Naštestí přežil a k vidění je zde, hle:
https://www.muzeum-kunovice.cz/zlin-z-3 ... -military/
Moderátor: jarl
A placený. Ty si to platíš a jestli jo, stojí to za ty děngále?
No fakt že jo, se mám ještě co učit.
To je on, malosériově vyráběný protizepelínový přepadový speciál. Jedna z nejrychlejších stíhaček Velké války. Dá se narazit i na údaj 240 km/h. Obecně S.V.A. byly hodně povedené konstrukce.Kořistní S.V.A. snad 4, ridotto. Těžko říct. Super výkonný letoun a takový bordel.
https://en.wikipedia.org/wiki/James_McCuddenMcCudden se vydal na cestu přes Lamanšský průliv. Nebyl si jistý pozemními dispozicemi po německém postupu, zkontroloval letiště, o němž předpokládal, že se nachází v Boffles, ale zjistil, že je prázdné. Letěl v husté mlze a rozhodl se zamířit do Auxi-le-Château ve Francii, aby získal pokyny od personálu RAF, který tam byl umístěn. Oslovil desátníka W .H. Burdetta a L. E. Vallinse z 52. perutě. Burdett sloužil s McCuddenem u 3. perutě již v roce 1915. Burdett ho v jeho letecké výstroji nepoznal. Označili jeho mapu a McCudden se vrátil ke svému stroji. Asi 90 sekund po startu z Auxi-le-Château se S.E.5a zřítil do země. Desátník W. H. Howard z 8. perutě byl na místě během několika minut a přes oheň vyprostil McCuddena, který ležel vedle jednoho z křídel - neměl zapnutý bezpečnostní pás. Burdett ho následoval a pilota poznal, jakmile mu sundal pokrývku hlavy. Byl převezen na odbavovací stanici č. 21 a byla mu diagnostikována zlomenina lebky. Nepřišel k vědomí a ve 20:00 zemřel.[84].
Yes, mimo jiné v jednom prototypu s Vickersem 7,7 umístěným mezi válci a střílejícím dutou hřídelí vrtule. Snad to bylo zrovna to Déčko. Jen ten první prototyp.mel motor hvězdicovÿ, což byla tehdy moderna na entou.stronger.p píše: ↑6/3/2025, 19:53 Tak zatím nikdo nic.. No půjdu s kůží na trh a zkusím to. Vickers FB16, podle čtyřlisté vrtule tipuju variantu D. To letadlo prošlo velkým vývojem a z původního prototypu s rotačním motorem k "finálnímu" s motorem Hispano Suiza doznalo velkých konstrukčních změn.
FB.jpg
Čerpal jsem z knihy JM Bruce British Aeroplane 1914-1918, uznávám je letitá a některé informace jsou takzvaně "obsolete"![]()