Říčně-námořní, to je dost specifická, samostatná kategorie.
Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Moderátor: jarl
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Dík.Ataman píše: ↑16/2/2025, 11:49 Teď k těm kotevním lanům, resp. řetězům, protože lana se opravdu nepoužívají, tak požadavky na vybavení jednotlivých typů lodí máš zde, hle:
https://www.imorules.com/LRSHIP_PT3_CH1 ... PT3_CH13_7
Stačí to takto?
Já to pochopil tak, že rozporuješ tu délku. Ten špagát byl k minulosti, uváděl jsem že na videích co jsem viděl byl jen řetěz, fixovaný, ale s délkou jak jsem psal.
K těm předpisům týkajícím se ovladatelnosti a driftování v důsl. tech. potíží bys něco měl?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Tak z tohoto jsem zmaten jak lesní včela, vůbec nevím jakou a čeho délku máš na mysli.
Jo jo, ale jako vždycky - asi až zítra, neb sem právě začal bombardovat říši.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Tak jen napovím, že jde o Bark

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Tak tedy k driftování:
1. Není to nic neobvyklýho, driftuje se běžně z mnoha důvodů, jako třeba není místo v přístavu ani na rejdě a místní podmínky neumožňují zakotvit, místo bude v dohledný době a na tu chvíli se nevyplatí kotvit, loď po odjezdu z přístavu čeká na další příkazy atp…
Takovéto lodě by měly být označeny standardně a stejně tak pro ně platí normální pravidla pro vyhýbání se srážkám, nejsou to tedy lodě s omezenou manévrovatelností (RAM), ani se ztrátou schopnosti manévrovat (NUC).
2. Potom jsou lodě, které manévrovat nemohou (NUC), ať už v důsledku závady na motoru, kormidelním zařízení, lodního šroubu (třeba v důsledku poškození kotevním řetězem kvůli náhodnému pádu kotvy), lodě s nedržící kotvou nebo třeba i kvůli počasí, atp…
Takovéto lodě musí být označeny za dne dvěma černými koulemi, v noci dvěma červenými světly nad sebou, viditelnými ze všech stran. Pokud se pohybují, pak i standardními pozičkami.
Takovýchto lodí si zpravidla nikdo nevšímá, dokud se samy neozvou (protože strojní posádky jsou mimo jiné od toho, aby takovýto problémy řešili, ozývat se tedy nebudou, pokud to není nad jejich možnosti a schopnosti), nebo nepředstavují bezprostřední ohrožení.
Navíc ne každá loď označená jako NUC je opravdu ve stavu neschopnosti manévrovat, dost se toho totiž zneužívá právě v případě lodí z bodu 1.
A asi se s tím pro příště vrátíme sem, ne?
viewtopic.php?t=10641&hilit=%C3%BAtoky+ ... &start=180
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Takže ten bark je norský a jmenuje se Royal. Ani jsem netušil, že Rase už o něm něco psal. Takže pro osvěžení paměti něco zde
https://www.kabinetkuriozit.eu/vzduchol ... stila-lod/
A já snad jen mohu dodat, že když se německé "abordážní komando" po lanech spouštělo do joly, tak nepřekvapivá změna balastu udělala s vzducholodí své a L23 udělalá frrrrrrrrrrrrrrrr do oblak. Jestli si z toho členové komanda drobet ustříkli ale prameny mlčí.
https://www.kabinetkuriozit.eu/vzduchol ... stila-lod/
A já snad jen mohu dodat, že když se německé "abordážní komando" po lanech spouštělo do joly, tak nepřekvapivá změna balastu udělala s vzducholodí své a L23 udělalá frrrrrrrrrrrrrrrr do oblak. Jestli si z toho členové komanda drobet ustříkli ale prameny mlčí.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Děkuju.Ataman píše: ↑18/2/2025, 16:04 2. Potom jsou lodě, které manévrovat nemohou (NUC), ať už v důsledku závady na motoru, kormidelním zařízení, lodního šroubu (třeba v důsledku poškození kotevním řetězem kvůli náhodnému pádu kotvy), lodě s nedržící kotvou nebo třeba i kvůli počasí, atp…
Takovéto lodě musí být označeny za dne dvěma černými koulemi, v noci dvěma červenými světly nad sebou, viditelnými ze všech stran. Pokud se pohybují, pak i standardními pozičkami.
Takovýchto lodí si zpravidla nikdo nevšímá, dokud se samy neozvou (protože strojní posádky jsou mimo jiné od toho, aby takovýto problémy řešili, ozývat se tedy nebudou, pokud to není nad jejich možnosti a schopnosti), nebo nepředstavují bezprostřední ohrožení.
Navíc ne každá loď označená jako NUC je opravdu ve stavu neschopnosti manévrovat, dost se toho totiž zneužívá právě v případě lodí z bodu 1.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Nápověda viz šipka na foto.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
To je Pula, poznávám dvakrát jsem tam byl
Asi to bude po válce, vidím tam bitevní lodě třídy Viribus Unitis a mezi nima nějaký Francouze (přinejmenším ten pancéřový křižník s těmi šesti komíny vlevo dole je jasnej
)


雷電
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Není to nějaký z těch malých německých křižníků stavěných před WWI? Docela mi to připomíná křižník Leipzig z eskadry admirála Speeho.
雷電
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Hmm...


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Je to Bremen, ale v pohodě. To se uznat dá.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Tak tady máme dneska už jednu číňanku. Původně byla chuděra pojmenovaná po jednom zajebaným černoprdelníkovi a katolický svini a snad právě proto k ní byl osud milosrdnej, takže na rozdíl od jiných svých kolegyň jezdí doteď. Takže?
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.