Už původní Pandur II má při maximální hmotnosti balistickou ochranu lvl 4

Už původní Pandur II má při maximální hmotnosti balistickou ochranu lvl 4
Lepší vozidlo než starší Pandur jistě, ad cena, tam to bylo pochybné ale dobrá, ad odolnost, stejně odpověď jako Lynxovi. Nepřekonatelný a největší problém Panduru ve slovenském tendru byla neschopnost plavby při ochraně lvl 3Juraj Tichý píše: ↑4/2/2025, 12:10 Je to porovnanie z tendra, ktoré vyhrala Patria.
Lepšie vozidlo, je plavby schopné, má lepšiu odolnosť a malo nižšiu cenu. Preto vyhrala Patria.
Inu ať vyhraje ten lepší, asi tak. Pandury pak v případě neúspěchu mohou jít do skladu, KOVS a KOVVŠ tu ještě nějakou dobu budou.Zemakt píše: ↑4/2/2025, 14:08 Těžko říct, křišťálovou kouli v kapse nikdo nemáme. A nikdo z nás neví, jaké hrozby budou za patnáct let reálné. Buď jak buď, je lepší být připraven než překvapen. Tedy je vhodnější, disponuje-li se dostatečnou konstrukční zálohou vozidla, než když už je zcela vyčerpána. Je to jen takové teoretizování. Samozřejmě, že při posuzování do toho vstupuje celá řada proměnných. Nicméně signál z GŠ nelze bagatelizovat.
Z těch prohlášení vyplývá, že další potenciál toho zrovna dokončovaného bude s otazníkem. A to je budoucí problém.V první řadě bych netvrdil že je něco na konečné když se to teď dokončuje
Ještě jsme stále v NATO Scotty. Hraní si s kartou domácího písečku je specifikum jiných fiškusůDalší "potenciál" ztěžknout k (nebo přes) 30 tunám je pro kolové bojové vozidlo v našich podmínkách zbytečnost.![]()
Zrovna i Piranha od GDELS by mohla být zajímavý uchazeč. Rozšířená v Rumunsku, Dánsku a nedávno velký zářez ve Španělsku. Poslední náprava řiditelný je hezký a užitečný detail.
Tu jsme zajedno. I kolové houfnice jsou okolo 30-ti. Jít výrazně přes pro vozidlo pro frontové bojové užití, tam už skutečně raději na pásy, nicméně okolo té 30ky je to stále ok.Juraj Tichý píše: ↑4/2/2025, 16:19 Vždy ma na tomto fore udivuje názorový oportunizmus.
Titus 6x6, 27 120kg, ultimatme vozidlo, vsetci by ho mali kupovať.
BOV 8x8, 30+ ton, blbosť , ťažká krava, kategória pásy...
![]()
Ano. Počkejme si na výsledek EVA, výslednou nabídkovou cenu a celkový balík, plus možnosti se současnou flotilou Pandurů vs další případné nabídky, včetně průmyslové participace. To je nejrozumnější přístup.
Taky už Dana uměla pěkně zapadnout v rozmočeném terénu.
Pro KBVP v jeho roli transportu vojáků poblíž bojiště a jejich podpora z příhodného postavení je to dostačující. Není to pásové BVP které má postupovat společně s vojáky.Level 3 je málo. Minimum by mělo být 4 pro KBVP. Sakra vždyť nové kabiny Force mají lvl3 a Patriot II dokonce může být na lvl4.
A odolnosť podvozku a kopec ďalších veci. V štúdii to bolo všetko jasne pomenované.Danik píše: ↑4/2/2025, 21:05Lepší vozidlo než starší Pandur jistě, ad cena, tam to bylo pochybné ale dobrá, ad odolnost, stejně odpověď jako Lynxovi. Nepřekonatelný a největší problém Panduru ve slovenském tendru byla neschopnost plavby při ochraně lvl 3Juraj Tichý píše: ↑4/2/2025, 12:10 Je to porovnanie z tendra, ktoré vyhrala Patria.
Lepšie vozidlo, je plavby schopné, má lepšiu odolnosť a malo nižšiu cenu. Preto vyhrala Patria.
Tak to umí i současný Pandur co má 20 tun a kousek. Vím taktické užití KBVP, přesto lvl 2 či lvl 3 jsou pro vozidlo k užití na čáře dnes imho málo. I polský Rosomak uparmored (nasazený v Afghánistánu a bez plavbyschopnosti) má lvl4. Proto ta 4ka (co nás bude čekat u EVA stejně jako už je dosažená u současných Pandurů Mk.II a Corsac díky přídavnému keramickému pancíři) je takový "základ", i pro KBVP.Scotty87 píše: ↑4/2/2025, 21:32Taky už Dana uměla pěkně zapadnout v rozmočeném terénu.Pro KBVP v jeho roli transportu vojáků poblíž bojiště a jejich podpora z příhodného postavení je to dostačující. Není to pásové BVP které má postupovat společně s vojáky.Level 3 je málo. Minimum by mělo být 4 pro KBVP. Sakra vždyť nové kabiny Force mají lvl3 a Patriot II dokonce může být na lvl4.
No uvidíme cenu životního cyklu i u Vás. Cena byla zpochybňována (celkem logicky) ze strany CSG, což může a nemusí mít reálný základ.Juraj Tichý píše: ↑4/2/2025, 21:40A odolnosť podvozku a kopec ďalších veci. V štúdii to bolo všetko jasne pomenované.Danik píše: ↑4/2/2025, 21:05Lepší vozidlo než starší Pandur jistě, ad cena, tam to bylo pochybné ale dobrá, ad odolnost, stejně odpověď jako Lynxovi. Nepřekonatelný a největší problém Panduru ve slovenském tendru byla neschopnost plavby při ochraně lvl 3Juraj Tichý píše: ↑4/2/2025, 12:10 Je to porovnanie z tendra, ktoré vyhrala Patria.
Lepšie vozidlo, je plavby schopné, má lepšiu odolnosť a malo nižšiu cenu. Preto vyhrala Patria.
Na cene nebolo nic pochybné, životný cyklus Panduru bol drahší ako Patrie.
Novší logicky bude ešte drahší, uz tu lietali sumy. Pýtať za MLU 5,5mil € je silná káva. A to po zaplatení 100mil€ za údržbu počas rokov 2020-24.
Riadne vás doja.
Pandur L4 kinetiku pri 22t nemá. Pri tejto hmotnosti ma L2. L4 sa vyvijala v 2015-2017, ako to dopadlo ťažko povedať, ked posledné vyrobené su L3.
Ani M1 pre AFG L4 nedosahoval a mal L2/3.
MáJuraj Tichý píše: ↑4/2/2025, 21:40Danik píše: ↑4/2/2025, 21:05Lepší vozidlo než starší Pandur jistě, ad cena, tam to bylo pochybné ale dobrá, ad odolnost, stejně odpověď jako Lynxovi. Nepřekonatelný a největší problém Panduru ve slovenském tendru byla neschopnost plavby při ochraně lvl 3Juraj Tichý píše: ↑4/2/2025, 12:10 Je to porovnanie z tendra, ktoré vyhrala Patria.
Lepšie vozidlo, je plavby schopné, má lepšiu odolnosť a malo nižšiu cenu. Preto vyhrala Patria.
Pandur L4 kinetiku pri 22t nemá. Pri tejto hmotnosti ma L2. L4 sa vyvijala v 2015-2017, ako to dopadlo ťažko povedať, ked posledné vyrobené su L3.
Ani M1 pre AFG L4 nedosahoval a mal L2/3.
Je to velmi prosté Juraji. OSSR chtěly plavbyschopnost. No a jakou má Pandur (a jedno jaký, fyzika se neoblafne) nejvyšší ochranu při obojživelnosti vyžadované OSSR? Ano, je to lvl 2. CSG pak říkalo že nabízí i level 4 (mimochodem, u Panduru II level 4 nabízí samotný GDELS), jenže to bylo prd platné když neplave. Proto poslali do tendru lvl 2 a zákonitě neuspěli.Juraj Tichý píše: ↑4/2/2025, 22:10 Ze ho neponúkli do tendra![]()
Marketingove materiály pri predstavení Corsac 8x8 ma moc neberú.
CSG nam do tendra ponúklo L2 a najnovšie Pandury pre AČR dosiahli L3.
Niekde to proste nesedí, aj keď je možné že Konstrukta na Corsac dala svoju keramiku, moc tomu neverím.