Letoun Praga E-51 patřil ke konstrukčně nejzajímavějším československým předválečným strojům. Vznikl z popudu nahradit letouny Š-328 a A-100. Konstrukce byla navržena tak, aby byla schopna nafilmovat při jednom letu trojitou řadu snímků, které se navzájem překrývaly. Pro spoustu problémů a také kvůli okupaci nedošlo ke plánované sériové výrobě, která byla plánována na konec roku 1939. Prototyp padl do rukou okupantům, kteří ho zkoušeli v německé firmě Klemm.
PRAGA E-51 byl dvoumotorový dvoutrupový samonosný jednoplošník pro tříčlennou posádku. Dřevěná kostra křídla byla potažena bakelizovanou překližkou. Překližkový potah měla i dřevěná kostra pevných ocasních ploch. Kostra pohyblivých ocasních ploch v kombinaci kovu a překližky, potah opět překližkový. Ze stejného materiálu zhotoveny trupové nosníky. Krycí plechy duralové. Řadové motory poháněly kovové třílisté vrtule. Podvozek byl pevný, kapotovaný. Výzbroj tvořil jeden kulomet v zádi trupové gondoly.
Technická data:
Rozpětí: 15,60 m
Délka: 11,70 m
Hmotnost: 3 102 kg
Motor: 2x Walter Sagitta I-MR, 412 kW
Max. rychlost: 380 km/h
Dostup: 7 000 m
Vytrvalost: 3 h 48 min

