AČR kampak kráčíš?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
palo satko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2571
Registrován: 16/9/2013, 17:59
Bydliště: Pezinok, Slovensko

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od palo satko »

Celkom nerozumiem požiadavke mat nejaky žeriav s nosnosťou 40 tom na kolesovom podvozku do tažkeho terenu. Pre aku techniku by bol? Čo je a bude tažke 40 ton aby to bolo potrebne zdvihnut? Realne budete mat len Lea 2A8 a k nim kupite vyprostovacie tanky. Ked bude leo na šrot tak zostane tam kde je a ked sa bude dat opravit tak ho vyproštovak odtiahne do polnej opravovni. Snad len jej velitel ju nezriadi na na svahu alebo v močiari, ale na nejakej spevnenej ploche, čo pri cestnej sustave a hustote priemyselnych a polnohospodarskych podnikov v českej krajine nebude až taky problem.
Obrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Lynx »

palo satko píše: 30/1/2025, 07:34 Celkom nerozumiem požiadavke mat nejaky žeriav s nosnosťou 40 tom na kolesovom podvozku do tažkeho terenu. Pre aku techniku by bol? Čo je a bude tažke 40 ton aby to bolo potrebne zdvihnut? Realne budete mat len Lea 2A8 a k nim kupite vyprostovacie tanky. Ked bude leo na šrot tak zostane tam kde je a ked sa bude dat opravit tak ho vyproštovak odtiahne do polnej opravovni. Snad len jej velitel ju nezriadi na na svahu alebo v močiari, ale na nejakej spevnenej ploche, čo pri cestnej sustave a hustote priemyselnych a polnohospodarskych podnikov v českej krajine nebude až taky problem.
Keby prisla napr poziadavka o presun na Lest v zime, tak cez neposypane Kremnicke Bane by sa takyto kolos len tazko vystveral. Nebavime sa o tazkom terene. Navyse logisticke problemy pri prevadzke 3ks unikatneho podvozku...
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Zemakt »

Ne že by to bylo na každém rohu, ale v civilní sféře toho je vidět docela dost. Na doraz to využíváno také nebude. Tak dramaticky bych to neviděl.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Jaké logistické těžkosti vzniknou u standardního jeřábu, který se běžně používá v civilní sféře?
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Lynx »

Som nevedel ze AČR sa vo svojich planoch spolieha na rekvirovanie civilneho vybavenia.
bheid
poručík
poručík
Příspěvky: 708
Registrován: 7/12/2008, 19:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od bheid »

Lynx píše: 30/1/2025, 08:58 Som nevedel ze AČR sa vo svojich planoch spolieha na rekvirovanie civilneho vybavenia.
Nevím jak na Slovensku, ale tady se díly normálně kupují. Což není problém.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

ČR není pod embargem nebo sankcemi, takže zde Liebherr provádí servis a dodávku dílů.
A jinak ano, AČR počítá i s rekvírováním civilního majetku v době mobilizace. Kdysi byly takové vozy označeny žlutou značkou.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Zemakt »

Som nevedel ze AČR sa vo svojich planoch spolieha na rekvirovanie civilneho vybavenia.
Ve válečném konfliktu zcela normální věc. Divné co.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 660
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od tomas.kotnour »

palo satko píše: 30/1/2025, 07:34 Celkom nerozumiem požiadavke mat nejaky žeriav s nosnosťou 40 tom na kolesovom podvozku do tažkeho terenu. Pre aku techniku by bol? Čo je a bude tažke 40 ton aby to bolo potrebne zdvihnut? Realne budete mat len Lea 2A8 a k nim kupite vyprostovacie tanky. Ked bude leo na šrot tak zostane tam kde je a ked sa bude dat opravit tak ho vyproštovak odtiahne do polnej opravovni. Snad len jej velitel ju nezriadi na na svahu alebo v močiari, ale na nejakej spevnenej ploche, čo pri cestnej sustave a hustote priemyselnych a polnohospodarskych podnikov v českej krajine nebude až taky problem.
Nedávná nasazení US Army nám zanechala poměrně dost příkladů, kde vyprošťovací Herculesy ve dvojici zvedají a umisťují na podval, který mezitím zacouval pod náklad, různé typy techniky, MRAPy počínaje a Abramsy konče. Vzhledem k ceně vyprošťovacího Leoše jeden nesmysl se pak logicky nabízí otázka, zda by pro tyto úkoly nebyl lepší kolový jeřáb. Jinak tyto jeřáby se kupují primárně na manipulaci s materiálem, na bojovou techniku jsou moc slabé. Pro lidskou manipulaci s CV90 by byla potřeba, když přivřu obě oči, 1070 a na Leoše pak 1160.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Lynx »

Scotty87 píše: 29/1/2025, 23:19 Ono s těma terénníma chopnostma je to dost často o rukách a nohách toho co za tím sedí... Ovšem tohle je pořizované jako jeřáb pro logistické a ženijní útvary a ne vyprošťovací terénní speciál.
Aj tankovacie auta , ktore operuju na vodorovnom, betonovom letisku kupujete Tatra 815-7 8x8...
(Asi je to cele len o tom, co ma CSG v ponuke)
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Lynx píše: 30/1/2025, 10:13
Scotty87 píše: 29/1/2025, 23:19 Ono s těma terénníma chopnostma je to dost často o rukách a nohách toho co za tím sedí... Ovšem tohle je pořizované jako jeřáb pro logistické a ženijní útvary a ne vyprošťovací terénní speciál.
Aj tankovacie auta , ktore operuju na vodorovnom, betonovom letisku kupujete Tatra 815-7 8x8...
(Asi je to cele len o tom, co ma CSG v ponuke)
Už si počul o letiskovom manévry? :D
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

není logické vyvíjet jeřábový podvozek pro 3 kusy, když je na trhu osvědčená platforma se všemi certifikáty.
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Lynx »

Myslis o prelete F35A na zalozne, polne, travnate letiska? Nie , o tom som nepocul
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Lynx píše: 30/1/2025, 10:13
Scotty87 píše: 29/1/2025, 23:19 Ono s těma terénníma chopnostma je to dost často o rukách a nohách toho co za tím sedí... Ovšem tohle je pořizované jako jeřáb pro logistické a ženijní útvary a ne vyprošťovací terénní speciál.
Aj tankovacie auta , ktore operuju na vodorovnom, betonovom letisku kupujete Tatra 815-7 8x8...
(Asi je to cele len o tom, co ma CSG v ponuke)
Zejména ty u vrtulníků musí být schopné operovat i mimo letiště. Nicméně Kobit prostě má svojí vojenskou řadu cisteren umístěné na podvozku Tatra. Nevím o žádném jeřábu těhle parametrů dělaném na podvozku Tatra.
Uživatelský avatar
palo satko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2571
Registrován: 16/9/2013, 17:59
Bydliště: Pezinok, Slovensko

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od palo satko »

Ked som vojančil v Přaslaviciach mal som pri poplachu take družstvo, ktore na blizkom futbalovom štadione robilo prijatie aut. Komplet vybavene, uniformi pre vodičov, špz a dokonca tam boli aj kamuflažne farby. A auta boli vopred určene, väčšinou nakladaky z ČSAD, ale počitalo sa aj s tym, že jednoducho sa auto zabavi trebars aj na ceste.
Ked nam piskli poplach s vyjazdom a zaujatím pozicii, tak sme to ihrisko dobrbali až hrôza. Bolo mi tych futbalistov luto.
Obrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Lynx píše: 30/1/2025, 10:27 Myslis o prelete F35A na zalozne, polne, travnate letiska? Nie , o tom som nepocul
Nie, o prelete F35A na záložné cestné letiska, ktorých zázemie bude za krajnicou, najlepšie ukryte v lese.
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 581
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od parmezano »

Juraj Tichý píše: 30/1/2025, 15:27
Lynx píše: 30/1/2025, 10:27 Myslis o prelete F35A na zalozne, polne, travnate letiska? Nie , o tom som nepocul
Nie, o prelete F35A na záložné cestné letiska, ktorých zázemie bude za krajnicou, najlepšie ukryte v lese.
Já bydlím asi 4 km od takového letiště. V roce 1982 jsem byl na cvičení u velitelské roty 4 divize v Kroměřížu a tam v bojovým rozdílení se taky stavěla skupina přejímky motorových vozidel
Obrázek
Danik
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 452
Registrován: 7/2/2024, 16:17

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Danik »

Scotty87 píše: 29/1/2025, 23:19 Ono s těma terénníma chopnostma je to dost často o rukách a nohách toho co za tím sedí... Ovšem tohle je pořizované jako jeřáb pro logistické a ženijní útvary a ne vyprošťovací terénní speciál.
Tohle má primárně jezdit ve skladech a u železnic nakládat kontejnery.
Danik
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 452
Registrován: 7/2/2024, 16:17

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Danik »

Lynx píše: 30/1/2025, 07:41
palo satko píše: 30/1/2025, 07:34 Celkom nerozumiem požiadavke mat nejaky žeriav s nosnosťou 40 tom na kolesovom podvozku do tažkeho terenu. Pre aku techniku by bol? Čo je a bude tažke 40 ton aby to bolo potrebne zdvihnut? Realne budete mat len Lea 2A8 a k nim kupite vyprostovacie tanky. Ked bude leo na šrot tak zostane tam kde je a ked sa bude dat opravit tak ho vyproštovak odtiahne do polnej opravovni. Snad len jej velitel ju nezriadi na na svahu alebo v močiari, ale na nejakej spevnenej ploche, čo pri cestnej sustave a hustote priemyselnych a polnohospodarskych podnikov v českej krajine nebude až taky problem.
Keby prisla napr poziadavka o presun na Lest v zime, tak cez neposypane Kremnicke Bane by sa takyto kolos len tazko vystveral. Nebavime sa o tazkom terene. Navyse logisticke problemy pri prevadzke 3ks unikatneho podvozku...
1) nejsou 3 kusy
2) logistické těžkosti se logisticky/logicky budou řešit přes autorizák
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“