Kľudne nech je výberko, veď aj inde majú ženistov, no stále tam cítim pachuť vyhradenosti voči pôvodu techniky.
AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: AČR kampak kráčíš?
"Alea iacta est"
Re: AČR kampak kráčíš?
Mě je celkem jedno odkud to je, tohle není bojový systém, tam by byl původ důležitý (nákupy od bývalých zemí VS nedoporučuje i analýza VZ, kterou se MO +- řídí, to jen aby si mě zase z něčeho neobviňoval), ale tohle je v podstatě civilní technika, takže by se to mělo vybirat v tendru. Takže za mě se podívat jak to mají jinde a podle toho napsat specifikace. Když vyhraje UDS fajn, když něco jiného, též fajn. Peníze nerostou na stromě.mikojan29 píše: ↑5/10/2024, 07:50Kľudne nech je výberko, veď aj inde majú ženistov, no stále tam cítim pachuť vyhradenosti voči pôvodu techniky.
Re: AČR kampak kráčíš?
To, že jsou strojních na něco zvyklí není argument, po krátkém zaškolení si případně zvyknou na něco jiného. Teď to nemohu najít, ale něco podobného jako UDS nedávno dostal HZS od české firmy. Takže podívat se jak to funguje jinde, co je na trhu, napsat dostatečně rozumně zadávací dokumentaci a vyhlásit tendr. Když to vyhraje UDS, ok, když něco jiného, taky ok.
Re: AČR kampak kráčíš?
Popřípadě zhodnotit jak je na tom stav součástkové základny, zdali vůbec je. Dále třeba jestli jsou UDSky také někde ve skladech civilní ochrany, vzájemnou zaměnitelnost dílů, existuje-li. Prostě zpracovat analýzu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Je klidně možné že to dodala česká firma, ale pořád to byla slovenská UDSka. Pokud by se pořizovalo jiné rypadlo bylo by k němu nutné ještě pořídit přepravní platformu. Taky to že je to zavedená technika samozřejmě argument je.
Re: AČR kampak kráčíš?
Pokiaľ si myslel tieto, tak sú to obyčajné UDS, akurát ich nedodával výrobca ale nejaká CZ firma:
https://www.pozary.cz/clanek/239159-zac ... tra-force/
https://www.pozary.cz/clanek/239159-zac ... tra-force/
Re: AČR kampak kráčíš?
Pár rypadel na náklaďáku jsem už viděl na Západě na stavbách a nemyslím, že to byly UDS.
Pořád se bavíme o civilní stavební technice, když jsi závislý na jednom dodavateli, který ví, že nepůjdešj jinam, tak se pak nediv faktuře.
Takže znova, podívat se jak to dělají jinde, jaká je nabidka na trhu a vyhlásit tendr. Byť si myslím, že u ženistů hoří jiné věci než rypadla.
Re: AČR kampak kráčíš?
Jako rozhodně to není běžná věc. Protože stavaři kteří pracují měsíce na jedné stavbě nic takového vlastně nepotřebují. Protože když se potřebují přesunout jinam prostě si najmou podvalník s tahačem. Prostě s konceptem UDS je spokojenost a není ani sebemenší důvod je měnit. Výměna těhle strojů mnohdy ještě na podvozku staré 815 je urgentní.
Re: AČR kampak kráčíš?
Ja by som vam odporucal techniku najblizsieho spojenca -Polska:
https://defence24.pl/przemysl/opancerzo ... -mspo-2024
https://defence24.pl/przemysl/opancerzo ... -mspo-2024
Re: AČR kampak kráčíš?
Obviňovať? Ty sa sám prezentuješ ako "no foreign" man.Nesher píše: ↑5/10/2024, 09:06Mě je celkem jedno odkud to je, tohle není bojový systém, tam by byl původ důležitý (nákupy od bývalých zemí VS nedoporučuje i analýza VZ, kterou se MO +- řídí, to jen aby si mě zase z něčeho neobviňoval), ale tohle je v podstatě civilní technika, takže by se to mělo vybirat v tendru. Takže za mě se podívat jak to mají jinde a podle toho napsat specifikace. Když vyhraje UDS fajn, když něco jiného, též fajn. Peníze nerostou na stromě.
Trh je voľný, je možnosť si vyberať, len aby to nedopadlo ako vždy.


Naposledy upravil(a) mikojan29 dne 6/10/2024, 16:04, celkem upraveno 1 x.
"Alea iacta est"
Re: AČR kampak kráčíš?
A několik dalších prodejců stavební techniky.
Re: AČR kampak kráčíš?
Nákup z katalogu vs. reálné nasazení: Česká dopravní letadla C-390 čeká trnitá cesta
https://www.armadninoviny.cz/opet-nakup ... c-390.html
Zdroj:Ministerstvo obrany České republiky (MO ČR) pořídí dva transportní letouny Embraer C-390 Millennium. Podle MO ČR české C-390 kromě dopravy osob a materiálů zajistí hašení požárů, evakuaci zraněných, tankování paliva, padákové výsadky, vyhledávání a záchranu a zřizování předsunutých muničních a palivových bodů FARP (Forward Arming and Refueling Point). Potrvá však mnoho let než se některé tyto schopnosti stanou realitou.
Celková cena zakázky včetně samotných letounů i veškerého doplňkového vybavení je 11,3 miliardy korun bez DPH. Jde však „jen“ o vstupní investici. Pokud se mají naplnit všechny v úvodu popsané ambice, budou bezpodmínečně nutné další investice do vybavení, infrastruktury a náročného zahraničního výcviku posádek a technického personálu. Navíc bude nutné dokoupit další C-390, nebo se některých těchto ambicí vzdát.
Některé jmenované schopnosti totiž existují pouze v katalogu brazilské firmy Embraer. Je tedy značné riziko, že některé z vyjmenovaných schopností české letectvo získá až mnoha letech (viz příklad C-295 níže) a po dalších investovaných stovkách milionů nebo jednotek miliard korun.
https://www.armadninoviny.cz/opet-nakup ... c-390.html
Re: AČR kampak kráčíš?
Celej ten článek je totální shit. Grohmann nerozdejchal že letadla nebudou mít nálepku made in USA...Wolfhound píše: ↑8/10/2024, 09:37 Nákup z katalogu vs. reálné nasazení: Česká dopravní letadla C-390 čeká trnitá cesta
Zdroj:Ministerstvo obrany České republiky (MO ČR) pořídí dva transportní letouny Embraer C-390 Millennium. Podle MO ČR české C-390 kromě dopravy osob a materiálů zajistí hašení požárů, evakuaci zraněných, tankování paliva, padákové výsadky, vyhledávání a záchranu a zřizování předsunutých muničních a palivových bodů FARP (Forward Arming and Refueling Point). Potrvá však mnoho let než se některé tyto schopnosti stanou realitou.
Celková cena zakázky včetně samotných letounů i veškerého doplňkového vybavení je 11,3 miliardy korun bez DPH. Jde však „jen“ o vstupní investici. Pokud se mají naplnit všechny v úvodu popsané ambice, budou bezpodmínečně nutné další investice do vybavení, infrastruktury a náročného zahraničního výcviku posádek a technického personálu. Navíc bude nutné dokoupit další C-390, nebo se některých těchto ambicí vzdát.
Některé jmenované schopnosti totiž existují pouze v katalogu brazilské firmy Embraer. Je tedy značné riziko, že některé z vyjmenovaných schopností české letectvo získá až mnoha letech (viz příklad C-295 níže) a po dalších investovaných stovkách milionů nebo jednotek miliard korun.
https://www.armadninoviny.cz/opet-nakup ... c-390.html
Re: AČR kampak kráčíš?
Je to placené. Nicméně vše je otázkou jak je postavena smlouva. A tu ještě nikdo neviděl. Tož tak.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Nebo v Koreji, on by nás nejraději připojil k Polsku. Tedy tomu PiSoárovskému.Scotty87 píše: ↑8/10/2024, 10:32Celej ten článek je totální shit. Grohmann nerozdejchal že letadla nebudou mít nálepku made in USA...Wolfhound píše: ↑8/10/2024, 09:37 Nákup z katalogu vs. reálné nasazení: Česká dopravní letadla C-390 čeká trnitá cesta
Zdroj:Ministerstvo obrany České republiky (MO ČR) pořídí dva transportní letouny Embraer C-390 Millennium. Podle MO ČR české C-390 kromě dopravy osob a materiálů zajistí hašení požárů, evakuaci zraněných, tankování paliva, padákové výsadky, vyhledávání a záchranu a zřizování předsunutých muničních a palivových bodů FARP (Forward Arming and Refueling Point). Potrvá však mnoho let než se některé tyto schopnosti stanou realitou.
Celková cena zakázky včetně samotných letounů i veškerého doplňkového vybavení je 11,3 miliardy korun bez DPH. Jde však „jen“ o vstupní investici. Pokud se mají naplnit všechny v úvodu popsané ambice, budou bezpodmínečně nutné další investice do vybavení, infrastruktury a náročného zahraničního výcviku posádek a technického personálu. Navíc bude nutné dokoupit další C-390, nebo se některých těchto ambicí vzdát.
Některé jmenované schopnosti totiž existují pouze v katalogu brazilské firmy Embraer. Je tedy značné riziko, že některé z vyjmenovaných schopností české letectvo získá až mnoha letech (viz příklad C-295 níže) a po dalších investovaných stovkách milionů nebo jednotek miliard korun.
https://www.armadninoviny.cz/opet-nakup ... c-390.html
Re: AČR kampak kráčíš?
Ample Strike 2024: od fiktivních scénářů k reálným operacím
Z článku:
https://czechairforce.com/news/ample-st ... -operacim/
Z článku:
Zdroj:Velení vzdušných sil plánuje procvičovat letištní manévr i v dalších letech s tím, že se jeho náročnost bude zvyšovat a ve výsledku by letouny taktického letectva AČR měly být schopné operovat i ze záložních ploch bez jakékoliv infrastruktury. Zároveň je na základě aktuálních zkušeností s provozem z civilního českobudějovického letiště zřejmé, že bude muset dojít k celé řadě legislativních změn a přehodnocení provozních postupů a norem, které by do budoucna tolik nesvazovaly ruce při operacích Vzdušných sil AČR z civilních letišť či jiných záložních ploch. Zde je potřeba si uvědomit, že armáda využívala letiště se statusem veřejného vnitrostátního / neveřejného mezinárodního letiště, které je v majetku Jihočeského kraje a musela se tak řídit příslušnými civilními předpisy a normami. Zároveň se zavázala, že provoz vojenských strojů nikterak nenaruší komerční lety do dovolenkových destinací, vypravované z letiště v Plané. Ministerstvo obrany by se dále mělo pokusit získat zpět do svého vlastnictví alespoň malou část pozemků na vybraných letištích, kde by vznikla tzv. vojenská část, jíž by pak letectvo mohlo bez potíží využít při cvičeních a mít zde připravenu alespoň základní infrastrukturu. Jde však o běh na dlouhou trať a je otázkou, zda je něco takového na některých letištích, jichž se armáda v minulosti neuváženě zbavila, vůbec reálné.
https://czechairforce.com/news/ample-st ... -operacim/