Obrněné vozidlo MARS
Re: Obrněné vozidlo MARS
VYPADÁ to tak, já do toho nevidím, ale jestli chtějí kapacity i na jiná obrněná auta?
A je najednou přetlak, každý něco chce. Nebo armáda jich tolik nechce, nemá důvěru v MARS.
To tady jsou protichůdný názory, že AČR nebude dělat testera, a pak že jich je málo, a rozloženo v čase.
A je najednou přetlak, každý něco chce. Nebo armáda jich tolik nechce, nemá důvěru v MARS.
To tady jsou protichůdný názory, že AČR nebude dělat testera, a pak že jich je málo, a rozloženo v čase.





Re: Obrněné vozidlo MARS
Protichůdná je AČR. Na jedné straně ženisti na druhé tahle garážová výroba.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo MARS
Prostě jim neřekli B, že by museli investovat, rozšířit kapacity.
A to by bylo možný jen, kdyby měli zajištěny kontrakty na stovky vozidel.
MARS udržují, občas něco udělají. AČR chce podporovat domácí průmysl, ale ne zase tolik.
A to by bylo možný jen, kdyby měli zajištěny kontrakty na stovky vozidel.
MARS udržují, občas něco udělají. AČR chce podporovat domácí průmysl, ale ne zase tolik.





Re: Obrněné vozidlo MARS
Deja-vu. Viď odysea s brenom a podpora CZUB.
Re: Obrněné vozidlo MARS
Kdyby pjaro. Kdyby. Bohužel neporovnatelné.
Lorde sorry, ale blbost.
Lorde sorry, ale blbost.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo MARS
Ani ne. ČZUB mělo výrobní kapacity. SVOS ne.
Nákup Marsu je nejspíše jen držhubné nebo exportní podpora.
V tom tempu výroby nemá pro AČR v podstatě cenu.
Nákup Marsu je nejspíše jen držhubné nebo exportní podpora.
V tom tempu výroby nemá pro AČR v podstatě cenu.



Re: Obrněné vozidlo MARS
O Bren byl zájem v zahraničí, nevím jak u vozidla MARS. Zřejmě ne takový, různých podobných vozidel je po světě dost.
Úspory z rozsahu (economies of scale) jsou jev, kdy rostoucí objem produkce vede ke snižování průměrných nákladů na jednotku produkce.
Jinými slovy, čím více firma vyrábí, tím levněji to zpravidla dokáže.
VÝZBROJ: Proč nevyvineme vlastní obrněné transportéry?
A nakonec exportovat můžeme jen to zboží, které umíme dobře vyrobit a o které je ve světové konkurenci zájem.
Další argument, který je vyslovován spíše po straně, hovoří o tom, že při pouhém nákupu lze snadněji nalézt cesty pro naplnění zájmů určitých stran a skupin než při financování vlastního vývoje.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/polit ... litika_nef
Jestli to někoho zajímá, může si přečíst na odkazu celý článek. Na konci polemizuje o MARSu.
SVOS Přelouč vyvinul obrněný automobil kategorie MRAP pod názvem VEGA, následně i menší MARS, Zetor představil čtyřkolový obrněný transportér GERLACH a Tatra ve stejné kategorii PATRIOT...
Úspory z rozsahu (economies of scale) jsou jev, kdy rostoucí objem produkce vede ke snižování průměrných nákladů na jednotku produkce.
Jinými slovy, čím více firma vyrábí, tím levněji to zpravidla dokáže.
VÝZBROJ: Proč nevyvineme vlastní obrněné transportéry?
A nakonec exportovat můžeme jen to zboží, které umíme dobře vyrobit a o které je ve světové konkurenci zájem.
Další argument, který je vyslovován spíše po straně, hovoří o tom, že při pouhém nákupu lze snadněji nalézt cesty pro naplnění zájmů určitých stran a skupin než při financování vlastního vývoje.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/polit ... litika_nef
Jestli to někoho zajímá, může si přečíst na odkazu celý článek. Na konci polemizuje o MARSu.
SVOS Přelouč vyvinul obrněný automobil kategorie MRAP pod názvem VEGA, následně i menší MARS, Zetor představil čtyřkolový obrněný transportér GERLACH a Tatra ve stejné kategorii PATRIOT...





Re: Obrněné vozidlo MARS
O bren1 veľmi nebol, tá puška bola nedorobená, ale nechajme to tak.
Re: Obrněné vozidlo MARS
Můžeme si o tom pjaro myslet své. Nicméně, díky této státní subvenci je armáda vyzbrojena v této oblasti na úrovni doby. Navíc z CZUB se stal jeden z největších světových výrobců. A to i kvalitativně. A troufám si říct, že státem do toho vložené finance se již dávno vrátili. Ne, nemělo to tak být, ale stalo se. Ovšem už v té době byla CZUB výrobce schopný plnit státní zakázky s prstem v nose. Žádná garáž. Tohle co se děje je ubohost, navíc podepsané za ohrožení bezpečnosti státu. Tohle si MO za rámeček fakt nedá 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo MARS
Dobře, tak první generace měla problémy, armáda poptávala náhradu za staré pušky.
Druhá vylepšená se dělá i na Ukrajině.
Vždycky chvíli trvá, než se to odladí, ale náklady na vývoj a dětské nemoci, nechce skoro nikdo platit.
Problémy měla F-35, nebo si můžeš vzít cokoliv jiného pro příklad.
MARS má třeba taky nějaký problémy, takže možná ho ani nechtějí tolik.
Firma nemá ani výrobní kapacity, investovat se SVOS do nich moc nechce, protože se jim to nevyplatí při malých počtech.
Já nevím, bude to problém i u jiných akvizicí, prostě jak to všechno řešit, bude oříšek
Musí se najít rovnováha, přínosy, co dělat doma, co ne...
Druhá vylepšená se dělá i na Ukrajině.
Vždycky chvíli trvá, než se to odladí, ale náklady na vývoj a dětské nemoci, nechce skoro nikdo platit.
Problémy měla F-35, nebo si můžeš vzít cokoliv jiného pro příklad.
MARS má třeba taky nějaký problémy, takže možná ho ani nechtějí tolik.
Firma nemá ani výrobní kapacity, investovat se SVOS do nich moc nechce, protože se jim to nevyplatí při malých počtech.
Já nevím, bude to problém i u jiných akvizicí, prostě jak to všechno řešit, bude oříšek

Musí se najít rovnováha, přínosy, co dělat doma, co ne...





Re: Obrněné vozidlo MARS
Dobre, keď nestíhajú v SVOS vyrábať tie vozidlá v rozumnom čase, ako budú stíhať servis ? Bude auto 3 mesiace na čakačke ?
Re: Obrněné vozidlo MARS
Nevím, ale k hlavní hale přilepili další výrobní haly. Plocha se to zdá solidní.
K tomu dělají servis komerčních terénních vozidel Toyota Land Cruiser a jiných typů, které opancéřovali.
Do výroby furt lidi shánějí.
Jinak uvádí, že komponenty Marsu jsou vyměnitelné ve kterémkoli středisku NATO, ale tím možná myslí jen ty od Saabu
Komunikace je to asi víc marketingová než reálná, ale neznám detaily, takže těžko napsat víc info.
K tomu dělají servis komerčních terénních vozidel Toyota Land Cruiser a jiných typů, které opancéřovali.
Do výroby furt lidi shánějí.
Jinak uvádí, že komponenty Marsu jsou vyměnitelné ve kterémkoli středisku NATO, ale tím možná myslí jen ty od Saabu

Komunikace je to asi víc marketingová než reálná, ale neznám detaily, takže těžko napsat víc info.





Re: Obrněné vozidlo MARS
Netřeba k tomu něco psát, stačí jen znát dodací lhůty dle smlouvy. Vše ostatní je nepodstatné.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo MARS
A to jsou ještě jen oficiální termíny. V reálu se stejně prodlužují a k dodání dochází třeba o pár let později. Tady to bude úplně úlet (2035? 2040?)

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněné vozidlo MARS
Tohle fakt omlouvat nejde nijak, Vega - nikdo nechtěl (za to mohla údajně zlá csg) a pak si vemte peruna - někdo protlačil objednávku na základě papíru a pak to překvapivě dopadlo, že to AČR
odmítla (a nekoupil to ani nikdo jiný) to samé Mars - protlačeno jako prototyp bez jakýkoliv nároků na samotné vozidlo, jen protože dali na střechu odpalovače rbs70 a když toto stejně projde tak se dozvíme, že ta firma to nedokáže ani vyrobit. Já tipuji, že oficiální důvod bude, že AČR nemá na to zaplatit těch 5 mld teď během dvou let tak se to musí protáhnout na 7..
A jak píše Rase, to je jen termín na papíře.
Až tedy teď podepíšou tuto taškařici tak možná by se někdo mohl konečně začít zabít něčím univerzálnějším od výrobce co to dodá. Patriot s tracon 30 co byl na idetu, vypadal slušně, ale chtělo by to tu riwp.
Jinak tohle vše nám dává jistotu, že Mars rozhodně nevyhraje tu univerzální kolovou platformu pro ženisty a spol.
odmítla (a nekoupil to ani nikdo jiný) to samé Mars - protlačeno jako prototyp bez jakýkoliv nároků na samotné vozidlo, jen protože dali na střechu odpalovače rbs70 a když toto stejně projde tak se dozvíme, že ta firma to nedokáže ani vyrobit. Já tipuji, že oficiální důvod bude, že AČR nemá na to zaplatit těch 5 mld teď během dvou let tak se to musí protáhnout na 7..

Až tedy teď podepíšou tuto taškařici tak možná by se někdo mohl konečně začít zabít něčím univerzálnějším od výrobce co to dodá. Patriot s tracon 30 co byl na idetu, vypadal slušně, ale chtělo by to tu riwp.
Jinak tohle vše nám dává jistotu, že Mars rozhodně nevyhraje tu univerzální kolovou platformu pro ženisty a spol.
Re: Obrněné vozidlo MARS
Nechápem, prečo to ministerka nezhodí celé zo stolu, s tým že SVOS oblbuje rozprávkami vyzbrojovačov. To že SVOS má zabehnutý prototyp je bezpredmetné, keď ho nedokáže dodať v rozumnom čase.
Aj CSG by tú vežu stihlo implementovať a vyrobiť vozidlo skôr než SVOS dodá prvých 8 kusov.
Aj CSG by tú vežu stihlo implementovať a vyrobiť vozidlo skôr než SVOS dodá prvých 8 kusov.
Re: Obrněné vozidlo MARS
Neshodí to, protože:
- ten kdo prosadil už peruna, má dlouhé prsty jak v současné vládě tak u bureše
- je to určitě podmínka prodloužení gripenů - vše se začalo hejbat ve stejnou dobu
To co kolem toho dělá armáda jak to chtějí a vlastně je to super je jen komedie za mě jsou primární ty dva důvody co jsem uvedl. Co mě překvapuje, tak je to jak jim média jdou na ruku, ale asi se čeká na to až ty "termíny" budou na papíře, pak je doufám sežerou.
- ten kdo prosadil už peruna, má dlouhé prsty jak v současné vládě tak u bureše
- je to určitě podmínka prodloužení gripenů - vše se začalo hejbat ve stejnou dobu
To co kolem toho dělá armáda jak to chtějí a vlastně je to super je jen komedie za mě jsou primární ty dva důvody co jsem uvedl. Co mě překvapuje, tak je to jak jim média jdou na ruku, ale asi se čeká na to až ty "termíny" budou na papíře, pak je doufám sežerou.
Re: Obrněné vozidlo MARS
JLTV neprodává Saab.
Re: Obrněné vozidlo MARS
Tak určitě
Upozorňuji na dodávky, 2025 -2027. Podepsáno v pol. 2024!
https://www.saab.com/newsroom/press-rel ... -lithuaniaNedávná objednávka je součástí rámcové dohody mezi společností Saab, švédskou Správou obranného materiálu (FMV) a litevským ministerstvem obrany, která Litvě umožňuje zadávat objednávky na mobilní raketové systémy protivzdušné obrany krátkého dosahu RBS 70 NG.
Objednávka zahrnuje mobilní palebné jednotky, mobilní radarové jednotky, systém velení a řízení (C2), výcvikový balíček a trenažér RBS 70 NG. Společnost Saab integruje systém MSHORAD do vozidel JLTV vyráběných americkou společností Oshkosh před jejich dodáním zákazníkovi.
"Jsme hrdí na to, že můžeme i nadále podporovat protivzdušnou obranu Litvy. MSHORAD je naší odpovědí na nové hrozby na bojišti. Díky rozsáhlým zkušenostem společnosti Saab jsme schopni dodat vše od radaru a palebných jednotek až po náš systém velení a řízení; výsledkem je nejmodernější a nejschopnější mobilní řešení protivzdušné obrany krátkého dosahu na trhu," říká Görgen Johansson, vedoucí obchodní oblasti Dynamics společnosti Saab.
"MSHORAD je určen k zajištění ochrany určitých zařízení, oblastí a kritické infrastruktury. Výhodou tohoto systému je mobilita, takže se jedná o mimořádně potřebný systém, který významně posílí schopnosti litevských ozbrojených sil. V současné době používáme starší generaci systému protivzdušné obrany RBS 70 a rakety Bolide," uvedl litevský ministr národní obrany Laurynas Kasčiūnas.
MSHORAD je mobilní řešení protivzdušné obrany společnosti Saab. Systém se skládá z mobilní radarové jednotky založené na radaru Giraffe 1X, mobilní palebné jednotky založené na RBS 70 NG, které jsou propojeny s GBAD C2 společnosti Saab.
Upozorňuji na dodávky, 2025 -2027. Podepsáno v pol. 2024!


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"