a VW ID 3, 4 vazia mierne viac ako spalovaky sa tam radsej nepise. Rivian R1T je podla europskych zakonov nakladne auto, cize ked tu zvladame Avie a svet sa nezrutil, zvladneme aj Riviany. Kto sa chce bat pre tuto kktinu elektromobilov, nech sa paci. Rozumny clovek kyvne rukou. End of storry.
Víte o tom, že neporovnáváte stejnou kategorii, že jo ?
Jinak R1T má nosnost 1764 liber, odtáhne 11 000 liber
F350 má nosnost 8000 liber, odtáhne 21000 liber
F150 má nosnost 2445 liber, odtáhne 13500 liber
Rozměrově R1T odpovídá také více F150
A hmotnosti? 6470 lb vs 8532 lb
To jsou všechno auta na porovnávání pindíků, že jo?
Od aut zpět ke kytičkám. Hádejte důvod názvu plevelu "Locika kompasová", latinsky Lactuca serriola, příbuzné salátů, která zrovna teď mohutně zapleveluje naše obilná pole a má těsně před květem.
Podotýkám, že v latině je tato rostlina pojmenována v překladu "podobná čekance", s kompasem tam machrují asi pouze Češi.
Hodí se to pro navigaci.
"Nevěšte hlavu; co se nepodaří dnes, může se podařit zítra"
Alexander Dubček
Ok seabee, tak namiesto okydavania nam prosim ta ukaz ty tu chybajucu tonu u rovnakych modelov. Lebo si tu zatial co do faktov porovnania nenapisal nic.
No a nasledne nam vysvetli, preco by sa mali u nas menit zvodidla, kvoli autam s hmotnostou 3,5 tony, ked takychto aut u nas uz dnes jazdi kopec.
niko píše: ↑24/6/2024, 23:35
Ok seabee, tak namiesto okydavania nam prosim ta ukaz ty tu chybajucu tonu u rovnakych modelov. Lebo si tu zatial co do faktov porovnania nenapisal nic.
No a nasledne nam vysvetli, preco by sa mali u nas menit zvodidla, kvoli autam s hmotnostou 3,5 tony, ked takychto aut u nas uz dnes jazdi kopec.
No přečti si, na co jsem se tě ptal a odpověz, prosím. Nebo elektromobil netahá tunu baterií? No některý možná jenom 600 kg proti 30l nádrži s 25 kg benzínu. Odpověz, prosím! Přehazovat důkazní břemeno na tazatele je nezdvořilost. Navíc ti už příslušný odkaz na porovnání dali. A okydávat je hezký výraz, to jsem ještě ve své pokladnici slovenštiny neměl, díky!
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee píše: ↑23/6/2024, 16:35
Zákon nezamýšlených důsledků funguje:
S nástupem EV vozů bude třeba vyměnit všechna svodidla: Ta na elektromobily nestačí, ukázal test. Elektromobily jsou výrazně těžší než běžná auta, což se projevilo v neobvyklém crash testu pikapu Rivian R1T, provedeném americkými odborníky na silniční bezpečnost.
Otázka znie. Budu sa vozidla meniť len kvôli zlým elektromobilom, alebo aj kvôli skvelým naftakom a benzinakom s 3,6tony?
Seabee tak si to zhrnieme. Tvrdis, ze elektromobil ma bateriu, ktora vazi tonu. Juraj ti dodal dokaz, ze to tak nieje. Ten ty neakceptujes, lebo tvrdis, ze ide o rozne kategorie aut. Zaroven vsak nechces vysvetlit, ktore auto je to tonu tahsie, lebo je to nezdvorile. Co si decko ? Tak dpc ked ako chlap nieco tvrdis, tak to podloz dokazmi. Daj mi prosim ta auto kategorie X a jeho o tonu tahsiu elektricku verziu Y. Dakujem.
Okrem toho, ako som uz pisal. Aj ked elektroauta su o ca. 15% tahsie, nie je to vahovo nic, co by po nasich cestach uz nebehalo. Takze neviem, co to dookola riesime.
R1T je konkurent F150, které je o 2100 liber lehčí, tedy je lehčí o 945kg, než elektromoblní konkurent.
VW ID3 váží 1794 kg, je konkurentem VW Golf, který váží 1313 kg. Golf je lehčí o skoro půl tuny.
Seabee to trochu přehání, ale elektromobily jsou těžší, jak spalováky.
R1T ma crew cab, čiže musíš porovnávať rovnaké vozidlá.
GVWR F-150 crew cab je 7050lb (3200kg), R1T ma 8532lb (3870kg).
Elektromobily su ťažšie ako spalovaky, ale netreba kvôli ním meniť zvodidlá, co bola hlavná myšlienka Seabeeho príspevku ako z ruskej propagandy. (Keďže chcú ďalej zarábať na predaji ropy)
Hlavním smyslem mého příspěvku je, že oba vytrháváte data jak se Vám hodí. Jeden pro hejtění, druhý pro kamufláž.
A házet pohony do politické roviny ve stylu "nemáš rád elektromobily, tak fandis Putinovi" je už děs na druhou.
Nic nevytrhavam.
Ak niekto tvrdí, že kvôli elektromobilom treba meniť zvodidlá a podporí to radoby testom konkrétneho vozidla s nejakou hmotnosťou.
Tak mu to tvrdenie vyvrátim jedným s najbezpečnejších vozidiel na amerických cestách, ktorých tam v podrobnej kategórii jazdia státisíce, na rozdiel od pocetnosti Rivianov.
Ak nebolo potrebné doteraz meniť zvodidlá kvôli F-150 az F-550, tak to nie je potrebné ani kvôli elektromobilom.
Saebee tu svoji antielektromobilovu osobnú vojnu už vedie nejaký ten piatok. Spolu s tou proti solárnym článkom a veterným elektrárňam.
Napisal som ako z ruskej propagandy.
Putina som nespomenul.
Avšak to, že v ČR ruska antielektromobilova propagandna padla ma úrodnú pôdu, sme sa dozvedeli v európskych voľbách.
Čistě technicky řečeno je to tak, že hustota energie benzínu či nafty je mnohokrát vyšší než hustota energie baterií.
A to prostě neokecá žádný ekofašoun.
Plus, zatímco hmotnost paliva se provozem snižuje, tak hmotnost baterií je i u těch zcela vybitých stejná...
A že to samozřejmě souvisí se vším, od brzd přes údržbu silnic až po hustotu umístění pump kontra nabíječek, nemluvě o megatunách potřebné mědi na rozvody, taky žádný ekoblbec neokecá.
O tom, že elektromobily mají taky výfuk, ale v elektrárně, už ani netřeba psát, že.
PS: Dřív něž to někoho napadne: Já jsem fanda elektromobility. Ale nejsem debil!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Jestli ty svodidla bude třeba měnit nebo ne, je dle na normách, které v daném státě platí. Tu normu tady ani jeden z nás nečetl a ani neviděl z rychlíku.