Junkers Ju-87 "Stuka"
Moderátor: Hans S.
Ju-87G Stuka
Dvoumístný střemhlavý bombardovací letoun
Pohon: motr Junkers Jumo 211 J-1 s výkonem 1 051kW
Max.rychlost:410 km/h - ve 3480 m
Dostup:7 290m
Dolet:1535 km
Výzbroj: 2x 7,92 kulomety v křídlech
1x 7,92 kulomet MG 81Z ve střeleckém stanovišti
2x 37mm palubní kanon Flak 18
1800 kg pum (pod trupem) - ETC 501,SC 50 aj.
Ost.: Zalomená křídla (kousek za zlomem instalovány palubní 7,92
kulomety),Silný podvozek chráněný velkýmy kryty,siréna
podporující psychologický účinek útoku.
Dvoumístný střemhlavý bombardovací letoun
Pohon: motr Junkers Jumo 211 J-1 s výkonem 1 051kW
Max.rychlost:410 km/h - ve 3480 m
Dostup:7 290m
Dolet:1535 km
Výzbroj: 2x 7,92 kulomety v křídlech
1x 7,92 kulomet MG 81Z ve střeleckém stanovišti
2x 37mm palubní kanon Flak 18
1800 kg pum (pod trupem) - ETC 501,SC 50 aj.
Ost.: Zalomená křídla (kousek za zlomem instalovány palubní 7,92
kulomety),Silný podvozek chráněný velkýmy kryty,siréna
podporující psychologický účinek útoku.
Junkers sloužili od 1.září 1939 4:26 hodin, kdy z Elbingu vzlétly tři Ju 87B 3. letky Stukageschwader 1 k prvnímu bojovému letu 2. světové války, až do závěrečných měsíců války, kdy Ju 87D sloužily u několika Nachtschlachtgruppen a z nich odvozené protitankové Ju 87G bojovaly v rámci specializovaných protitankových letek.


"Forgetting them means letting them die again" Elie Wiesel
Pro Ju-87,ale "jiné" německé střemhlavé bombardéry byly vyvynuty i speciální bomby pro tento způsob náletu.Bohužel nemám žádnou fotku těchto bomb (za to se omlouvám).Nárazníky těchto bomb se skládaly z tyče které byla asi 70 cm dlouhá a při dopadu bomba explodovala asi v takovéto vzdálenosti od země čímž měla devastující účinek hlavně na vojáky.
Ju 87 je dobrá ukázka neschopnosti Německa nahradit zastaralý letoun jiným. Už v roce 1941 měla být nahrazována letounem Me 210, ten se však, jak známo, totálně nepovedl. Ani jeho konkurent, Ar 240, nebyl úspěšnější. Me 210/ Ar 240 měli nahradit také Bf 110, čili dvojnásobný neůspěch. Proto byly vyvíjeny další varianty (Ju 87 D, Bf 110 G), které sice přinesly výrazná zlepšení, ale oproti plánovaným Me 210/ Ar 240 podstatně menší.
To samé postihlo i řadu dalších typů. Bf 109 měl být nahrazen Me 209 či Me 309, opět nepovedenými stroji. He 177, náhrada za He 111-další fiasko. Projekt Bomber B (Ju 288/ FW 191)-neůspěch. Takto by se dalo pokračovat.
Čili Luftwaffe po značnou část války bojovala s typy, které měly být z velké části dávno nahrazeny novými! Většina z nich byla zavedena již před válkou: Bf 109, Bf 110, He 111, Ju 87, Do 17...
To samé postihlo i řadu dalších typů. Bf 109 měl být nahrazen Me 209 či Me 309, opět nepovedenými stroji. He 177, náhrada za He 111-další fiasko. Projekt Bomber B (Ju 288/ FW 191)-neůspěch. Takto by se dalo pokračovat.
Čili Luftwaffe po značnou část války bojovala s typy, které měly být z velké části dávno nahrazeny novými! Většina z nich byla zavedena již před válkou: Bf 109, Bf 110, He 111, Ju 87, Do 17...


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
bomby
Ty speciální bomby se jmenovaly "STABO" měly ráži 50, 70, 250 a 500. Ta čísla by měla určovat asi váhu bomby, ale co jsem našel tak 250 měla 282 kg a 500 305 kg






"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
A ještě dalších několik fotek ty první budou o vývoji samotného letadla,jde to od verzí které se zapojili do klasické výzbroje Luftwafe,ne o prototypy.A ta třetí bude nákres 37mm AT kanonu Flak 18.

A až D

G a Ju-187(ta už do války nezasáhla)

kanon byl nainstalován u verze G

A až D

G a Ju-187(ta už do války nezasáhla)

kanon byl nainstalován u verze G


Pouze zasáhnout nestačí.....
Kanon BK 3,7 byl vyvinut z Flaku 36. Zajímavé je srovnání se sovětským NS-37 stejné ráže. Většina parametrů je lepší u NS: rychlost palby 250 střel/min oproti 140střel/min u BK, úsťová rychlost střely 900 m/s oproti 860 m/s, hmotnost zbraně 150 kg vůči 290 kg, množství munice na zbraň u Il-2 s NS-37 50 kusů, u Ju 87 G 12střel. Tyto rozdíly byly dříve tendenčně vydávány za důkaz lepší kvality sovětského kanonu a zbraní všeobecně. Ale vzhledem k určení, boji s obrněnými cíly, je nejdůležitějším údajem průraznost pancíře. A vida: skvělý NS-37 prorážel max. 40 mm silný pancíř, špatný BK-3,7 prorážel 70-80 mm, po vylepšení dokonce až 120 mm! Takže zatímco NS-37 obrněnce v lepším případě na čas vyřadil z bojů, tak BK-37 je dokázal dosti spolehlivě likvidovat.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Inženýři Junkersu začali pracovat na nové verzi Ju-87 F. Změny byly však tak velké, že na jaře roku 1943 vzniklo úplně nové letadlo Ju-187. Na Ju-187 zůstaly z Ju-87 jen křídla, a i ty byly částečne upravené. Ju-187 měl úplně nový trup s nízko posazeným motorem, což poskytovalo pilotovi vynikající výhled. Vyzbrojený byl 13 mm kulometem MG-131, 20 mm kanónem MG-151/20 v každém křídle. Pod trupem byla jedna 1 000 kg bomba a pod křídly čtyři 250 kg bomby. Přistávací podvozek byl plně zatahovatelný. Stroj byl poháněný motorem Jumo 213 se vzletovým výkonem 1 325 kW. Avšak jěště roku 1943 byl program opuštěn bez toho, aby prototyp vůbec vzlétl.


"Forgetting them means letting them die again" Elie Wiesel