Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
No ale aspon ocelove pletivo na vsetky okna ako prva pomoc proti dronom by mal byt novy standard.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
A to by jako pomohlo čemu?
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Naopak standard by mělo být multispektrální maskování.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
U nás byly nějaké peripetie s Hiluxem? Že o tom nevím.. jediné co bylo pro smích/k pláči bylo odstraňování výbavy. Jinak nic.
edit.. LC se prodávají kolem 53 tisíc euro, bez DPH
edit.. LC se prodávají kolem 53 tisíc euro, bez DPH



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6232
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Za druhé, to ze dielne hlásia, že dokážu vymeniť tlmice ci spojku, čiže to uz na prakticky novych vozidlach robia, tiež hovorí svoje.
Mám pocit, že sa preukázalo, ze treba proste vozidla heavy duty a nie autá do mesta pre chlapcov s malými pérami.
Za druhé, to ze dielne hlásia, že dokážu vymeniť tlmice ci spojku, čiže to uz na prakticky novych vozidlach robia, tiež hovorí svoje.
Mám pocit, že sa preukázalo, ze treba proste vozidla heavy duty a nie autá do mesta pre chlapcov s malými pérami.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
A peripetie je to v čem? Zákazník přišel, našel, oznámil, dostal opraveno
Hilux fakt není do města..
to, že servisáci umí "vyměnit tlumiče a spojku" neznamená, že už je mění, ale hlavně to znamená, že na to dostali papír, aby to mohli dělat v rámci záručních podmínek..Novinářům řekl, že ve spolupráci s Toyotou se firma snaží o co nejrychlejší výměnu vadných součástek. Vozidla jsou podle něj opravována do týdne. "Samozřejmě celá operace probíhá na náklady výrobce a je v rámci záručních podmínek," doplnil. Filtry pevných částic označil za "noční můru" většiny automobilových výrobců.
Hilux fakt není do města..




Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Je vyhlášené VŘ na Univerzální kolovou platformu. Bohužel ve veřejné části není o specifikaci zakázky téměř nic. Snad jen že nabídky se budou hodnotit pouze podle ceny (takže jak jsem říkal sny o tom že to musí být Tatra nebo aspoň něco pocházejícího z ČR berou za své) a bude to rámcová smlouva.
https://nen.nipez.cz/profily-zadavatelu ... -V00009163
https://nen.nipez.cz/profily-zadavatelu ... -V00009163
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
O jakém typu vozidel se vůbec bavíme? Má to být náhrada za Iveca, Hiluxy nebo Dinga atd.? Jestli má jít o těžká vozidla, tak asi bych šel cestou toho Bushmasteru, když je AČR tak nutně potřebovala nakoupit. Tak ať jich je tedy víc. To ale chápu spíš jako těžké 4x4:
viewtopic.php?t=8971&start=260
viewtopic.php?t=8971&start=260

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
A tu technickou specifikaci co požadují, může získat kdo? Asi se musí nějakej novinář k tomu dostat přes dodavatele nebo se tu někdo přihlásí a hodí nám to 
Bushmaster se vyřadí snadno, stačí dát do specifikací na naše levostranné řízení nebo jakýkoliv jiný "požadavek", který náhodu splňuje jen patriot. Takže to, že je jediným kritériem cena nehraje vůbec žádnou roli dokud člověk nevidí tu specifikaci (však jsme všichni češi:).

Bushmaster se vyřadí snadno, stačí dát do specifikací na naše levostranné řízení nebo jakýkoliv jiný "požadavek", který náhodu splňuje jen patriot. Takže to, že je jediným kritériem cena nehraje vůbec žádnou roli dokud člověk nevidí tu specifikaci (však jsme všichni češi:).
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Jo, mělo by to být spíš v "těžkém" vláknu. Měli by to být ty ženijní platforma plus pancéřované sanitky a auta pro VP.Rase píše: ↑26/3/2025, 09:15 O jakém typu vozidel se vůbec bavíme? Má to být náhrada za Iveca, Hiluxy nebo Dinga atd.? Jestli má jít o těžká vozidla, tak asi bych šel cestou toho Bushmasteru, když je AČR tak nutně potřebovala nakoupit. Tak ať jich je tedy víc. To ale chápu spíš jako těžké 4x4:
viewtopic.php?t=8971&start=260
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Takže tak nebudou verze pro Chrudim? Oskosh asi padá, třeba nabídnou něco i Francouzi případně to 4x4 které sypou na UA kanadani (Senator) . To si tam hodně pochvaluji.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Tohle bude klasický MRAV původně jen pro ženisty, teď rozšířený i o ambulanci. Výdadkáři poptávají úplně jiné auto.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Obrana chce nakoupit obrněnce Supacat třikrát dráž než Britové před dvěma lety
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ob ... y-40521144
Podle informací poslance Pavla Růžičky (ANO) měla být cena ještě v minulém roce výrazně nižší. „V rozpočtu 2024 je cena: 1,5 mld. Kč za 24 ks = 65 mil. Kč za 1 vozidlo,“
Původní plán, aby celou zakázku získal výhradní dovozce vozů Supacat do ČR, firma LPP, kde působil náměstek Šulc, byl pozměněn. LPP má dodat podvozkovou část vozů za 1,15 miliardy korun včetně daně.
Vojenský technický ústav (VTÚ) se má postarat o integraci potřebných systémů, jinak řečeno vůz dopracovat, vybavit ho prostředky pro komunikaci a tak podobně. Za to má státní podnik inkasovat bezmála miliardu korun.
Pokud se podíváme na nákupy vozů Supacat v zahraničí, zjistíme, že i Británie je uživatelem této platformy lehkých útočných vozů. V roce 2023 tamní obrana vysoutěžila dalších 70 kusů za 90 milionů liber. To znamená přibližně 38 milionů korun za kus. Těžko si lze představit, že již v době války na Ukrajině by tamní obrana nemyslela na pokročilé systémy rušení a další techniku, která by mohla výrazně zvednout výslednou částku.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ob ... y-40521144
Podle informací poslance Pavla Růžičky (ANO) měla být cena ještě v minulém roce výrazně nižší. „V rozpočtu 2024 je cena: 1,5 mld. Kč za 24 ks = 65 mil. Kč za 1 vozidlo,“
Původní plán, aby celou zakázku získal výhradní dovozce vozů Supacat do ČR, firma LPP, kde působil náměstek Šulc, byl pozměněn. LPP má dodat podvozkovou část vozů za 1,15 miliardy korun včetně daně.
Vojenský technický ústav (VTÚ) se má postarat o integraci potřebných systémů, jinak řečeno vůz dopracovat, vybavit ho prostředky pro komunikaci a tak podobně. Za to má státní podnik inkasovat bezmála miliardu korun.
Pokud se podíváme na nákupy vozů Supacat v zahraničí, zjistíme, že i Británie je uživatelem této platformy lehkých útočných vozů. V roce 2023 tamní obrana vysoutěžila dalších 70 kusů za 90 milionů liber. To znamená přibližně 38 milionů korun za kus. Těžko si lze představit, že již v době války na Ukrajině by tamní obrana nemyslela na pokročilé systémy rušení a další techniku, která by mohla výrazně zvednout výslednou částku.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Britové to auto mají už roky zavedené. To je trochu rozdíl. Navíc opravdu kupovali Britové Extendu 6x6? Mám za to že oni kupovali klasickou 4x4.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Jakmile se nekde v koncepci objevi Vojenský technický ústav (VTÚ) a byvaly namestelk , tak se take nestacim divit jak naskoci cena do absurdna. Toto neni zdaleka 1.pripad.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Takže se budou kupovat verze 6x6 a tou nápravou navíc chtějí obhájit lichva cenu - to je šílené.
Ta volební kampaň pro babišovce se dělá vlastně sama.
Tak to také není pravda viz:
The contract awarded to Supacat will secure 70 High Mobility Truck Variant (HMTV) Mk 2 Extenda platforms.
https://www.gov.uk/government/news/des- ... hatgpt.com
Ta volební kampaň pro babišovce se dělá vlastně sama.
Tak to také není pravda viz:
The contract awarded to Supacat will secure 70 High Mobility Truck Variant (HMTV) Mk 2 Extenda platforms.
https://www.gov.uk/government/news/des- ... hatgpt.com
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
https://www.armadninoviny.cz/raketova-p ... -sily.html
Normalne je kupuji v 6x6.
Tady pro ten svuj zazrak.
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajst ... 0-procent/
Supacat HMT-600.
Normalne je kupuji v 6x6.
Tady pro ten svuj zazrak.
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajst ... 0-procent/
Supacat HMT-600.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Normálně je kupovali jako HMT 400 pro výsadkáře a HMT 600 jako nosiče nástaveb. Tentokát tedy kupují univerzální Extendy. Nicméně Britové kupují 70+240, my 18. To je trochu rozdíl.