OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Juraj Tichý »

hej, to máš pravdu.
Už len či existuje riešenie na zástavbu na Lká.

901 by tiež dodal potrebný výkon na nesenie výzbroje aj vojakov.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od skelet »

s největší pravděpodobností si objednáte do pár let přestavbu na "V".
Ale do té doby jsem fakt zvědavý kam se vyšplhají náklady z těch 150 mega..
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zemakt píše: 3/1/2025, 13:43 Pochybuji. Je to granát. Jinak je to takto:
UH-60L General Electric T700-GE-701C
- výkon jednoho motoru: 1402 kW
UH-60M General Electric T700-GE-701D
- výkon jednoho motoru: 1566 kW
- maximální vzletový výkon jednoho motoru: 2974 kW

A pro zajímavost H-1 General Electric T700-GE-401C
- výkon jednoho motoru: 1072/1153 kW (maximální trvalý)
Neviem odkiaľ máš tie čísla, ale Dčko tu má uvedené max 1491kw.
https://www.geaerospace.com/sites/defau ... 0-701D.pdf

Cčko 1447kW https://www.geaerospace.com/sites/defau ... C-701C.pdf

Dlhodobý max. výkon- 1279kw vz. 1239kW.
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od pjaro77 »

Prečo úpravu na V neobjednali teraz ?
Podľa článku https://www.twz.com/8880/the-u-s-armys- ... igital-age
by to malo stáť do 4 milionov za kus. Odvtedy ceny vzrástli, tak dajme tomu do 6 milionov.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Juraj Tichý »

pjaro77 píše: 4/1/2025, 11:11 Prečo úpravu na V neobjednali teraz ?
Podľa článku https://www.twz.com/8880/the-u-s-armys- ... igital-age
by to malo stáť do 4 milionov za kus. Odvtedy ceny vzrástli, tak dajme tomu do 6 milionov.
Lebo by to nešlo cez vhodnú firmu.
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od pjaro77 »

Artthur, už si mal nastúpiť a hromžiť na flagrantné porušenie hospodárnosti, účelnosti a efektívnosti.
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od mikojan29 »

A cenovka pôjde postupne hore... postupne všetko vypláva na povrch.
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Juraj Tichý »

Mimochodom, podľa stránky výrobcu, na údržbu motorov D a C treba rovnaké zázemie.
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od mikojan29 »

pjaro77 píše: 4/1/2025, 11:14 Artthur, už si mal nastúpiť a hromžiť na flagrantné porušenie hospodárnosti, účelnosti a efektívnosti.
:up:
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Juraj Tichý »

skelet píše: 4/1/2025, 11:05 s největší pravděpodobností si objednáte do pár let přestavbu na "V".
Ale do té doby jsem fakt zvědavý kam se vyšplhají náklady z těch 150 mega..
Rátajú, ze do nich, aj do Miek, ešte vrazia 100mil €.
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od mikojan29 »

Lenže M-ká majú oveľa dlhšiu životnosť ako staré L-ká a boli objednané holé. Tam sa tá investícia doslova žiada, aby sa mohli vôbec používať na vojenské účely. A to nie sú všetky na jednej úrovni ešte.
Do L-iek vrazia ešte oveľa viac ako spomínajú, ak ich budú chcieť udržať letuschopné...
"Alea iacta est"
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od pjaro77 »

To každopádne. Hospodárne, účelne a efektívne. A hlavne nenápadne, ono sa to niekde v účtovníctve skryje.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Juraj Tichý »

Uvidíme. Hlavne hodnotenia koľko do čoho ešte vrazime su vyvestene z gule.

Ak resurz má byť najmenej 750 hodin a najväčší nálet jedného konkrétneho Mka je 1100hodin, tak 750 hodin pri najväčšom nálete je na 4,5 roka

Inak, odkiaľ máte ze vlastnikom Ace Aeronautics je Strnad?
Nič také som nenašiel.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od skelet »

Do skupiny navíc od začátku roku patří americká firma Ace Aeronautics, která je základem celého byznysu s vrtulníky. Firmu se sídlem v Guntersville v Alabamě založili v roce 2015 bývalí američtí vojáci. A bývalí piloti a veteráni tvoří hlavní část jejích 80 zaměstnanců. Jeden ze zakladatelů Rich Enderle působil v armádě 29 let a končil s hodností plukovníka. To samozřejmě usnadňuje Helicopter Alliance soutěže o vyřazené vrtulníky, které se kupují v aukcích. Zájemci ale musí splnit podmínky americké armády. Bez kontaktů do US Army je úspěch v takové aukci teoretický. A to i tehdy, když se vrtulníky předělávají jen na civilnější verzi používanou například hasiči.
https://www.ce.industries/clanek-z-medi ... ymi-vojaky
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Juraj Tichý »

To nehovorí nič o vlastníctve jednotlivých podnikov aliancie.
Do helicopter aliance patri aj slovenská Heli Company, ktorá je v slovenských rukách.
Ace tak bude naďalej vlastnená amikmi, lebo nikde som nenašiel zmienku, ze by Ace niekto kúpil.
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od mikojan29 »

Skús si viackrát prečítať ten text, možno to už pochopíš.

„V celé Helicopter Alliance má Jaroslav Strnad podíl 91 procent, drobné podíly drží tři klíčoví manažeři projektu,“

A celkom zreteľne je tam napísané, že majú aktuálne 13 ks BH na sklade, náhoda s kalimerovým kšeftom?
Keď sa nechce, nič sa nevidí, nechápe...
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Pressburger
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1402
Registrován: 16/5/2023, 11:30

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Pressburger »

Juraj Tichý píše: 6/1/2025, 15:17 To nehovorí nič o vlastníctve jednotlivých podnikov aliancie.
Do helicopter aliance patri aj slovenská Heli Company, ktorá je v slovenských rukách.
Ace tak bude naďalej vlastnená amikmi, lebo nikde som nenašiel zmienku, ze by Ace niekto kúpil.
Veď ani nemusí nakoľko Helicopter Alliance je akciový holding, ktorý pod svojimi krídlami zahŕňa šesť spoločností z Českej republiky, Slovenska a USA. Ide o spoločnosti Ace Aeronautics, US Aviation Training Solutions, Czech Aviation Services, European Air Services, Slovak Training Academy a Heli Company.

Inými slovami bavíme sa teda o holdingovej (kapitálovej) spoločnosti, ktorá vlastní akcie alebo podiely iných (navonok právne samostatných) podnikov v takom množstve, aby to stačilo na ovládanie (kontrolu) činnosti týchto podnikov.

Obyčajne akcionári (podielnici) ovládaných spoločností holdingovej spoločnosti dajú svoje akcie (podiely) a na oplátku dostanú akcie (podiely) holdingovej spoločnosti. Na to, aby bola holdingová spoločnosť schopná ovládať iný podnik obyčajne potrebuje vlastniť väčšinu jeho akcií či podielov, ale ak je tento iný podnik vlastnený veľkým množstvom rôznych vlastníkov, holdingovej spoločnosti na ovládnutie obyčajne stačí aj menšinový balík akcií či podielov.

V celé Helicopter Alliance má Jaroslav Strnad podíl 91 procent, drobné podíly drží tři klíčoví manažeři projektu,
Naposledy upravil(a) Pressburger dne 6/1/2025, 19:44, celkem upraveno 1 x.
Arthur Pressburger
Wolfhound
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 885
Registrován: 28/1/2022, 21:03

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Wolfhound »

Juraj Tichý píše: 6/1/2025, 15:17 Ace tak bude naďalej vlastnená amikmi, lebo nikde som nenašiel zmienku, ze by Ace niekto kúpil.
To jsi hledal špatně, Juraji:

https://idagcorp.com/idag-acquires-alab ... ronautics/

A IDAG už je z hlediska vazeb na ČR, Slovensko, Maďarsko zajímavější. A to ještě není vše. :wink:
Uživatelský avatar
Pressburger
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1402
Registrován: 16/5/2023, 11:30

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Pressburger »

Díky Wolfhounde teraz to už všetko zapadá do skladačky :up:
Arthur Pressburger
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - viacúčelové vrtuľníky UH-60L Armed Black Hawk

Příspěvek od Juraj Tichý »

mikojan29 píše: 6/1/2025, 17:38 Skús si viackrát prečítať ten text, možno to už pochopíš.

„V celé Helicopter Alliance má Jaroslav Strnad podíl 91 procent, drobné podíly drží tři klíčoví manažeři projektu,“

A celkom zreteľne je tam napísané, že majú aktuálne 13 ks BH na sklade, náhoda s kalimerovým kšeftom?
Keď sa nechce, nič sa nevidí, nechápe...
Ale helicopter aliance nie je vlastnikom ace.
Ak Heli Company je samostatnou sro so slovenským vlastnikom, forma spolupráce musí byť iná.

Nenamietam Strnadov podiel, len jeho vlastnictvo Ace.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“