Což na běžícím výběrovém řízení vůbec nic nemění. Za splnění všech podmínek bude hodnocena na pouze nabídnutá cena se 100% váhou.
Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Jestli je v podmínkách zavedení do armády nato, což by u AČR nebylo vůbec divné, někde chtějí bojové nasazení a někdy klidně objednají prototyp bez vlastních důkladných testů od někoho kdo neprodal ještě ani jedno takové vozidlo vůbec....
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Budete mať ďalšieho domáceho výrobcu - firmu Roshel.
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/senato ... r_nato_inc
Dílčí komponenty obrněnce Roschel Senator se budou vyrábět v dílnách závodu Mesit v Uherském Hradišti. Pro kompetní montáž vozidel se místo ještě hledá. S kanadským výrobcem Roshel vytvoří společný podnik – Roshel CZ. Smlouvu už představitelé obou stran podepsali koncem května na veletrhu obranné techniky IDET v Brně.
Senator plní požiadavku pre vozidlo do 9 a pol tony a počet osôb môže byť max 10. Payload 2 tony. Vozidlo plní normu ochrany - level 2a/2b. Čo vy na to ?
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/senato ... r_nato_inc
Dílčí komponenty obrněnce Roschel Senator se budou vyrábět v dílnách závodu Mesit v Uherském Hradišti. Pro kompetní montáž vozidel se místo ještě hledá. S kanadským výrobcem Roshel vytvoří společný podnik – Roshel CZ. Smlouvu už představitelé obou stran podepsali koncem května na veletrhu obranné techniky IDET v Brně.
Senator plní požiadavku pre vozidlo do 9 a pol tony a počet osôb môže byť max 10. Payload 2 tony. Vozidlo plní normu ochrany - level 2a/2b. Čo vy na to ?
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Doplním další článek k předchozímu příspěvku.
Z Kanady rovnou do Česka: Legendární obrněnce Roshel Senator se budou vyrábět u nás
https://www.armyweb.cz/clanek/z-kanady- ... abet-u-nas
Zajímavostí je typ pod označením C-UAS se systémem Falcon Shield:
Systém je navržen tak, aby detekoval, sledoval a neutralizoval širokou škálu dronů. Dokáže nejen odhalit přítomnost dronu, ale i určit, zda se jedná o průzkumný nebo ozbrojený dron, případně roj dronů. Lze jej provozovat jak ve statické pozici, tak i za jízdy – například při ochraně konvojů. Unikátností systému je schopnost detekovat i místo, odkud je dron ovládán (pokud se operátor nachází v určité vzdálenosti).
Z Kanady rovnou do Česka: Legendární obrněnce Roshel Senator se budou vyrábět u nás
https://www.armyweb.cz/clanek/z-kanady- ... abet-u-nas
Zajímavostí je typ pod označením C-UAS se systémem Falcon Shield:
Systém je navržen tak, aby detekoval, sledoval a neutralizoval širokou škálu dronů. Dokáže nejen odhalit přítomnost dronu, ale i určit, zda se jedná o průzkumný nebo ozbrojený dron, případně roj dronů. Lze jej provozovat jak ve statické pozici, tak i za jízdy – například při ochraně konvojů. Unikátností systému je schopnost detekovat i místo, odkud je dron ovládán (pokud se operátor nachází v určité vzdálenosti).
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Tak snad do té konstrukce zapracovali některé poznatky z fronty. Z počátku se nesla kritika na poddimenzovaný podvozek a tuším že i převodovku.Roshel Senator je kanadský obrněný transportér (APC), postavený na podvozku těžkého pick-upu Ford F-550. Vozidlo bylo původně navrženo pro taktické policejní jednotky typu SWAT. Pro ukrajinskou armádu bylo výrazně upraveno, čímž vzniklo dvoudveřové vozidlo MRAP. Pancéřování bylo zesíleno (STANAG 4569 Level II), aby odolalo i dělostřeleckým šrapnelům, a zesílen byl i podvozek. Ten je chráněn silným pancířem ve tvaru písmene V, určeným k odklonění výbuchu pod vozidlem – vozidlo tak dokáže přežít výbuch o síle až 6 kg TNT kdekoliv pod podlahou. O pohon se stará 6,7litrový vícepalivový motor Power Stroke o výkonu 330 koní, doplněný o desetistupňovou automatickou převodovku. Vozidlo je schopné přepravit až 10 pasažérů. Základní verze není vyzbrojena, ale na střechu lze instalovat buď otevřené střeliště, nebo dálkově ovládanou věž s kulometem Browning ráže .50.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Myslel som , že ten podvozok farmárskeho vozidla upraveného pre armádu je stavaný na veľké záťaže.
Tu čítam, že mu praskajú občas pružiny. https://www.cbc.ca/news/politics/ukrain ... -1.7247208
Tu čítam, že mu praskajú občas pružiny. https://www.cbc.ca/news/politics/ukrain ... -1.7247208
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Je to nějaký čas co jsem o tom četl. Bylo to přímo od nějakého Ukajince. Něco je zde
https://armadnizpravodaj.cz/pozemni-tec ... l-senator/
Ale je to takový obecný blábol.
https://armadnizpravodaj.cz/pozemni-tec ... l-senator/
Ale je to takový obecný blábol.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Osobně bych se toho Senatoru nebál ani pro naši armádu. Původně jsem byl k nim dost skeptický a bral to jen jako ukrajinskou nouzovku jak rychle a levně vybavit svoji armádu obrněným vozidlem. Myšleno před rokem 2020, kdy se armáda reformovala. Během války se ale ukázalo, že je to úplně v pohodě koncept (na podvozku z Fordu) a dá se chrlit ve velkých objemech. Osobně jen nevím kam jej zařadit z pohledu AČR zda je to alternativa k Hiluxu, nebo spíš za Iveco (je někde tak mezi). Mě se ale fakt líbí a umím si je představit i třeba u AČR - teda pokud by byl zájem o pár tisíc lehčích obrněnců do pár let a ne o pár desítek kusových speciálů s výrobou na 10 let - jak to AČR "má ráda".

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Naše Hrony by ste nechceli ?
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Já bych bral to Sisu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Sisu je krasne modularni.
Dojednejme prevedeni vyroby k nam a berme ho.
Dojednejme prevedeni vyroby k nam a berme ho.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Len na tak napadlo. Väčšinu požiadaviek pre výsadkárov splňa.
Neviem či splňa požiadavky na UKP 4x4, myslím že špecifikácie neboli ešte zadané.
Neviem či splňa požiadavky na UKP 4x4, myslím že špecifikácie neboli ešte zadané.
Naposledy upravil(a) pjaro77 dne 13/6/2025, 22:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Na rovinu, vy byste zavedli cizí auto, které existuje v pár prototypech a jehož budoucnost je ve hvězdách? Navíc ještě ze země jejíž zahraničně-politická orientace se čím dál tím více v negativním slova smyslu protíná s tou vaší?
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Možno až Fico naštve všetkých, defTech sa presťahuje do zahraničia. Potom na politickej orientácii nebude záležať.
Vozidlo bude určite otestované na ukrajine.
Vozidlo bude určite otestované na ukrajine.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Nemá vozidlo od defTech rovnaký podvozok ako kanadský Senator?
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Taky bych rozhodně ani jedno z toho nepořizoval. Takové vozidlo postavené na civilním podvozku se může jako nové tvářit zcela dostatečně. Ovšem za pár let provozu to může rám zatížený na samotný limit prostě vzdát... Ukrajincům je to momentálně patrně jedno, ale nám by to být jedno nemělo.