v konstrukci jsou uplatneny pro snizeni radarove charakeristiky
Ty na Gripenu vidíš platform-alignment, RAM nátěry, ABK řešené koordinovanou výchylkou ploch, zahranatění, omezení výstupků/antén a další taková opatření? Nebo i na oficiálních renderech SuperGripenu/Gripenu 2000? Nebo jsi o něčem takovém četl? Já tedy ne.
Apropo - stále platí, že je to čistá 4th gen.
Jediné, cos přidal a čím se z toho podle tebe stává 4++ (což je třída Su-35) je integrovaná diagnostika - kterou měla ovšem už F-15A (LRU/vyměnitelné bloky elektroniky a integrovaný testovací panel v gondole pro příďový podvozek.)
MTFB a MMH/FH jsou spojeny hlavně s použitými materiály a dobou vzniku - třeba na F-15 byla polovina člověkohodin spotřebovaná na údržbu ze začátku nespolehlivých motorů; je pak jasné, že poruchovost elektroniky vzniklé v 90. letech bude asi jinde, než poruchovost té ze 70. let - už kvůli miniaturizaci a z toho vyplývajících zlepšeného chlazení a spolehlivosti při zachování dřívějších rozměrů - ale to není nějaké unikum Gripenu a stavět na tom tezi, že je Gripen 4++ je IMHO poněkud mimo. Dnes vyráběné F-15K (=novovýroba) mají pravděpodobně řádově stejné MFTB a MMH/FH jako Gripen.
A mimochodem - je to 4, 4.5, 4++, 5 - vzestupně. 4++ je lepší, než 4.5 (vymysleli to rusové kvůli Su-35).
Neni to nahodou tak, ze se prezentuje neco co je mozne na "prani zakaznika" integrovat.
Ne, na tom prkně byla jasně uvedena Aim-9X společně s maverickem a AMRAAMem jako
už zavedená výzbroj.
APG-79
Having completed formal operational evaluation testing last December, the APG-79 is now
installed in 28 US Navy aircraft
zdroj:
http://www.airforce-technology.com/features/feature1280
Daly by se najít i další; mám se obtěžovat s google nebo ti to stačí? O té stovce dodaných se psalo na Raytheonu...
To je sice hezke pokud vim tak Apache Longbow je vrtulnik pro boj s tankama ne stihacka pro ochranu vzdusne prostoru. Takze amici poprve pouzili na F-22. Mimochodem, ve Svedsku jsou timto spusobem propojene vzdusni a pozemni ale i namorni jednotky. ( co je ale k tomuto tematu irelevantni )
A jak se liší datalink radarů Apache od datalinku Gripenu? Oba předávají totéž: x,y,z souřadnice cíle, zjištěného a údaje o jeho vektoru pohybu. Jediný rozdíl je ve výkonu a nosné frekvenci vysílače.
Jak pracuje TILDS vím - proto jsem ti také před stránkou a něco psal, že totéž umí i MiG-31. Ohledně té věci se SH a F-22 - dobře víš, že jsem na minulé stránce psal, že se to pro SH plánuje a na této to zkrátil, resp. se přepsal.
On na to totiž SH dost pravděpodobně půjde o dost jinak a lépe, než TILDS:
http://www.raytheon.com/capabilities/pr ... aesa_comm/
Ve zkratce - to
předávání dat (vč. pozice cíle) ale i jiných, rozměrných dat bude
řešeno AESA radarem. Ověřeno v testovacích podmínkách, probíhá implementace. A ikdyž je to zřejmě soukromá iniciativa Raytheonu, ve všech ohledech to předčí TILDS - dosahem, odolností proti rušení (LPI a z toho vyplývající),
přenosovou rychlostí, rozsahem sítě, zpětnou kompatibilitou (stačí malá úprava APG-79)...
[a ohledně té komunikace i s pozemními a námořními jednotkami - LINK-16 umí totéž řadu let.]
Debata zacala s porvnavanim s F-16 a Hornetem, pak se priradili Superhornet a JSF
Ano. F-16 a Hornet jsou ekvivalentní Gripenu - jenže jelikož tu pořád byly hlasy jak je Gripen lepší (gen 4.5 nebo dokonce 4++) -> vytáhl jsem
opravdové 4.5gen stíhačky a JSF, aby do očí praštil ten rozdíl.
Koneckonců, mimo je asi spíše Gripen, když se snaží konkurovat F-35 za obdobnou cenu (Dánsko) - já bych ani nesponzoroval manažerům ty služebky a propagaci.
Někdo tu po mě chtěl relevantní data ohledně radarů. I našel jsem si dnes čas a hle: zde jsou.
Původní
APG-73 (Hornet) a
APG-66 (Falcon) měly 150*km dosah na vzdušný cíl.
V roce 2006 operačně zavedený
APG-68(V)9 (ne-AESA) má dosah okolo 180*km na vzdušný cíl.
V roce 2005 zavedená varianta
PS/05 má dosah 120*km na vzdušný cíl.
Pokud USA dokáží vytáhnout z konvenčního radaru o skoro 60km dálkového dosahu více jako PS/05 a to ve stejné době, jaké budou asi možnosti AESA verze PS/05 - lepší, nebo horší, než u APG-79 a podobných?
_________________________
*vše cíl o velikosti stíhačky
APG-68(V)9: minulé verze měly v režimu scan dosah 75NM na cíl o RCS=5sq m, (V)9 má dosah zvýšený o 30% podle výrobce -> 75*1.825*1.3=178km (ofiko zdroje udávají max. dosah 300km ale bez udání RCS);
SAAB udává 120km na cíl-stíhačku (jiné zdroje udávají jen 100km dosah)
150km pro APG-66 je údaj z netu; jiná zdroj udává 85km na 5sq m vzdušný cíl, ale to platí pro první verze.
_________________________
Teď akorát doufám, že jsem zase něco nesmazal a neudělal z toho mis-formulaci jako s tím datalinkem na SH
