
Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Moderátor: jarl
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
AGO C.I
To nejde zapomenout.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
-
- desátník
- Příspěvky: 52
- Registrován: 10/6/2020, 14:46
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví


Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
A ještě na tu svoji old school koncepci mělo docela solidní maximálku, cca 150 km/h.
Typ je opět velmi profláknutý, tak ptát se na něj nebudu. Ale ví někdo co znamenalo to velké N na trupu?
Typ je opět velmi profláknutý, tak ptát se na něj nebudu. Ale ví někdo co znamenalo to velké N na trupu?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Tak si tipnu. N - jako německé?
EDIT - to je blbost jak jsem dohledal, ale nechám to tady.
EDIT - to je blbost jak jsem dohledal, ale nechám to tady.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Dobrá, protože odjíždím do zítra mimo civilizaci tak dám nápovědu. Nejúspěšnější stíhací pilot české národnosti všech dob byl .....


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Josef Novák. Prodával Brumowskýmu setřely za víno.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Yes. Je to původně ex-maďarský stroj výr. č. 4896/18. Zřejmě po zakufrování přistál Maďar 27. 2. 1919 na letišti v Košicích, načež byl zařazen do stavu 1. polní letecké setniny, které zrovna šéfoval Pepík Novákojc. Proto také zřejmě to "eN".
Sestavení LVG C.VI na letišti Rákos v únoru 1919. Na křídle je patrné výrobní číslo 4896, z čehož lze usuzovat, že se tento letoun dostal do československých rukou na jaře 1919. (Laszlo Winkler & Christian Reiterer prostřednictvím Marcuse Zeleznyho)
Sestavení LVG C.VI na letišti Rákos v únoru 1919. Na křídle je patrné výrobní číslo 4896, z čehož lze usuzovat, že se tento letoun dostal do československých rukou na jaře 1919. (Laszlo Winkler & Christian Reiterer prostřednictvím Marcuse Zeleznyho)


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Tak Pepík nebo Standa nebo Nitra nebo Nestřílet nebo ještě jinak?
https://www2000.modelforum.cz/viewtopic ... &start=120 - každopádně spousta pěkných starých fotek (nejen modelu)
https://www2000.modelforum.cz/viewtopic ... &start=120 - každopádně spousta pěkných starých fotek (nejen modelu)

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
No tvl ostuda. Když Pépin je můj nejoblíbenější no
. A to jsem si ráno na záchodě říkal, že by si zde zasloužil větší medailonek. Jenž by začínal slovy, ...a zase Novák, nebo, kolik že je vlastně v Čechách Nováků. A ono ejhle, neprověříš, rychlovka, a on Standa. A to je má srdcovka, toto.





"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Ono stejně není už dnes asi jasné, proč to tam bylo. Mě zajímají spíš ty technické serepetičky, inženýrský pohled nebo proč něco udělali jak udělali...
No a tady si trochu lámu hlavu, proč to N nakreslili z různých stran i ze spodu nebo shora.... Pokud by to byl jenom název jednotky/velitele, tak nebylo spíš běžné to napsat jen na bok trupu? To by pak ukazovalo, že to N má jiný význam.
No a tady si trochu lámu hlavu, proč to N nakreslili z různých stran i ze spodu nebo shora.... Pokud by to byl jenom název jednotky/velitele, tak nebylo spíš běžné to napsat jen na bok trupu? To by pak ukazovalo, že to N má jiný význam.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
A tak já bych to zdůvodnění proč N považoval za stoprocentní. Je to jen přenesení za války praktikovaných zcela běžných zvyklostí c. a k. Luftfahrtruppe na Letecký sbor RČS. Není třeba znova vymýšlet kolo. A proč to N i na hřbetě trupu? Opět jednoduché vysvětlení, no aby byl letoun/jednotka jednoduše identifikovatelný i shora. Za války rovněž běžné viz níže Tomáš a jeho Berg
.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Dík za ukázku, že se to tak dělalo a to co píšeš dává perfektní smysl.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
A tak si zas tak neberou, chybička se vloudí jednadvě, ani nestačej říct popel.Zemakt píše: ↑21/3/2025, 16:01 No tvl ostuda. Když Pépin je můj nejoblíbenější no. A to jsem si ráno na záchodě říkal, že by si zde zasloužil větší medailonek. Jenž by začínal slovy, ...a zase Novák, nebo, kolik že je vlastně v Čechách Nováků. A ono ejhle, neprověříš, rychlovka, a on Standa. A to je má srdcovka, toto.
![]()
A Pépin by si medailonek rozhodně zasloužil, vo tom žádná.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
V rámci školení dáme jednu lehoučkou lektorskou pro doposud nepolíbené. Jak rozkódujeme označení na boku tohoto letounu?
.

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
-
- desátník
- Příspěvky: 52
- Registrován: 10/6/2020, 14:46
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Tak to si myslím, že nepolíbený jen tak nerozkóduje, já použil tahák....
Domnívám se (pokud jsem to správně spočítal), že je to 166tý kus třetí série vyrobený u Albatrosu (Alb - je to napsáno v závorce), za lomítkem je rok 1918.
Protože třetí série tak zřejmě motor BMW IIIa ?
Fakt to hádám.
Až budu opraven
, tak sem dám printscreen z Datafilu...
Domnívám se (pokud jsem to správně spočítal), že je to 166tý kus třetí série vyrobený u Albatrosu (Alb - je to napsáno v závorce), za lomítkem je rok 1918.
Protože třetí série tak zřejmě motor BMW IIIa ?
Fakt to hádám.
Až budu opraven

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Tak, že to budeš hrotit až po série respektive objednávky jsem tedy netušil. Ale budiž . Když už, tak pořádně
.
Takže ano: Fokker D.VII typ letounu, v závorce (Alb.) výrobce Albatros, dále výrobní číslo a rok výroby 6816 a 1918. Dále tedy jak zaznělo, z výrobního čísla lze zjistit, že se opravdu jednalo o letoun pocházející z třetí objednávky u fa Albatros. Tedy třetí výrobní sérii která zahrnovala 250 strojů výrobních čísel 6650 - 6899/18. Konkrétně 166 letoun. Mj. u Albatrosu ve čtyřech objednávkách mělo být vyrobeno 1 100 "sedmiček" , které jak množstvím tak kvalitou výroby převyšovaly originální Fokkery ze Schwerinu.
No, a teď k tomu motoru. Vzhledem k tomu že se jednalo již o relativně pozdní produkci, stroj na snímku byl velmi pravděpodobně poháněn motorem Mercedes D.IIIaü o 180/200 k. Tento motor poháněl naprostou většinu sedmiček. První série tahal ještě dědek Mercedes D.IIIa o 170k. Bavorákem BMW D.IIIa bylo vybavena pouze asi jedna šestina celkového počtu vyrobených D.VII, přičemž přednostně je dostával mateřský výrobce ve Schwerinu, kde byl instalován asi do jedné třetiny celkové produkce. A jak poznat sedmičku s bavorákem? Takto
Fokker D.VIIF
Edit: tedy v případě Schwerinu, u Albatrosu či OAW si zas tak jistý nejsem.

Takže ano: Fokker D.VII typ letounu, v závorce (Alb.) výrobce Albatros, dále výrobní číslo a rok výroby 6816 a 1918. Dále tedy jak zaznělo, z výrobního čísla lze zjistit, že se opravdu jednalo o letoun pocházející z třetí objednávky u fa Albatros. Tedy třetí výrobní sérii která zahrnovala 250 strojů výrobních čísel 6650 - 6899/18. Konkrétně 166 letoun. Mj. u Albatrosu ve čtyřech objednávkách mělo být vyrobeno 1 100 "sedmiček" , které jak množstvím tak kvalitou výroby převyšovaly originální Fokkery ze Schwerinu.
No, a teď k tomu motoru. Vzhledem k tomu že se jednalo již o relativně pozdní produkci, stroj na snímku byl velmi pravděpodobně poháněn motorem Mercedes D.IIIaü o 180/200 k. Tento motor poháněl naprostou většinu sedmiček. První série tahal ještě dědek Mercedes D.IIIa o 170k. Bavorákem BMW D.IIIa bylo vybavena pouze asi jedna šestina celkového počtu vyrobených D.VII, přičemž přednostně je dostával mateřský výrobce ve Schwerinu, kde byl instalován asi do jedné třetiny celkové produkce. A jak poznat sedmičku s bavorákem? Takto

Edit: tedy v případě Schwerinu, u Albatrosu či OAW si zas tak jistý nejsem.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Potřeboval bych drobet pomoct. Není někomu tato letkyně povědomá? Časováno do dubna 1919, Praha Kbely. Dík.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
-
- desátník
- Příspěvky: 52
- Registrován: 10/6/2020, 14:46
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Asi to bude blbost, mohli by to být manželé Hamšíkovi? (ona a ten chlap po její pravé ruce)
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Ee, na 12 let by vypadala dost zkušeně. Ale dobrý, o ní jsem neměl ani šajna 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bo%C5%BEe ... erov%C3%A1
Někdo má cit na tváře, třeba to souhlasí a nebo ne
Někdo má cit na tváře, třeba to souhlasí a nebo ne

