Primoco UAV
Re: Primoco UAV
Nová továrna za půl miliardy na letišti u Písku
Majitel firmy Ladislav Semetkovský uvedl, že do tří let hodlá produkci dronů zečtyřnásobit a maximálně robotizovat výrobu. S takovým cílem investuje tuzemský výrobce středně velkých civilních a vojenských bezpilotních letounů zhruba půl miliardy Kč do nové výrobní haly, kterou chce postavit na vlastním letišti v Krašovicích u Písku. V současnosti v malé hale v pražském Radotíně vyrábí šest strojů One 150 měsíčně. Do budoucna chce rozšířit byznys také o dceřinou společnost, která bude nabízet letecké práce, tedy samotný provoz strojů. Potenciál v segmentu ochrany hranic vidí hlavně na Blízkém východě a v Asii, možná i v Africe. Primoco loni zvýšilo tržby meziročně z necelých 18 milionů Kč na 103 milionů a ze ztráty 28 mil se přehoupli do zisku 30 mil. Letos vyhlíží tržby kolem půl miliardy, tedy pětinásobné. Celkově chce během letošního roku uzavřít kontrakty na prodej letadel za zhruba jednu miliardu Kč. Některé z nich se však budou vyrábět a dodávat až v příštím roce. Společnost, jež s růstem o 52 % patřila k loni nejvýkonnějším titulům na pražské burze, už získala nejvyšší civilní certifikaci EASA LUC, zároveň je v závěrečné fázi testů i na vojenskou certifikaci podle normy NATO STANAG 4703. Dost pozitivně vidím i (teď již dlouhodobě) velmi kritický pohled pana Semetkovského k Číně - byť někdy počátkem roku 2021 jejich jednání o prodeji licence do Číny zkrachovala. Tak uvidíme jak se jim bude dařit do budoucna, ale nyní zakázek mají více než dost.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... ku-1397418
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ky-1379560
Majitel firmy Ladislav Semetkovský uvedl, že do tří let hodlá produkci dronů zečtyřnásobit a maximálně robotizovat výrobu. S takovým cílem investuje tuzemský výrobce středně velkých civilních a vojenských bezpilotních letounů zhruba půl miliardy Kč do nové výrobní haly, kterou chce postavit na vlastním letišti v Krašovicích u Písku. V současnosti v malé hale v pražském Radotíně vyrábí šest strojů One 150 měsíčně. Do budoucna chce rozšířit byznys také o dceřinou společnost, která bude nabízet letecké práce, tedy samotný provoz strojů. Potenciál v segmentu ochrany hranic vidí hlavně na Blízkém východě a v Asii, možná i v Africe. Primoco loni zvýšilo tržby meziročně z necelých 18 milionů Kč na 103 milionů a ze ztráty 28 mil se přehoupli do zisku 30 mil. Letos vyhlíží tržby kolem půl miliardy, tedy pětinásobné. Celkově chce během letošního roku uzavřít kontrakty na prodej letadel za zhruba jednu miliardu Kč. Některé z nich se však budou vyrábět a dodávat až v příštím roce. Společnost, jež s růstem o 52 % patřila k loni nejvýkonnějším titulům na pražské burze, už získala nejvyšší civilní certifikaci EASA LUC, zároveň je v závěrečné fázi testů i na vojenskou certifikaci podle normy NATO STANAG 4703. Dost pozitivně vidím i (teď již dlouhodobě) velmi kritický pohled pana Semetkovského k Číně - byť někdy počátkem roku 2021 jejich jednání o prodeji licence do Číny zkrachovala. Tak uvidíme jak se jim bude dařit do budoucna, ale nyní zakázek mají více než dost.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... ku-1397418
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ky-1379560

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Primoco UAV
Dron Primoco One české výroby sestřelen kdesi na Chersonské frontě.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Primoco UAV
Tak se zdá, že prodávat jen neozbrojené typy menších průzkumných dronů mělo smysl akorát tak před válkou (a v prvním roce). Úpadek zájmu o drony Primoco bude asi i spojen s rozmachem ukrajinského průmyslu, který dokáže reflektovat změny řádově rychleji a za mnohem nižší náklady. Podle mě jsou v tomto směru nadčasovější až větší drony, které se můžou držet stranou a fungovat jako "uzel".
Primoco v letošním prvním čtvrtletí intenzivně pokračoval ve výrobě pro plnění dosud sjednaných zakázek. Zároveň oznámil, že nyní dokončuje jednání o nových smlouvách na dodávky desítek dalších strojů. Celkem letos plánuje prodat 50 až 60 nových letadel One 150 ve srovnání s loňskými 33 kusy. Společnost zároveň oznámila výhled na výrazný meziroční nárůst tržeb na úroveň 0,9 až 1,1 mld Kč. Společnost Primoco UAV v prvním čtvrtletí letošního roku zaznamenala meziroční pokles tržeb na 549 000 Kč z 88 milionů ve stejném období roku 2023. V prvních třech měsících tak vykázala provozní ztrátu 16 mil Kč proti zisku 40 mil v loňském prvním čtvrtletí.
https://investice.finance.cz/550508-pri ... ctvrtleti/
Primoco v letošním prvním čtvrtletí intenzivně pokračoval ve výrobě pro plnění dosud sjednaných zakázek. Zároveň oznámil, že nyní dokončuje jednání o nových smlouvách na dodávky desítek dalších strojů. Celkem letos plánuje prodat 50 až 60 nových letadel One 150 ve srovnání s loňskými 33 kusy. Společnost zároveň oznámila výhled na výrazný meziroční nárůst tržeb na úroveň 0,9 až 1,1 mld Kč. Společnost Primoco UAV v prvním čtvrtletí letošního roku zaznamenala meziroční pokles tržeb na 549 000 Kč z 88 milionů ve stejném období roku 2023. V prvních třech měsících tak vykázala provozní ztrátu 16 mil Kč proti zisku 40 mil v loňském prvním čtvrtletí.
https://investice.finance.cz/550508-pri ... ctvrtleti/

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Primoco UAV
Řekl bych, že hlavní nevýhodou typu One 150 je potřeba vzletové dráhy.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Primoco UAV
Primoco postaví továrnu na drony v Uzbekistánu
Český producent dronů Primoco chystá výrobu svých dronů v Uzbekistánu. No jo, zakladatel a generální ředitel Ladislav Semetkovský měl pro rusko vždycky slabost a všem je patrně jasné, kam tyto drony z uzbecké fabriky půjdou. Primoco se dohodlo s vládou Uzbekistánu na založení společného podniku, který zajistí zbudování výrobního, výcvikového a servisního střediska poblíž Taškentu, a to již v příštích měsících (hala má být otevřena v prosinci). "S uzbeckou stranou aktuálně vytváříme společný podnik. Primoco v něm bude ovládat 85 % podíl, zbytek připadne uzbeckému ministerstvu dopravy. Výměnou za 15 % podíl nám Uzbekistán postaví letiště a továrnu na zelené louce," přibližuje plány Semetkovský. Primoco tak nebude muset investovat žádnou hotovost do zbudování letiště a haly a nebude platit nájem. Primoco aktuálně disponuje pouze jednou výrobní halou v Radotíně s kapacitou 100 dronů ročně. Z ní se hodlá přesunout do plánované nové továrny na letišti v Písku, její vznik ale vzhledem k délce povolovacích procesů potrvá patrně ještě několik let. Pak by měla výroba vzrůst až na 250 strojů. Výroba v Taškentu má mít kapacitu dalších až 100 dronů ročně (v roce 2025 zde vyrobí zhruba 12 letounů). Zde bude Primoco vyrábět kompletní drak z kompozitních materiálů, naopak motory a elektroniku bude dovážet z pražského Radotína. Část dronů odebere přímo Uzbekistán a později by měly další putovat k zákazníkům z Kazachstánu, Turkmenistánu, Ázerbájdžánu, Mongolska, Tchaj-wanu, Vietnamu či z Filipín. V roce 2023 přitom Primoco dodalo zákazníkům jen 33 dronů a letos plánuje až dvojnásobek.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... zi-1415543
Český producent dronů Primoco chystá výrobu svých dronů v Uzbekistánu. No jo, zakladatel a generální ředitel Ladislav Semetkovský měl pro rusko vždycky slabost a všem je patrně jasné, kam tyto drony z uzbecké fabriky půjdou. Primoco se dohodlo s vládou Uzbekistánu na založení společného podniku, který zajistí zbudování výrobního, výcvikového a servisního střediska poblíž Taškentu, a to již v příštích měsících (hala má být otevřena v prosinci). "S uzbeckou stranou aktuálně vytváříme společný podnik. Primoco v něm bude ovládat 85 % podíl, zbytek připadne uzbeckému ministerstvu dopravy. Výměnou za 15 % podíl nám Uzbekistán postaví letiště a továrnu na zelené louce," přibližuje plány Semetkovský. Primoco tak nebude muset investovat žádnou hotovost do zbudování letiště a haly a nebude platit nájem. Primoco aktuálně disponuje pouze jednou výrobní halou v Radotíně s kapacitou 100 dronů ročně. Z ní se hodlá přesunout do plánované nové továrny na letišti v Písku, její vznik ale vzhledem k délce povolovacích procesů potrvá patrně ještě několik let. Pak by měla výroba vzrůst až na 250 strojů. Výroba v Taškentu má mít kapacitu dalších až 100 dronů ročně (v roce 2025 zde vyrobí zhruba 12 letounů). Zde bude Primoco vyrábět kompletní drak z kompozitních materiálů, naopak motory a elektroniku bude dovážet z pražského Radotína. Část dronů odebere přímo Uzbekistán a později by měly další putovat k zákazníkům z Kazachstánu, Turkmenistánu, Ázerbájdžánu, Mongolska, Tchaj-wanu, Vietnamu či z Filipín. V roce 2023 přitom Primoco dodalo zákazníkům jen 33 dronů a letos plánuje až dvojnásobek.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... zi-1415543

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Primoco UAV
https://zpravy.kurzy.cz/776114-primoco- ... to-stanag/
Je to povedena konstrukce maleho taktickeho dronu.
One 150 je prvním bezpilotních letadlem na světě, které pevnostní zkouškou NATO STANAG prošlo.
Jen by me zajimalo ,zda vubec nekdo poskytl svuj vyrobek k takto koncipovanym zkouskam.
Je to povedena konstrukce maleho taktickeho dronu.
One 150 je prvním bezpilotních letadlem na světě, které pevnostní zkouškou NATO STANAG prošlo.
Jen by me zajimalo ,zda vubec nekdo poskytl svuj vyrobek k takto koncipovanym zkouskam.

Re: Primoco UAV
Problém tohohle dronu je jen jeden, za to kruciální. Potřebuje vzletovou plochu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Primoco UAV
Mno,to je casto zminovane. Ale vem v uvahu jednu vec. Vzletovou plochu najdes vsude. Najdes i strechu panelaku,je to UVP, vznese se to z petniku. Nebo cestu k zapadle vesnicce v horach.
A nepotrebuje to rampu na vozidle! S katapultem. Klidne z tim muzes startovat z parkoviste
Ja ten argument od sameho zacarku neberu.
Kdyz neco katapultujes a neco se posere. Prijdes o letoun.
Takto to zustane na zemi a vytahnes to z kukurice.
A to ,ze z jednoho mista vzletnes a muzes pristat uplne nekde jinde ?
Taky beru v potaz. Podvozek je i deformacni zona.
A nepotrebuje to rampu na vozidle! S katapultem. Klidne z tim muzes startovat z parkoviste
Ja ten argument od sameho zacarku neberu.
Kdyz neco katapultujes a neco se posere. Prijdes o letoun.
Takto to zustane na zemi a vytahnes to z kukurice.
A to ,ze z jednoho mista vzletnes a muzes pristat uplne nekde jinde ?
Taky beru v potaz. Podvozek je i deformacni zona.
Re: Primoco UAV
Už jenom že něco potřebuješ tě diskvalifikuje. Není to flexibilní. Auto na převoz nebo auto na převoz s katapultem jedno jest. Když se něco posere, máš padák. Tohle je svojí koncepcí civilní hlídkový, monitorovací dron. Proč z něj neudělají katapultovací verzi mi hlava nebere.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Primoco UAV
tohle bych zas tak nepřeháněl.. rovnou plochu prakticky najdeš kdekoliv.
Problém Primoco je, že ji vede pacifista. Takže se není čemu divit, že se na to armáda dívá skrz prsty.
Problém Primoco je, že ji vede pacifista. Takže se není čemu divit, že se na to armáda dívá skrz prsty.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Primoco UAV
To že potrebuješ katapult nie je diskvalifikacne?
Re: Primoco UAV
Míň jak vzletová plocha, obzvlášť u vás Juraji, míň než hrabla na sníh apod. Zas z toho nedělejme vědu.
Když budu mít na výběr, pak tohle řešení je out.
Když budu mít na výběr, pak tohle řešení je out.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Primoco UAV
Neviem no, najst vzletovu drahu bude podľa mňa menej náročné ako zabezpečiť funkčný katapult v poľných podmienkach po mesiacoch používania.
Co je pre nás vhodné je irelevantné, tam debata nesmerovala.
Osobne verím vo väčšie množstvo z rúk hadzanych UAV ako riešenia typu Bajraktar/Primoco.
Co je pre nás vhodné je irelevantné, tam debata nesmerovala.
Osobne verím vo väčšie množstvo z rúk hadzanych UAV ako riešenia typu Bajraktar/Primoco.
Re: Primoco UAV
Kazde reseni ma sve parametry dle sve kategorie.
Nic co odhodis z ruky nebude mit nikdy dolet 1500km a nosnost 30kg.
A ano taky si myslim ,ze drony /letajici vyckavajici munice ,budou stezejni vybavou vojsk.
S doletem cca 100km a odpovidajicim casem stravenym ve vzduchu.
Nic co odhodis z ruky nebude mit nikdy dolet 1500km a nosnost 30kg.
A ano taky si myslim ,ze drony /letajici vyckavajici munice ,budou stezejni vybavou vojsk.
S doletem cca 100km a odpovidajicim casem stravenym ve vzduchu.
Re: Primoco UAV
Navíc "pacifista", který má velmi blízko k Rusku, celkem dlouho tam žil a nyní staví fabrika v Uzbekistánu. Takže své výhrady může mít a pravděpodobně i má VZ.
Re: Primoco UAV
Jeho nazory nejsou nelogicke.Neni to krmena mula s kapkami na ocich se smerem videni pouze na zapad.
Velmi blizko k Rusku?
https://www.hrot24.cz/clanek/za-zakazniky-letam
Velmi blizko k Rusku?

https://www.hrot24.cz/clanek/za-zakazniky-letam
Re: Primoco UAV
Jsou situace kdy se musíš rozhodnout kam patříš a kdo je nepřítel. Hledět k východu, speciálně k Moskvě, je řekněme velmi nemoudré. Nicméně se rozhodl sám a každé rozhodnutí má své důsledky.HONZIK11 píše: ↑20/7/2024, 10:04 Jeho nazory nejsou nelogicke.Neni to krmena mula s kapkami na ocich se smerem videni pouze na zapad.
Velmi blizko k Rusku?![]()
https://www.hrot24.cz/clanek/za-zakazniky-letam
Re: Primoco UAV
To mas pravdu. Koho chleba jis ,tomu pisen zpivej.
To tady uz bylo je a bude.
To tady uz bylo je a bude.
Re: Primoco UAV
Myslim,ze VZ uz ani nepotrebuje.
Obchody a zakazky budou smerovany jinou trasou Rusi neRusi. .
https://www.armadninoviny.cz/spolecnost ... umeni.html
https://zpravy.kurzy.cz/769118-mezi-nej ... -oznamila/
A to nepisi o prvnich trech.
A ten letounek,je jen prvni. Prijdou dalsi.
Obchody a zakazky budou smerovany jinou trasou Rusi neRusi. .
https://www.armadninoviny.cz/spolecnost ... umeni.html
https://zpravy.kurzy.cz/769118-mezi-nej ... -oznamila/
A to nepisi o prvnich trech.

A ten letounek,je jen prvni. Prijdou dalsi.