Tempik píše: ↑31/10/2024, 10:13
Waspe, porad opakujes, ze Messerschmitt (!) musel dat 300kg pancire, ze musel dat povrchovy a vysuvny chladic. Ale tak prece specifikace nefunguji. RLM zada pozadavky na dolet, rychlost, vyzbroj, delku startu, odolnost proti konkretni zbrani atd atd a konstrukcni kancelar se je snazi splnit vhodnou konstrukci.
Volba chladice nebyla na RLM, ale na Messerschmittovi. Zvlastni, ze u jakehokoliv jineho letadla RLM nediktovala, ze ma mit vysuvne a povrchove chlazeni....
Ty si opravdu myslis, ze pro motor DB 603 musel byt vyvinut nejaky extra chladic? Nemusel. Chladic je soucastka, jako kazda jina. Mohl byt prstencovy, jako u Ju88/FW, mohl byt v podbradku, jako u Bf 109E. Mohl byt v kridlech, jako u Bf 109F. Mohl byt v centroplanu, jako u G.55/56 (kde fungoval i s DB 603, historicky overeno). Jen by se jeho chladici plocha upravila pro dostatecne chlazeni.
Bylo jen na Messerschmittovi, jak se mu povede konstrukce. Vybral si slepou vyvojovou vetev. Ale za to si mohl sam. Chtel zavodni special a ne bojovy letoun.
Dalo by se Ti odepsat ale myslím si že by jsi z toho stejně vůbec nic nevzal a nechci diskuzi udělat nepřehlednou. Určitě pošlu Messerschmittův pohled na chladící kapaliny německa vs VB, s názorem se kterým jsi nesouhlasil. V současné době se věnuji překladů článků o křídle Me 309.
Píšeš :
Sloty podobné Bf 109 před náběžnou hranou by laminární profil zcela zničil a nejspíš by to skončilo totální katastrofou.
Faktem je že Me 309 nemá dochovaný pramen o problémů se sloty vzhledem ke zvolenému profilu křídla.
Ale křídlo bylo ve vývoji a stejně jako Me 309 neopustil první fázi vývoje. Pokud by jsi četl trošku pozorněji nebo si malinko více pamatoval (příspěvek ze 30/8/2024, 09:07, no to nám to už letí..) věděl bys že :
Velmi rychle po V1 mělo vzniknout nakonec až 10 prototypů Me 309.
Prototyp V2 měl ověřovat podvozek.
Prototyp V3 testy výzbroje, rádia, experimentální testy pevného chladiče a testy rádia. Měl mít pevný klasický podvozek.
Prototyp V4 nový trup, nové uchycení (původního křídla) k novému trupu, nový větší chladící systém, nové motorové lože s možností záměny motoru DB 603 za JUMO 213. testování -trupové výzbroje a rádia.
Prototyp V5 testování motoru Jumo 213
Prototyp V6 nový trup a křídlo (bez slotů), zesílení trupu, jiné přední uchycení podvozku, testování motoru DB 603 a podvozku při plném zatížení.
Prototyp V7 testy křídelní výzbroje,
Prototyp V8 ověření před sériovou výrobou
Prototyp V9 stejný jako V8
Prototyp V10 stejný jako V8 ale s motorem JUMO 213.
Každopádně, všechny dochované výkresy i po zrušení - 309 mají sloty na křídlech. Je tedy otázka jestli by se křídlo bez slotů vůbec dostalo na Me 309. Není to jednoduché.