Podivuhodný příběh "Mořského čerta"

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10907
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Podivuhodný příběh "Mořského čerta"

Příspěvek od Lord »

Něco jsem zkusil, a možná jsem to neměl dělat... :rotuj:

Tzv. vertikální vznětový motor, co jsem si vyhledal asi od britské společnosti National Gas Engine o výkonu 1500 BHP, podle designu Messrs.
Ale zvláštní je, že výkon u Seeadleru je udáván 900 hp (670 kW).

Nebo strýček Google klame, či čtu označení špatně, podobný motor?
Sorry jako, je klidně možné, že tam jsou popisky, které znamenají něco jiného.

BHP je brake horse power, což je výkon samotného motoru na brzdě. Je to jednotka používána ve Velké Británii.
1 BHP je o malý zlomek silnější než 1 PS. Německá zkratka PS (Pferdestärke), hp (horse power).

Moc mi to tedy nesedí, spíše použili jiný německý lodní motor, např. od firmy MAN ?

Každopádně sem dám odkaz na výkres zabudovaného motoru do lodi, což ale sedí na větší výkon, a ne pomocný u plachetnice :)

https://www.alamy.com/stock-photo-diese ... 00488.html

Pro zajímavost podobný motor.

https://hochhaus-schiffsbetrieb.jimdowe ... hinen-156/

Může být zajímavé zkoumat, jak pára, spalování, poté turbíny, historicky měnily pohon lodí. Zatím...
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jarl
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 4273
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic

Re: Podivuhodný příběh "Mořského čerta"

Příspěvek od jarl »

Ten obrázek je z časopisu Warship a dám jej sem i s původním popiskem:

Snímek obrazovky 2025-04-29 173309.png
ObrázekObrázek

Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1566
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Podivuhodný příběh "Mořského čerta"

Příspěvek od Ataman »

jarl píše: 29/4/2025, 17:36 Ten obrázek je z časopisu Warship a dám jej sem i s původním popiskem:
A to samý se píše i v Lordově druhém odkazu(kromě zmínky o Seeadleru).
Tak ještě trochu dobovky(zase bez Seeadleru):
http://www.dinglr.de/articles/ar327230.html
https://dingler.bbaw.de/articles/ar327234.html
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10907
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Podivuhodný příběh "Mořského čerta"

Příspěvek od Lord »

Jasně, to už dává smysl s tím popisem. Ono totiž vyjmuli prostřední dva válce, tím se ze 6-válce, stal 4-válec, a tím pádem se snížil výkon, to zhruba odpovídá. Není to tedy přesně ten samý motor jako u lodě SEEADLER, ale je tam vysvětleno, že vypadal podobně, když se vyjmul centrální pár.

Jo a na tom odkazu píšou:
První motorová loď postavená společností Tecklenborg v Geestemünde, ROLANDSECK (loděnice č. 250, 1 163 BRT), byla postavena v roce 1912;
Velký vznětový motor měl výkon 1400/1600 koní.


Rolandseck-motor.jpg

A tyhle motory asi vyráběli v licenci. Jsem spokojen :D

Šmitec a konec :idea: Díky za spolupráci.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Námořnictvo Německa“