Z průmyslu
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: Z průmyslu
To jsou takový kecy v kleci. On ani průmysl nežádá úplné zrušení GD, ale jeho uvedení do reality.
Re: Z průmyslu
https://x.com/NOELreports/status/1923791601953894642
Rheinmetall plánuje spojiť sa so spoločnosťou Lockheed Martin s cieľom hromadne vyrábať rakety v Európe – vrátane systémov protivzdušnej obrany Patriot.
Generálny riaditeľ Armin Papperger hovorí, že závody v USA nedokážu dostatočne rýchlo uspokojiť dopyt: „Niekedy čakáte na dodávku aj 10 rokov.“
Plány zahŕňajú ATACMS, GMLRS, Hellfire, JAGM a PAC-3. Do roku 2027 by produkcia mohla dosiahnuť 10 000 kusov ročne.
Rheinmetall plánuje spojiť sa so spoločnosťou Lockheed Martin s cieľom hromadne vyrábať rakety v Európe – vrátane systémov protivzdušnej obrany Patriot.
Generálny riaditeľ Armin Papperger hovorí, že závody v USA nedokážu dostatočne rýchlo uspokojiť dopyt: „Niekedy čakáte na dodávku aj 10 rokov.“
Plány zahŕňajú ATACMS, GMLRS, Hellfire, JAGM a PAC-3. Do roku 2027 by produkcia mohla dosiahnuť 10 000 kusov ročne.
Re: Z průmyslu
Suchoj SuperJet 100 aneb SJ-100 poprvé přeletěl na domácích motorech PD-8 téměř celé Rusko
Letadlo uletělo přibližně 6 tisíc kilometrů s mezipřistáními v Irkutsku a Novosibirsku.
SJ-100 dorazil z Komsomolsku na Amuru do Moskvy, kde se připravuje na letové certifikační zkoušky, informuje Telegramový kanál Rostechu.
Jedná se o první dlouhý let s ruskými motory PD-8
https://tass.ru/ekonomika/24306093
V březnu 2025
První testovací let proběhl v Komsomolsku na Amuru v Chabarovském kraji a trval zhruba 40 minut. Letoun dosáhl rychlosti 500 kilometrů za hodinu a vystoupal do výšky 3 tisíc metrů, uvedli představitelé ruského konglomerátu Rostec. Potřebnou certifikaci by motor Aviadvigatěl PD-8 měl obdržet během letošního podzimu, odhadují ruští inženýři.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_jla
Letadlo uletělo přibližně 6 tisíc kilometrů s mezipřistáními v Irkutsku a Novosibirsku.
SJ-100 dorazil z Komsomolsku na Amuru do Moskvy, kde se připravuje na letové certifikační zkoušky, informuje Telegramový kanál Rostechu.
Jedná se o první dlouhý let s ruskými motory PD-8
https://tass.ru/ekonomika/24306093
V březnu 2025
První testovací let proběhl v Komsomolsku na Amuru v Chabarovském kraji a trval zhruba 40 minut. Letoun dosáhl rychlosti 500 kilometrů za hodinu a vystoupal do výšky 3 tisíc metrů, uvedli představitelé ruského konglomerátu Rostec. Potřebnou certifikaci by motor Aviadvigatěl PD-8 měl obdržet během letošního podzimu, odhadují ruští inženýři.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_jla

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Z průmyslu
Standardní LR Airbusy a Boeingy mají dolet 14 - 18 000 km už dvacet let a nedělají z toho žádnou vědu. No ale pro impérium, kde má ještě třetina obyvatel suchý záchod, je i těch 6 000 km úžasné!!!
Re: Z průmyslu
Zase se jim třeba nezanesou trysky
Úsporný motory jsou trošku náchylnější, ruské mají větší spotřebu, ale možná víc vydrží ?
Motory PD‑8 jsou ovšem nová koncepce.
Co by museli soudruzi všechno umět, ale byli 20 let pozadu. Rusko ještě nedávno oprašovalo konstrukce z dob Sovětského svazu.
Jako např. modernizovaný motor Klimov se systémem FADEC.
Pokročilé materiály:
Použití lehkých a žáruvzdorných materiálů umožňuje zvýšení teploty ve spalovací komoře a tím i účinnosti motoru. To vede k nižší spotřebě paliva.
Optimalizace spalovacího procesu:
Zdokonalení geometrie spalovací komory a řízení vstřikování paliva vede k efektivnějšímu spalování a snížení množství nespáleného paliva.
A další finesy.
Nicméně se dokázali přizpůsobit, v tuto dobu neměly jejich civilní letadla už skoro létat.
https://magnetpress.online/letectvi-kos ... otory-pd8/

Motory PD‑8 jsou ovšem nová koncepce.
Co by museli soudruzi všechno umět, ale byli 20 let pozadu. Rusko ještě nedávno oprašovalo konstrukce z dob Sovětského svazu.
Jako např. modernizovaný motor Klimov se systémem FADEC.
Pokročilé materiály:
Použití lehkých a žáruvzdorných materiálů umožňuje zvýšení teploty ve spalovací komoře a tím i účinnosti motoru. To vede k nižší spotřebě paliva.
Optimalizace spalovacího procesu:
Zdokonalení geometrie spalovací komory a řízení vstřikování paliva vede k efektivnějšímu spalování a snížení množství nespáleného paliva.
A další finesy.
Nicméně se dokázali přizpůsobit, v tuto dobu neměly jejich civilní letadla už skoro létat.
https://magnetpress.online/letectvi-kos ... otory-pd8/





Re: Z průmyslu
i v rámci testů? S motory před certifikací? Při prvním dlouhém letu? První testovací let v březnu 2025 a toto je první dlouhý let v červnu 2025. Četl jsi více než první dva řádky?
edit: Lord to napsal daleko lépe
edit: Lord to napsal daleko lépe

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Z průmyslu
Hele já to uznávám jako relativní úspěch, když to budeš porovnávat z nuly na sto, tak by se akorát zbláznili 
Jasně, že jsou stále pozadu, ale lepší než nic.

Jasně, že jsou stále pozadu, ale lepší než nic.





Re: Z průmyslu
Tohle srovnání kulhá, SJ-100 je letadlo pro regionální dopravu, tedy kategorie A320. A teď, po 25 letech, když se nikde nic nepodělá, se možná přiblížil k tomu, že s tim A320 možná bude moct bejt srovnatelnej, s hodně přivřenejma vočima.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Z průmyslu



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Z průmyslu
Tak nějak sem to myslel.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Z průmyslu
Proudový motor je obecně velice robustní konstrukce. Navíc bych velice pochyboval že budou mít větší kilometrický proběh než zavedení západní výrobci.
Ani ne. Spíš je to koncepce se se dělala na západě před tak dvaceti lety. Motor s nízkým obtokovým poměrem. Ostatně je to "jen" zmenšený PD-14.Motory PD‑8 jsou ovšem nová koncepce.
Pojem byli 20 let pozadu je nesprávný. Oni jsou dnes tak 20 let pozadu za západem. Odtaně je to krásně vidět na tom jak museli downgradovat parametry MS-21, když má teď k dispozici jen ruské komponenty.Co by museli soudruzi všechno umět, ale byli 20 let pozadu. Rusko ještě nedávno oprašovalo konstrukce z dob Sovětského svazu.
Jako např. modernizovaný motor Klimov se systémem FADEC.
Slibem nezarmoutíš.Pokročilé materiály:
Použití lehkých a žáruvzdorných materiálů umožňuje zvýšení teploty ve spalovací komoře a tím i účinnosti motoru. To vede k nižší spotřebě paliva.
Optimalizace spalovacího procesu:
Zdokonalení geometrie spalovací komory a řízení vstřikování paliva vede k efektivnějšímu spalování a snížení množství nespáleného paliva.
A další finesy.
Nicméně se dokázali přizpůsobit, v tuto dobu neměly jejich civilní letadla už skoro létat.
Re: Z průmyslu
Možná se starou A320, ale zcela jistě ne s A320neo nebo A220.
Re: Z průmyslu
Sem si myslel, že sem to napsal dost jednoznačně

Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Z průmyslu
Spíše jsem zvědav na trh.. ruský letecký průmysl nemá dobrou pověst a hlavně se objevila agresivní a bohatá čínská konkurence.



Re: Z průmyslu
Trh se bude dívat na ekonomiku provozu a servisní zázemí na letištích. V Rusku je dopravci dostanou befelem a tím to skončí.
Re: Z průmyslu
Dle jejich stranek tak nakoupily hodně spickove stroje /nemaji byt embargovane??/
https://www.avid.ru/about/tec/mech/process/
Maji Heckert STC800 a Pumy MX2100 a dokonce linku s kamerovym merenim profilu./STC se delaji jen na zakazku -5 osa se stolem 800kg a magazin 130 nastroju /
https://www.avid.ru/about/tec/mech/robot/
Takže asi bude produkce kvalitni ale otazka kapacity
Dal to radeji nekomentuji kvuli nekterým blbcum