Mali sme možnosť porozprávať sa aj s personálom základne, vrátane jedného zo skúsenejších pilotov FA-50. V rozhovore zdôraznil, že lietadlo má operačný rádius 440 km, maximálnu vzletovú hmotnosť cez 12 ton a je to cenovo veľmi efektívny stroj.Podľa jeho názoru je FA-50 lietadlom veľmi podobným F-16, čo sa týka avioniky, zbraní a použitých palubných systémov. Ovládateľnosť lietadla zhodnotil ako veľmi dobrú a porovnateľnú s F-16, pričom FA-50 bol ešte lepší pri manévroch pri nízkych rýchlostiach. Hovorí sa, že FA-50 tu funguje lepšie vďaka svojmu „lepšiemu výkonu motora“.
Na základni sme sa tiež dozvedeli, že po absolvovaní leteckého výcviku na T-50 Golden Eagle si výcvik na FA-50 vyžaduje približne 40 letov. Z toho „menej ako päť letov“ si bude vyžadovať naučenie sa rozdielov v ovládaní lietadla (aerodynamika a rozloženie hmotnosti sú podobné) a zvyšné misie budú zahŕňať učenie sa taktiky s využitím komunikačných systémov a zbraní.
Presun pilota vycvičeného na FA-50 na lietadlo F-16C (KF-16) si zase vyžaduje iba 9 až 11 cvičných letov na lietadle F-16C (KF-16) v rámci typového výcviku. To znamená, že FA-50 by sa potenciálne dal využiť pri výcviku v Poľsku, no nie ako typické pokročilé cvičné lietadlo, ale ako stroj na výcvik pilotov na F-16. Tým by sa náklady na takýto výcvik znížili o viac ako polovicu a znížilo by sa zaťaženie a opotrebovanie poľskej flotily F-16C/D Jastrząb.
To znamená, že L39 ako možnosť skončila spolu s Talianmi?
Príde mi zbytočné mať dva typy lietadiel na základný výcvik.
To čo vedia poskytnúť korejci (text vyššie) Albatros nikdy nedodá.