Obrněný transportér PANDUR II 8x8 pro AČR

Odpovědět
Uživatelský avatar
Thór
7. Major
7. Major
Příspěvky: 889
Registrován: 7/8/2008, 02:35
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od Thór »

mANTRA-Šusflus Lubor 03 ? :-)
ObrázekObrázek
" Thór "

Kaphar hunnu bhanda marnu ramro
Molotov
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 11/9/2008, 21:22
Bydliště: Praha

Příspěvek od Molotov »

Podívejte se na "menší" modernizaci BRDM-2 a auta škoda fabia a další vývojové projekty z VOP 026. Kdyby se tihle maníci pustili do vývoje nového transportéru tak nemuselo by to dopadnout tak tragicky ne? Čeká nás druhá studená válka a zájemců by je jistě několik našlo.
Jak je vidět, mají chlapci ve Šternberku dost času. :D
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Mantra píše:Pásy armáda nechtěla kvůli misím, kde byly problémy s BVP, který ničily cesty.[/url]
Tohle je na tom snad vůbec nejzrůdnější, že se vybírá tak, aby to především vyhovovalo pro mise. Ostatně to platí pro celou armádu.

Kde je teritoriální obrana? Kde je moderní PVOS? Atd.

Vše na mise. Požadavek, aby kompletně celá armáda byla schopna nasazení v misích...výsledkem je kolonioální vojsko. Námezní vojáci bojující pro jiné...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Molotov
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 11/9/2008, 21:22
Bydliště: Praha

Příspěvek od Molotov »

Samozřejmě pásy nebo kola to je dilema (osobně preferuji kola a to nikoliv kvůli misím). Ovšem další věc je, jestli má pro přepravu mužstva velké pancéřované vozidlo s vysokou siluetou nějaké reálné opodstatnění v dnešní době velmi účinných protipancéřových zbraní, kterými disponuje pěchota (úplně stačí chátra vyzbrojená RPG). Mám dost silný dojem, že se jedná o naplnění (pokolikáté už v dějinách) zažité konzervativní představy, kterou bude muset definitivně vyvrátit až velmi bolestná zkušenost. Způsob, jakým dostat pěchotu rychle a za minimálních ztrát na místo určení, určitě dojde v blízké budoucnosti zásadního přehodnocení.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Nejblíže k ideálu maximalizace ochrany by byla přestavba tanků na těžké OT po vzoru Achzaritu a spol.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Jenom tak pro zajimavost, jak je nase armada zabezpecena v Afghanistanu a hlavne cim......

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=12160

Ten problem s vykonem motoru je takovy ze DINGA ani nejezdi a kdyz tak 20km/h!!

To jsou ksefty.........................
To uz mohli rovnou koupit Buffala a ty by jezdily na US naftu jako pominuty.
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Copak mi to tiskové prohlášení připomíná..... už vím, okecávání úplatku britů v Kumránu :D Pokud nevíte o co jde, doporučuji si sehnat vynikající seriál Jistě pane ministře. Zjistíte, že britcom o politice z 80. let přesně pasuje do dnešní reality.... bohužel.

Ještě by to chtělo ukázku nějaké salámové metody :D

Ještě k Dingu - já blbec si myslel, že na prvním místě je ochrana posádky... To filtroventilační zařízení je asi v Afganistánu hodně drahý option.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

S tím FVZ mě to trklo taky. Je to tam jak pěst na oko.
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
cayman
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 276
Registrován: 2/6/2005, 22:56
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od cayman »

Mna na tom tiskovem prohlaseni zaujala veta:
Firma BAE Systems navíc dle informací MO nemá v ČR povolení pro obchodování s vojenským materiálem, které vyžaduje zákon, a nemůže tudíž Armádě ČR vojenský materiál legálně nabízet.
1) Nepochadzaju nahodou od BAE Systems aj stihacky Grippen? Ci uz bolo nakupovane priamo alebo cez X sprostredkovatelov, nakoniec to pochadzalo ajtak od BAE Systems.

2) "Nema povolenie", kua co je to za vyraz, tie ostatne firmy snad vznikli uz s tym povolenim, alebo co? Alebo to je len synonymum pre "Nedali uplatok"?
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Příspěvek od Dancer »

Ten ventilační systém s ochranou proti otravným bojovým látkám se v Afghánistánu fakt uplatní. Jasně, to auto umí vše, ale má jen nepatrnou vadu - jezdí jak zdechlá mula. :roll:
To zas nějakého chytráka na ministerstvu nenapadlo, že Afghánistán = vysoká nadmořská výška (řidší vzduch) + kopce.
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
wildesau
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 420
Registrován: 5/3/2006, 09:05
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od wildesau »

Objednat pneumatiky na jaře a za půl roku se dočkat dodání ja taky mazec.
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

To by mě zajímalo, co je to za speciálky... U nás se snad dělaly nějaké malosériovky pro Bundeswehr (lehké nákladní), jejich výroba trvala pár dní. Na pneumatice toho moc nevymyslíte, technologie "odolnosti proti průrazu" se nanáší až na hotovou pneumatiku.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Milda
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 434
Registrován: 8/5/2007, 20:03
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Milda »

Je vidět, jak kašlou na životy vojáků! S takovým krámem poslat lidi do takové země může jen člověk s IQ na bodě mrazu! :shock:
Obrázek
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Každý spalovací motor s rostoucí nadmořskou výškou trpí na nedostatek vzduchu/kyslíku. Dávat to za vinu konkrétnímu vozidlu je nesmysl. Vícestupňové kompresory pro operace ve vyšších výškách se snad nepoužívají u žádného vozidla a zůstávají doménou letadel.
Osobně na tom prohlášení nevidím nic divného, nebo extra znepokojivého - až na ty náhradní pneumatiky. Zbytek má hlavu a patu.
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Tak proč ty Dinga nejezdí? A němcům jezdí? ISAF jede na naftu z Pakistánu a to přes americké společnosti, tak jak může být jiná než ta pro německá Dinga?
Žádný naftový motor nemá a neměl problémy v horském terénu Afghánistánu. Když i PV3S zvládla ježdění po místních komunikacích bez problémů, proč jeden z nejmodernějších strojů s mnohonásobně vyšší cenou nemůže? Jenom je znát když máš v autě turbo nebo ne. Ale vždycky se dá podřadit........

Proč už KMW jako dodavatel neposlal mechaniky aby nastavili vstřikovací čerpadlo na jiné hodnoty?! Podle mě jsou to špatně sepsané podmínky ve smlouvě.
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

No když nepracuje palivo, tak je sebelepší spalovací motor k ničemu. Když píšou, že to může být logistický problém a že jej musí řešit - a nelze to tedy svalovat na samotné motory/vozy, tak je do dle mého názoru zcela transparentně napsané a my to bez bližších analýz nemůžeme v podstatě nijak potvrdit/vyvrátit.
Teď ve zprávách na Nově se vyjádřil nějaký vysoký důstojník, že o žádném stěžování si od vojáků neví a že paliva se teprve posílají na expertízu do ČR, jestli jsou, nebo nejsou v pořádku. Spíš to vypadá na pěkně nafouknutou novinářskou kachnu novináře idiota.
Jo a ještě zmínili dnešní naprosto bezproblémové projití zbylého vozu, který zůstává v ČR, testy.
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Tady ta zpráva vznikla na základě opravdových skutečností nahlášených někým kdo tam v té misi byl anebo stále je.
Podle všeho ji nahlásili vojáci sami. Je to staré dobře měsíc, a to že to vyšlo najevo znamená že to opravdu problém je.

Citace: "Jo a ještě zmínili dnešní naprosto bezproblémové projití zbylého vozu, který zůstává v ČR, testy."

Otázka zní: Jakými testy? S jakým palivem? Já taky viděl Dingo jezdit v německu na ukázkách a je to super stroj.

Proč Humwees nemají problém?
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Podle mě nejde o to, že Dingo nejezdí - to je běžný problém, dá se odstranit. Mě vcelku vadí, že koupíme něco, co je dražší a má to menší užitnou hodnotu. Tady jde přece hlavně o pasivní ochranu našich vojáků a jihoafričané jsou průkopníky ve stavbě podobných vozidel.

A nějak mi uniklo výběrové řízení, proběhlo vůbec nějaké?

Tady je něco málo o RG-31
http://www.defense-update.com/products/r/RG-31.htm
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Pokud mě paměť neklame tak to byl nákup na rychlovku, neboť situace vyžadovala jejich nákup.
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Tady ta zpráva vznikla na základě opravdových skutečností nahlášených někým kdo tam v té misi byl anebo stále je.
Podle všeho ji nahlásili vojáci sami. Je to staré dobře měsíc, a to že to vyšlo najevo znamená že to opravdu problém je.
Když tam přijel novinář a měl chuť udělat SUPER článek, při kterém si čtenář řekne: "Ti politici a všichni okolo to ale dělají za naše peníze špatně, tady je další důkaz!!!", tedy přesně takový, který se prodá a jemu se zvedne jakýsi punc, tak není problém si něco takového buď přímo vymyslet, nebo si závěry vyvodit tak, jak potřebuje. Ono by se velice špatně prodávalo: "Vojáci jsou až na detaily spokojeni se svými vozidly zakoupenými bez výběrového řízení". Ale když si sedne s vojákem k limonádě a ten mu poví historku o nějaké třeba i poruše, kdy nezvládali kooperovat s Američany a nějaký voják si z nich pak dělal legraci..?
Já, jakožto technik, si z věty "vozidlo nevyjelo kopec" nevezmu absolutně vůbec nic :)

Neříkám, že to tak bylo v tomhle konkrétním případě, ale vždyť všichni víme, jak moc kvalifikovaný pohled na věc mají novináři. Jak zběhlí jsou ve vojenských a technických věcech..
Otázka zní: Jakými testy? S jakým palivem? Já taky viděl Dingo jezdit v německu na ukázkách a je to super stroj.
Otázka spíše zní, jaké problémy má mít Dingo v Afgánistánu..protože nic konkrétního v rukou nemáme. Paliva teprve razí na rozbory a pak se uvidí. Vyjádření člověka z ministerstva obrany a armádního důstojníka má pro mě stále větší váhu, než nějakého (často) senzacechtivého pisálka.
Proč Humwees nemají problém?
Pokud to má stejné motory, pak by to bylo nevysvětlitelné. Ale nepředpokládám, že ty motory jsou stejné. Některé jsou náročnější na paliva, jiné třeba ne, některé jsou náročné na přísun vzduchu, jiné méně. Týden zpátky jsem byl svědkem docela vtipné věci, kdy 40 let starý Zetor s nádrží plnou 95 oktanového naturalu zoral skoro celé pole, než jsme dorazili, vylili benzin a nalili naftu. Každý motor prostě zvládne něco jiného.
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“