Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
OK,upravim to.
Baterie elektromobilov maju ohromny potencial na rozvoj. Pred tymi viac ako 100r boli ked tak olovene clanky s kyselinou.
Alfik - musis uznat aj nesporne vyhody elektromobilov.
Ale s tym ako pises, by si najradsej tankoval olovnaty benzin - ten ma unikatne antidetonacne vlastnosti a vysoke oktanove cislo. A na streche mal nesmrtelny eternit, ten ma tiez unikatne vlastnosti (napr protipoziarne)
Baterie elektromobilov maju ohromny potencial na rozvoj. Pred tymi viac ako 100r boli ked tak olovene clanky s kyselinou.
Alfik - musis uznat aj nesporne vyhody elektromobilov.
Ale s tym ako pises, by si najradsej tankoval olovnaty benzin - ten ma unikatne antidetonacne vlastnosti a vysoke oktanove cislo. A na streche mal nesmrtelny eternit, ten ma tiez unikatne vlastnosti (napr protipoziarne)
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Rok 1835 vs. 1886 u mě tedy není podstatně později.
Že vyhrál v době kdy bylo i zavedení elektrického světla do domu bráno jako luxus asi není překvapení. Nemluvě o možnostech dnešních a tehdejších baterií.2) Spalovák vyhrál ve všech sledovatelných parametrech, kromě politického zblbnutí. Skončí-li politický idiotismus, vrátíme se k tomu lepšímu a modernějšímu.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Zatím to vypadá že životnost baterií bude výrazně lepší než se předpokládalo. Navíc to stejné se dá říct o spalováku. Tam může také výměna nebo oprava motoru snadno stát to co samotné auto.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
O EV je dávno rozhodnuto, to není žádný EU výmysl, naopak naše největší starost by měla být, aby i naše evropské automobilky dohnali ten náskok co má tesla a číňan.
Upřímně mě udivuje když narazím ještě na člověka co si myslí, že v evropě budeme dělat spalováky a zbytek světa to bude kupovat, protože jsme se tak rozhodli - oni na nás dávno serou a chrlí EV.
Upřímně mě udivuje když narazím ještě na člověka co si myslí, že v evropě budeme dělat spalováky a zbytek světa to bude kupovat, protože jsme se tak rozhodli - oni na nás dávno serou a chrlí EV.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
stirling: to je klasický nesmysl, který se o evropském trhu říká. Problém je, jakým stylem se elektromobilita tlačí, místo toho, aby se tomu nechal přirozený průběh. Zásadním problémem elektromobility je cena a nedostatek nabíjecích stanic. Proto lidé raději volí spalovací motory, respektive hybridy. S rozšiřováním nabíjecích stanic a klesající cenou, by začal stoupat i zájem o elektromobily, respektive plug-in hybridy.
A zbytek světa se rozhodl a .. chrlí všechno, od spalováků po EV.
A zbytek světa se rozhodl a .. chrlí všechno, od spalováků po EV.



Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Bez nesmyslných, sebevražedných omezení.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
btw. jestli se mi z nějakého auta chce natahovat, tak je to Tesla.. ale tesláci jsou jak jablíčkáři.. sekta



Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Další bouda, tipisch https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-kom ... atne-tipec


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Já už nikoho nepřesvědčuji, protože mě to přijde tak jasné, že jediné co k tomu mám, že si to povíme za pár let.
Zkus napsat do číny, že ti vadí jak dotují ev a že s tím nesouhlasíš, aby se takto uměle dotoval rozvoj ev.
EU je v tom závodě už jen pasažér a žádná pravidla už neurčujeme, jen se můžeme snažit naskočit do tohoto vlaku nebo naše značky odevzdat číňanům.
Zkus napsat do číny, že ti vadí jak dotují ev a že s tím nesouhlasíš, aby se takto uměle dotoval rozvoj ev.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Zde přidávám krátká fakta, je tam stručně asi vše a podle mě to pochopí všichni:
https://www.novinky.cz/clanek/auto-prod ... y-40503886
K růstu prodeje elektromobilů a hybridních automobilů v Číně přispívá rozsáhlá vládní podpora prodeje těchto vozů i cenová válka mezi výrobci.
Na čínském trhu se vloni dařilo zejména domácím automobilkám, například firmám BYD a Geely, a také americkému výrobci elektromobilů Tesla.
Další zahraniční automobilky, včetně firem General Motors, Toyota Motor a Volkswagen, naopak dál ztrácely své pozice na čínském trhu, píše Reuters.
https://www.novinky.cz/clanek/auto-prod ... y-40503886
K růstu prodeje elektromobilů a hybridních automobilů v Číně přispívá rozsáhlá vládní podpora prodeje těchto vozů i cenová válka mezi výrobci.
Na čínském trhu se vloni dařilo zejména domácím automobilkám, například firmám BYD a Geely, a také americkému výrobci elektromobilů Tesla.
Další zahraniční automobilky, včetně firem General Motors, Toyota Motor a Volkswagen, naopak dál ztrácely své pozice na čínském trhu, píše Reuters.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Takže vše umlátíme dotacemi? Číňané v rámci své expanze nedotují jen elektromobilitu dotují i poštovné do Evropy třeba. V tomto prostředí nemůže být Evropa logicky nikdy konkurenceschopná, proč? Cena práce, zákaz dětské práce mimochodem, cena vstupů. Jediné východisko jsou cla. Cla narovnají pokřivené prostředí. Není to sprosté slovo. Čínu nelze udotovat! A ani bych se o to nepokoušel. A jestli si někdo myslí opak, přesvědčovat ho nebudu a rovněž ani tam psát
.
Ale k věci, o tom jak je to se současnou elektromobilitou a krátkodobým odhadem lze nalézt dostatek čísel a porovnání. Prodeje nevzrůstají, klesají. To je holý fakt. Co bude za deset let? Těžko říct, třeba bude na trhu baterka která dá celému elektromobilismu konečně rácio. Já tomu věřím. Už poněkud méně věřím na vybudovanou dostatečně robusní přenosovou infrastrukturu. To že se vyhraňuji vůči el. vozům je jen z důvodu pokřiveného dotačního prostředí, a lžím ohledně jejich čistoty. Jak říká Skelet, nechat to na trhu. Neviditelné ruce

Ale k věci, o tom jak je to se současnou elektromobilitou a krátkodobým odhadem lze nalézt dostatek čísel a porovnání. Prodeje nevzrůstají, klesají. To je holý fakt. Co bude za deset let? Těžko říct, třeba bude na trhu baterka která dá celému elektromobilismu konečně rácio. Já tomu věřím. Už poněkud méně věřím na vybudovanou dostatečně robusní přenosovou infrastrukturu. To že se vyhraňuji vůči el. vozům je jen z důvodu pokřiveného dotačního prostředí, a lžím ohledně jejich čistoty. Jak říká Skelet, nechat to na trhu. Neviditelné ruce



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
tak je rozdíl v dotování určitého segmentu trhu a v ničení trhu díky ideologii.
EU je v tomto závodě pasažér z vícero důvodů, přičemž za většinu z nich můžou politici, nikoliv automobilový trh a automobilky samotné.
Pokud si najdeš rozbor těch čísel z novinek.cz, tak zjistíš, že většinu těch prodejů tvoří hybridy, nikoliv čisté elektro.
No a hybridy se snaží EU teď zničit... JInými slovy problém není v trhu a ani v automobilkách, ale v politice
EU je v tomto závodě pasažér z vícero důvodů, přičemž za většinu z nich můžou politici, nikoliv automobilový trh a automobilky samotné.
Pokud si najdeš rozbor těch čísel z novinek.cz, tak zjistíš, že většinu těch prodejů tvoří hybridy, nikoliv čisté elektro.
No a hybridy se snaží EU teď zničit... JInými slovy problém není v trhu a ani v automobilkách, ale v politice




Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Nikoliv hybrid, ale plug-in to je velký rozdíl - asi si někdo nekoupí auto se zásuvkou a velkou baterkou co nechce dobíjet.
Jinak k těm pocitům (nebo kecům některých politiků), byl bych rád pokud se budeme držet čísel se zdroji místo "Holých faktů bez zdroje".
Prodej Ev s plug-in i samostatně samozřejmě rostl i minulý rok:
https://www.reuters.com/business/autos- ... 025-01-14/
Jinak k těm pocitům (nebo kecům některých politiků), byl bych rád pokud se budeme držet čísel se zdroji místo "Holých faktů bez zdroje".
Prodej Ev s plug-in i samostatně samozřejmě rostl i minulý rok:
https://www.reuters.com/business/autos- ... 025-01-14/
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
když se chceš držet faktů, tak jdi rovnou k těm čínským
https://cnevpost.com/2025/01/10/automak ... rket-2024/
A hádáš se sám se sebou. Já podotýkám, že zbytek světa mimo EU vyrábí vše, od spalováků po čistě elektrické vozidla, což je prostě neobkecatelný fakt. A díky tomu, že tam není takový tlak na dekorbanizaci si mohou dovolit i lépe rozložit investice do delšího časového období. Evropské automobilky se chtěly vydat cestou plug-in hybridů, ale EU jim změnila metodiku počítání emisí. Z čehož vychází, že automobilky teď de facto můžou celý jejich vývoj spláchnout do WC, protože jim to zvýší flotilové emise CO2.
A zatím, že jsou čisté elektra drahé si může Brusel sám, díky své stupidní zahraniční a enviromentální politice.
https://cnevpost.com/2025/01/10/automak ... rket-2024/
A hádáš se sám se sebou. Já podotýkám, že zbytek světa mimo EU vyrábí vše, od spalováků po čistě elektrické vozidla, což je prostě neobkecatelný fakt. A díky tomu, že tam není takový tlak na dekorbanizaci si mohou dovolit i lépe rozložit investice do delšího časového období. Evropské automobilky se chtěly vydat cestou plug-in hybridů, ale EU jim změnila metodiku počítání emisí. Z čehož vychází, že automobilky teď de facto můžou celý jejich vývoj spláchnout do WC, protože jim to zvýší flotilové emise CO2.
A zatím, že jsou čisté elektra drahé si může Brusel sám, díky své stupidní zahraniční a enviromentální politice.



Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Já reagoval na tvrzení (nikoliv tvoje), že je fakt, že prodeje klesají (což jsi mě ničím nevyvrátil) a ano ještě dlouho se musí vyrábět mraky spalováků po celém světě, protože ty auta potřebuješ a logicky to bude trvat ještě několik let, než vše předěláš na ev. Prostě takto to nefunguje, říct od příštího roku místo spalováků jedeš ev, ale ten trend je jasný a v tom je ta podstata.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Fico do Kyjeva nepojede, vzkázal z Moskvy místopředseda Směru Gašpar
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_kha
Zdroj:Slovenský premiér Robert Fico nepojede v pátek do Kyjeva, aby jednal s ukrajinským prezidentem Volodymyrem Zelenským o tranzitu zemního plynu. Ruské státní agentuře TASS to řekl místopředseda slovenského parlamentu Tibor Gašpar, který je od neděle spolu s pěti dalšími slovenskými poslanci na návštěvě v Moskvě.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_kha
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Stirling: o zpomalení prodeje čistých elektromobilů máš třeba zde
https://www.euronews.com/business/2024/ ... en-in-2025
Toho baterkového trendu se díky stupiditě Bruselu většina automobilek nedožije.. (a ne, fakt to není chyba těch automobilek).
https://www.euronews.com/business/2024/ ... en-in-2025
Toho baterkového trendu se díky stupiditě Bruselu většina automobilek nedožije.. (a ne, fakt to není chyba těch automobilek).



Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Možno to tu už je, ale nikdy to neomrzí znovu vidieť, ako má mladý študent vlastný názor na tohto šaša:
https://x.com/oukrajine/status/1878823500661862667
https://x.com/oukrajine/status/1878823500661862667
"Alea iacta est"
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Hustý
Bejt tam Milouš, tak ho přetáhl hůlkou



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Jako vážně k debatě celosvětových prodejů argumentuješ odhadem na rok 25 v EU? Někdy je prostě lepší napsat ok spletl jsem se než za každou cenu něco "říkat" a jinak pokud tenhle výhled bude pravda a v roce 25 se prodá v EU méně než v roce 24 a svět přesto poroste tak to jen dokáže, že EU už je opravdu jen pasažér bez možnosti cokoliv ovlivnit.skelet píše: ↑14/1/2025, 12:34 Stirling: o zpomalení prodeje čistých elektromobilů máš třeba zde
https://www.euronews.com/business/2024/ ... en-in-2025